Teraz jest Śr 19.12.2018, 9:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 652 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 29, 30, 31, 32, 33  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: So 4.02.2012, 14:34 

Dołączył(a): Cz 15.02.2007, 17:42
Posty: 851
Lokalizacja:
Zabrze
motley napisał(a):
Cytuj:
Pragnę też zauważyć że A4 jedzie Zabrską a 194 Dąbrowskiego.

Cytuj:
Te kamieniczki przy Zabrskiej są tak istotne? Pytam poważnie.

Cytuj:
W mniej patologicznym systemie byłyby istotne, w tym nie są, bo nie jest tam aż tak niebezpiecznie, by się przelecieć piechty.

O chopie :). Jak ktoś ma problem z przegrodą nosową to bez kolejki przyjmują na operację :).
W zasadzie to z takiego A4 nocnego to korzystają od Sportowej począwszy na Jagielońskiej skończywszy. Przy GZU-cie przecież są bloki, Robotnicza, itd. - to nie jest tylko tych parę kamieniczek przy Zabrskiej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: So 4.02.2012, 14:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2821
Nie doceniłeś mojej ironii. KM nocna powinna lecieć głównymi ulicami, żeby ładnie obsłużyć każdy fragment miasta, ale tutaj tego nie można się spodziewać. ;)

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: So 4.02.2012, 14:46 

Dołączył(a): Nd 25.02.2007, 20:52
Posty: 871
Lokalizacja:
Gliwice
czak napisał(a):
Ale przecież o to właśnie mi chodzi. Komunikacja jest dla ludzi, w tym także dla kierowców i motorowych bo oni też są pasażerami i jakoś muszą dojechać do pracy. A tutaj jak widzę jak ktoś zrobi autobus będący dowozem do pracy kierowców czy motorowych to jest wielka chaja. To że Ty nie masz autobusu świadczy o olewactwie KZK i miasta (bo coś mi się zdaje ze jest lepiej atakować miasto niż KZK). Mój brat też z gruby ciśnie z popołudniówki piechty bo nic nie jedzie, tylko gdyby ktoś pomyślał i np. zrobił autobus (również zabierający kierowców i motorowych i innych na wczesnoranne zmiany) w godzinach 2-3.
Mi chodzi tylko o niedzielenie pasażerów na lepszych i gorszych. Przecież gdyby nie takie 617, 6, 194, czy inne nocki PKM (jak tam pracowałem) to do takiego PKS'u (szczególnie Ci z Pyskowic) czy Zagozdy czy innych zakładów niektórzy by nie mieli czym dojechać.

W ten sposób właśnie dzielisz pasażerów na lepszych (kierowców) i gorszych (resztę). Kierowcy od wielu lat mają nocne przewozy ustawione mniej lub bardziej pod własne potrzeby. Żeby spróbować zrobić "na Zachodzie" kilka linii przydatnych dla wszystkich pasażerów trzeba było się rok czasu użerać z gminami i KZK GOP i efektem są dwie krótkie linie, które powstały, bo Gliwice zgodziły się to sfinansować na swoim terenie plus 840N, bo raban był zbyt wielki. W tych wszystkich przedstawianych tu pomysłach nie chodzi o zabieranie kierowcom kursów tylko o to, by gliwickie pieniądze były wydawane jak najefektywniej do przewozu wszystkich pasażerów, a nie tylko kierowców.
Stadko 840N+A4N+194N wcale nie jest potrzebne w rozkładach w obecnej formie. Zjazdów z 840N jeszcze pół roku temu nie było i kierowcom to nie przeszkadzało. Wystarczyłoby zostawić jedna linię (np. to 840N, bo czasem jedzie do/z Katowic), kursującą regularnie po trasie A4 (bo ma więcej przystanków i obsługuje większy obszar), w miarę skoordynować z tramwajami, a całą resztę skrócić rozkładowo do pl. Piastów i ładnie skoordynować. Tak, jest to mieszanie, ale moim zdaniem właśnie przez brak takiego mieszania komunikacja wygląda obecnie jak wyjęta z lat 70-80 i większość na nią narzeka.
Nawet taki wariant nie jest "zamachem" na kierowców - przecież połączenie Piastów-Zajezdnia będzie dalej, może nawet bardziej regularnie, a jak kierowcy bardzo chcą mieć bezpośrednio, to jak tu wcześniej pisano, spokojnie mogą oni podjechać kursem technicznym takiego 194 z zajezdni do Piastów lub odwrotnie i chyba nikt nie ma o to pretensji. Tylko gmina wcale nie musi (wprost) za to płacić. Chodzi o to, by gminne pieniądze, które obecnie służą do zapłaty za 4 km trasy Zajezdnia-Piastów przeznaczyć gdzieś indziej. Wbrew pozorom te 4 km to dużo, bo np. dwa takie to jeden kurs do Brzezinki (z Piastów). Wtedy inni pasażerowie, w tym kierowcy, zamiast niczego może dostaną jakiś autobus.
Nikt by tak nie kombinował, gdyby gminy były bogate i przeznaczały dużo pieniędzy na komunikację. Ale ponieważ u nas (z pewnymi wyjątkami) działa zasada "żeby gdzieś dołożyć trzeba skądś zabrać", to trzeba właśnie kombinować by jak najmniej psując zebrać jak najwięcej pieniędzy. Jeśli Gliwice stać na utrzymywanie dodatkowych przewozów dla kierowców - nie ma problemu, niech sobie nawet 692N do zajezdni jeździ. Ale myślę, że w maju, gdy pojawią się wyniki przychodowości, zaczną się analizy czy czegoś nie wyciąć. I co wtedy będzie na szczycie listy do wycięcia - przewozy kierowców, czy inne kursy?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: So 4.02.2012, 14:50 

Dołączył(a): Cz 15.02.2007, 17:42
Posty: 851
Lokalizacja:
Zabrze
inżinier napisał(a):
Póki co korzystałem z komunikacji w miastach mniej patologicznych jak Chorzów, Katowice czy Gliwice, gdzie co 30 minut to najwyżej nocny jeździł i mam inne wrażenie. :)

No u nas realia są takie jakie są i każda przesiadka to potencjalne ryzyko posypania się całego misternego planu dojazdu :). A już ten wymóg przez KZK "kontaktu z punktem dyspozytorskim" (gdzie jest to po prostu w wielu firmach komórka do pana Stasia na wypadek jakby trzeba było dołożyć na innej linii) jest po prostu martwy. Jest w ogóle coś takiego jak punkt dyspozytorski w KZK, żeby to zsynchronizować? W ramach jednej firmy i to takiej gdzie dyspozytornia pracuje 24h to jeszcze rozumie, że dzwonisz na Zajezdnie dyspozytor dzwoni do drugiego szofera i pyta gdzie jest - jest jakaś tam synchronizacja przy odrobinie dobrej woli. Ale tak przy tylu firmach bez jednego punktu w KZK ten wymóg nic nie wnosi w tej sprawie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: So 4.02.2012, 15:05 

Dołączył(a): Cz 15.02.2007, 17:42
Posty: 851
Lokalizacja:
Zabrze
Kwarek napisał(a):
czak napisał(a):
Ale przecież o to właśnie mi chodzi. Komunikacja jest dla ludzi, w tym także dla kierowców i motorowych bo oni też są pasażerami i jakoś muszą dojechać do pracy. A tutaj jak widzę jak ktoś zrobi autobus będący dowozem do pracy kierowców czy motorowych to jest wielka chaja. To że Ty nie masz autobusu świadczy o olewactwie KZK i miasta (bo coś mi się zdaje ze jest lepiej atakować miasto niż KZK). Mój brat też z gruby ciśnie z popołudniówki piechty bo nic nie jedzie, tylko gdyby ktoś pomyślał i np. zrobił autobus (również zabierający kierowców i motorowych i innych na wczesnoranne zmiany) w godzinach 2-3.
Mi chodzi tylko o niedzielenie pasażerów na lepszych i gorszych. Przecież gdyby nie takie 617, 6, 194, czy inne nocki PKM (jak tam pracowałem) to do takiego PKS'u (szczególnie Ci z Pyskowic) czy Zagozdy czy innych zakładów niektórzy by nie mieli czym dojechać.

W ten sposób właśnie dzielisz pasażerów na lepszych (kierowców) i gorszych (resztę). Kierowcy od wielu lat mają nocne przewozy ustawione mniej lub bardziej pod własne potrzeby. Żeby spróbować zrobić "na Zachodzie" kilka linii przydatnych dla wszystkich pasażerów trzeba było się rok czasu użerać z gminami i KZK GOP i efektem są dwie krótkie linie, które powstały, bo Gliwice zgodziły się to sfinansować na swoim terenie plus 840N, bo raban był zbyt wielki. W tych wszystkich przedstawianych tu pomysłach nie chodzi o zabieranie kierowcom kursów tylko o to, by gliwickie pieniądze były wydawane jak najefektywniej do przewozu wszystkich pasażerów, a nie tylko kierowców.
Stadko 840N+A4N+194N wcale nie jest potrzebne w rozkładach w obecnej formie. Zjazdów z 840N jeszcze pół roku temu nie było i kierowcom to nie przeszkadzało. Wystarczyłoby zostawić jedna linię (np. to 840N, bo czasem jedzie do/z Katowic), kursującą regularnie po trasie A4 (bo ma więcej przystanków i obsługuje większy obszar), w miarę skoordynować z tramwajami, a całą resztę skrócić rozkładowo do pl. Piastów i ładnie skoordynować. Tak, jest to mieszanie, ale moim zdaniem właśnie przez brak takiego mieszania komunikacja wygląda obecnie jak wyjęta z lat 70-80 i większość na nią narzeka.
Nawet taki wariant nie jest "zamachem" na kierowców - przecież połączenie Piastów-Zajezdnia będzie dalej, może nawet bardziej regularnie, a jak kierowcy bardzo chcą mieć bezpośrednio, to jak tu wcześniej pisano, spokojnie mogą oni podjechać kursem technicznym takiego 194 z zajezdni do Piastów lub odwrotnie i chyba nikt nie ma o to pretensji. Tylko gmina wcale nie musi (wprost) za to płacić. Chodzi o to, by gminne pieniądze, które obecnie służą do zapłaty za 4 km trasy Zajezdnia-Piastów przeznaczyć gdzieś indziej. Wbrew pozorom te 4 km to dużo, bo np. dwa takie to jeden kurs do Brzezinki (z Piastów). Wtedy inni pasażerowie, w tym kierowcy, zamiast niczego może dostaną jakiś autobus.
Nikt by tak nie kombinował, gdyby gminy były bogate i przeznaczały dużo pieniędzy na komunikację. Ale ponieważ u nas (z pewnymi wyjątkami) działa zasada "żeby gdzieś dołożyć trzeba skądś zabrać", to trzeba właśnie kombinować by jak najmniej psując zebrać jak najwięcej pieniędzy. Jeśli Gliwice stać na utrzymywanie dodatkowych przewozów dla kierowców - nie ma problemu, niech sobie nawet 692N do zajezdni jeździ. Ale myślę, że w maju, gdy pojawią się wyniki przychodowości, zaczną się analizy czy czegoś nie wyciąć. I co wtedy będzie na szczycie listy do wycięcia - przewozy kierowców, czy inne kursy?

Te przewozy nocne to kiedyś były tylko dla kierowców i były to przewozy zamknięte za które koszty ponosiła Zajezdnia a nie miasto. Zrobili nocne 617 czy 194 - to jest ogólnodostępne i za to płaci Gmina do KZK ale ten szofer który nim wraca też ma zapłacony bilet do KZK. To nie jest tak że gmina funduje Zajezdni kursy pracownicze.
Ja nie twierdzę że nie ma być innych linii obsługujących zakłady pracujące zmianowo. Ale zapewniam Cię że ten A4 i to 194 wiezie tylu pasażerów z Zajezdni że spokojnie to się werci. To że nie ma gdzie indziej nocnych autobusów (tam gdzie pracują na "nocki") to jest chore, ale te akurat autobusy mają pasażerów więcej niż nie jedna nocka czy linia dzienna obecnie kursująca.
Wg mnie ten 194 można by puścić przez Opolską i Warszawską i znowu będzie duży fragment miasta obsłużony przy niewielkim wzroście kosztów. Bo tak to rzeczywiście ten odcinek bez przystanku od Dąbrowskiego do Pl. Piastów jest stracony przy jadącym A4.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: So 4.02.2012, 15:29 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
motley napisał(a):
KM nocna powinna lecieć głównymi ulicami, żeby ładnie obsłużyć każdy fragment miasta, ale tutaj tego nie można się spodziewać. ;)
Z reguły akurat linie nocne mają to do siebie, że nie lecą "głównymi ulicami", tylko wjeżdżają w osiedla, aby je "ładnie obsłużyć".

czak napisał(a):
W ramach jednej firmy i to takiej gdzie dyspozytornia pracuje 24h to jeszcze rozumie, że dzwonisz na Zajezdnie dyspozytor dzwoni do drugiego szofera i pyta gdzie jest - jest jakaś tam synchronizacja przy odrobinie dobrej woli. Ale tak przy tylu firmach bez jednego punktu w KZK ten wymóg nic nie wnosi w tej sprawie.
A przepraszam, ile to przewoźników obsługuje te linie nocne na terenie Gliwic? Nie przypadkiem jeden? Oczywiście brak dyspozytorni z prawdziwego zdarzenia to inna słuszna rzecz, ale w tym przypadku nie powinno być żadnego problemu. PKM-y mają przecież zapędy do "wyręczania" KZK w organizowaniu przewozów, także akurat byłaby świetna okazja żeby się wykazać dla pasażera, a nie tylko pod siebie.

P.S.: Tnij cytaty.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: So 4.02.2012, 15:40 

Dołączył(a): Cz 15.02.2007, 17:42
Posty: 851
Lokalizacja:
Zabrze
To już bez cytatu :).
Akurat tu powinni się wykazać i z reguły na dyspozytorni siedzą (siedzieli) ludkowie którzy dobrze się tym zajmowali. I powiem że nie jeden raz miałem takie telefony od dyspozytora. Były tez oczywiście z pretensjami gdzie jestem bo ludzie dzwonią (era komórkowców :)) ze Stawowej że nie ma 870 - a zamknięty był tunel i wiemy co się dzieje :).
Mi chodziło generalnie o ten wymóg przy braku centralnego punktu dyspozytorskiego i takim kolorycie wśród przewoźników.
Swoją drogą to KZK b. często "mniej widzi problemów" bo nie jest na dole, a najlepszy przegląd sytuacji to jednak ma uważny szofer :). Byle myślał społecznie a nie prywatnie :).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: So 4.02.2012, 18:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2821
butthead napisał(a):
motley napisał(a):
KM nocna powinna lecieć głównymi ulicami, żeby ładnie obsłużyć każdy fragment miasta, ale tutaj tego nie można się spodziewać. ;)
Z reguły akurat linie nocne mają to do siebie, że nie lecą "głównymi ulicami", tylko wjeżdżają w osiedla, aby je "ładnie obsłużyć".

Chodziło o sytuację taką, jaką mamy w centrum Gliwic - niech jedzie te 194 i te A4, mogłyby się tylko nie dublować czasowo. Bo w tym rejonie nie ma osiedli, w które można wjechać.

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: So 4.02.2012, 20:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4076
Lokalizacja:
Ligota
czak napisał(a):
Komunikacja jest dla ludzi, w tym także dla kierowców i motorowych bo oni też są pasażerami i jakoś muszą dojechać do pracy. A tutaj jak widzę jak ktoś zrobi autobus będący dowozem do pracy kierowców czy motorowych to jest wielka chaja.

Podzielam Twoje zdanie, ale pod warunkiem, że to nie będą dowozy _tylko_ dla tych kierowców, inni pasażerowie też powinni mieć możliwość skorzystania z takich kursów. A skądinąd wiem, że niegdyś istniało sporo takich kursów nie ujętych w ogólnodostępnych rozkładach jazdy. Co do skracania nocnych linii - jestem zdecydowanym przeciwnikiem, uważam że nocne przesiadki to zły pomysł. Już wiele lat temu pisałem, że kursy (linie) wieczorne i nocne powinny być dłuższe niż za dnia.

czak napisał(a):
To że Ty nie masz autobusu świadczy o olewactwie KZK i miasta (bo coś mi się zdaje ze jest lepiej atakować miasto niż KZK).

W tym problem, że władze Katowic niechętnie patrzą na duże i zamożne firmy, bo błędnie zakładają że każdy pracownik bez problemu ze swoich dochodów zafunduje sobie samochód lub przejazdy taksówką. W Gliwicach jest inaczej, tam do Opla zorganizowano sensowne dowozy za pomocą zbiorkomu, a przecież też można było założyć, że skoro produkują samochody, to dla siebie też coś tam na boku ukulali. Nam łatwiej mimo wszystko jest dogadać się z KZK GOP, choć też przychodzi to z oporami. Mamy tam kilkoro naszych byłych pracowników ;-) Ale jakichkolwiek kombinacji przy 657/657N zawsze się obawiam, bo choć teraz jest daleko do ideału, to zawsze może być gorzej. KZK GOP umie zepsuć nawet to, czego teoretycznie zepsuć się nie da.

czak napisał(a):
Mi chodzi tylko o niedzielenie pasażerów na lepszych i gorszych.

Właśnie mi też o to samo chodzi ;-)

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Nd 5.02.2012, 18:38 

Dołączył(a): Pt 11.02.2005, 12:54
Posty: 888
[quote="czak"][quote="inżinier"][quote]Ale to jest lekko śmieszne żeby się wadzić o 2 km gdzie i tak trzeba by gdzieś tym autobusem zawrócić (a najbliższe dogodne miejsce jest na Zajezdni).[/quote]

Pl. Piastów jest w obecnych warunkach wyśmienitym punktem do zawrócenia autobusu w centrum Gliwic, co jest codziennie udowadniane setki razy. Kurs do zajezdni też jest zbędny, skoro powstało 840N.

[quote]Ci ludzie co jadą z Waryńskiego do Piotrowic mieliby 150 przesiadek w ramach Waszej optymalizacji transportu.[/quote]

Ta, dzisiaj przesiada się 3 razy, ale za to oczekuje 40 minut na autobus. Wolałbym "150 przesiadek", ale dojechać do domu szybciej, bez koczowania jak beduin.[/quote]

Miałbyś taki przedmiot w szkole jak Niezawodność Systemu to byś inaczej mówił :).

Pragnę też zauważyć że A4 jedzie Zabrską a 194 Dąbrowskiego. Można oczywiście puścić 194 Zabrską tylko to jest mieszanie liniami dla nawet niecałych 2 km jednego kursu, gdzie jak mówię jest na 90% większe obłożenie w każdym z autobusów niż na nie jednym kursie dziennym 659, czy wspomnianego 707. W ramach takiej optymalizacji tak ładnie pocięto 250 że w godzinach 7-8 teraz ten autobus jedzie jak to mówią "ani w żyć, ani w oko" i po prostu wozi powietrze.[/quote]

Uważasz, że puszczenie 194N przez Zabrską to mieszanie??? A puszczenie owej linii z Rybnickiej przez Sikornik i Trynek i drugi raz tak samo przez Trynek do Rybnickiej to co to niby jest?? A 60N przez Sikornik, skoro zwykłe 60 omija owe osiedle? Takie A4N nie musi nawracać na zajezdni. Można je puścić Jagiellońską jak 197 ze skrętem w Hutniczą i końcówką na Zabrskiej, lub normalnie Zabrską ,skąd zawróciło by przez Dąbrowskiego i Piwną na Piastów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Wt 21.02.2012, 22:36 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
W Piekarach zaczyna sie rowniez cos powoli dziac. Na pewno nie ma to byc alkoholikobus weekendowy tylko caly tydzien. Ma objac cale miasto i ma byc dopasowana do tworzonej sieci, a nie jak 840 sam sobie. Jedna (?) z opcji jest chyba 5N (?) ze Swierklanca, zapewne z wjazdem do osiedla Wieczorka, potem standardowo na Manhatan, koleczko po Dabrowce (fuck - jedyne 15 minut :/) i jazda do Bytomia. Co z tego wyjdzie zobaczymy.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Śr 22.02.2012, 8:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
P Śl napisał(a):
Ma objac cale miasto i ma byc dopasowana do tworzonej sieci, a nie jak 840 sam sobie. Jedna (?) z opcji jest chyba 5N (?) ze Swierklanca, zapewne z wjazdem do osiedla Wieczorka, potem standardowo na Manhatan, koleczko po Dabrowce (fuck - jedyne 15 minut :/) i jazda do Bytomia. Co z tego wyjdzie zobaczymy.


Nie sadź się tak misiek, bo to tak naprawdę będzie górnikowóz z jednym kursem na dobę ;).

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Pt 6.04.2012, 8:58 

Dołączył(a): Śr 3.01.2007, 22:00
Posty: 97
Lokalizacja:
gliwice
Możliwe, że będą małe zmiany w nockach gliwickich. Poszło pismo z wykazem dubli do zajezdni + np. bezsens 194N . Generalnie wykazaliśmy, że można bez dodatkowych kosztów oszczędzić jakieś 16wzkm na noc. Poszły luźne propozycje, co można zrobić w zamian - 194N przez Bojkowską / A4N 4x pętla Piastów-Teatr Muzyczny lub wydłużenie do W.Gardła, dodatkowo propozycja kursów zjazdowych przez Zabrską i drobne korekty dla lepszego skoordynowania z tramwajem na zajezdni.
Może wiele z tego nie wyjdzie, ale nieoficjalnie przynajmniej w UM zgadzają się z (niektórymi?) naszymi argumentami. Niestety, jak to w gliwickim UM, raczej nie będą specjalnie naciskać na KZK, więc nie napalałbym się za bardzo.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Pt 6.04.2012, 11:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2821
kaspric napisał(a):
Niestety, jak to w gliwickim UM, raczej nie będą specjalnie naciskać na KZK, więc nie napalałbym się za bardzo.

Hoho, gdybyście rzucili pismem o likwidacji zajezdni, od razu by były naciski na TŚ i KZK :P

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Pn 14.05.2012, 8:40 

Dołączył(a): Śr 3.01.2007, 22:00
Posty: 97
Lokalizacja:
gliwice
kaspric napisał(a):
Możliwe, że będą małe zmiany w nockach gliwickich. Poszło pismo z wykazem dubli do zajezdni + np. bezsens 194N . Generalnie wykazaliśmy, że można bez dodatkowych kosztów oszczędzić jakieś 16wzkm na noc. Poszły luźne propozycje, co można zrobić w zamian - 194N przez Bojkowską / A4N 4x pętla Piastów-Teatr Muzyczny lub wydłużenie do W.Gardła, dodatkowo propozycja kursów zjazdowych przez Zabrską i drobne korekty dla lepszego skoordynowania z tramwajem na zajezdni.
Może wiele z tego nie wyjdzie, ale nieoficjalnie przynajmniej w UM zgadzają się z (niektórymi?) naszymi argumentami. Niestety, jak to w gliwickim UM, raczej nie będą specjalnie naciskać na KZK, więc nie napalałbym się za bardzo.


http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7825_n.jpg

I tyle co do zmian. To już jest w ogóle paranoja - proponujemy zmiany, które pomogą lepiej wykorzystać tabor i usunąć stadka (które na napełnienia raczej dobrze nie wpływają), a KZK jeszcze informuje, że nic nie zmieni, a na koniec obetnie patrząc na napełnienia...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Nd 27.05.2012, 11:20 

Dołączył(a): Nd 19.02.2006, 19:05
Posty: 1180
Wczoraj obserwowałem komunikacje nocną w Katowicach , Nie wiem czy to przez Juwenalia było wszystko tak wyładowane czy to norma co widziałem? Podam przykład 840N z 1;10 nawet nie wiem czy odjechał z Stawowej, ja podróżowałem 905N tam od Placu Wolności praktycznie nie było możliwości wsiąść do autobusu zresztą na Wincentego Pola ludzie zostali na przystanku.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Nd 27.05.2012, 12:01 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 6.06.2008, 18:55
Posty: 2310
Lokalizacja:
Katowice
Oczywiście że wina Juwenaliów. W nocy na 910 padło kilka busów, bo ludzie nie znali rozsądku, do tego skakali w nich.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Nd 27.05.2012, 12:39 

Dołączył(a): Śr 11.01.2012, 11:05
Posty: 30
i dobrze bo kto widzial by pkm puscil tak malo autobusow wiedzac ile bedzie ludzi..


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Nd 27.05.2012, 12:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13399
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
mrcnk napisał(a):
i dobrze bo kto widzial by pkm puscil tak malo autobusow wiedzac ile bedzie ludzi..

A co ma PKM do tego? To akurat wina KZK.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Nd 27.05.2012, 12:54 

Dołączył(a): Nd 19.02.2006, 19:05
Posty: 1180
Ja bym to raczej nazwał brak kontroli ruchu bo działo się i działo, PKM za straty powinien zafakturować KZK GOP. Jak KZK GOP potrafi sypać kary za uchybienia w umowach to czemu nie zabrać się za KZK GOP , za zniszczenia w taborze przez napisany fatalnie rozkład jazdy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 652 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 29, 30, 31, 32, 33  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności