Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Używki... Napisane: Nd 5.01.2003, 20:40 |
|
YoMaHa |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08 Posty: 3897 Lokalizacja: Katowice
|
HeJ
A co myslicie o sprowadzeniu na tory GOPu jakichś używanych wozów z innych krajów? Ew. jakie tego rodzaju wagony chcielibyście widzieć?
PZDR
bm
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 5.01.2003, 22:29 |
|
MiS |
|
Dołączył(a): Śr 1.01.2003, 17:39 Posty: 383 Lokalizacja: Katowice
|
Super pomysł!!!!
W wielu miastach tak robia. Nie znam sie na typach zagranicznych tramwajow. Pisano w ostatnim "ŚK", ze w Elblagu sprawdzily sie "uzywki"
_________________ MiS
_________________
"Waiting for someday when the ocean and sky will cover up the land in deep blue."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: :) Napisane: Pn 6.01.2003, 23:09 |
|
Dołączył(a): Śr 1.01.2003, 20:31 Posty: 12 Lokalizacja: Siemianowice Slaskie
|
Fajnie by bylo :) Jakas odmiana, moze TATRy z Berlina, albo jakies wagony z Wiednia ;)? Tylko kto, bedzie czuwal nad stanem technicznym tych staruszkow...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 7.01.2003, 11:32 |
|
|
w kraku sa stare wagony z niemiec i sa naprawde super. o niebo lepsze od pozostałeych. ale sadze ze na ślasku jakosc torowiska szybko by je wykonczyła
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 7.01.2003, 12:35 |
|
Dołączył(a): Śr 1.01.2003, 20:31 Posty: 12 Lokalizacja: Siemianowice Slaskie
|
rafał z krakowa napisał(a): w kraku sa stare wagony z niemiec i sa naprawde super. o niebo lepsze od pozostałeych. ale sadze ze na ślasku jakosc torowiska szybko by je wykonczyła
Moze i mamy zniszczone torowisko, ktore trzeby by szybko podreperowac, ale to kujde beje nasie tojowisko i nasie jest fajniste, bo jest nasie :D
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 7.01.2003, 19:53 |
|
Dołączył(a): Wt 31.12.2002, 18:35 Posty: 8 Lokalizacja: Bytom
|
A może 13N z Warszawy sprowadzić? ZTCW złomuja wozy w dosyć dobrym stanie...
_________________ --
=======###-###-###-##===========
Jaroslaw Dubowski, Bytom
E-mail: jdubowski@interia.pl
======###-###-###-##==========
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: ;) Napisane: Wt 7.01.2003, 21:48 |
|
Dołączył(a): Śr 1.01.2003, 20:31 Posty: 12 Lokalizacja: Siemianowice Slaskie
|
Tylko nie z Warszawy! ;)
Jak tak dalej pojdzie, to z ktorejs zajezdni zrobi sie zlomowisko.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Używki... Napisane: Śr 8.01.2003, 17:29 |
|
Dołączył(a): Wt 31.12.2002, 20:32 Posty: 50 Lokalizacja: Gliwice
|
Jestem za a nawet nie przeciw!.. Tylko nie wiem, czy do tego kiedykolwiek dojdzie... Zaraz usłyszę gadkę, w stylu: czy Pan wie ile to kosztuje? Czy Pan wie jakie są koszty adaptacji do warunków technicznych tu na Ślasku etc.
W sumie będzie mnóstwo wywodów TŚ.S.A. na "nie", bo to, bo tamto itp.
Mam pytanie do Państwa z TŚ.S.A: czy państwo wiecie coś o wizerunku firmy wsród nas pasażerów, na tle nowych nabytków autobusowych w PKM-ach?
Przegrywacie w każdym calu, a upór przed sprowadzaniem używanego taboru i gadką w stylu "taboru Ci u nas dostatek" wzbudzacie tylko powszechną wesołość i poirytowanie wsród pasażerów. Jak jest niby tak dobrze to czemu z roku na rok, przewozicie coraz mniej pasażerów? Czemu coraz więcej ludzi woli podróżować autobusami? Odpowiem - bo mogą dostrzec zmiany na lepsze, autobusy są ciche, niskopodłogowe, ciepłe. A nowości nie jeżdżą tylko na jednej "szóstej" trasie. Chociaż PKM G-ce jak zakupił swoich pierwszych 10 DABowatych nowości, to puszczał je przez pewien okres czasu tylko na "dwustuczterdziestej" linii zastępującej w tym czasie tramwaj. Pewno nie domyślacie się dlaczego?
A "używki" kursują w połowie sieci tramwajowych w Polsce i wszędzie sobie je chwalą. Nie tylko warsztaty ale i pasażerowie:P
_________________ Natan
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Używki... Napisane: Śr 8.01.2003, 18:25 |
|
|
natan napisał(a): A "używki" kursują w połowie sieci tramwajowych w Polsce i wszędzie sobie je chwalą. Nie tylko warsztaty ale i pasażerowie:P
Bez wątpienia wprowadzenie do eksploatacji nowego typu taboru (szczególnie zagranicznego) jest dość kosztowne. Zaplecze techniczne jest dostowane wyłącznie do taboru produkcji Konstalu, mechanicy również są przeszkoleni tylko dla tych wagonów. Adaptacja zaplecza (urządzeń), przeszkolenie załogi to są konkretne koszty. Inną sprawą są części zamienne. Do obecnie eksploatowanych wagonów części zamienne są powszechnie dostępne, można je również produkować we własnych warsztatach.
Poza tym zakup tego typu wagonów oraz transport również kosztuje. Miasto Kraków sprowadzało wagony za symboliczne grosze, gdyż taki został zawarty układ z Norymbergą. Nasza spółka takich możliwości nie ma - za używane wagony musiałaby zapłacić albo jakiemuś przedsiębiorstwu komunikacyjnemu albo pośrednikowi. A w chwili obecnej funduszy na zakupy taboru nie ma - przez długie lata spłacany będzie kredyt zaciągnięty przez PKT na zakup Citadisów.
Ogólnie sytuacja finansowa jest niewesoła, a organizator komunikacji nie daje żadnych możliwości prowadzenia polityki inwestycyjnej ustalając arbitralnie stawki za wozokilometr i tworząc nieefektywne rozkłady jazdy.
Żeby coś w sprawie finansowania komunikacji tramwajowej zmienić trzeba wpłynąć na gminy - tam gdzie jest to możliwe TŚ, a wcześniej PKT starały się wykorzystać skromne gminne pieniądze na inwestycje i wspólnymi siłami przeprowadzać choć część koniecznych remontów infrastruktury. Natomiast gminy nie są skłonne wydać więcej pieniędzy na doinwestowanie tramwajów. I tu kółko się zamyka, bo jeśli fundusze na tabor będą to wówczas można prowadzić remonty i modernizacje posiadanego taboru, a tym samym podnosić jego walory użytkowe.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: e tam... Napisane: Cz 9.01.2003, 18:07 |
|
david82 |
|
Dołączył(a): Śr 8.01.2003, 14:43 Posty: 1256 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
Podejrzewam, ze z braku kasy te sprowadzone do nas w niewatpliwie dobrym stanie tramwaje wygladalyby po 5 miesiacach jak nasze stodwojki albo jak N-1118...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Używki... Napisane: So 18.01.2003, 23:03 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
natan napisał(a): Mam pytanie do Państwa z TŚ.S.A: czy państwo wiecie coś o wizerunku firmy wsród nas pasażerów, na tle nowych nabytków autobusowych w PKM-ach? A słyszałeś może jakieś plotki na temat ceny nowego taboru? Słyszałeś może że w cenie jednego tramwaju można kupić nawet i 10 nowych autobusów? To może dlatego są takie problemy z uruchomieniem funduszy na zakup nowego taboru tramwajowego? natan napisał(a): Chociaż PKM G-ce jak zakupił swoich pierwszych 10 DABowatych nowości, to puszczał je przez pewien okres czasu tylko na "dwustuczterdziestej" linii zastępującej w tym czasie tramwaj. Pewno nie domyślacie się dlaczego?
Tak, na pewno. I w ogóle to prezesem PKM Gliwice jest Osama bin Laden i to na pewno on tymi wspaniałymi DABami chciał przekonać pasażerów że autobus jest lepszy od tramwaju. Tylko nie wiem dlaczego cholera go gonią po całym świecie...
Znając życie to pewnie PKM chciał się pokazać z dobrej strony przed ówczesnym PKT, albo po prostu zbiegiem okoliczności Ty najczęściej na tej linii widziałeś DABa...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 2.02.2003, 3:37 |
|
Dołączył(a): Śr 15.01.2003, 1:59 Posty: 35 Lokalizacja: Katowice
|
Cytuj: A słyszałeś może jakieś plotki na temat ceny nowego taboru? Słyszałeś może że w cenie jednego tramwaju można kupić nawet i 10 nowych autobusów? To może dlatego są takie problemy z uruchomieniem funduszy na zakup nowego taboru tramwajowego?
Racja, nawet nowiutki Mercedes Citaro kosztuje w wersji standardowej ~600.000zl, przegubowy ~1.000.000zl. To i tak taniej od jednego Karlika.
Szkoda nawet, ze Berlin ma zamiar pojezdzic sobie Tatrami jeszcze przez kilka dobrych lat, poniewaz Berlinskie Tatry sa rzeczywiscie w SUPER stanie. Wygladaja teraz lepiej niz w czasie zakupu :) Na Slasku na pewno fajnie by wygladaly (przede wszystkim dlatego, ze sa odrobinke podobne do naszych stopiatek :wink: )
Pozdrawiam,
Marcin
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 2.02.2003, 11:23 |
|
|
Marcin napisał(a): Szkoda nawet, ze Berlin ma zamiar pojezdzic sobie Tatrami jeszcze przez kilka dobrych lat, poniewaz Berlinskie Tatry sa rzeczywiscie w SUPER stanie. Wygladaja teraz lepiej niz w czasie zakupu :) Na Slasku na pewno fajnie by wygladaly (przede wszystkim dlatego, ze sa odrobinke podobne do naszych stopiatek :wink: )
Wagony produkcji Tatry mają węższą skrajnię od produktów Konstalu i dlatego ich eksploatacja w naszych warunkach spowodowałaby, że na przystankach z peronami między wagonem, a krawędzią peronu powstawałaby niebezpieczna dziura.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 2.02.2003, 22:07 |
|
Dołączył(a): Śr 15.01.2003, 1:59 Posty: 35 Lokalizacja: Katowice
|
No nic, ale i tak szkoda :D
Chociaż najfajniejsze są jednak polskie oryginały
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|