Forum WPK http://forum.wpk.katowice.pl/ |
|
Rewolucja w nocnej komunikacji? http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=42&t=2441 |
Strona 31 z 33 |
Autor: | inżinier [ Śr 1.02.2012, 20:30 ] |
Tytuł: | Re: Rewolucja w nocnej komunikacji? |
Cytuj: a ludzie po robocie się przesiadali co drugi przystanek. Ludzie po robocie jeżdżą nocą zza Waryńskiego do Piotrowic (jednak przykład z Wyborczej się przydał), wiesz ile to przysiadek, i to takich wysoce ryzykownych? A tu jadąc z Zajezdni na zachodnie krańce centrum Gliwic nie mogą? A ci jadący na Kopernik 32N dlaczego mogą się przesiadać, bez robienia larma? Może wycofamy 32 z odcinka Zabrze - Sośnica i puścimy jak 259 do Zajezdni? |
Autor: | motley [ Śr 1.02.2012, 20:33 ] |
Tytuł: | Re: Rewolucja w nocnej komunikacji? |
czak napisał(a): adam86 napisał(a): czak napisał(a): Bo oczywiście kierowca i motorniczy wracający po pracy do domu to nie pasażer. To jest bardzo sredni pasażer skoro za bilet nie płaci. Kobuch też nie płaci :). Bo to jest jego praca, przykro mi z Tobą rozmawiać :( |
Autor: | czak [ Śr 1.02.2012, 20:47 ] |
Tytuł: | Re: Rewolucja w nocnej komunikacji? |
motley napisał(a): czak napisał(a): adam86 napisał(a): czak napisał(a): Bo oczywiście kierowca i motorniczy wracający po pracy do domu to nie pasażer. To jest bardzo sredni pasażer skoro za bilet nie płaci. Kobuch też nie płaci :). Bo to jest jego praca, przykro mi z Tobą rozmawiać :( To nie rozmawiaj. Dowiedzcie się najpierw jak to za darmo mają kierowcy przewóz a potem się wypowiadajcie. Poza tym jest o wiele więcej pasażerów którzy mają przewóz za "pół darmo", ale Ci inni rozumie że nie przeszkadzają. |
Autor: | Egon [ Śr 1.02.2012, 21:29 ] |
Tytuł: | Re: Rewolucja w nocnej komunikacji? |
czak napisał(a): E tam przecież możesz się przesiąść do tego 657N na Brynowie :) Skuli mnie to on w ogóle nie musi pojawiać się na Brynowie. Mnie starczy trasa Ligota - Panewniki ;-) Ale boję się jakichkolwiek zmian na tych liniach, bo z reguły co jedna to gorsza. czak napisał(a): A w ogóle co mnie to obchodzi jako podatnika-martw się sam albo niech Ci zakład pracy zorganizuje transport jak masz takie szychty :). Zrobił to już ponad cztery lata temu, ze względu na permanentnie pogarszające się dostosowanie przyjazdów/odjazdów 657 do standardowych godzin pracy firmy. Oprócz Owsianej nasze darmobusy docierają też z centrum Katowic do dwóch innych lokalizacji firmy. Ale pozostaje sprawa dojazdu w razie interwencji w czasie dyżurów. Kilka lat temu KZK GOP wpadło na pomysł wycofania ostatniego kursu o 23:05 z Owsianej. Napisaliśmy wtedy pismo i nie tylko zmianę odwołano, ale i wprowadzono kursy nocne oraz wczesnoporane w dni wolne. Jeszcze dwa lata temu, kiedy to (dez)organizator zawieszał 657 w trzy największe święta, firma też zapewniała dowóz pracownikom nie mającym własnych samochodów. Teraz nie ma już takiej potrzeby - na razie nie jest źle, ale zazwyczaj jakiekolwiek zmiany potencjalnie grożą pogorszeniem. |
Autor: | adam86 [ Śr 1.02.2012, 21:46 ] |
Tytuł: | Re: Rewolucja w nocnej komunikacji? |
czak napisał(a): To nie rozmawiaj. Dowiedzcie się najpierw jak to za darmo mają kierowcy przewóz a potem się wypowiadajcie. Poza tym jest o wiele więcej pasażerów którzy mają przewóz za "pół darmo", ale Ci inni rozumie że nie przeszkadzają. Mają za darmo całkowicie. Odkąd wszyscy kierowcy mają szmaty. |
Autor: | Crom [ Śr 1.02.2012, 22:17 ] |
Tytuł: | Re: Rewolucja w nocnej komunikacji? |
adam86 napisał(a): czak napisał(a): Bo oczywiście kierowca i motorniczy wracający po pracy do domu to nie pasażer. To jest bardzo sredni pasażer skoro za bilet nie płaci. R1 nie dostaje się za darmo, nie wszyscy jeżdżą na szmatach. |
Autor: | adam86 [ Śr 1.02.2012, 22:53 ] |
Tytuł: | Re: Rewolucja w nocnej komunikacji? |
Crom napisał(a): R1 nie dostaje się za darmo, nie wszyscy jeżdżą na szmatach. Dostaje się za darmo np. w TŚ. I dotyczy to wszystkich pracowników, nie tylko motorowych. |
Autor: | czak [ Cz 2.02.2012, 18:46 ] |
Tytuł: | Re: Rewolucja w nocnej komunikacji? |
adam86 napisał(a): Crom napisał(a): R1 nie dostaje się za darmo, nie wszyscy jeżdżą na szmatach. Dostaje się za darmo np. w TŚ. I dotyczy to wszystkich pracowników, nie tylko motorowych. Żadnych biletów KZK za darmo PKM'om nie daje. |
Autor: | czak [ Cz 2.02.2012, 18:51 ] |
Tytuł: | Re: Rewolucja w nocnej komunikacji? |
inżinier napisał(a): Cytuj: a ludzie po robocie się przesiadali co drugi przystanek. Ludzie po robocie jeżdżą nocą zza Waryńskiego do Piotrowic (jednak przykład z Wyborczej się przydał), wiesz ile to przysiadek, i to takich wysoce ryzykownych? A tu jadąc z Zajezdni na zachodnie krańce centrum Gliwic nie mogą? A ci jadący na Kopernik 32N dlaczego mogą się przesiadać, bez robienia larma? Może wycofamy 32 z odcinka Zabrze - Sośnica i puścimy jak 259 do Zajezdni? Ale to jest lekko śmieszne żeby się wadzić o 2 km gdzie i tak trzeba by gdzieś tym autobusem zawrócić (a najbliższe dogodne miejsce jest na Zajezdni). Ci ludzie co jadą z Waryńskiego do Piotrowic mieliby 150 przesiadek w ramach Waszej optymalizacji transportu. |
Autor: | czak [ Cz 2.02.2012, 19:02 ] |
Tytuł: | Re: Rewolucja w nocnej komunikacji? |
Egon napisał(a): czak napisał(a): E tam przecież możesz się przesiąść do tego 657N na Brynowie :) Skuli mnie to on w ogóle nie musi pojawiać się na Brynowie. Mnie starczy trasa Ligota - Panewniki ;-) Ale boję się jakichkolwiek zmian na tych liniach, bo z reguły co jedna to gorsza. czak napisał(a): A w ogóle co mnie to obchodzi jako podatnika-martw się sam albo niech Ci zakład pracy zorganizuje transport jak masz takie szychty :). Zrobił to już ponad cztery lata temu, ze względu na permanentnie pogarszające się dostosowanie przyjazdów/odjazdów 657 do standardowych godzin pracy firmy. Oprócz Owsianej nasze darmobusy docierają też z centrum Katowic do dwóch innych lokalizacji firmy. Ale pozostaje sprawa dojazdu w razie interwencji w czasie dyżurów. Kilka lat temu KZK GOP wpadło na pomysł wycofania ostatniego kursu o 23:05 z Owsianej. Napisaliśmy wtedy pismo i nie tylko zmianę odwołano, ale i wprowadzono kursy nocne oraz wczesnoporane w dni wolne. Jeszcze dwa lata temu, kiedy to (dez)organizator zawieszał 657 w trzy największe święta, firma też zapewniała dowóz pracownikom nie mającym własnych samochodów. Teraz nie ma już takiej potrzeby - na razie nie jest źle, ale zazwyczaj jakiekolwiek zmiany potencjalnie grożą pogorszeniem. Czyli Egon zmierzamy w dobrym kierunku. Komunikacja jest nie potrzebna bo wszyscy se sami zapewnią transport. Tylko czy Twoja firma wygra przetarg z firmą która nie zapewnia dowozu pracownikom do pracy:)? |
Autor: | inżinier [ Cz 2.02.2012, 19:30 ] |
Tytuł: | Re: Rewolucja w nocnej komunikacji? |
Cytuj: Ale to jest lekko śmieszne żeby się wadzić o 2 km gdzie i tak trzeba by gdzieś tym autobusem zawrócić (a najbliższe dogodne miejsce jest na Zajezdni). Pl. Piastów jest w obecnych warunkach wyśmienitym punktem do zawrócenia autobusu w centrum Gliwic, co jest codziennie udowadniane setki razy. Kurs do zajezdni też jest zbędny, skoro powstało 840N. Cytuj: Ci ludzie co jadą z Waryńskiego do Piotrowic mieliby 150 przesiadek w ramach Waszej optymalizacji transportu. Ta, dzisiaj przesiada się 3 razy, ale za to oczekuje 40 minut na autobus. Wolałbym "150 przesiadek", ale dojechać do domu szybciej, bez koczowania jak beduin. |
Autor: | motley [ Cz 2.02.2012, 20:28 ] |
Tytuł: | Re: Rewolucja w nocnej komunikacji? |
Zgodnie z normalną logiką pan z Piotrowic powinien się przesiadać 2 razy (Strefa - Gliwice PKP - Katowice PKP - dom), nikt tu nie twierdzi, że im krócej tym lepiej (zawsze). |
Autor: | Egon [ Cz 2.02.2012, 21:47 ] |
Tytuł: | Re: Rewolucja w nocnej komunikacji? |
czak napisał(a): Czyli Egon zmierzamy w dobrym kierunku. Komunikacja jest nie potrzebna bo wszyscy se sami zapewnią transport. Tylko czy Twoja firma wygra przetarg z firmą która nie zapewnia dowozu pracownikom do pracy:)? Chyba się nie zrozumieliśmy. Firma uruchomiła własny transport wskutek olewania przez KZK GOP pasażerów będących jej pracownikami. Rano mogłeś być w pracy 20 minut przed czasem albo 10 po, a po południu musiałeć uciekać 5 minut wcześniej żeby zdążyć na autobus albo czekać pół godziny na następny. Zresztą tak zostało do dziś, ale na szczęście mamy busy i nasz problem transportowy zniknął. Nie dość, że mają godziny przyjazdów/odjazdów dostosowane do potrzeb, to jadą szybciej niż autobusy i są dla pracowników całkowicie darmowe. A potem KZK GOP ogłasza, że jakimiś tam kursami nikt nie jeździ. No jak ma nimi jeździć, jak się nie da wskutek idiotycznego rozkładu? A wystarczyłoby każdy kurs 657 opóźnić o 5 minut i już byłoby o niebo lepiej. Ale skoro nikt wcześniej na to nie wpadł, pasażerowie odeszli i raczej nie wrócą nawet wtedy, gdyby teraz te zmiany wykonano. |
Autor: | motley [ Cz 2.02.2012, 22:38 ] |
Tytuł: | Re: Rewolucja w nocnej komunikacji? |
Egon napisał(a): A wystarczyłoby każdy kurs 657 opóźnić o 5 minut i już byłoby o niebo lepiej. I w dużej aglomeracji mówimy o linii obsługującej dość podstawowy ciąg w kontekście opóźnienia każdego kursu co pół godziny o 5 minut... Gdyby takie 657 jeździło w szczycie co 15 minut, nie byłoby powodów do narzekań.
|
Autor: | adam86 [ Cz 2.02.2012, 23:14 ] |
Tytuł: | Re: Rewolucja w nocnej komunikacji? |
czak napisał(a): adam86 napisał(a): Crom napisał(a): R1 nie dostaje się za darmo, nie wszyscy jeżdżą na szmatach. Dostaje się za darmo np. w TŚ. I dotyczy to wszystkich pracowników, nie tylko motorowych. Żadnych biletów KZK za darmo PKM'om nie daje. A co to ma do TŚ? Po co piszesz coś co nie ma nic do rzeczy? |
Autor: | czak [ So 4.02.2012, 12:54 ] |
Tytuł: | Re: Rewolucja w nocnej komunikacji? |
adam86 napisał(a): czak napisał(a): adam86 napisał(a): Crom napisał(a): R1 nie dostaje się za darmo, nie wszyscy jeżdżą na szmatach. Dostaje się za darmo np. w TŚ. I dotyczy to wszystkich pracowników, nie tylko motorowych. Żadnych biletów KZK za darmo PKM'om nie daje. A co to ma do TŚ? Po co piszesz coś co nie ma nic do rzeczy? Mi chodziło nie tylko o motorowych ale i kierowców wracających po pracy do domu. Ci drudzy na bank za darmo tych biletów z KZK nie dostają. |
Autor: | czak [ So 4.02.2012, 13:04 ] |
Tytuł: | Re: Rewolucja w nocnej komunikacji? |
inżinier napisał(a): Cytuj: Ale to jest lekko śmieszne żeby się wadzić o 2 km gdzie i tak trzeba by gdzieś tym autobusem zawrócić (a najbliższe dogodne miejsce jest na Zajezdni). Pl. Piastów jest w obecnych warunkach wyśmienitym punktem do zawrócenia autobusu w centrum Gliwic, co jest codziennie udowadniane setki razy. Kurs do zajezdni też jest zbędny, skoro powstało 840N. Cytuj: Ci ludzie co jadą z Waryńskiego do Piotrowic mieliby 150 przesiadek w ramach Waszej optymalizacji transportu. Ta, dzisiaj przesiada się 3 razy, ale za to oczekuje 40 minut na autobus. Wolałbym "150 przesiadek", ale dojechać do domu szybciej, bez koczowania jak beduin. Miałbyś taki przedmiot w szkole jak Niezawodność Systemu to byś inaczej mówił :). Pragnę też zauważyć że A4 jedzie Zabrską a 194 Dąbrowskiego. Można oczywiście puścić 194 Zabrską tylko to jest mieszanie liniami dla nawet niecałych 2 km jednego kursu, gdzie jak mówię jest na 90% większe obłożenie w każdym z autobusów niż na nie jednym kursie dziennym 659, czy wspomnianego 707. W ramach takiej optymalizacji tak ładnie pocięto 250 że w godzinach 7-8 teraz ten autobus jedzie jak to mówią "ani w żyć, ani w oko" i po prostu wozi powietrze. |
Autor: | czak [ So 4.02.2012, 13:20 ] |
Tytuł: | Re: Rewolucja w nocnej komunikacji? |
Egon napisał(a): czak napisał(a): Czyli Egon zmierzamy w dobrym kierunku. Komunikacja jest nie potrzebna bo wszyscy se sami zapewnią transport. Tylko czy Twoja firma wygra przetarg z firmą która nie zapewnia dowozu pracownikom do pracy:)? Chyba się nie zrozumieliśmy. Firma uruchomiła własny transport wskutek olewania przez KZK GOP pasażerów będących jej pracownikami. Rano mogłeś być w pracy 20 minut przed czasem albo 10 po, a po południu musiałeć uciekać 5 minut wcześniej żeby zdążyć na autobus albo czekać pół godziny na następny. Zresztą tak zostało do dziś, ale na szczęście mamy busy i nasz problem transportowy zniknął. Nie dość, że mają godziny przyjazdów/odjazdów dostosowane do potrzeb, to jadą szybciej niż autobusy i są dla pracowników całkowicie darmowe. A potem KZK GOP ogłasza, że jakimiś tam kursami nikt nie jeździ. No jak ma nimi jeździć, jak się nie da wskutek idiotycznego rozkładu? A wystarczyłoby każdy kurs 657 opóźnić o 5 minut i już byłoby o niebo lepiej. Ale skoro nikt wcześniej na to nie wpadł, pasażerowie odeszli i raczej nie wrócą nawet wtedy, gdyby teraz te zmiany wykonano. Ale przecież o to właśnie mi chodzi. Komunikacja jest dla ludzi, w tym także dla kierowców i motorowych bo oni też są pasażerami i jakoś muszą dojechać do pracy. A tutaj jak widzę jak ktoś zrobi autobus będący dowozem do pracy kierowców czy motorowych to jest wielka chaja. To że Ty nie masz autobusu świadczy o olewactwie KZK i miasta (bo coś mi się zdaje ze jest lepiej atakować miasto niż KZK). Mój brat też z gruby ciśnie z popołudniówki piechty bo nic nie jedzie, tylko gdyby ktoś pomyślał i np. zrobił autobus (również zabierający kierowców i motorowych i innych na wczesnoranne zmiany) w godzinach 2-3. Mi chodzi tylko o niedzielenie pasażerów na lepszych i gorszych. Przecież gdyby nie takie 617, 6, 194, czy inne nocki PKM (jak tam pracowałem) to do takiego PKS'u (szczególnie Ci z Pyskowic) czy Zagozdy czy innych zakładów niektórzy by nie mieli czym dojechać. |
Autor: | inżinier [ So 4.02.2012, 14:15 ] |
Tytuł: | Re: Rewolucja w nocnej komunikacji? |
Cytuj: Miałbyś taki przedmiot w szkole jak Niezawodność Systemu to byś inaczej mówił :). Póki co korzystałem z komunikacji w miastach mniej patologicznych jak Chorzów, Katowice czy Gliwice, gdzie co 30 minut to najwyżej nocny jeździł i mam inne wrażenie. :) Cytuj: Pragnę też zauważyć że A4 jedzie Zabrską a 194 Dąbrowskiego. Te kamieniczki przy Zabrskiej są tak istotne? Pytam poważnie. |
Autor: | motley [ So 4.02.2012, 14:25 ] |
Tytuł: | Re: Rewolucja w nocnej komunikacji? |
Cytuj: Pragnę też zauważyć że A4 jedzie Zabrską a 194 Dąbrowskiego. Te kamieniczki przy Zabrskiej są tak istotne? Pytam poważnie.[/quote] W mniej patologicznym systemie byłyby istotne, w tym nie są, bo nie jest tam aż tak niebezpiecznie, by się przelecieć piechty. |
Strona 31 z 33 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |