Teraz jest Pt 29.03.2024, 13:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 184 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: So 9.10.2010, 0:01 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
adam86 napisał(a):
Ale tak jest w wiekszości cywilizowanych miast. Bo jesli nie będzie tam oferty, że tak powiem nocnego życia dla normalnych ludzi, to nocą będą się tam "bawić" tylko elementy marginesu. Zobacz jak to wygląda w Krakowie, Wrocławiu czy innych miastach.

Jest wielka różnica pomiędzy centrum Katowic, a przykładami jakie podałeś. We Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu itp to nocne życie toczy się w dzielnicach mających całkowicie odmienny charakter niż cenntrum Katowic. Nie ma to przecież miejsca w bezpośrednim sąsiedztwie dworców głównych (kolejowych jak i autobusowych), ważnych instytucji i urzędów. Tam są po prostu zabytkowe Stare Miasta które stanowią obrszary turystyczne, a nie handlowo-usługowe (pomijając usługi dla turystów). Tworzenie czegoś dokładnie takiego samego na siłę w rejonie głównego węła komunikacyjnego jakim jest (powinien być) dworzec główny, w sąsiedztwie Urzędu Miasta, oraz dużej ilości innych urzedów i biur a także nadal wciąż duzej liczby lokali mieszkalnych nie ma większego sensu.
memphis napisał(a):
Jakie korzyści dla miasta przyniesie tunel samochodowy pod Rynkiem? Kompletnie żadnych, bo usprawniając ruch samochodowy w ścisłym centrum (a Rynek jest najbardziej ścisły ze ścisłego centrum) oddalamy się od celu jakim jest jego ograniczenie w centrum miasta. Oprócz takiego tunelu muszą wtedy być ulice którymi można do niego dojechać, wyjechać,

No i w tym rzecz, że te ulice którymi można dojechać/wyjechać istnieją, a są to Mickiewicza, Korfantego, Warszawska, Kościuszki. Problemem jest natomiast brak możliwości sprawnego i w miarę bezkolizyjnego poruszania sie pomiędzy nimi. Projektowany tunel ma w zasadzie słuzyć dwustronnemu połączeniu Mickiewicza z Warszawską z możliwością wyjazdu/dojazdu na Korfantego. Innymi słowy ma przenieść pod ziemię potok samochodów obecnie poruszających sie przez Szkolną i Moniuszki oraz częściowo (ponieważ nie obejmie pojazdów odjeżdżających spod dworca) jadących do niedawna Dworcową i Mielęckiego, a obecnie koszmarnym objazdem przez Wojewódzką w kierunku Zawodzia. Jeśli celem miałoby być ograniczenie w tym rejonie ruchu samochodowego, to nie tylko należałoby zrezygnować z pięknie nazywanej tzw galerii handlowej (osobiście jestem - za), ale także pomyśleć o ...... zmianie lokalizacji dworca, a to już moim zdaniem absurdalna przesada. Utrudnienie dojazdu samochodem do hipermarketu doprowadzi do jego szybkiego bankructwa, co mnie wcale nie wzrusza, ale trudno jest mi sobie wyobrazić miasto w którym ktoś odwożąc np swoich teściów i dzieci na pociąg z kilkoma wielkimi walizkami będzie to robił tramwajem.
Cytuj:
Tylko nie ma żadnego powodu dla którego każdy mieszkaniec centrum musi swoją bryką wjechać do klatki schodowej.

Nie do klatki, ale pod klatkę jak najbardziej. Powód jest m.in. taki jak w wyżej wymienionym przykładzie, ponadto nikt nie będzie do swojego domu targał na plecach pralki, lodówki lub chorej babci, czy nawet dziecka. No i nikt nie kupuje samochodu po to, by do miejsca jego zaparkowania dojeżdżać tramwajem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 9.10.2010, 12:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Ludw_K napisał(a):
ale trudno jest mi sobie wyobrazić miasto w którym ktoś odwożąc np swoich teściów i dzieci na pociąg z kilkoma wielkimi walizkami będzie to robił tramwajem.


Do Hannoveru sobie jedź, to zobaczysz takich osób wiele.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 9.10.2010, 22:48 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
Daro85 napisał(a):
Do Hannoveru sobie jedź, to zobaczysz takich osób wiele.

No cóż, różne dziwne rzeczy na tym świecie bywają. Chyba jednak się tam nie wybiorę, a jak byłem w Duesseldorfie to wysiadłem z pociągu i w sąsiedztwie dworca czekałem na kolegę, który przyjechał po mnie samochodem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 10.10.2010, 9:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01
Posty: 1902
Lokalizacja:
Bielsko-B
Ludw_K napisał(a):
który przyjechał po mnie samochodem.

Pewnie Polak :-P

_________________
Przewodnik beskidzki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 10.10.2010, 10:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Ludw_K napisał(a):
Chyba jednak się tam nie wybiorę, a jak byłem w Duesseldorfie to wysiadłem z pociągu i w sąsiedztwie dworca czekałem na kolegę, który przyjechał po mnie samochodem.


To miło- na dworcu w Hannoverze tez mogłeś zadzwonić po taksę, ale taksa to taksa, a prywatne auto to prywatne auto. Kluczowe jest to, ze to ty czekałeś, a nie kolega czekał ;). Bo gdyby kolega czekał, to musiałby bulić za parking, a tak tylko przelatuje ;).

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 17.10.2010, 21:15 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Ludw_K napisał(a):
Jest wielka różnica pomiędzy centrum Katowic, a przykładami jakie podałeś. We Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu itp to nocne życie toczy się w dzielnicach mających całkowicie odmienny charakter niż cenntrum Katowic. (...) Tworzenie czegoś dokładnie takiego samego na siłę w rejonie głównego węła komunikacyjnego jakim jest (powinien być) dworzec główny, w sąsiedztwie Urzędu Miasta, oraz dużej ilości innych urzedów i biur a także nadal wciąż duzej liczby lokali mieszkalnych nie ma większego sensu.
Gdzie zatem "na siłę" tworzyć miejsca, które ożywią centrum i wprowadzą choć trochę nawet nie nocnego, ale popołudniowo-wieczornego życia? Może w Kostuchnie? :) Zawiało trochę przekonaniem o słuszności obserwacji znajomych pod kątem wzrostu natężenia na drogach...
Ludw_K napisał(a):
Projektowany tunel ma w zasadzie słuzyć dwustronnemu połączeniu Mickiewicza z Warszawską z możliwością wyjazdu/dojazdu na Korfantego.
Ów tunel jest zdaje się obecnie tylko mocno skrytykowanym wymysłem architekta na wizualizacji, także nie przesadzajmy, że już go ktoś "projektuje". Poza tym to doprawdy super wizja dla rynku - tunel ułatwiający dojazd do przyszłego centrum handlowego. Podziemny parking w pobliżu rynku - zapewne warte przemyślenia, ale przelotowy tunel w obliczu naprawdę niewielkiego natężenia ruchu w tej relacji - paranoja do kwadratu.

Daro85 napisał(a):
To miło- na dworcu w Hannoverze tez mogłeś zadzwonić po taksę, ale taksa to taksa, a prywatne auto to prywatne auto. Kluczowe jest to, ze to ty czekałeś, a nie kolega czekał ;). Bo gdyby kolega czekał, to musiałby bulić za parking, a tak tylko przelatuje ;).
Na parkingu z tyłu dworca pół godziny kosztuje 1 euro, także już nie demonizujmy z tym "buleniem" ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 17.10.2010, 21:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
butthead napisał(a):
Na parkingu z tyłu dworca pół godziny kosztuje 1 euro, także już nie demonizujmy z tym "buleniem" ;)


No tyle, ze nie można zapłacić za więcej niż 30 minut jednorazowo ;).

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 17.10.2010, 22:41 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
butthead napisał(a):
Gdzie zatem "na siłę" tworzyć miejsca, które ożywią centrum i wprowadzą choć trochę nawet nie nocnego, ale popołudniowo-wieczornego życia? Może w Kostuchnie? :)

W Kostuchnie to raczej nie, ale może warto wziąć pod uwagę np Nikiszowiec. To własnie ta dzielnica ma jak najbardziej charakter typowego "Starego Miasta". A że położona jest z dala od centrum, no cóż z tego względu nie da się jej aż tak bardzo "ożywić", ale też z drugiej strony jeśli ktoś chce spędzić wieczór (noc) w jakimś uroczym miejscu, w którym można tak lub inaczej miło spędzić czas to i tak na ogół musi do takiego miejsca dojechać i dla wielu nie będzie to wielką różnicą czy dojadą do Rynku czy do Nikiszowca - oczywiście pod warunkiem dobrze zorganizowanej także pod kątem takich potrzeb komunikacji. Dodam jednak, że bynajmniej nie proponuję tu przeniesienia centrum Katowic do Nikiszowca, a jedynie pewne ożywienie tej dzielnicy (co już w bardzo znikomym stopniu, ale jednak jest realizowane).
Wracając do ścisłego centrum, już raz pytałem i zapytać muszę ponownie (bo żadnej odpowiedzi nie otrzymałem) czy ulice Staromiejska, Dyrekcyjna, Mielęckiego, Mariacka a także Stawowa i Wawelska jako barowo-kawiarniane deptaki to naprawdę za mało i czy aż taką wielką potrzebą mieszkańców jak i przyjezdnych jest tworzenie takich samych z Warszawskiej, Dworcowej, Korfantego kosztem poważnego utrudnienia dojazdu (tak samochodem jak i bezpośrednim autobusem z odległych dzielnic i dalszych miejscowości) do głównego dworca kolejowego oraz dalekobieżnych autobusów, który moim zdaniem powinien znajdować się w tym samym miejscu. Dodam tu iż pozostaje jeszcze zupełnie nie wykorzystany i obecnie totalnie zaniedbany deptak wzdłuż Korfantego (od Supersamu do zachodniej strony Superjednostki).
Cytuj:
Podziemny parking w pobliżu rynku - zapewne warte przemyślenia, ale przelotowy tunel w obliczu naprawdę niewielkiego natężenia ruchu w tej relacji - paranoja do kwadratu.

Jeżeli będzie podziemny parking oraz podziemny dworzec autobusowy, a przy tym tzw galeria handlowa to przecież do tego wszystkiego musi istnieć możliwosć dogodnego dojazdu no i czy w takiej sytuacji natężenie ruchu będzie niewielkie ?
Daro85 napisał(a):
No tyle, ze nie można zapłacić za więcej niż 30 minut jednorazowo ;).

No i właśnie o to chodzi, aby w ścisłym centrum czy w rejonie dworca parkingi nie były drogie (chociaż jak dla nas to 1 euro za pół godziny to tanio nie jest), ale umożliwiały wyłącznie krótkotrwały postój.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 20.10.2010, 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 27.08.2008, 20:46
Posty: 156
Lokalizacja:
Będzin
Będzie priorytet!

http://www.tram-silesia.pl/www/wp-conte ... rojekt.pdf

1. Skrzyżowanie Warszawska x Szkolna.
Strona 21.

2. Skrzyżowanie Warszawska x Francuska.
Strona 38.

3. Skrzyżowanie Warszawska x Damrota.
Strona 58.

4. Skrzyżowanie Warszawska x Graniczna x Dudy-Gracza.
Strona 84.

5. Przejście dla pieszych przez 1-maja (przy Paderewskiego).
Strona 107.

6. Skrzyżowanie 1-maja x Bogucicka.
Strona 128.

7. Przejście dla pieszych przez 1-maja (przy Staszica).
Strona 148.

8. Skrzyżowanie 1-maja x BMC.
Strona 168.

9. Przejście dla pieszych przez 1-maja (przy Marcinkowskiego)
Strona 191.

Termin realizacji: 15.12.2010r.

_________________
A225 i A625 - haśple, które nigdy nie wiesz kiedy się rozlecą.

http://mierzecice.myminicity.com/

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 20.10.2010, 20:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
I zaś te debilne czerwone światła palące się całą dobę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 20.10.2010, 20:51 

Dołączył(a): Śr 19.03.2008, 12:58
Posty: 981
Lokalizacja:
Bydgoszcz/Tarnowskie Góry
adam86 napisał(a):
I zaś te debilne czerwone światła palące się całą dobę.

Czyli na zasadzie - jest sobie czerwone cały czas i jak ktoś podjedzie to zostanie wykryty przez videorejestrator i dopiero dostanie zielone. Tak? Nie wiem czy to przeszkadza czy nie... Pewnie ogranicza prędkości jazdy w nocy samochodów.

_________________
Zgłoszenia błędów w komunikacji miejskiej - Warsztat napraw KZK GOP | Zobacz blog adas.jogger.pl


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 20.10.2010, 21:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
adas napisał(a):
[
Czyli na zasadzie - jest sobie czerwone cały czas i jak ktoś podjedzie to zostanie wykryty przez videorejestrator i dopiero dostanie zielone. Tak?
Tak.
Cytuj:
Nie wiem czy to przeszkadza czy nie... Pewnie ogranicza prędkości jazdy w nocy samochodów.

Szkoda prądu i żarówek:P A tak na serio, przez sygnalizację tego typu często nie można przejechać rowerem jak samochody nie nadjeżdżają z tego samego kierunku, bo niestety te kamery nie wykrywają czasem rowerów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 20.10.2010, 21:53 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
adam86 napisał(a):
Szkoda prądu i żarówek:P A tak na serio, przez sygnalizację tego typu często nie można przejechać rowerem jak samochody nie nadjeżdżają z tego samego kierunku, bo niestety te kamery nie wykrywają czasem rowerów.

Skad ja to znam. Jeszcze lepsze sa te w asfalcie. Mialem tak u siebie na wsi 21:xx, stoisz sobie na skrzyzowaniu Bytomska x JPII i co tu zrobic, bo aut nie ma ? Przejechac na czerwonym, wjechac na chodnik, po ktorym w swietle prawa do 23 jezdzic ci nie wolno czy czekac do 23 az cos sie pojawi :P.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 21.10.2010, 7:09 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
P Śl napisał(a):
adam86 napisał(a):
bo niestety te kamery nie wykrywają czasem rowerów.

Skad ja to znam. Jeszcze lepsze sa te w asfalcie.


kamer w asfalcie jeszcze nie widziałem :P
MSPANC.

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 28.10.2010, 17:54 

Dołączył(a): Śr 19.03.2008, 12:58
Posty: 981
Lokalizacja:
Bydgoszcz/Tarnowskie Góry
http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... ii3672010/ - ten przetarg był rozstrzygnięty? Zostały prace wykonane/podpisana umowa czy coś?

_________________
Zgłoszenia błędów w komunikacji miejskiej - Warsztat napraw KZK GOP | Zobacz blog adas.jogger.pl


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 28.10.2010, 17:58 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Prace już są dawno wykonane przecież. W międzyczasie MZUiM zdążył nawet to nowe oznakowanie zaasfaltować i malować jeszcze raz po wymianie nawierzchni. Nie ma jedynie wstawionych separatorów, ale to nie było przedmiotem zamówienia.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Organizacja ruchu na ul. Warszawskiej i 1 Maja
Napisane: Wt 19.04.2011, 8:29 

Dołączył(a): Śr 19.03.2008, 12:58
Posty: 981
Lokalizacja:
Bydgoszcz/Tarnowskie Góry
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... -duu&hl=pl
Cytuj:
W odpowiedzi na Pana pismo informuję, że po uruchomieniu sygnalizacji świetlnych uwzględniających priorytet dla tramwajów w ciągu ulicy Warszawskiej i I-go Maja prowadzone były przez służby Spółki obserwacje i pomiary rzeczywistych czasów przejazdów. Obserwacje te potwierdziły skrócenie czasu przejazdu przez przedmiotowy odcinek. W związku z powyższym w najbliższym czasie do KZK GOP skierowany zostanie wniosek o dokonanie korekty czasów przelotów na odcinku Katowice Rynek - Zawodzie.

_________________
Zgłoszenia błędów w komunikacji miejskiej - Warsztat napraw KZK GOP | Zobacz blog adas.jogger.pl


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Organizacja ruchu na ul. Warszawskiej i 1 Maja
Napisane: Pn 23.05.2011, 12:40 

Dołączył(a): Śr 19.03.2008, 12:58
Posty: 981
Lokalizacja:
Bydgoszcz/Tarnowskie Góry
http://www.katowice.eu/forum_spoleczne/ ... rkuj-i-jed - kilka pytań i odpowiedzi dotyczących centrum przesiadkowego na Zawodziu.

_________________
Zgłoszenia błędów w komunikacji miejskiej - Warsztat napraw KZK GOP | Zobacz blog adas.jogger.pl


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Organizacja ruchu na ul. Warszawskiej i 1 Maja
Napisane: Pn 23.05.2011, 12:59 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
"drogi dla autobusów wokół pętli tramwajowej"? To tam nie ma na tyle miejsca, żeby autobusy wykorzystywały przestrzeń wewnątrz pętli?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Organizacja ruchu na ul. Warszawskiej i 1 Maja
Napisane: Pn 23.05.2011, 15:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Za mało asfaltu by wylano, to się nie godzi w gminie Uszatka. ;)

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 184 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności