Teraz jest Cz 28.03.2024, 9:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 652 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Śr 1.02.2012, 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Cytuj:
a ludzie po robocie się przesiadali co drugi przystanek.


Ludzie po robocie jeżdżą nocą zza Waryńskiego do Piotrowic (jednak przykład z Wyborczej się przydał), wiesz ile to przysiadek, i to takich wysoce ryzykownych? A tu jadąc z Zajezdni na zachodnie krańce centrum Gliwic nie mogą? A ci jadący na Kopernik 32N dlaczego mogą się przesiadać, bez robienia larma? Może wycofamy 32 z odcinka Zabrze - Sośnica i puścimy jak 259 do Zajezdni?

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Śr 1.02.2012, 20:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
czak napisał(a):
adam86 napisał(a):
czak napisał(a):
Bo oczywiście kierowca i motorniczy wracający po pracy do domu to nie pasażer.

To jest bardzo sredni pasażer skoro za bilet nie płaci.

Kobuch też nie płaci :).

Bo to jest jego praca, przykro mi z Tobą rozmawiać :(

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Śr 1.02.2012, 20:47 

Dołączył(a): Cz 15.02.2007, 17:42
Posty: 851
Lokalizacja:
Zabrze
motley napisał(a):
czak napisał(a):
adam86 napisał(a):
czak napisał(a):
Bo oczywiście kierowca i motorniczy wracający po pracy do domu to nie pasażer.

To jest bardzo sredni pasażer skoro za bilet nie płaci.

Kobuch też nie płaci :).

Bo to jest jego praca, przykro mi z Tobą rozmawiać :(

To nie rozmawiaj. Dowiedzcie się najpierw jak to za darmo mają kierowcy przewóz a potem się wypowiadajcie.
Poza tym jest o wiele więcej pasażerów którzy mają przewóz za "pół darmo", ale Ci inni rozumie że nie przeszkadzają.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Śr 1.02.2012, 21:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
czak napisał(a):
E tam przecież możesz się przesiąść do tego 657N na Brynowie :)

Skuli mnie to on w ogóle nie musi pojawiać się na Brynowie. Mnie starczy trasa Ligota - Panewniki ;-) Ale boję się jakichkolwiek zmian na tych liniach, bo z reguły co jedna to gorsza.

czak napisał(a):
A w ogóle co mnie to obchodzi jako podatnika-martw się sam albo niech Ci zakład pracy zorganizuje transport jak masz takie szychty :).

Zrobił to już ponad cztery lata temu, ze względu na permanentnie pogarszające się dostosowanie przyjazdów/odjazdów 657 do standardowych godzin pracy firmy. Oprócz Owsianej nasze darmobusy docierają też z centrum Katowic do dwóch innych lokalizacji firmy. Ale pozostaje sprawa dojazdu w razie interwencji w czasie dyżurów. Kilka lat temu KZK GOP wpadło na pomysł wycofania ostatniego kursu o 23:05 z Owsianej. Napisaliśmy wtedy pismo i nie tylko zmianę odwołano, ale i wprowadzono kursy nocne oraz wczesnoporane w dni wolne. Jeszcze dwa lata temu, kiedy to (dez)organizator zawieszał 657 w trzy największe święta, firma też zapewniała dowóz pracownikom nie mającym własnych samochodów. Teraz nie ma już takiej potrzeby - na razie nie jest źle, ale zazwyczaj jakiekolwiek zmiany potencjalnie grożą pogorszeniem.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Śr 1.02.2012, 21:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
czak napisał(a):
To nie rozmawiaj. Dowiedzcie się najpierw jak to za darmo mają kierowcy przewóz a potem się wypowiadajcie.
Poza tym jest o wiele więcej pasażerów którzy mają przewóz za "pół darmo", ale Ci inni rozumie że nie przeszkadzają.

Mają za darmo całkowicie. Odkąd wszyscy kierowcy mają szmaty.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Śr 1.02.2012, 22:17 
- Moderator -

Dołączył(a): Nd 10.04.2005, 13:53
Posty: 1677
Lokalizacja:
Siemianowice Śląskie
adam86 napisał(a):
czak napisał(a):
Bo oczywiście kierowca i motorniczy wracający po pracy do domu to nie pasażer.

To jest bardzo sredni pasażer skoro za bilet nie płaci.

R1 nie dostaje się za darmo, nie wszyscy jeżdżą na szmatach.

_________________
Obrazek


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Śr 1.02.2012, 22:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Crom napisał(a):
R1 nie dostaje się za darmo, nie wszyscy jeżdżą na szmatach.

Dostaje się za darmo np. w TŚ. I dotyczy to wszystkich pracowników, nie tylko motorowych.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Cz 2.02.2012, 18:46 

Dołączył(a): Cz 15.02.2007, 17:42
Posty: 851
Lokalizacja:
Zabrze
adam86 napisał(a):
Crom napisał(a):
R1 nie dostaje się za darmo, nie wszyscy jeżdżą na szmatach.

Dostaje się za darmo np. w TŚ. I dotyczy to wszystkich pracowników, nie tylko motorowych.

Żadnych biletów KZK za darmo PKM'om nie daje.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Cz 2.02.2012, 18:51 

Dołączył(a): Cz 15.02.2007, 17:42
Posty: 851
Lokalizacja:
Zabrze
inżinier napisał(a):
Cytuj:
a ludzie po robocie się przesiadali co drugi przystanek.


Ludzie po robocie jeżdżą nocą zza Waryńskiego do Piotrowic (jednak przykład z Wyborczej się przydał), wiesz ile to przysiadek, i to takich wysoce ryzykownych? A tu jadąc z Zajezdni na zachodnie krańce centrum Gliwic nie mogą? A ci jadący na Kopernik 32N dlaczego mogą się przesiadać, bez robienia larma? Może wycofamy 32 z odcinka Zabrze - Sośnica i puścimy jak 259 do Zajezdni?

Ale to jest lekko śmieszne żeby się wadzić o 2 km gdzie i tak trzeba by gdzieś tym autobusem zawrócić (a najbliższe dogodne miejsce jest na Zajezdni). Ci ludzie co jadą z Waryńskiego do Piotrowic mieliby 150 przesiadek w ramach Waszej optymalizacji transportu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Cz 2.02.2012, 19:02 

Dołączył(a): Cz 15.02.2007, 17:42
Posty: 851
Lokalizacja:
Zabrze
Egon napisał(a):
czak napisał(a):
E tam przecież możesz się przesiąść do tego 657N na Brynowie :)

Skuli mnie to on w ogóle nie musi pojawiać się na Brynowie. Mnie starczy trasa Ligota - Panewniki ;-) Ale boję się jakichkolwiek zmian na tych liniach, bo z reguły co jedna to gorsza.

czak napisał(a):
A w ogóle co mnie to obchodzi jako podatnika-martw się sam albo niech Ci zakład pracy zorganizuje transport jak masz takie szychty :).

Zrobił to już ponad cztery lata temu, ze względu na permanentnie pogarszające się dostosowanie przyjazdów/odjazdów 657 do standardowych godzin pracy firmy. Oprócz Owsianej nasze darmobusy docierają też z centrum Katowic do dwóch innych lokalizacji firmy. Ale pozostaje sprawa dojazdu w razie interwencji w czasie dyżurów. Kilka lat temu KZK GOP wpadło na pomysł wycofania ostatniego kursu o 23:05 z Owsianej. Napisaliśmy wtedy pismo i nie tylko zmianę odwołano, ale i wprowadzono kursy nocne oraz wczesnoporane w dni wolne. Jeszcze dwa lata temu, kiedy to (dez)organizator zawieszał 657 w trzy największe święta, firma też zapewniała dowóz pracownikom nie mającym własnych samochodów. Teraz nie ma już takiej potrzeby - na razie nie jest źle, ale zazwyczaj jakiekolwiek zmiany potencjalnie grożą pogorszeniem.

Czyli Egon zmierzamy w dobrym kierunku. Komunikacja jest nie potrzebna bo wszyscy se sami zapewnią transport. Tylko czy Twoja firma wygra przetarg z firmą która nie zapewnia dowozu pracownikom do pracy:)?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Cz 2.02.2012, 19:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Cytuj:
Ale to jest lekko śmieszne żeby się wadzić o 2 km gdzie i tak trzeba by gdzieś tym autobusem zawrócić (a najbliższe dogodne miejsce jest na Zajezdni).


Pl. Piastów jest w obecnych warunkach wyśmienitym punktem do zawrócenia autobusu w centrum Gliwic, co jest codziennie udowadniane setki razy. Kurs do zajezdni też jest zbędny, skoro powstało 840N.

Cytuj:
Ci ludzie co jadą z Waryńskiego do Piotrowic mieliby 150 przesiadek w ramach Waszej optymalizacji transportu.


Ta, dzisiaj przesiada się 3 razy, ale za to oczekuje 40 minut na autobus. Wolałbym "150 przesiadek", ale dojechać do domu szybciej, bez koczowania jak beduin.

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Cz 2.02.2012, 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
Zgodnie z normalną logiką pan z Piotrowic powinien się przesiadać 2 razy (Strefa - Gliwice PKP - Katowice PKP - dom), nikt tu nie twierdzi, że im krócej tym lepiej (zawsze).

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Cz 2.02.2012, 21:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
czak napisał(a):
Czyli Egon zmierzamy w dobrym kierunku. Komunikacja jest nie potrzebna bo wszyscy se sami zapewnią transport. Tylko czy Twoja firma wygra przetarg z firmą która nie zapewnia dowozu pracownikom do pracy:)?

Chyba się nie zrozumieliśmy. Firma uruchomiła własny transport wskutek olewania przez KZK GOP pasażerów będących jej pracownikami. Rano mogłeś być w pracy 20 minut przed czasem albo 10 po, a po południu musiałeć uciekać 5 minut wcześniej żeby zdążyć na autobus albo czekać pół godziny na następny. Zresztą tak zostało do dziś, ale na szczęście mamy busy i nasz problem transportowy zniknął. Nie dość, że mają godziny przyjazdów/odjazdów dostosowane do potrzeb, to jadą szybciej niż autobusy i są dla pracowników całkowicie darmowe. A potem KZK GOP ogłasza, że jakimiś tam kursami nikt nie jeździ. No jak ma nimi jeździć, jak się nie da wskutek idiotycznego rozkładu? A wystarczyłoby każdy kurs 657 opóźnić o 5 minut i już byłoby o niebo lepiej. Ale skoro nikt wcześniej na to nie wpadł, pasażerowie odeszli i raczej nie wrócą nawet wtedy, gdyby teraz te zmiany wykonano.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Cz 2.02.2012, 22:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
Egon napisał(a):
A wystarczyłoby każdy kurs 657 opóźnić o 5 minut i już byłoby o niebo lepiej.
I w dużej aglomeracji mówimy o linii obsługującej dość podstawowy ciąg w kontekście opóźnienia każdego kursu co pół godziny o 5 minut... Gdyby takie 657 jeździło w szczycie co 15 minut, nie byłoby powodów do narzekań.

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Cz 2.02.2012, 23:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
czak napisał(a):
adam86 napisał(a):
Crom napisał(a):
R1 nie dostaje się za darmo, nie wszyscy jeżdżą na szmatach.

Dostaje się za darmo np. w TŚ. I dotyczy to wszystkich pracowników, nie tylko motorowych.

Żadnych biletów KZK za darmo PKM'om nie daje.

A co to ma do TŚ? Po co piszesz coś co nie ma nic do rzeczy?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: So 4.02.2012, 12:54 

Dołączył(a): Cz 15.02.2007, 17:42
Posty: 851
Lokalizacja:
Zabrze
adam86 napisał(a):
czak napisał(a):
adam86 napisał(a):
Crom napisał(a):
R1 nie dostaje się za darmo, nie wszyscy jeżdżą na szmatach.

Dostaje się za darmo np. w TŚ. I dotyczy to wszystkich pracowników, nie tylko motorowych.

Żadnych biletów KZK za darmo PKM'om nie daje.

A co to ma do TŚ? Po co piszesz coś co nie ma nic do rzeczy?

Mi chodziło nie tylko o motorowych ale i kierowców wracających po pracy do domu. Ci drudzy na bank za darmo tych biletów z KZK nie dostają.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: So 4.02.2012, 13:04 

Dołączył(a): Cz 15.02.2007, 17:42
Posty: 851
Lokalizacja:
Zabrze
inżinier napisał(a):
Cytuj:
Ale to jest lekko śmieszne żeby się wadzić o 2 km gdzie i tak trzeba by gdzieś tym autobusem zawrócić (a najbliższe dogodne miejsce jest na Zajezdni).


Pl. Piastów jest w obecnych warunkach wyśmienitym punktem do zawrócenia autobusu w centrum Gliwic, co jest codziennie udowadniane setki razy. Kurs do zajezdni też jest zbędny, skoro powstało 840N.

Cytuj:
Ci ludzie co jadą z Waryńskiego do Piotrowic mieliby 150 przesiadek w ramach Waszej optymalizacji transportu.


Ta, dzisiaj przesiada się 3 razy, ale za to oczekuje 40 minut na autobus. Wolałbym "150 przesiadek", ale dojechać do domu szybciej, bez koczowania jak beduin.


Miałbyś taki przedmiot w szkole jak Niezawodność Systemu to byś inaczej mówił :).

Pragnę też zauważyć że A4 jedzie Zabrską a 194 Dąbrowskiego. Można oczywiście puścić 194 Zabrską tylko to jest mieszanie liniami dla nawet niecałych 2 km jednego kursu, gdzie jak mówię jest na 90% większe obłożenie w każdym z autobusów niż na nie jednym kursie dziennym 659, czy wspomnianego 707. W ramach takiej optymalizacji tak ładnie pocięto 250 że w godzinach 7-8 teraz ten autobus jedzie jak to mówią "ani w żyć, ani w oko" i po prostu wozi powietrze.


Ostatnio edytowano So 4.02.2012, 13:21 przez czak, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: So 4.02.2012, 13:20 

Dołączył(a): Cz 15.02.2007, 17:42
Posty: 851
Lokalizacja:
Zabrze
Egon napisał(a):
czak napisał(a):
Czyli Egon zmierzamy w dobrym kierunku. Komunikacja jest nie potrzebna bo wszyscy se sami zapewnią transport. Tylko czy Twoja firma wygra przetarg z firmą która nie zapewnia dowozu pracownikom do pracy:)?

Chyba się nie zrozumieliśmy. Firma uruchomiła własny transport wskutek olewania przez KZK GOP pasażerów będących jej pracownikami. Rano mogłeś być w pracy 20 minut przed czasem albo 10 po, a po południu musiałeć uciekać 5 minut wcześniej żeby zdążyć na autobus albo czekać pół godziny na następny. Zresztą tak zostało do dziś, ale na szczęście mamy busy i nasz problem transportowy zniknął. Nie dość, że mają godziny przyjazdów/odjazdów dostosowane do potrzeb, to jadą szybciej niż autobusy i są dla pracowników całkowicie darmowe. A potem KZK GOP ogłasza, że jakimiś tam kursami nikt nie jeździ. No jak ma nimi jeździć, jak się nie da wskutek idiotycznego rozkładu? A wystarczyłoby każdy kurs 657 opóźnić o 5 minut i już byłoby o niebo lepiej. Ale skoro nikt wcześniej na to nie wpadł, pasażerowie odeszli i raczej nie wrócą nawet wtedy, gdyby teraz te zmiany wykonano.

Ale przecież o to właśnie mi chodzi. Komunikacja jest dla ludzi, w tym także dla kierowców i motorowych bo oni też są pasażerami i jakoś muszą dojechać do pracy. A tutaj jak widzę jak ktoś zrobi autobus będący dowozem do pracy kierowców czy motorowych to jest wielka chaja. To że Ty nie masz autobusu świadczy o olewactwie KZK i miasta (bo coś mi się zdaje ze jest lepiej atakować miasto niż KZK). Mój brat też z gruby ciśnie z popołudniówki piechty bo nic nie jedzie, tylko gdyby ktoś pomyślał i np. zrobił autobus (również zabierający kierowców i motorowych i innych na wczesnoranne zmiany) w godzinach 2-3.
Mi chodzi tylko o niedzielenie pasażerów na lepszych i gorszych. Przecież gdyby nie takie 617, 6, 194, czy inne nocki PKM (jak tam pracowałem) to do takiego PKS'u (szczególnie Ci z Pyskowic) czy Zagozdy czy innych zakładów niektórzy by nie mieli czym dojechać.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: So 4.02.2012, 14:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Cytuj:
Miałbyś taki przedmiot w szkole jak Niezawodność Systemu to byś inaczej mówił :).


Póki co korzystałem z komunikacji w miastach mniej patologicznych jak Chorzów, Katowice czy Gliwice, gdzie co 30 minut to najwyżej nocny jeździł i mam inne wrażenie. :)

Cytuj:
Pragnę też zauważyć że A4 jedzie Zabrską a 194 Dąbrowskiego.


Te kamieniczki przy Zabrskiej są tak istotne? Pytam poważnie.

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: So 4.02.2012, 14:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
Cytuj:
Pragnę też zauważyć że A4 jedzie Zabrską a 194 Dąbrowskiego.

Te kamieniczki przy Zabrskiej są tak istotne? Pytam poważnie.[/quote]
W mniej patologicznym systemie byłyby istotne, w tym nie są, bo nie jest tam aż tak niebezpiecznie, by się przelecieć piechty.

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 652 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności