Teraz jest Pt 29.03.2024, 16:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 27.09.2010, 23:19 
- Moderator -

Dołączył(a): Nd 10.04.2005, 13:53
Posty: 1677
Lokalizacja:
Siemianowice Śląskie
aso napisał(a):
po 12-16 godzin dziennie

A nie jeżdżą tak? I to pon-piątek w takim wymiarze godzin. Tajemnicą poliszynela jest, że kierowcy na liniach KZKGOP wykręcają nawet i 300h w miesiącu z wolnymi weekendami. Nie, nie - nie w żadnym PKMie.

_________________
Obrazek


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 27.09.2010, 23:20 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
aso napisał(a):
To po co wprowadzać na przykład ograniczenia w czasie pracy kierowcy? Przecież może jeździć nie po 10, a po 12-16 godzin dziennie, a jak ,mu się nie podoba, to niech zmieni branżę?


Regulację w postaci norm czasu pracy można porównać do regulacji związanej z warunkami technicznymi jakim musi odpowiadać pojazd i co sprawdza się podczas badania technicznego. Natomiast jeśli by chcieć ustalać, że np. po 10 latach autobus należy skasować należałoby również ustalić, że np. 60-letni kierowca nie powinien mieć prawa jazdy, bez względu na jego stan zdrowia.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 28.09.2010, 13:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Crom napisał(a):
aso napisał(a):
po 12-16 godzin dziennie

A nie jeżdżą tak? I to pon-piątek w takim wymiarze godzin. Tajemnicą poliszynela jest, że kierowcy na liniach KZKGOP wykręcają nawet i 300h w miesiącu z wolnymi weekendami. Nie, nie - nie w żadnym PKMie.

No własnie, i to jest przykład normy, która jest notorycznie łamana. Mozliwosci wykrycia takiego kierowcy, szczególnie gdy rano jeździ u jednego a popołudniu u innego są żadne.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 28.09.2010, 14:24 

Dołączył(a): Pt 17.07.2009, 19:11
Posty: 150
memphis napisał(a):
Ta dyskusja już dawno odbiegła daleko od pierwotnego sporu i wydaje mi się, że żaden z dyskutantów już nie pamięta o co poszło. Generalnie, greg, nikt nie twierdzi, że nie należy wymieniać taboru na nowy i że nowy tabor jest zły, niedobry i przynosi same nieszczęścia. Po prostu chodzi o to, że jakieś odgórne regulacje decydujące o tym, że autobus należy skasować np. po 8 latach eksploatacji, albo x przyjechanych kilometrów, albo jeszcze wg innego kryterium są bez sensu.

Oczywiście tabor należy remontować i wymieniać na nowy, najlepiej jeszcze wg określonej polityki i wg norm producenta (np. RK po x km, itp.) I podajesz w ostatnim poście przykłady dobrych praktyk w tym zakresie. Ale zauważ, że to przedsiębiorstwa same decydują kiedy zrobić remont neoplanów, kiedy skasować migi i inne gnioty, a kiedy kupować nowy tabor. I najczęściej jednym z podstawowych ograniczeń w realizacji ich polityki taborowej są finanse. Nie da się wszystkiego uregulować z góry i przewidzieć wszystkich sytuacji, jak również nie zawsze będzie to dobre rozwiązanie w danej sytuacji. Jeśli dany autobus jest sprawny techniczne to może jeździć, a jeśli jest niewygodny dla pasażerów to powinien zostać zastąpiony innym, lepszym, ale wg potrzeb które ustala organizator komunikacji (chce mieć 100% niskiej podłogi - wycofujemy szybko ikarusy, nie chce mieć - nie wycofujemy, tylko utrzymujemy w należytej sprawności).

Niech Twoja wypowiedź stanowi konkluzje Naszych sporów. Ja także podpisuję się pod jej treścią i dziękuje Tobie oraz wszystkim za wyrażenie swoich stanowisk.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności