Teraz jest Pn 22.01.2018, 22:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 151 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Nd 22.07.2012, 19:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3895
Lokalizacja:
Katowice
Daro85 napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
42 według programu dowolnego,


Patrząc z drugiego końca trasy to program dowolny na 42 jest wybitnie szkodliwy. Ta linia musi się łapać albo na jakiś stały moduł częstotliwości, bo niestety pojawiają się kłopoty np. na Siemianowickiej, albo na jakieś przemodelowanie trasy (żeby jednak zmieścić się w odpowiednim przelocie, bo tam co 60 min na 2 wozach robi się nieco ciasno, czyli w grę wchodzi albo jakieś wydłużenie, albo skrócenie trasy).


Szombry albo Miechowice ;-) ew. jedno i drugie poprzez jakiś miks z 183 ;-)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Nd 22.07.2012, 20:33 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Daro85 napisał(a):
Patrząc z drugiego końca trasy to program dowolny na 42 jest wybitnie szkodliwy. Ta linia musi się łapać albo na jakiś stały moduł częstotliwości, bo niestety pojawiają się kłopoty np. na Siemianowickiej, albo na jakieś przemodelowanie trasy (żeby jednak zmieścić się w odpowiednim przelocie, bo tam co 60 min na 2 wozach robi się nieco ciasno, czyli w grę wchodzi albo jakieś wydłużenie, albo skrócenie trasy).

Jakie ciasno, akurat. 40 szczyt, 60 normalnie, tak bym to widzial. A propos siemianowickiej, to na szybko sobie dzis policzylem, ze (jak sie nie machnalem) sa tam obecnie 84 kursy, co daje srednio miedzy 4 a 24 autobus co 15 minut!. Dla porownania miedzy Bytomiem, a Rokitnica (bez 169) jest kursow 78. A oferta taka, ze jak przyjdzie jechac to ani ni ma co godac.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Nd 22.07.2012, 21:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13295
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
P Śl napisał(a):
Jakie ciasno, akurat. 40 szczyt, 60 normalnie, tak bym to widzial. A propos siemianowickiej, to na szybko sobie dzis policzylem, ze (jak sie nie machnalem) sa tam obecnie 84 kursy, co daje srednio miedzy 4 a 24 autobus co 15 minut!. Dla porownania miedzy Bytomiem, a Rokitnica (bez 169) jest kursow 78. A oferta taka, ze jak przyjdzie jechac to ani ni ma co godac.

Dlatego właśnie należy zmniejszać ilość linii.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Pn 23.07.2012, 15:31 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3822
Lokalizacja:
Sosnowiec
YoMaHa napisał(a):
Jak kiedyś rozmawialiśmy - 800 - Centrum - Zamkowe - Syberka - M1 - Piachy - Katowice to podstawa. Robiąc to na sensownym rozkładzie w D i C można robić poważniejszą żonglerkę w liniach i całym układzie komunikacyjnym.


Nie no, to przyjąłem jako punkt wyjścia do hipotetycznej reformy. Podobnie jak przerobienie 616 na sensowną linię dowożącą do centrum.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Pn 23.07.2012, 20:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
YoMaHa napisał(a):
Szombry albo Miechowice ;-) ew. jedno i drugie poprzez jakiś miks z 183 ;-)


Albo bez DW i Brzezin, ale to troszkę niepolityczne ;)

Cytuj:
A propos siemianowickiej, to na szybko sobie dzis policzylem, ze (jak sie nie machnalem) sa tam obecnie 84 kursy, co daje srednio miedzy 4 a 24 autobus co 15 minut!


Średnio ;))). Tam kiedyś był średnio tramwaj co 28 min tyle, że o dziwo jakoś te autobusowe kursy, których też było wtedy od za...a jakoś nie potrafiły trafiać w te dziury ;). W 2006 roku na ok. 36 kursów tramwaju 20 kilka było zdublowane przynajmniej jednym kursem autobusu na tej samej trasie ;). Niektóre były kilkoma ;).

Cytuj:
Dlatego właśnie należy zmniejszać ilość linii.


Tyle, że to ręce i nogi musi mieć- bo gdzieś słyszałem np. genialny pomysł z usunięciem z Kopalni 92- fajnie, tylko, ze co wtedy z dniami wolnymi, gdzie jest chyba najweselsze stado w całym Bytomiu? ;).

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Pn 23.07.2012, 21:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13295
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Daro85 napisał(a):
Tyle, że to ręce i nogi musi mieć- bo gdzieś słyszałem np. genialny pomysł z usunięciem z Kopalni 92- fajnie, tylko, ze co wtedy z dniami wolnymi, gdzie jest chyba najweselsze stado w całym Bytomiu? ;).

Ale to nie może polegać na usunięciu jednej linii, tylko de facto na budowaniu całego systemu od nowa...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Sosnowiec, Dąbrowa
Napisane: Wt 24.07.2012, 9:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2800
No to kwestia Bytom - Rokitnica dla mnie jest prosta - 83 TG - Rokitnica, więcej kursów na 14 (do co 10-15' w robocze, tak by była zamiennie z 81), skrócić do Rokitnicy też 132, 92 bez skracania Helenka - Chorzów, 617 przez osiedle wydłużyć do pętli i dopasować do 14, te krzoczki w rodzaju 184 też poskracać, a przy okazji te wariantowe kursy 20 wrzucić do rozkładu 184.

_________________
Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Sosnowiec, Dąbrowa
Napisane: Wt 24.07.2012, 9:56 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Tymczasem tytuł specjalnie wydzielonego do dyskusji tematu dotyczy Zagłębia...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Sosnowiec, Dąbrowa
Napisane: Wt 24.07.2012, 10:33 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
To jeszcze jeden wez wydziel :P.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Sosnowiec, Dąbrowa
Napisane: Wt 24.07.2012, 12:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
motley napisał(a):
No to kwestia Bytom - Rokitnica dla mnie jest prosta - 83 TG - Rokitnica, więcej kursów na 14 (do co 10-15' w robocze, tak by była zamiennie z 81), skrócić do Rokitnicy też 132, 92 bez skracania Helenka - Chorzów, 617 przez osiedle wydłużyć do pętli i dopasować do 14, te krzoczki w rodzaju 184 też poskracać, a przy okazji te wariantowe kursy 20 wrzucić do rozkładu 184.


No i to jest program de facto do kosza ;). Nikt niczym w takim wypadku nigdzie nie dojedzie, a ewentualne zyski z zwiększonej częstotliwości sprowadzą się do wożenia luftu ;). A główne problemy pozostaną nie rozwiązane.

Wracając do Zagłębia to jasną sprawą jest, że przypadek 42 należy rozpatrywać do spółki z 27 (podobno jakieś zmiany na 42 warunkowano koordynacją z 27, tyle, że ciekawe, w którym miejscu). Podobnie sprawa się ma z grupą 24,99,104, gdzie mam naprawdę coraz większe wątpliwości, czy wszystkie muszą kursować do Bytomia- może naprawdę lepiej by np. 104 zakończyło w Wojkowicach.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Sosnowiec, Dąbrowa
Napisane: Wt 24.07.2012, 16:49 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3822
Lokalizacja:
Sosnowiec
Daro85 napisał(a):
Wracając do Zagłębia to jasną sprawą jest, że przypadek 42 należy rozpatrywać do spółki z 27 (podobno jakieś zmiany na 42 warunkowano koordynacją z 27, tyle, że ciekawe, w którym miejscu).


Taki krótki odcinek jadą razem 27 i 42: z Bańgowa do Będzina (9,5 km), a koordynacja jest istotna od Czeladzi do Będzina. Gdyby chodziło wyłącznie o odcinek Bańgów - Czeladź, to warunki koordynacji można by zluzować.

Druga sprawa - w momencie, gdy 42 kończy na Kościuszki, może mieć obieg łączony praktycznie ze wszystkim. Dlatego dla mnie kwestia czasu przejazdu nie pasującego pod godzinny takt to żaden argument. Sprawny rozkładowiec takie problemy rozwiązuje w kilkanaście minut.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 151 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności