Teraz jest Cz 28.03.2024, 15:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 112 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: So 28.08.2010, 10:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
Jarek napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
A w jaki sposób "kodowany" będzie pojazd, w którym bilet został skasowany? Numer boczny? Kod kasownika? Fotencja kierującego? Łotewerels?


Ani pojazd, ani nic z tego co wymieniłeś wyżej nie będzie kodowane w bilecie, nie ma takiej potrzeby.
Do kontroli autentyczności wystarczą te elementy, które bilet będzie zawierał (m.in.: numer linii w której został skasowany, czas skasowania, numer biletu, numeryczny kod zabezpieczający).

W jaki sposób zatem kontroler będzie w stanie stwierdzić dajmy na to na Rynku w Chorzowie, czy jadąc "szóstką" w kierunku Bytomia mobilet skasowałem w "szóstce" jadącej od Brynowa czy też przesiadłem się z "szóstki" jadącej w przeciwnym kierunku względnie też skąd będzie wiedział, czy nie zrobiłem "przerwy w podróży"?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 28.08.2010, 11:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 28.02.2010, 21:37
Posty: 139
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
YoMaHa napisał(a):
W jaki sposób zatem kontroler będzie w stanie stwierdzić (...)


Po pierwsze prawdopodobieństwo spotkania przez kontrolera osoby, która kupi taki bilet będzie - jak sądzę - bardzo niskie, więc rzekomy problem jest bardziej teoretyczny niż praktyczny.
A kontroler sobie poradzi, dysponując wiedzą i narzędziami, które posiada, podobnie jak radzi sobie w każdym innym przypadku.
Czy Ty naprawdę kupisz ten bilet? A jeśli tak, co co Cię do tego skłoni?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 28.08.2010, 14:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
Jarek napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
W jaki sposób zatem kontroler będzie w stanie stwierdzić (...)
Po pierwsze prawdopodobieństwo spotkania przez kontrolera osoby, która kupi taki bilet będzie - jak sądzę - bardzo niskie, więc rzekomy problem jest bardziej teoretyczny niż praktyczny.
Jak najbardziej zgadzam się z tym, że są większe problemy niż opisany przeze mnie dwa czy trzy posty powyżej. Jeśli ktoś nie chce zapłacić za bilet, to nie będzie kombinował, tylko po prostu nie będzie posiadał jakiegokolwiek biletu...
Jarek napisał(a):
A kontroler sobie poradzi, dysponując wiedzą i narzędziami, które posiada, podobnie jak radzi sobie w każdym innym przypadku.
Tzn.? Bo nie wiem, czy Twoją wypowiedź odbierać w kategoriach takich, że do sprawdzania moBiletu nie będą konieczne żadne inne narządzia w stosunku do kontroli biletów papierowych ("jak w każdym innym przypadku") czy też kontrolerzy będą wyposażeni w jakieś narzędzia weryfikacji tego, w jakim pojeździe (i w jakim mieście) bilet został skasowany?
Jarek napisał(a):
Czy Ty naprawdę kupisz ten bilet?
Nie wykluczam.
Jarek napisał(a):
A jeśli tak, co co Cię do tego skłoni?
Jeśli się zdecyduję, to tzw. czysta ciekawość. I bynajmniej nie na zasadzie, żeby wykazać, że KZK GOP puścił bubel z dziurami systemowymi, co dla pozyskania wiedzy o tychże dziurach systemowych i późniejszego wykorzystania tak zgromadzonej wiedzy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 28.08.2010, 15:14 
- Moderator -

Dołączył(a): Nd 10.04.2005, 13:53
Posty: 1677
Lokalizacja:
Siemianowice Śląskie
Senda napisał(a):
A co w wypadku zakupu biletu za 4 złote? W aplikacji trzeba wpisać numer linii, więc wnioskuję że tylko w autobusie tej linii "bilet" będzie ważny, a przecież papierowa wersja pozwala jeździć godzinę od skasowania kilkoma autobusami.

Pozdr.
Mariusz

A po kiego Ci kupować bilet za 4 zł przez komórkę? Kierowca Ci sprzeda.

_________________
Obrazek


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 28.08.2010, 18:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 24.02.2004, 21:05
Posty: 23
Lokalizacja:
Bytom-Miechowice
Crom napisał(a):
A po kiego Ci kupować bilet za 4 zł przez komórkę? Kierowca Ci sprzeda.


A po takiego, że zdarzyło mi się wsiąść do autobusu na zadupiu gdzie nie ma kiosku, ja miałem tylko banknot 50 zł w kieszeni, kierowca nie miał drobnych a ja do tego chciałem jechać z przesiadką.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 28.08.2010, 19:14 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Jarek napisał(a):
A kontroler sobie poradzi, dysponując wiedzą i narzędziami, które posiada, podobnie jak radzi sobie w każdym innym przypadku.


"Wiedzą i narzędziami" - brzmi dumnie, ale poza przypuszczeniami kontrolera odnośnie interpretacji konkretnej sytuacji niewiele się za tym nie kryje... I nie daje też pasazerowi prawa do obrony, że skasował bilet za strefą, a nie przed, zwłaszcza że de facto zgłoszenie biletu trzeba wysłać chwilę wcześniej, aby ważny bilet pokazać przy wsiadaniu (jak wynika z padających tu wypowiedzi).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 28.08.2010, 20:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 28.02.2010, 21:37
Posty: 139
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
aso napisał(a):
poza przypuszczeniami kontrolera odnośnie interpretacji konkretnej sytuacji


Ale to jest właśnie istotą pracy kontrolera - praca kontrolera polega na interpretacji konkretnej sytuacji.

aso napisał(a):
nie daje też pasazerowi prawa do obrony, że skasował bilet za strefą, a nie przed


Naoglądałeś się jakiś horrorów chyba, albo naczytałeś internetowych opowiadań o kontrolerach :)
Uczciwy pasażer nie musi się przed kontrolerem bronić. A jeśli chodzi o przekraczanie stref - to weryfikowane będzie to dokładnie tak, jak weryfikowane jest w stosunku do pasażerów posiadających bilety papierowe. I tak jak w każdej innej sytuacji przypadki niejasne rozstrzygane będą na korzyść pasażera - założeniem jest, że pasażer jest osobą uczciwą a nie oszustem i cwaniakiem.

Cytuj:
zwłaszcza że de facto zgłoszenie biletu trzeba wysłać chwilę wcześniej, aby ważny bilet pokazać przy wsiadaniu (jak wynika z padających tu wypowiedzi).


Przecież zgodnie z Taryfą (§8 ust. 1):
„Pasażer po wejściu do pojazdu bez zbędnej zwłoki (przed zajęciem miejsca siedzącego) zobowiązany jest do skasowania lub zakupu biletu u kierowcy i jego skasowania, chyba że pasażer posiada bilet nie wymagający kasowania i nie przewozi zwierząt lub bagażu wymagającego uiszczenia opłaty za przejazd”. Natomiast zaleca się, by w autobusach, w których kontrolę wchodzących przeprowadza kierowca, pasażer korzystający z moBILETU zakupił-skasował bilet na tyle szybko, by mógł go okazać kierowcy.
Zakup biletu elektronicznego trwa kilka sekund, rozgarniętej osobie (a dla takich przeznaczony jest zasadniczo ten system) powinno 5 sekund wystarczyć, tam naprawdę nie ma nad czym myśleć. Wszystko odbywa się na bieżąco i nie trzeba czekać na żadne SMSy itp.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 28.08.2010, 20:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
Jarek napisał(a):
aso napisał(a):
poza przypuszczeniami kontrolera odnośnie interpretacji konkretnej sytuacji
Ale to jest właśnie istotą pracy kontrolera - praca kontrolera polega na interpretacji konkretnej sytuacji.
No bez przesad, praca kontrolera polega przede wszystkim na weryfikacji dokumentów przejazdowych. Interpretacja to niewielki ułamek kazusów...
Jarek napisał(a):
aso napisał(a):
nie daje też pasazerowi prawa do obrony, że skasował bilet za strefą, a nie przed
Naoglądałeś się jakiś horrorów chyba, albo naczytałeś internetowych opowiadań o kontrolerach :)
Wystarczy adam86 :-P

Jarek napisał(a):
Zakup biletu elektronicznego trwa kilka sekund, rozgarniętej osobie (a dla takich przeznaczony jest zasadniczo ten system) powinno 5 sekund wystarczyć, tam naprawdę nie ma nad czym myśleć. Wszystko odbywa się na bieżąco i nie trzeba czekać na żadne SMSy itp.
Testy robione w innych miastach wskazują, że dalece 5 sekund nie wystarcza, albo raczej - wystarcza, o ile system się nie zawiesi.

Natomiast przechodząc do meritum - czy kontrolerzy będą wyposażeni w jakieś narzędzia dekodujące kod binarny? I co jest w ogóle w tym kodzie (w przypadku KZK GOP, które - bynajmniej nie jest to żadna inwektywa - cokolwiek odstaje rozwiązaniami taryfowymi od innych polskich miast, w których płatności komórką wprowadzono) kodowane? Numer linii, nazwa gminy, kierunek jazdy, czas skasowania, coś jeszcze?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 28.08.2010, 20:46 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Jarek napisał(a):
aso napisał(a):
nie daje też pasazerowi prawa do obrony, że skasował bilet za strefą, a nie przed


Naoglądałeś się jakiś horrorów chyba, albo naczytałeś internetowych opowiadań o kontrolerach :) Uczciwy pasażer nie musi się przed kontrolerem bronić.


Generalnie gdyby wszyscy pasażerowie byli uczciwi, to instytucja kontrolera biletowego nie byłaby potrzebna. Natomiast coraz więcej osób szuka sposobu, jak oszukać przewoźnika i osiągnięcia w tej dziedzinie traktuje miarą sukcesu i stara się uniknąć płacenia za przejazd. A wśród kombinatorów zawsze znajdzie się poszkodowany uczciwy.

Zresztą - nie od dawna wiadomo, że kontrole biletowe na granicy stref dają najlepsze rezultaty dla kontrolerów społecznych, zwłaszcza jeżeli przebieg granicy strefy jest sztuczny w stosunku do występujących kierunków ciążeń.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 28.08.2010, 21:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 28.02.2010, 21:37
Posty: 139
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
YoMaHa napisał(a):
Wystarczy adam86 :-P


Ano zapomniałem. Ten faktycznie lubi bić pasażerów (albo rzucać kobietami po autobusie by nie mogły w spokoju jechać na zakupy do Kaflandu) ;)

YoMaHa napisał(a):
Testy robione w innych miastach wskazują, że dalece 5 sekund nie wystarcza, albo raczej - wystarcza, o ile system się nie zawiesi.


Kto robił te testy i gdzie są ich wyniki? System (aplikacja) się wiesza (automatycznie zamyka) jak ktoś kombinuje (zwleka ze skasowaniem). Natomiast firma dostarczająca usługę zobowiązana jest do utrzymywania serwera w sprawności przez 24h na dobę, jeśli będzie awaria, to z pewnością informacja ta dotrze do KZK GOP.

YoMaHa napisał(a):
Natomiast przechodząc do meritum - czy kontrolerzy będą wyposażeni w jakieś narzędzia dekodujące kod binarny?


Nie. Kontrola wzrokowa biletu w zupełności wystarczy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 28.08.2010, 21:11 

Dołączył(a): Cz 5.06.2008, 21:10
Posty: 913
Lokalizacja:
Zabrze Helenka
Crom napisał(a):
A po kiego Ci kupować bilet za 4 zł przez komórkę? Kierowca Ci sprzeda.

Widać, że nie wiesz, jak częstym przypadkiem jest odpowiedź kierowcy "nie mam" na pytanie "czy ma pan bilety ?". Najczęściej jeżdżę w niedzielę rano autobusami linii 81. O tej porze brak ( obojętnie : rzeczywisty, czy "urojony" ) biletów u kierowcy jest wręcz nagminny.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 28.08.2010, 21:15 
- Moderator -

Dołączył(a): Nd 10.04.2005, 13:53
Posty: 1677
Lokalizacja:
Siemianowice Śląskie
Senda napisał(a):
ja miałem tylko banknot 50 zł w kieszeni

Gratuluje poczucia humoru.

@Bodzio: raczej urojony, choć mnie czasem w niedziele również braknie biletów na niektórych liniach ;)

_________________
Obrazek


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 28.08.2010, 21:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 28.02.2010, 21:37
Posty: 139
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
Bodzio napisał(a):
Crom napisał(a):
A po kiego Ci kupować bilet za 4 zł przez komórkę? Kierowca Ci sprzeda.

Widać, że nie wiesz, jak częstym przypadkiem jest odpowiedź kierowcy "nie mam" na pytanie "czy ma pan bilety ?". Najczęściej jeżdżę w niedzielę rano autobusami linii 81. O tej porze brak ( obojętnie : rzeczywisty, czy "urojony" ) biletów u kierowcy jest wręcz nagminny.


I w związku z tym sądzisz, że pasażerowie powszechnie będą rejestrować się w moBILECIE i wpłacać na konto tej firmy ileś tam złotych do wykorzystania w przyszłości na zakup elektronicznych biletów, czy też po prostu kupią jakiś bilet w kiosku i wsadzą go do portfela? Wydaje mi się, że to drugie rozwiązanie jest prostsze.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 28.08.2010, 21:33 

Dołączył(a): Cz 5.06.2008, 21:10
Posty: 913
Lokalizacja:
Zabrze Helenka
Jarek napisał(a):
Bodzio napisał(a):
Crom napisał(a):
A po kiego Ci kupować bilet za 4 zł przez komórkę? Kierowca Ci sprzeda.

Widać, że nie wiesz, jak częstym przypadkiem jest odpowiedź kierowcy "nie mam" na pytanie "czy ma pan bilety ?". Najczęściej jeżdżę w niedzielę rano autobusami linii 81. O tej porze brak ( obojętnie : rzeczywisty, czy "urojony" ) biletów u kierowcy jest wręcz nagminny.


I w związku z tym sądzisz, że pasażerowie powszechnie będą rejestrować się w moBILECIE i wpłacać na konto tej firmy ileś tam złotych do wykorzystania w przyszłości na zakup elektronicznych biletów, czy też po prostu kupią jakiś bilet w kiosku i wsadzą go do portfela? Wydaje mi się, że to drugie rozwiązanie jest prostsze.

Nie. Nie sądzę. Sam stosuję owo rozwiązanie określone przez Ciebie, jako prostsze. Tylko nie zawsze w danej okolicy o danej porze jest dostępny otwarty kiosk lub czynny automat biletowy. A nie każdy w każdej sytuacji jest w stanie odpowiednio wcześnie przewidzieć, kiedy i dokąd będzie chciał lub musiał przemieścić się przy pomocy środków km, i w jakie bilety musi zdążyć się zaopatrzyć.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 28.08.2010, 21:45 

Dołączył(a): Cz 24.06.2010, 21:08
Posty: 607
Korzystam z tego systemu w Tychach, Olsztynie oraz w Poznaniu i jestem bardzo zadowolony.
Gdy tego nie było trzeba było gonić za kioskami lub automatami, a teraz biegnę tylko do autobusu... ;)
Kasowanie jest szybkie - max. 10 sekund (wraz z włączeniem aplikacji).
Poza tym kupując bilety papierowe obawiałem się, że gdy kupię więcej mogę ich nie wykorzystać - teraz nie ma z tym problemu.
Kontroler przegląda 3 "slajdy" z danymi zakupionego biletu:
1. nr. linii, godzina i data skasowania
2. kod kreskowy
3. jakiś kod cyfrowy
Po zobaczeniu pierwszego elektroniczny bilet jest sprawdzony. :)

_________________
"Dać Polsce Śląsk, to jak małpie dać zegarek" (David Lloyd George, 1919)
"(...) z punktu widzenia 80 lat możemy powiedzieć, że małpa zegarek zepsuła"
(Jerzy Gorzelik, 2001)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 28.08.2010, 21:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
Jarek napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
Testy robione w innych miastach wskazują, że dalece 5 sekund nie wystarcza, albo raczej - wystarcza, o ile system się nie zawiesi.
Kto robił te testy i gdzie są ich wyniki? System (aplikacja) się wiesza (automatycznie zamyka) jak ktoś kombinuje (zwleka ze skasowaniem).

Nie wykluczam takiej opcji (testy były cokolwiek ubogie i prowadzone naprędce, jednak działa w ich przypadku zasada wina i pomyj), natomiast problem jest odwrotny - aplikacja się nie otwiera (lub otwiera stanowczo zbyt długo).

Zresztą - nie mój cyrk, nie moje małpy. Odnoszę wrażenie (choćby po braku jakichś informacji na stronie KZK GOP i wypowiedziach Romario), że KZK GOP traktuje moBilet jako coś, do czego samo nie jest przekonane i będzie szczęśliwe, jeśli sprzedaż tych biletów będzie śladowa, w efekcie czego z jednej strony będzie można się chwalić (albo przynajmniej "zachować twarz", że "nie jesteśmy gorsi od innych"), z drugiej - bugi systemowe będą dotyczyć garstki pasażerów, więc nie będzie wielkiego halo, ewentualne straty finansowe będą śladowe i wszystko będzie można zamieść pod dywan...
Jarek napisał(a):
Natomiast firma dostarczająca usługę zobowiązana jest do utrzymywania serwera w sprawności przez 24h na dobę, jeśli będzie awaria, to z pewnością informacja ta dotrze do KZK GOP.
Mam rozumieć, że system informatyczny wyposażony będzie w opcje samokontrolne? Czy zatem na Barbary będzie ktoś siedział 24 h/dobę, żeby weryfikować pracę systemu? Brzmi to nieco nonsensownie, zwłaszcza w kontekście spodziewanego wolumenu sprzedaży, przewidywanego do osiągnięcia przez ten kanał dystrybucji.
Jarek napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
Natomiast przechodząc do meritum - czy kontrolerzy będą wyposażeni w jakieś narzędzia dekodujące kod binarny?
Nie. Kontrola wzrokowa biletu w zupełności wystarczy.
O żesz, tego się jednak nie spodziewałem ;-)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 28.08.2010, 21:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
Jarek napisał(a):
Bodzio napisał(a):
Crom napisał(a):
A po kiego Ci kupować bilet za 4 zł przez komórkę? Kierowca Ci sprzeda.

Widać, że nie wiesz, jak częstym przypadkiem jest odpowiedź kierowcy "nie mam" na pytanie "czy ma pan bilety ?". Najczęściej jeżdżę w niedzielę rano autobusami linii 81. O tej porze brak ( obojętnie : rzeczywisty, czy "urojony" ) biletów u kierowcy jest wręcz nagminny.
I w związku z tym sądzisz, że pasażerowie powszechnie będą rejestrować się w moBILECIE i wpłacać na konto tej firmy ileś tam złotych do wykorzystania w przyszłości na zakup elektronicznych biletów, czy też po prostu kupią jakiś bilet w kiosku i wsadzą go do portfela? Wydaje mi się, że to drugie rozwiązanie jest prostsze.
Po co zatem cały ten system?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 28.08.2010, 22:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 28.02.2010, 21:37
Posty: 139
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
YoMaHa napisał(a):
ewentualne straty finansowe będą śladowe


Nie wiem, jakie hipotetyczne straty finansowe masz na myśli. KZK GOP nie ponosi kosztów wdrożenia systemu informatycznego, w przypadku biletów elektronicznych nie ponosi kosztów drukowania biletów, opust udzielony firmie zarządzającym systemem jest niższy niż opust udzielany firmom dystrybuującym bilety papierowe. Widzę tu same zyski - tym większe, im więcej takich biletów się sprzeda.

YoMaHa napisał(a):
Po co zatem cały ten system?


Np. po to by uzupełnić istniejący system dystrybucji biletów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 28.08.2010, 22:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
Jarek napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
ewentualne straty finansowe będą śladowe
Nie wiem, jakie hipotetyczne straty finansowe masz na myśli.
Trudno, na pewno nie będę się bawił w mentora i pouczał o możliwych konsekwencjach, zwłaszcza że rzeczywiście uznaję je za śladowe.
Jarek napisał(a):
KZK GOP nie ponosi kosztów wdrożenia systemu informatycznego, w przypadku biletów elektronicznych nie ponosi kosztów drukowania biletów, opust udzielony firmie zarządzającym systemem jest niższy niż opust udzielany firmom dystrybuującym bilety papierowe. Widzę tu same zyski - tym większe, im więcej takich biletów się sprzeda.
I zatem właśnie dlatego na kilka dni przed udostępnieniem systemu pasażerom na stronie internetowej tego, kto - jest stwierdziłeś - powinien być żywotnie zainteresowany, by udział moBiletu w ogólnej sprzedaży był jak największy, nie ma choćby wzmianki o systemie. To się nazywa promocja! Nie sądzisz, że w kontekście przytoczonego przez Ciebie faktu, że każdy pasażer kasujący moBilet zamiast biletu tradycyjnego to dodatkowy zysk postępowanie KZK GOP można określić mianem słodkiej groteski? Ba, skoro to taki super-zyskowny kanał (do Twojej listy należałoby dodać zmniejszone zużycie kasowników, które choć nie musiałoby, to przynajmniej hipotetycznie mogłoby prowadzić do obniżki stawek przetargowych) to dlaczego w moBilecie nie udostępniono także biletów 24h i 48h? Przecież to "same zyski" by były...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 28.08.2010, 22:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 28.02.2010, 21:37
Posty: 139
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
YoMaHa napisał(a):
(...)


Wybacz, ale marudzisz jak stara, znudzona życiem baba, obrażona na cały świat (w tym wypadku reprezentowany przez KZK GOP).
Raz piszesz, że chcesz to kupować, innym razem narzekasz jakie to złe.
Nie podoba Ci się np. to, że o ewentualnej awarii systemu KZK GOP się dowie (więc hipotetyczna kara dla pasażera, który nie mógłby skasować biletu z przyczyn technicznych będzie mogła być anulowana). Innym razem wyrażasz niezadowolenie, że ktoś będzie patrzył na Twój elektroniczny bilet, a nie sprawdzał go jakimś super-przyrządem (jakby czytanie kilku prostych informacji było czynnością przerastającą kontrolera i do tego potrzebny był super-przyrząd). Następnie kręcisz nosem, że dystrybuując bilety elektroniczne, KZK GOP poniesie niższe koszty niż dystrybuując bilety papierowe. Albo narzekasz, że KZK GOP nie reklamuje na www usługi, której jeszcze nie świadczy...

Dostajesz nowy sposób na uiszczanie przewoźnego, jednak nikt Cię do korzystania z tej metody nie zmusza. Więc o co chodzi? Co powoduje to niezadowolenie?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 112 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności