Teraz jest Nd 27.05.2018, 4:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 151 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Pt 20.07.2012, 14:09 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3840
Lokalizacja:
Sosnowiec
Lukas SC napisał(a):
Można by też coś pokombinować żeby ją puścić od Katowic do przystanku Będzin Szybowa, następnie z Małobądzkiej w lewo w Szkolną, Rolniczą, Załogi (obsługa dwóch przystanków linii 916 tzn Rolnicza i Lipowa) następnie dalej według obecnej trasy od Chmielewskiego. Mieszkańcy Górek Małobądzkich zyskali by połączenie częstsze z centrum miasta jak i Syberką, jak i również z Sosnowcem i Katowicami.


Jakkolwiek byś nie kombinował, nie rozwiążesz podstawowego problemu: 40-tka z Syberki do Katowic jedzie zbyt długo. Doskonale to widać po napełnieniach na odcinku Będzin - Pogoń Akademiki. Te kilka bloczków na Górkach Małobądzkich nie zrobi cudownej metamorfozy, zwłaszcza, że od razu będziesz miał postulaty o obsługę centrum Będzina. Przecież ćwiczono już wywalenie podwójnej obsługi 11 Listopada na 40-tce. I co? Musiano przywrócić poprzedni przebieg. Inna sprawa, to myślenie perspektywiczne. Mając na uwadze, że właściwie już wybrano jedynie słusznego przewoźnika kolejowego, to w którymś momencie zacznie pracować węzeł przesiadkowy Będzin Dworzec PKP. Nawet jeżeli władze miasta tudzież działania organizatorów nie wprowadzą takich rozwiązań, to "ludzie wybiorą nogami", skracając sobie czas dojazdu do Katowic. I tutaj "krótka" 616 idealnie się sprawdza.

A co do samych Górek - ja bym z jednej strony przedłużył przez Krasickiego i Rolniczą coś, co w tej chwili kończy na Kościuszki. Musiałbym się dokładniej przyjrzeć rozkładom, ale mając na uwadze słaby pod względem napełnień odcinek 11 Listopada - Kościuszki i jednocześnie niedoskonałość trasy 916 (nie obsługuje wszystkich istotnych dla tego osiedla generatorów przewozów w centrum), szukałbym tutaj możliwości poprawy oferty.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Pt 20.07.2012, 15:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07
Posty: 1362
Lokalizacja:
Sosnowiec
A stoi coś na przeszkodzie, by z Chemicznej puścić 40-tkę przez Środulę trasą 188 do zajezdni?

_________________
27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska
Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Pt 20.07.2012, 15:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 14.01.2004, 23:55
Posty: 331
Lokalizacja:
SO
Samo wywalenie 40 wydaje mi się pomysłem nieco irracjonalnym... Również dość często korzystam z tego połączenia i przychylam się do zdania Lucasa SC, że podstawowym problemem 40 jest brak stałego taktu, a tym samym koordynacji z 616 i 807. IMO aby uzdrowić tą linię należało by wprowadzić stały takt, ściśle skoordynować z 807 (tak aby się nie dublowały), zdecydowanie wywalić obsługę Zamkowego (przywrócić ją do trasy z lat 80 - ...->Syberka->Czeladzka->nerka->Zawale->PKP->Kościuszki) i jak napisał Vanessa, zlikwidować te "hołubce" po Centrum, a w zamian na Zamkowym wzmocnić 817. Do piachu zdecydowanie należy wysłać móchowóz 818. Przy okazji, aby zapewnić bezpośrednie połączenie centrum Będzina z Katowicami można pokombinować z 813, tym razem już z pominięciem Syberki, a na odcinku od akademików puścić trasą 154 (z obsługą Gr.Roweckiego i Piastów), gdyż zacznie bardziej przyda się studentom UŚ na Pogoni, niż nikomu ;) w centrum Sosnowca.
Natomiast zupełnie sensowym planem wydaje się reorganizacja rejonu Chemicznej, a tym samym wycinka 154.

_________________
M11


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Pt 20.07.2012, 15:40 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3840
Lokalizacja:
Sosnowiec
Strzyż napisał(a):
A stoi coś na przeszkodzie, by z Chemicznej puścić 40-tkę przez Środulę trasą 188 do zajezdni?


Istotą takiego połączenia jest zapewnienie szybkiego połączenia Zagórza z Pogonią z jednoczesnym zapewnieniem sensownych przewozów na wydłużonym odcinku. Jadąc przez przejazd wydłużasz czas przejazdu o 6-7 minut. Wówczas przestaje się on właściwie różnić od 622 i znika odczuwalny efekt skrócenia czasu podróży związany z pominięciem centrum. Natomiast obsługa przystanku Zagórze Osiedle jest o tyle istotne, że na tym przystanku wsiada najwięcej pasażerów i wówczas nowe połączenie odciąża przepełnione kursy szkolne. Nie da się tego zrobić jadąc trasą 188. Jednocześnie trasa 188 jest trasą, która pracuje bardzo słabo na odcinku od Środuli do Zagórza. Nie ma sensu tam niczego dokładać. Osoby dojeżdżające do Auchana mogą wysiąść na dowolnym przystanku w pobliżu, a tak jak z północnej części Środuli dochodzą do 801/31, to dojdą do wydłużonej 40-tki na przystanek Środula K-D.


Ostatnio edytowano Pt 20.07.2012, 16:50 przez aso, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Pt 20.07.2012, 15:55 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3840
Lokalizacja:
Sosnowiec
M11 napisał(a):
Samo wywalenie 40 wydaje mi się pomysłem nieco irracjonalnym... Również dość często korzystam z tego połączenia i przychylam się do zdania Lucasa SC, że podstawowym problemem 40 jest brak stałego taktu, a tym samym koordynacji z 616 i 807. IMO aby uzdrowić tą linię należało by wprowadzić stały takt, ściśle skoordynować z 807 (tak aby się nie dublowały), zdecydowanie wywalić obsługę Zamkowego (przywrócić ją do trasy z lat 80 - ...->Syberka->Czeladzka->nerka->Zawale->PKP->Kościuszki) i jak napisał Vanessa, zlikwidować te "hołubce" po Centrum, a w zamian na Zamkowym wzmocnić 817.


Nawet jak wprowadzisz stały takt, zrobisz koordynację, to będzie ona tylko w jedną stroną. W drugą stronę będzie tylko na papierze. Będziesz miał ładnie wpasowane 40 i 616 "pół na pół", a w praktyce po południu przyjadą dwa razem. Nie tędy droga. Wywalenie z Zamkowego, pozostawienie na Syberce, to najlepsza droga do politycznych awantur. Samo 817 to jedna z najbardziej kosztownych linii i nawet wywalenie 40-tki nie sprawi, że poprawią się jej wskaźniki. W tej linii tkwi pewien paradoks - z jednej strony jedzie naprawdę atrakcyjna trasą do Katowic, ale z drugiej strony - oferta jest zbyt słaba, by mogła przyciągnąć pasażerów, a z trzeciej - obsługuje na tyle mało generatorów przewozów, że ciężko jest na tej linii zrobić interesującą ofertę. 817 to pakowanie się w kanał. Lepszym rozwiązaniem jest przemodelowanie 800-tki na trasę Kościuszki - Zamkowe - Syberka - M1 - Piaski - Katowice (z uruchomieniem kursów w dni wolne). Wzamian do piachu poza szczytem i w dni wolne 814 z jednoczesnymi wzmocnieniami 807. Kolejna sprawa, to zdjęcie nadmiarowej oferty dublującej z odcinka Będzin - Pogoń. W tej chwili praktycznie każdy kurs tramwajowy ma pokrycie autobusem, co nie jest normalne i wcale nie jest potrzebne. Co również miałem na uwadze proponując wywalenie 40-tki z Będzina. Utrzymując na siłę potworka generuje się tylko koszty, a nie porządkuje układu komunikacyjnego.

Co do 818 - zgadzam się jak najbardziej. Te 2-3 poranne kursy, gdzie powiedzmy, że jest potrzebny, można dopisał do czegokolwiek. Samo 813 jest na tyle elastyczne pod względem godzin i trasy, że wystarczy jako szczytowe wzmocnienie. Zresztą tu też z frekwencją szału nie ma...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Pt 20.07.2012, 23:16 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 1256
aso napisał(a):
Samo 817 to jedna z najbardziej kosztownych linii i nawet wywalenie 40-tki nie sprawi, że poprawią się jej wskaźniki. W tej linii tkwi pewien paradoks - z jednej strony jedzie naprawdę atrakcyjna trasą do Katowic, ale z drugiej strony - oferta jest zbyt słaba, by mogła przyciągnąć pasażerów, a z trzeciej - obsługuje na tyle mało generatorów przewozów, że ciężko jest na tej linii zrobić interesującą ofertę. 817 to pakowanie się w kanał.
Lepszym rozwiązaniem jest przemodelowanie 800-tki na trasę Kościuszki - Zamkowe - Syberka - M1 - Piaski - Katowice (z uruchomieniem kursów w dni wolne).[/quote]

Twoje myślenie jest dobre, a wręcz bardzo dobre, lecz ja bym do tego zrobił tak jak mówisz zrobił wspólne zadania 800 z 817 tzn. Linia 800 kursuje według twojej trasy, godzinny odjazdów te same co teraz lecz 2 kursy rano i 3 popołudniu zamiast trasą 800 pojadą pod szyldem 817. Ranne dwa kursy do Katowic wracały by jako 800, zaś popołudniowe trzy do Katowic jako 800 i powrót jako 817, oczywiście ze zmianą odjazdów że zamiast dzisiejszego odjazdu ze Skargi o 12:58 miałby odjazd powiedzmy o 16:28.

aso napisał(a):
Wzamian do piachu poza szczytem i w dni wolne 814 z jednoczesnymi wzmocnieniami 807. Kolejna sprawa, to zdjęcie nadmiarowej oferty dublującej z odcinka Będzin - Pogoń. W tej chwili praktycznie każdy kurs tramwajowy ma pokrycie autobusem, co nie jest normalne i wcale nie jest potrzebne. Co również miałem na uwadze proponując wywalenie 40-tki z Będzina. Utrzymując na siłę potworka generuje się tylko koszty, a nie porządkuje układu komunikacyjnego.

Co do 818 - zgadzam się jak najbardziej. Te 2-3 poranne kursy, gdzie powiedzmy, że jest potrzebny, można dopisał do czegokolwiek. Samo 813 jest na tyle elastyczne pod względem godzin i trasy, że wystarczy jako szczytowe wzmocnienie. Zresztą tu też z frekwencją szału nie ma...[/quote]
814 to bym zostawił w spokoju, chyba żeby pokombinować tak żeby jeździła przez Syberkę, wzmocnić 813 o parę kursów, a 40 po obecnej trasie 818, bo moim zdaniem sens tej linii jest zbędny, a to co nią jeździ na trasie Będzin - Sosnowiec to pasażerowie z wiosek, co nie zdążyli pod stadionem na 40, 807 lub 813.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Pt 20.07.2012, 23:32 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3840
Lokalizacja:
Sosnowiec
Lukas SC napisał(a):
Twoje myślenie jest dobre, a wręcz bardzo dobre, lecz ja bym do tego zrobił tak jak mówisz zrobił wspólne zadania 800 z 817 tzn. Linia 800 kursuje według twojej trasy, godzinny odjazdów te same co teraz lecz 2 kursy rano i 3 popołudniu zamiast trasą 800 pojadą pod szyldem 817. Ranne dwa kursy do Katowic wracały by jako 800, zaś popołudniowe trzy do Katowic jako 800 i powrót jako 817, oczywiście ze zmianą odjazdów że zamiast dzisiejszego odjazdu ze Skargi o 12:58 miałby odjazd powiedzmy o 16:28.


Wiesz - ja bym nie dawał osobnego numerka, tylko zrobił "kurs z pominięciem Piasków". Im bardziej czytelny układ, tym lepszy. Choć z drugiej strony ludzie do numerka są przyzwyczajeni... Ujmę tak - sprawa do przedyskutowania, ale nie upierałbym się. Kilka takich kursów (z pominięciem Piasków) wyjdzie samo z obiegów, gdyż: faktycznie rano z Będzina i po południu z Katowic jest wystarczająco duże zapotrzebowanie na szybki transport, a po drugie - może zajść konieczność domknięcia któregoś z obiegów i wtedy te kilka minut (i tak leci się rano z Katowic na pusto, a M1 nie pracuje) ma duże znaczenie.


Ostatnio edytowano So 21.07.2012, 0:01 przez aso, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Pt 20.07.2012, 23:47 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3840
Lokalizacja:
Sosnowiec
Lukas SC napisał(a):
814 to bym zostawił w spokoju, chyba żeby pokombinować tak żeby jeździła przez Syberkę, wzmocnić 813 o parę kursów, a 40 po obecnej trasie 818, bo moim zdaniem sens tej linii jest zbędny, a to co nią jeździ na trasie Będzin - Sosnowiec to pasażerowie z wiosek, co nie zdążyli pod stadionem na 40, 807 lub 813.


Nie ma potrzeby wzmacniania Gospodarczej dodatkową linią do Katowic. Tam 805 co 30 minut w zupełności wystarcza. Natomiast 814 poza godzinami szczytu nie jest w Dąbrowie Górniczej potrzebny. To tylko dublowanie tramwaju i marnowanie pracy eksploatacyjnej. W Dąbrowie Górniczej można spokojnie puścić przez Aleje jakąkolwiek inną linię (no, może z wyjątkiem 807, bo ta akurat powinna jechać przez Damel). A wpakowanie 814 w Syberkę też za bardzo nie wchodzi w grę, bo wówczas zbyt mocno wydłużam czas przejazdu z Mydlic, a to jest główny powód istnienia tej linii. Natomiast zamiast wzmacniać 813 poprawiłbym 27, wywalając przy okazji odcinek Będzin - Dąbrowa Górnicza.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: So 21.07.2012, 10:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13329
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
aso napisał(a):
Nie ma potrzeby wzmacniania Gospodarczej dodatkową linią do Katowic. Tam 805 co 30 minut w zupełności wystarcza. Natomiast 814 poza godzinami szczytu nie jest w Dąbrowie Górniczej potrzebny. To tylko dublowanie tramwaju i marnowanie pracy eksploatacyjnej. W Dąbrowie Górniczej można spokojnie puścić przez Aleje jakąkolwiek inną linię (no, może z wyjątkiem 807, bo ta akurat powinna jechać przez Damel).

Przede wszystkim koordynacja jest tam mocno średnia, szczególnie od centrum i w międzyszczycie. 55 z 814 jadą razem, a jak nie ma 81 to po kilku minutach jedzie 27. Do tego 175 z rozkładem kompletnie nieregularnym. No i 644 co 40 minut przez większość dnia, którego tez nie można do niczego dopasować.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: So 21.07.2012, 10:18 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3840
Lokalizacja:
Sosnowiec
adam86 napisał(a):
aso napisał(a):
Nie ma potrzeby wzmacniania Gospodarczej dodatkową linią do Katowic. Tam 805 co 30 minut w zupełności wystarcza. Natomiast 814 poza godzinami szczytu nie jest w Dąbrowie Górniczej potrzebny. To tylko dublowanie tramwaju i marnowanie pracy eksploatacyjnej. W Dąbrowie Górniczej można spokojnie puścić przez Aleje jakąkolwiek inną linię (no, może z wyjątkiem 807, bo ta akurat powinna jechać przez Damel).

Przede wszystkim koordynacja jest tam mocno średnia, szczególnie od centrum i w międzyszczycie. 55 z 814 jadą razem, a jak nie ma 81 to po kilku minutach jedzie 27. Do tego 175 z rozkładem kompletnie nieregularnym. No i 644 co 40 minut przez większość dnia, którego tez nie można do niczego dopasować.


Całe Zagłębie tak wygląda... Teoretycznie mnóstwo kursów, w praktyce "stadem raźniej". Konsekwentnie porozwalano wszystko, co kiedyś misternie układano. Przy czym wiedząc, jakie były założenia reform dokonanych w latach dziewięćdziesiątych (czemu akurat ta linia jedzie tędy), można bawić się w odkręcanie bałaganu. Przy czym i tak jest to dyskusja czysto filozoficzna, bo opór systemu jest na tyle dużo, że żadnych zmian na lepsze nie przełknie, a jednocześnie głupio byłoby przyznać się, że osoba, która od kilkunastu lat zajmowała się rozkładami jazdy w Zagłębiu specjalnie nie ma o tym pojęcia... Dlatego koordynacyjny bałagan będzie trwał w najlepsze, a priorytetem będzie wywalanie z taktu pod wnioski pojedynczych osób.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: So 21.07.2012, 21:07 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 1256
aso napisał(a):
Nie ma potrzeby wzmacniania Gospodarczej dodatkową linią do Katowic. Tam 805 co 30 minut w zupełności wystarcza.

Wczoraj już na śpiąco pisałem. Na myśli miałem trasę 40 w Będzinie tzn. Cmentarz Komunalny - Słowiańska - Szybowa - Krasickiego - Stadion - 11 Listopada - Dworzec PKP - Kościuszki. Nawet przez myśl mi to nie przeszło żeby 40 Gospodarczą jeździło. :P

aso napisał(a):
Lukas SC napisał(a):
Twoje myślenie jest dobre, a wręcz bardzo dobre, lecz ja bym do tego zrobił tak jak mówisz zrobił wspólne zadania 800 z 817 tzn. Linia 800 kursuje według twojej trasy, godzinny odjazdów te same co teraz lecz 2 kursy rano i 3 popołudniu zamiast trasą 800 pojadą pod szyldem 817. Ranne dwa kursy do Katowic wracały by jako 800, zaś popołudniowe trzy do Katowic jako 800 i powrót jako 817, oczywiście ze zmianą odjazdów że zamiast dzisiejszego odjazdu ze Skargi o 12:58 miałby odjazd powiedzmy o 16:28.


Wiesz - ja bym nie dawał osobnego numerka, tylko zrobił "kurs z pominięciem Piasków". Im bardziej czytelny układ, tym lepszy. Choć z drugiej strony ludzie do numerka są przyzwyczajeni... Ujmę tak - sprawa do przedyskutowania, ale nie upierałbym się. Kilka takich kursów (z pominięciem Piasków) wyjdzie samo z obiegów, gdyż: faktycznie rano z Będzina i po południu z Katowic jest wystarczająco duże zapotrzebowanie na szybki transport, a po drugie - może zajść konieczność domknięcia któregoś z obiegów i wtedy te kilka minut (i tak leci się rano z Katowic na pusto, a M1 nie pracuje) ma duże znaczenie.

Miło się czyta, jak ktoś popiera pomysły. Razem moglibyśmy coś zadziałać dla Zagłębia w sprawie komunikacji miejskiej, oczywiście na korzyść pasażera ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: So 21.07.2012, 21:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07
Posty: 1362
Lokalizacja:
Sosnowiec
aso napisał(a):
Lukas SC napisał(a):
814 to bym zostawił w spokoju, chyba żeby pokombinować tak żeby jeździła przez Syberkę, wzmocnić 813 o parę kursów, a 40 po obecnej trasie 818, bo moim zdaniem sens tej linii jest zbędny, a to co nią jeździ na trasie Będzin - Sosnowiec to pasażerowie z wiosek, co nie zdążyli pod stadionem na 40, 807 lub 813.


Nie ma potrzeby wzmacniania Gospodarczej dodatkową linią do Katowic. Tam 805 co 30 minut w zupełności wystarcza. Natomiast 814 poza godzinami szczytu nie jest w Dąbrowie Górniczej potrzebny. To tylko dublowanie tramwaju i marnowanie pracy eksploatacyjnej. W Dąbrowie Górniczej można spokojnie puścić przez Aleje jakąkolwiek inną linię (no, może z wyjątkiem 807, bo ta akurat powinna jechać przez Damel). A wpakowanie 814 w Syberkę też za bardzo nie wchodzi w grę, bo wówczas zbyt mocno wydłużam czas przejazdu z Mydlic, a to jest główny powód istnienia tej linii. Natomiast zamiast wzmacniać 813 poprawiłbym 27, wywalając przy okazji odcinek Będzin - Dąbrowa Górnicza.


A gdyby 814 uciąć do Mydlic, tylko w szczycie dać wariant wydłużony?

_________________
27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska
Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: So 21.07.2012, 21:36 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3840
Lokalizacja:
Sosnowiec
Lukas SC napisał(a):
Wczoraj już na śpiąco pisałem. Na myśli miałem trasę 40 w Będzinie tzn. Cmentarz Komunalny - Słowiańska - Szybowa - Krasickiego - Stadion - 11 Listopada - Dworzec PKP - Kościuszki. Nawet przez myśl mi to nie przeszło żeby 40 Gospodarczą jeździło. :P


Faktycznie, to jest słabe ogniwo tej koncepcji... Nie tyle Szybowa i Słowiańska, ale bardziej dyskusyjne jest 11 Listopada. Wychodzi, że 807 i 813 powinien zamiast Stadionu, obsługiwać właśnie 11 Listopada. Stadion służy przesiadkom, a 11 Listopada obsługuje właściwie całe centrum. Możliwości przesiadek są praktycznie takie same, jak na Stadionie. A przystankami Krasickiego, Szybowa i Słowiańska nie przejmowałbym się zbytnio... Z całym szacunkiem, ale każda chałupa w Będzinie nie musi mieć bezpośredniego dojazdu do Katowic. Zresztą - obecna wymiana pasażerów na tych przystankach na Małobądzkiej (brak, ewentualnie 1-2 osoby) też wiele mówi...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: So 21.07.2012, 21:37 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3840
Lokalizacja:
Sosnowiec
Strzyż napisał(a):
A gdyby 814 uciąć do Mydlic, tylko w szczycie dać wariant wydłużony?


Ja w ogóle myślałem o zostawieniu 814 jako szczytówki z wariantem od Mydlic jako ekspresówka do Huty Katowice... Na dobrą sprawę ta linia nie jest w Dąbrowie (poza Mydlicami) potrzebna.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: So 21.07.2012, 21:41 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3840
Lokalizacja:
Sosnowiec
Lukas SC napisał(a):
Miło się czyta, jak ktoś popiera pomysły. Razem moglibyśmy coś zadziałać dla Zagłębia w sprawie komunikacji miejskiej, oczywiście na korzyść pasażera ;)


Ja mogę się spotkać przy piwie, doradzić czy też spojrzeć krytycznym okiem na to i owo, ale z racji dosyć zajmującej czasowo pracy nie za bardzo chcę się angażować mocniej. Nie chcę po prostu obiecywać więcej, niż jestem w stanie zrobić, ale jestem otwarty.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: So 21.07.2012, 21:57 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 1256
Strzyż napisał(a):
A gdyby 814 uciąć do Mydlic, tylko w szczycie dać wariant wydłużony?


Można tak zrobić, ale to by było tak jakby 622 jeździł do Urzędu Miasta i warianty na Rudną, temat jak najbardziej do dyskusji.

aso napisał(a):
Faktycznie, to jest słabe ogniwo tej koncepcji... Nie tyle Szybowa i Słowiańska, ale bardziej dyskusyjne jest 11 Listopada. Wychodzi, że 807 i 813 powinien zamiast Stadionu, obsługiwać właśnie 11 Listopada.


813 przez dwa tygodnie obsługiwał już przystanek 11 Listopada, zainteresowanie można by powiedzieć że żadne.

aso napisał(a):
Stadion służy przesiadkom, a 11 Listopada obsługuje właściwie całe centrum. Możliwości przesiadek są praktycznie takie same, jak na Stadionie.

Tak, ale powiedz to wyraźnie pasażerom że jest taka możliwość to będą zszokowani, przykład dziś pod stadionem, podjeżdża 61, miła pani z dwójką dzieci pyta innego pasażera, czy ten autobus jedzie do reala? - A nie wiem, chyba nie ale koło M1 tak. Zgadnij co zrobiła pasażerka.

aso napisał(a):
A przystankami Krasickiego, Szybowa i Słowiańska nie przejmowałbym się zbytnio... Z całym szacunkiem, ale każda chałupa w Będzinie nie musi mieć bezpośredniego dojazdu do Katowic. Zresztą - obecna wymiana pasażerów na tych przystankach na Małobądzkiej (brak, ewentualnie 1-2 osoby) też wiele mówi...

Jestem za a nawet przeciw. 40 (lub co inne) powinna obsługiwać te przystanki, ale przerobić wszystkie 3 na żądanie, i przede wszystkim jako alternatywa gdyby tramwaje nie jeździły z powodu jakiegoś zatrzymania ( w tym miesiącu naliczyłem 6 na odcinku Pogoń Akademiki - Będzin Rondo, ostatnie wczoraj, nie wiem od której, ale na pewno do 13.)

aso napisał(a):
Ja mogę się spotkać przy piwie, doradzić czy też spojrzeć krytycznym okiem na to i owo, ale z racji dosyć zajmującej czasowo pracy nie za bardzo chcę się angażować mocniej. Nie chcę po prostu obiecywać więcej, niż jestem w stanie zrobić, ale jestem otwarty.

Spoko, można by kiedy zrobić, ale moja praca też za bardzo nie pozwala za dużo planować bo co rusz coś się zmienia. Ale na forum też możemy się powymieniać poglądami.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: So 21.07.2012, 22:27 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3840
Lokalizacja:
Sosnowiec
Lukas SC napisał(a):
aso napisał(a):
Faktycznie, to jest słabe ogniwo tej koncepcji... Nie tyle Szybowa i Słowiańska, ale bardziej dyskusyjne jest 11 Listopada. Wychodzi, że 807 i 813 powinien zamiast Stadionu, obsługiwać właśnie 11 Listopada.


813 przez dwa tygodnie obsługiwał już przystanek 11 Listopada, zainteresowanie można by powiedzieć że żadne.


To jest ciekawe. Bo do 40-tki jadącej do Katowic wsiada tam całkiem sporo pasażerów i nie są to osoby wysiadające na terenie Będzina. IMHO to kwestia wyuczenia pewnych zachowań. jeżeli 807 również jechałby w dwie strony przez 11 Listopada, to pasażerowie przyzwyczailiby się do nowej organizacji ruchu, a jednocześnie nic nie przeszkadzałoby realizować pod Stadionem przesiadki z tramwaju na autobus na Syberkę.

Lukas SC napisał(a):
aso napisał(a):
A przystankami Krasickiego, Szybowa i Słowiańska nie przejmowałbym się zbytnio... Z całym szacunkiem, ale każda chałupa w Będzinie nie musi mieć bezpośredniego dojazdu do Katowic. Zresztą - obecna wymiana pasażerów na tych przystankach na Małobądzkiej (brak, ewentualnie 1-2 osoby) też wiele mówi...

Jestem za a nawet przeciw. 40 (lub co inne) powinna obsługiwać te przystanki, ale przerobić wszystkie 3 na żądanie, i przede wszystkim jako alternatywa gdyby tramwaje nie jeździły z powodu jakiegoś zatrzymania ( w tym miesiącu naliczyłem 6 na odcinku Pogoń Akademiki - Będzin Rondo, ostatnie wczoraj, nie wiem od której, ale na pewno do 13.)


Nie można myśleć wyłącznie kategoriami, że musi być alternatywa jak nie pojedzie tramwaj. W takiej sytuacji powinny być wyznaczone dodatkowe przystanki dla 807, a jeśli sprawa jest poważniejsza - szybko zorganizowana komunikacja zastępcza, która faktycznie będzie zastępować tramwaj, a nie będzie jeździć wyłącznie na zasadzie "przecież lepiej, że cokolwiek pojechało, niż miałoby nie jechać nic". Z drugiej strony patrząc ogólnie na wymianę pasażerów na przystankach Krasickiego, Szybowa, Słowiańska niezależnie od trakcji (czy autobus, czy tramwaj), to powiedziałbym, że skala problemu jest naprawdę marginalna.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Nd 22.07.2012, 14:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
aso napisał(a):
Lukas SC napisał(a):
aso napisał(a):
Faktycznie, to jest słabe ogniwo tej koncepcji... Nie tyle Szybowa i Słowiańska, ale bardziej dyskusyjne jest 11 Listopada. Wychodzi, że 807 i 813 powinien zamiast Stadionu, obsługiwać właśnie 11 Listopada.


813 przez dwa tygodnie obsługiwał już przystanek 11 Listopada, zainteresowanie można by powiedzieć że żadne.


To jest ciekawe. Bo do 40-tki jadącej do Katowic wsiada tam całkiem sporo pasażerów i nie są to osoby wysiadające na terenie Będzina. IMHO to kwestia wyuczenia pewnych zachowań. jeżeli 807 również jechałby w dwie strony przez 11 Listopada, to pasażerowie przyzwyczailiby się do nowej organizacji ruchu, a jednocześnie nic nie przeszkadzałoby realizować pod Stadionem przesiadki z tramwaju na autobus na Syberkę.


Sprawa jest grubsza, a ja nie mam czasu czytać całej dyskusji. Przetrasowanie 807 na 11 listopada jest porażką z trochę innego powodu - już podniesiono tu wątek dni wolnych. Z Syberki w (c) do Katowic jest porażka, ale to nie jedyna porażka Syberki. Podobną porażką jest dojazd z osiedla do centrum Będzina - kilka niesynchronizowalnych linii, 42 według programu dowolnego, 616 powycinane, 90 od wielkiego dzwonu. Do tego sam układ Syberki sprawia, że spod pawilonów jest znacznie mniej kursów niż spod kościoła. I dla wielu mieszkańców 807 pod Stadionem stanowi dojazd do Katowic - i to bez podjazdu czymś na dół, tylko idąc pieszo. Wywalając to na 11 listopada strzał w stopę - Syberka bez linii do Katowic, a jednocześnie potok "centralnobędziński", grzecznie dymający na KŚ, będzie podgryzany przez 807.

Jak kiedyś rozmawialiśmy - 800 - Centrum - Zamkowe - Syberka - M1 - Piachy - Katowice to podstawa. Robiąc to na sensownym rozkładzie w D i C można robić poważniejszą żonglerkę w liniach i całym układzie komunikacyjnym.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Nd 22.07.2012, 18:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 829
aso napisał(a):
Krasickiego, Szybowa i Słowiańska nie przejmowałbym się zbytnio... Z całym szacunkiem, ale każda chałupa w Będzinie nie musi mieć bezpośredniego dojazdu do Katowic.
Te 3 (pierwotnie 2) przystanki autobusowe były i są zawsze potrzebne starzejącemu się społeczeństwu w relacji Małobądz - "na miasto" (Dworzec PKP, 11 Listopada). O to zawsze był bój. Dopóki sprawę załatwiał 62 (dla przypomnienia: w R, S i N co 24 minuty) - nie było problemu. Potem wszelkie eksperymenty trasowe z 40, czyli wyrywanie jej z przejazdu ulicą Krasickiego - jak wiadomo nigdy nieskuteczne, wyłuszczały sedno. Za brakiem połączenia z Katowicami nikt nie będzie płakał, może paru młodych - przeżyją, dojdą spacerem, dojadą na najbliższe przystanki przyspieszonych. Sprawę połączenia starej częsci Małobądza z tzw. miastem można załatwić czymkolwiek, nawet minibusem socjalnym, a la 916.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Nd 22.07.2012, 19:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
YoMaHa napisał(a):
42 według programu dowolnego,


Patrząc z drugiego końca trasy to program dowolny na 42 jest wybitnie szkodliwy. Ta linia musi się łapać albo na jakiś stały moduł częstotliwości, bo niestety pojawiają się kłopoty np. na Siemianowickiej, albo na jakieś przemodelowanie trasy (żeby jednak zmieścić się w odpowiednim przelocie, bo tam co 60 min na 2 wozach robi się nieco ciasno, czyli w grę wchodzi albo jakieś wydłużenie, albo skrócenie trasy).

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 151 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności