Teraz jest Cz 28.03.2024, 14:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Fale upałow a praca kierowcy
Napisane: Śr 9.06.2010, 9:35 

Dołączył(a): Cz 10.12.2009, 19:46
Posty: 38
Witam
Ilu z kierowców smaży się w kabinie? Mam na myśli przymusową jazdę z ogrzewaniem i niewymuszonym nadmuchem Np. Ikarusy, stare Jelcze. Dlaczego po wypadkach w Krakowie czy Zakopanym zalecono, że konie nie mogą pracować przy temperaturze 25st a my mamy się smażyć przez 7-10godz przy 50-60st. I mamy być przy tym mili dla pasażerów:-(


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 9.06.2010, 10:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 20.06.2008, 19:26
Posty: 540
Lokalizacja:
Gliwice
Z człym szacunkiem ale gotujecie się na własne życzenie. W końcu co stoi na przeszkodzie by otworzyć pierwsze drzwi(mówię tu o Ikarusach i M11-tkach/PR-kach/120-tkach), i zostawić cały czas otwarte, żeby się wietrzyło? I kierowcy lepiej się pracuje i pasażerom lepiej się jedzie. Sam widziałem kilka razy jak pasażerowie prosili kierowcę żeby ten otworzył, choć na moment, pierwsze drzwi, żeby się przewietrzyło choć trochę, a ten uparcie " nie i koniec!" a potem marudził na pętli że mu gorąco.

_________________
Bóg dał nam WPK a diabeł KZK a potem ZTM.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 9.06.2010, 14:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 17.09.2007, 7:54
Posty: 73
Lokalizacja:
Katowice
Serd napisał(a):
Z człym szacunkiem ale gotujecie się na własne życzenie. W końcu co stoi na przeszkodzie by otworzyć pierwsze drzwi(mówię tu o Ikarusach i M11-tkach/PR-kach/120-tkach), i zostawić cały czas otwarte, żeby się wietrzyło? I kierowcy lepiej się pracuje i pasażerom lepiej się jedzie. Sam widziałem kilka razy jak pasażerowie prosili kierowcę żeby ten otworzył, choć na moment, pierwsze drzwi, żeby się przewietrzyło choć trochę, a ten uparcie " nie i koniec!" a potem marudził na pętli że mu gorąco.


Z całym szacunkiem, ale pier....sz. Rzeczywiście przy otwarciu czego kolwiek, gdy na dworze jest plus 30, skutki są doprawdy odczuwane. Bo temp. z 30 spada do 30. Ponadto ja nie wiem czy to jest zgodne z przepisami jechać z otwartymi drzwiami....

_________________
Lubisz turystykę? Wkręć się w to jeszcze bardziej!
.

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Fale upałow a praca kierowcy:-(
Napisane: Śr 9.06.2010, 14:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
UżytkownikA napisał(a):
Witam
Ilu z kierowców smaży się w kabinie? Mam na myśli przymusową jazdę z ogrzewaniem i niewymuszonym nadmuchem Np. Ikarusy, stare Jelcze. Dlaczego po wypadkach w Krakowie czy Zakopanym zalecono, że konie nie mogą pracować przy temperaturze 25st a my mamy się smażyć przez 7-10godz przy 50-60st. I mamy być przy tym mili dla pasażerów:-(

Zawsze sie mozna zwolnić. Zapewniam, że dalece nie tylko kierowca ma tak gorąco w pracy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 9.06.2010, 14:51 

Dołączył(a): Cz 4.02.2010, 10:29
Posty: 180
Ja pracuję w szpitalu, temperatura tam nie mała, fakt, że się narzeka, ale co zrobić? Zostawić pacjentów bo mi zbyt gorąco? Nie, bo sam sobie taki zawód wybrałem i wiem, że ktoś tą pracę wykonywać musi. Widzisz tą analogię do pracy kierowcy oraz wieeeelu innych zawodów?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 9.06.2010, 15:05 

Dołączył(a): Cz 10.12.2009, 19:46
Posty: 38
Nie chodzi mi o to ze w kabinie jest gorąco, bo na dworze jest gorąco to normalne zwłaszcza za szybą! Chodzi mi o jazdę z włączonym ogrzewaniem, gdy z nagrzewnice są zalane a z dyfuzorów bucha gorące powietrze i zelówki w butach się topią! Proponuje zróbcie eksperyment w swoich samochodach włączamy ogrzewanie na maksa otwieramy szybę i relaks puszczamy pieszych na każdym przejęci i uśmiechamy się do każdego bliźniego po powrocie wchodzimy na forum i udzielamy się społecznie:-))


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 9.06.2010, 15:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 20.06.2008, 19:26
Posty: 540
Lokalizacja:
Gliwice
palex napisał(a):
Serd napisał(a):
Z człym szacunkiem ale gotujecie się na własne życzenie. W końcu co stoi na przeszkodzie by otworzyć pierwsze drzwi(mówię tu o Ikarusach i M11-tkach/PR-kach/120-tkach), i zostawić cały czas otwarte, żeby się wietrzyło? I kierowcy lepiej się pracuje i pasażerom lepiej się jedzie. Sam widziałem kilka razy jak pasażerowie prosili kierowcę żeby ten otworzył, choć na moment, pierwsze drzwi, żeby się przewietrzyło choć trochę, a ten uparcie " nie i koniec!" a potem marudził na pętli że mu gorąco.


ja nie wiem czy to jest zgodne z przepisami jechać z otwartymi drzwiami....


Jeszcze nie widzałem żeby jakikolwiek kierowca autobusu miejskiego dostał za to mandat. (mówię wyłącznie o pierwszych drzwiach).

Adam86 napisał(a):
Zawsze sie mozna zwolnić


bardzo inteligentne...

_________________
Bóg dał nam WPK a diabeł KZK a potem ZTM.


Ostatnio edytowano Śr 9.06.2010, 15:42 przez Serd, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 9.06.2010, 15:36 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Serd napisał(a):
Jeszcze nie widzałem żeby jakikolwiek kierowca autobusu miejskiego dostał za to mandat. (mówię wyłącznie o pierwszych drzwiach).

A w zasadzie o pierwszej polowce, ktora jest odizolowana, wiec co to kogo.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 9.06.2010, 16:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 12.07.2008, 21:52
Posty: 1245
Lokalizacja:
Chełm Śląski
UżytkownikA napisał(a):
Nie chodzi mi o to ze w kabinie jest gorąco, bo na dworze jest gorąco to normalne zwłaszcza za szybą! Chodzi mi o jazdę z włączonym ogrzewaniem, gdy z nagrzewnice są zalane a z dyfuzorów bucha gorące powietrze i zelówki w butach się topią! Proponuje zróbcie eksperyment w swoich samochodach włączamy ogrzewanie na maksa otwieramy szybę i relaks puszczamy pieszych na każdym przejęci i uśmiechamy się do każdego bliźniego po powrocie wchodzimy na forum i udzielamy się społecznie:-))

A kto zabrania zgłosić awarię? Zawsze są jeszcze związki zawodowe (o ile to u komunalnego). Ale nie... Lepiej szukać usprawiedliwienia dla chamstwa. To przez to, że mam w szkole gorąco to wolno mi być wobec kogokolwiek chamskim?

P Śl napisał(a):
A w zasadzie o pierwszej polowce, ktora jest odizolowana, wiec co to kogo.

No nie we wszystkich wozach jest :) A przepisy porządkowe mówią wyraźnie, że z otwartymi drzwiami jechać nie wolno (oczywiście nie oznacza to, że należy zamykać drzwi, lepiej zmienić/doprecyzować zapis). Swoją drogą dzisiaj kolega opowiadał, że jeden z wozów katowickich ma ustawione na wyświetlacz temperaturę wewnątrz. Było 42 st. C. Może ktoś potwierdzić tą informację? Czy w gestii KZK GOP nie leży karanie przewoźnika za "bydlęce" warunki jazdy/wymuszanie montowania okien otwieranych (z relacji kolegi wynika, że był to MAN)

_________________
Jeżeli ktoś żyje z tego, że zwalcza wroga, jest zainteresowany tym, aby wróg pozostał przy życiu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 9.06.2010, 16:19 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
rustsaltz napisał(a):
No nie we wszystkich wozach jest :) A przepisy porządkowe mówią wyraźnie, że z otwartymi drzwiami jechać nie wolno (oczywiście nie oznacza to, że należy zamykać drzwi, lepiej zmienić/doprecyzować zapis).

Tyle, ze wyzej byla mowa o starym ukladzie (M11, 260 itp.), a ten co ten zapis wymyslil mial raczej na mysli drzwi ogolnodostepne. Nie szukaj dziury w calym.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Fale upałow a praca kierowcy:-(
Napisane: Śr 9.06.2010, 16:26 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
UżytkownikA napisał(a):
Dlaczego po wypadkach w Krakowie czy Zakopanym zalecono, że konie nie mogą pracować przy temperaturze 25st a my mamy się smażyć przez 7-10godz przy 50-60st. I mamy być przy tym mili dla pasażerów:-(

LOL Coz za trafna argumentacja. Faktycznie, zapomnialem, ze wy ten autobus ciagniecie. W sumie szkoda, bo jakbys tak sobie pociagnal to ani bys myslal byc niemilym dla kogokolwiek. (niektorym by sie przydalo) MSPANC


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 9.06.2010, 16:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 14.01.2004, 23:55
Posty: 366
Lokalizacja:
SO
UżytkownikA napisał(a):
Chodzi mi o jazdę z włączonym ogrzewaniem, gdy z nagrzewnice są zalane a z dyfuzorów bucha gorące powietrze i zelówki w butach się topią!


A kto Ci zabrania zakręcić zawór ogrzewania? W Ik/M11 takowy znajdował się pod pierwszą klapą podłogową... Chyba, że przepuszcza - to już inna sprawa.

_________________
M11


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 9.06.2010, 17:02 

Dołączył(a): Cz 10.12.2009, 19:46
Posty: 38
M11 napisał(a):
UżytkownikA napisał(a):
Chodzi mi o jazdę z włączonym ogrzewaniem, gdy z nagrzewnice są zalane a z dyfuzorów bucha gorące powietrze i zelówki w butach się topią!


A kto Ci zabrania zakręcić zawór ogrzewania? W Ik/M11 takowy znajdował się pod pierwszą klapą podłogową... Chyba, że przepuszcza - to już inna sprawa.



Nie o to chodzi ze przepuszcza i jaka awaria!! Zastanówcie się trochę czy autobusy, które mają 10-20 lat dziennie uzupełniane wodą z kranu mają układ chłodzący tak wydajny ze można zakręcić ogrzewanie otóż nie! Nawet vekta większość ma włączone ogrzewanie chodź tam bezpośredniego nadmuchu nie ma w kabinie gdyż jest wywoływany przez dmuchawy (wynika to z konstrukcji nagrzewnicy i wlotu powietrza) Widzę ze większość ma pojedzie o komunikacji niczym zarząd w kzk gop. Zwolnić można się zawsze to prawda, ale dlaczego ludzie różnych zawodów strajkują? Pomyślcie o tym, czemu pasażerowie narzekają zawsze mogą jechać taxi to, po co te forum i te dyrdymały??


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 9.06.2010, 17:15 

Dołączył(a): Cz 4.02.2010, 10:29
Posty: 180
UżytkownikA napisał(a):
Nie chodzi mi o to ze w kabinie jest gorąco, bo na dworze jest gorąco to normalne zwłaszcza za szybą! Chodzi mi o jazdę z włączonym ogrzewaniem, gdy z nagrzewnice są zalane a z dyfuzorów bucha gorące powietrze i zelówki w butach się topią! Proponuje zróbcie eksperyment w swoich samochodach włączamy ogrzewanie na maksa otwieramy szybę i relaks puszczamy pieszych na każdym przejęci i uśmiechamy się do każdego bliźniego po powrocie wchodzimy na forum i udzielamy się społecznie:-))


Ale po co mam robić eksperyment? Jeżeli klimatyzacja mi nawala w samochodzie, jadę do serwisu i problem zasadniczo znika. Analogicznie u Ciebie, albo zjeżdżasz na warsztat, a jeżeli to nie przynosi rezultatu to pozostają związki, PIP, sąd pracy ostatecznie zwolnić się niestety...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 9.06.2010, 17:25 

Dołączył(a): Cz 5.06.2008, 21:10
Posty: 913
Lokalizacja:
Zabrze Helenka
UżytkownikA napisał(a):
Widzę ze większość ma pojedzie o komunikacji niczym zarząd w kzk gop.


Co ma większość ? A może chciałeś napisać gdzie pojedzie większość ? ( patrz : "Zasady korzystania z forum", pkt. 1 )


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 9.06.2010, 17:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Serd napisał(a):
Jeszcze nie widzałem żeby jakikolwiek kierowca autobusu miejskiego dostał za to mandat. (mówię wyłącznie o pierwszych drzwiach).

A mysmy nie widzieli abys kiedykolwiek coś normanlego napisał.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 9.06.2010, 17:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
UżytkownikA napisał(a):
Nie o to chodzi ze przepuszcza i jaka awaria!! Zastanówcie się trochę czy autobusy, które mają 10-20 lat dziennie uzupełniane wodą z kranu mają układ chłodzący tak wydajny ze można zakręcić ogrzewanie otóż nie!

Ale to znaczy tylko tyle, ze pojazd nie jest sprawny i nie należy nim jechac. Faktem jest, że juz widizałem ogrzewanie włączone latem w Mazie, a także w katowickim Manie. Ale to nie jest przeciez reguła. nawet w 20 letnim migu od Sochy nie ma żadnego ogrzewania przy upale latem włączonego.
Cytuj:
Zwolnić można się zawsze to prawda, ale dlaczego ludzie różnych zawodów strajkują?

Jak strajkuja to nalezy ich pogonic.
Cytuj:
Pomyślcie o tym, czemu pasażerowie narzekają zawsze mogą jechać taxi to, po co te forum i te dyrdymały??

Po to, żebyś mógł ponarzekac.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 9.06.2010, 17:54 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
Serd napisał(a):

Jeszcze nie widzałem żeby jakikolwiek kierowca autobusu miejskiego dostał za to mandat. (mówię wyłącznie o pierwszych drzwiach).


to że czegoś nie widziałeś nie oznacza, że nie istnieje :>

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 9.06.2010, 19:05 

Dołączył(a): Cz 4.02.2010, 10:29
Posty: 180
Dyskusja "na poziomie". UżytkownikA: napisz, jaka jest skala zjawiska przez Ciebie przytoczonego. Bo jeżeli występuje to w niemal każdym pojeździe starszego typu, to faktycznie jest to powód do czyjejś interwencji. A jeżeli to jest jednostkowa sprawa, to jest to raczej jakieś zaniedbanie ze strony kierowcy/serwisu - czyli w jakiś sposób wina samego kierowcy. Bo nie chce mi się wierzyć, że to jest tak technologicznie rozwiązane.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 9.06.2010, 19:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 14.01.2004, 23:55
Posty: 366
Lokalizacja:
SO
UżytkownikA napisał(a):
M11 napisał(a):
UżytkownikA napisał(a):
Chodzi mi o jazdę z włączonym ogrzewaniem, gdy z nagrzewnice są zalane a z dyfuzorów bucha gorące powietrze i zelówki w butach się topią!


A kto Ci zabrania zakręcić zawór ogrzewania? W Ik/M11 takowy znajdował się pod pierwszą klapą podłogową... Chyba, że przepuszcza - to już inna sprawa.



Nie o to chodzi ze przepuszcza i jaka awaria!! Zastanówcie się trochę czy autobusy, które mają 10-20 lat dziennie uzupełniane wodą z kranu mają układ chłodzący tak wydajny ze można zakręcić ogrzewanie otóż nie!


Jeśli układ chłodzenia "nie wydala" bez wspomagania, TO WŁAŚNIE JEST AWARIA! Więc jaj se nie rób.
W Migu z 88r (jedna NG w 98r) wszystko do dziś działa jak należy.
Więc jeśli nie potrafisz zjechać na to, albo na koniec zmiany "odpisać" auta na niesprawny ukł. chłodzenia i dopilnować naprawy, to miej pretensje do samego siebie.

_________________
M11


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności