Teraz jest Cz 28.03.2024, 16:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 184 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 29.09.2010, 22:01 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
luxmin napisał(a):
Ale jeśli w projekcie ul. 3 maja przewiduje się że ruch pieszych będzie odbywał się tak jak obecnie to tym bardziej na Warszawskiej też tak będzie.


Warszawska do wysokości Szkolnej jak najbardziej może i powinna być pełnym deptakiem, tak jak 3 Maja i Rynek.

Cytuj:
teraz sytuacja wygląda w ten sposób kto nie musi w ogóle nie wybiera się do centrum. Do centrum głównie wybierają się te osoby które tam pracują.


Pracują, uczą się, kupują, załatwiają sprawy służbowe i urzędowe, itd.

Cytuj:
Zobacz sobie jak wyglądają ulice w weekend a jak w dni robocze. Jedną z przyczyn jest właśnie brak możliwości parkingów.


W weekend są za to setki puszek studentów zaocznych.

Cytuj:
Po za tym samochody zaparkowane na ulicach psują klimat.


Zgadza się.

Cytuj:
Idealnym miejscem do tego jest zlokalizowanie parkingu podziemnego w pobliżu Rynku. Znakomity dojazd od strony DTŚ Korfantego.


Po raz kolejny napiszę, że budowanie parkingów w centrum jest pozbawione sensu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 29.09.2010, 22:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
adam86 napisał(a):
Ale nie będzie żadnego deptaku na Warszawskiej, bo nikomu tam do niczego nie jest potrzebny.


No nie wiem- jeśliby komukolwiek zależało na wizerunku Katowic to z Warszawskiej na odcinku od Szkolnej do Rynku samochody powinny zniknąć już dawno. Z tym, ze na wizerunku Katowic mało komu zależy, a za czasów Uszoka niestety ulica Warszawska wizerunkowo strasznie podupadła. Oczywiście pytanie co znaczy, że samochody skądś mają zniknąć, bo to nie jest takie oczywiste. Mogą zniknąć np. tylko między 7 a 18 np.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 30.09.2010, 6:57 

Dołączył(a): Wt 28.09.2010, 18:26
Posty: 28
ja jeszcze raz powtórzę. Parking podziemny potrzebny jest do tego żeby znikły parkingi na Mickiewicza,Warszawskiej , Pocztowej, Młyńskiej i koło Rynku a nawet na Dworcowej choć tam też jest planowany parking podziemny.
Taki parking wymusiłby zmianę ruchu samochodowego w północnej części śródmieścia. Gdyby jeszcze pewne ulice zamknięto to jeszcze bardziej. Mam tu na myśli Francuską (Damrota i Graniczna przejęła by ruch ), Warszawską.
Zauważcie jest taki parking w tej chwili koło rynku i wzdłuż ulicy Teatralnej. Jak wiadomo większość ulic w śródmieściu jest jednokierunkowa.
I dojazd do tegoż miejsca jest możliwy tylko od strony ulicy Warszawskiej. To jest wymuszanie długiej drogi dojazdu po ścisłym centrum miasta. Wszyscy na tym tracą a najbardziej negatywny jest odbiór wizerunku miasta. Brudnego, zatłoczonego, z brakiem zieleni które te miejsca są przeznaczone pod parkingi albo jezdnie. 2 pasy na Warszawskiej to jak autostrada w centrum.
Dojazd do Parkingu Podziemnego musi być jak najkrótszy żeby samochody nie kluczyły po centrum.
Co do roli komunikacji miejskiej. Marzy mi się żeby ona przejęła główną rolę w samym centrum miasta. A tramwaje to najlepsza komunikacja z nich. Szkoda że tak mało rozbudowana


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 30.09.2010, 8:52 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
luxmin napisał(a):
ja jeszcze raz powtórzę. Parking podziemny potrzebny jest do tego żeby znikły parkingi na Mickiewicza,Warszawskiej , Pocztowej, Młyńskiej i koło Rynku a nawet na Dworcowej choć tam też jest planowany parking podziemny.

Pod Altusem podziemny jest zapchany ?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 30.09.2010, 9:07 

Dołączył(a): Wt 28.09.2010, 18:26
Posty: 28
P Śl napisał(a):
luxmin napisał(a):
ja jeszcze raz powtórzę. Parking podziemny potrzebny jest do tego żeby znikły parkingi na Mickiewicza,Warszawskiej , Pocztowej, Młyńskiej i koło Rynku a nawet na Dworcowej choć tam też jest planowany parking podziemny.

Pod Altusem podziemny jest zapchany ?


tego nie wiem bo nie korzystam ale z Altusa już jest trochę daleko. Po za tym to jest parking dla ludzi tam pracujących. A na zewnątrz Altusa też jest sajgon.
Tu trzeba prezydenta z jajami, z wizją. I nic nie jest łatwe. Na pewno będzie opór co poniektórych osób. Na szczęście w Katowicach można to naprawdę rozwiązać ten sajgon samochodowy. W innych miastach jak Wrocław może być z tym problem


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 30.09.2010, 9:16 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Cóż, w takim Dreźnie jest wiele parkingów, nawet w samym centrum (w większości pod nim), a pomimo tego w tramwajach pełno. Parkingi są oczywiście płatne, a parkowanie na dziko premiowane odholowaniem. I do takiego modelu należałoby dążyć także w Katowicach, a odpowiednia jakość komunikacji miejskiej powinna sama zachęcić do pozostawienia auta poza centrum... :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 30.09.2010, 9:38 

Dołączył(a): Wt 28.09.2010, 18:26
Posty: 28
butthead napisał(a):
Cóż, w takim Dreźnie jest wiele parkingów, nawet w samym centrum (w większości pod nim), a pomimo tego w tramwajach pełno. Parkingi są oczywiście płatne, a parkowanie na dziko premiowane odholowaniem. I do takiego modelu należałoby dążyć także w Katowicach, a odpowiednia jakość komunikacji miejskiej powinna sama zachęcić do pozostawienia auta poza centrum... :)


o to właśnie chodzi.
Ten planowany parking pod Dworcową to jest moim zdaniem poroniony pomysł bo wprowadza ruch do wewnątrz śródmieścia.
Parking pod centrum handlowym na pl Szewczyka to też jest zła rzecz bo też wprowadza ruch do wewnątrz.
Parking koło rynku jest na skraju starego śródmieścia. Jest dojazd szeroką Korfantego od strony DTŚ.
Jest możliwość wyeliminowania parkingów i ruchu ulicznego na tych ulicach o których mówiłem.
Trzeba było by na nowo zdefiniować komunikację miejską w centrum. Obecnie ona polega na dowożeniu ludzi z zewnątrz do centrum a nie na jeżdżeniu po niej. Niestety sieć tramwajowa nie jest rozbudowana w centrum. Są dwie trasy tramwajowe w śródmieściu północ południe i wschód zachód. Trzeba by było je rozbudować. Wszystko to jednak musi być skorelowane z komunikacją samochodową. Trzeba ją wziąć za łeb bo na razie panuje bajzel


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 30.09.2010, 11:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
luxmin napisał(a):
Wszystko to jednak musi być skorelowane z komunikacją samochodową. Trzeba ją wziąć za łeb bo na razie panuje bajzel


No niestety bałagan transportowy w centrum Katowic jest konkretny, wygląda to tak jakby ktoś nie miał spójnej wizji tego miasta- ale to dotyczy wielu lat, nie tylko ostatniego prezydenta. Wystarczy spojrzeć jak są usytuowane przystanki w centrum...

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 5.10.2010, 23:27 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
adam86 napisał(a):
Jakiego błędu statystycznego? Określ o jaki konkretnie chodzi.

Takiego, którego wartość nie ma praktyczngo znaczenia. Dokładne definicje, to nie temat tej dyskusji.
Cytuj:
To by trzeba chyba sprawdzić, a nie pisac co Ci się wydaje

Rozumiem, że każda Twoja opinia na każdy temat jest oparta na informacji sprawdzonej dokładnie jak bilet przez kontrolera (nie przez kierowcę w systemie wsiadania pierwszymi dzrwiami) i nikt nie ma prawa pisać nic w oparciu o bardziej subiektywne odczucia.
Cytuj:
Póki nie ma u nas takich korków jak np. w Warszawie.

No właśnie nie ma, w Warszawie są, a jednak tak wielu woli stać w korkach niż w tramwajach (bo w korku tak naprawdę stoi tylko samochód, a człowiek sobie siedzi) i mimo tych korków na ogół dociera do celu w krószym czasie. Chyba, że jego dojazd do pracy samochodem dubluje w części lub całości jadną linię tramwajową lub tym bardziej linie metra, a przystanki znajdują się w niewielkiej odległości od punktu wyjazdu oraz docelowego.
Cytuj:
Tylko, że jak każdy będzie chciał jeździć samochodem to w końcu wszyscy będą stać w korku.

Tu nie mogę odmówić Ci racji, chodzi o to, by w pierwszej kolejności nie chcieli jeździć samochodami jak w wyżej opisanym przykładzie. Jest wiele sposobów na zmniejszanie korków innych niż zamykanie lub utrudnianie ruchu samochodowego, tak jak jest wiele sposobów leczenia chorób innych niż amputacja.
Cytuj:
Nie rozumiesz, że własnie nie ma żadnych działań systemowych?

No może nie działania systemowe, ale pewne idee, założenia - w tym właśnie i takie by do korzystania z KM zachęcać utrudnając ruch samochodowy.
Cytuj:
A do czego niby miałby być drugi pas na tej ulicy skoro i tak jest nakaz skrętu w prawo?

A bezpośrednio za nim możliwość jazdy na wprost lub w lewo. Rozdzielenie pojazdów jadących w tych dwóch kierunkach w pewnej odległości przed "Stopem" czyli na ul. Jagielońskiej umożliwiałoby dalej ich niezależny (czasem jednoczesny równolegle) ruch i tym samym znacznie zwiększałoby przepustowość. Tak było przez dziesiatki lat i komu to szkodziło ?
Cytuj:
Cetrum miasta, w którym ma się toczyć życie powinno być pozbawiane zbędnego ruchu samochodowego.

Owszem, tylko jak wielki ma to być obszar, może ma być powiekszany w nieskończoność aż do granic miasta. Czym stanie sie takie centrum w którym życie toczyć sie będzie w restauracjach, barach i urzędach, lecz nikt nie będzie tam chciał mieszkać ? Bardzo mieszane uczucia wsród mieszkańców wywołało zrobienie deptaku z Mariackiej, można także spotkać opinie, że właśnie w ten sposób życie tam zamarło.
Cytuj:
Katowice nie mają historyczego centrum, tak jak np. Kraków.

Czy to oznacza, że należy tworzyć je "na siłę" W jakim celu ? Czyż na spacer nie można iść do Parku Kościuszki, WPKiW, na Dolinę 3 Stawów, czy ilość miejsca do picia piwa, uprawiania muzyki na intrumentach perkusyjnych, śmiecenia reklamami i żebrania na Stawowej. Wawelskiej, Staromiejskiej, Dyrekcyjnej ostatnio także Mariackiej jest zbyt mała i trzeba ją powiększać utrudniając życie dojeżdżajacym do pracy, szkół, w w celach załatwienia takich czy innych spraw.
Cytuj:
Nie ma czegoś takiego jak bezpieczne przekraczanie prędkości.

Czyżby. Wytłumacz mi dlaczego jazda na ul. Kosciuszki od Brynowa do granicy miasta z prędkościa 70km/h do niedawna była niebezpieczna (pomijając straty pieniędzy na mandaty i punkty karne), a od pewnego czasu stała się bezpieczna, mimo, że jedyna zmiana jakiej tam dokonano to zmiana znaków drgogowych ? Dwa lata temu wiele nie brakowało bym miał tam poważną kolizję z autobusem (turystycznym) tylko dlatego, że jechałem z prędkoscią wymaganą przepisami.
Cytuj:
Idąc twym tokiem myślenia, pół WPKIW należy przerobić na parking.

Idąc tokiem myślenia innych, dużo więcej jak pół, wówczas już nikt tam samochodem przyjeżdżać nie będzie, bo i po co, no i po problemie -:)
memphis napisał(a):
Daleko jeszcze do tego, poza tym każdy samochód stojący na parkingu zabiera miejsce na inne, bardziej pożyteczne rzeczy.

Nasz kraj jest tak malutki, że brakuje miejsca tak na samochody jak i inne rzeczy, czy może po prostu nie potrafimy racjonalnie tym miejscem gospodarować ?
Cytuj:
Oczywiście zaraz stwierdzisz, że powinno się to odbywać bez szkody dla samochodziarzy, ale tak się nie da.

Najłatwiej stwierdzić, że tak się nie da uciekając od poszukiwania takich rozwiązań, aby sie dało - nie w 100%, bo wiem, że tak się nie da, ale w większości przypadków da sie bardzo wiele.
Cytuj:
Nic złego się tam nie dzieje.

Jesteś pewny, że przepustowość nie jest mniejsza niż przed zmianami, albo, że czas przejazdu nie zwiększył się ?
Cytuj:
Poniekąd słusznie, mniej puszek będzie się pchało w tą część centrum i pojedzie innymi drogami (np. z Francuskiej na autostradę).

Od dawna wyjazd z pl. Sejmu Śl. na Francuską w kierunku autostrady (tj. przez Lompy, Powstańców) był koszmarny, wieć co to rozwiązuje.
Cytuj:
Ścisłe śródmieście powinno być całkowicie zamknięte dla ruchu i wtedy byłby święty spokój.

Taaak - tylko co rozumieć pod pojęciem "ścisłe centrum". Jak wielki można tworzyć obszar miasta zamknięty dla ruchu samochodowego. No i wreszcie musi istnieć możliwość objazdu go.

luxmin napisał(a):
Otóż dlaczego z Warszawskiej nie wyrzucić w ogóle samochodów co jest w tej chwili modne i co jest tylko kwestią czasu.

A w dalszej kolejności z 1-go Maja, w innym kierunku z Kościuszki aż do granicy miasta, a w przyszłości cała drogę do Wisły można przebudować na drogę rowerową. A na serio, nie mam nic przeciw tworzeniu obszarów ruchu pieszego, czy też deptaków. Jednakże obszar ruchu pieszego powinien być nie większy niż taki którego pokonanie pomiędzy przeciwległymi końcami pieszo nie sprawia prawie nikomu trudności, natomiast równolegle do każdego deptaku w niewielkiej odległości powinna przebiegać droga dla samochodów, w niektórych przypadkach tunelem (czasem nawet estakadą). Nie można takich obszarów powiększać w nieskończoność tylko dlatego, że "to jest modne".


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 6.10.2010, 14:45 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
Ludw_K napisał(a):
No właśnie nie ma, w Warszawie są, a jednak tak wielu woli stać w korkach niż w tramwajach (bo w korku tak naprawdę stoi tylko samochód, a człowiek sobie siedzi) i mimo tych korków na ogół dociera do celu w krószym czasie.


pewnie właśnie dlatego w Warszawie jest tak duży udział KM w ogólnej liczbie podróży :P I proszę nie siej dezinformacji, że tramwaje stoją w korach w Warszawie. W zasadzie ten problem dotyczy jednego krótkiego fragmentu (weź mapę i poszukaj ;-)) - reszta torowisk w miejscach mocno obciążonych ruchem jest wydzielona.

BTW, działania na rzecz KM w Warszawie mocno dotykają poruszających się komunikacją indywidualną. Warto choćby wspomnieć ograniczenie możliwości korzystania z Mostu Śląsko-Dąbrowskiego do jednego pasa (spadek przepustowości o 50%!), a w perspektywie CAŁKOWITE zamknięcie tego mostu dla ruchu samochodów indywidualnych, czy słynne wytyczenie buspasa na Trasie Łazienkowskiej (na jednym z trzech pasów)

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 6.10.2010, 19:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Ludw_K napisał(a):
Takiego, którego wartość nie ma praktyczngo znaczenia. Dokładne definicje, to nie temat tej dyskusji.

To co napisałeś to jest zdanie, które po prostu nic nie znaczy. Bład statystyczny to jest jednak wartośc wymierna.
Cytuj:
Rozumiem, że każda Twoja opinia na każdy temat jest oparta na informacji sprawdzonej dokładnie jak bilet przez kontrolera (nie przez kierowcę w systemie wsiadania pierwszymi dzrwiami) i nikt nie ma prawa pisać nic w oparciu o bardziej subiektywne odczucia.

To przyjmij wreszcie do wiadomosci, że żadne poważne opracowania nie opierają się na subiektywnych odczuciach jednej czy drugiej osoby.
Cytuj:
mimo tych korków na ogół dociera do celu w krószym czasie.

Na jakiej podstawie tak twierdzisz, że ktoś stojąc w korku dostaje się szybciej do pracy w Warszawie.

Cytuj:
Tu nie mogę odmówić Ci racji, chodzi o to, by w pierwszej kolejności nie chcieli jeździć samochodami jak w wyżej opisanym przykładzie. Jest wiele sposobów na zmniejszanie korków innych niż zamykanie lub utrudnianie ruchu samochodowego, tak jak jest wiele sposobów leczenia chorób innych niż amputacja.

No to wymień te sposoby, tylko na litość boską nie pisz znowu, że każdy ma miec bezpośredni autobus z domu do pracy.
Cytuj:
No może nie działania systemowe, ale pewne idee, założenia - w tym właśnie i takie by do korzystania z KM zachęcać utrudnając ruch samochodowy.

Ale nikt u nas niczego takiego nie wprowadza, to wychodzi po prostu przypadkiem.
Cytuj:
A bezpośrednio za nim możliwość jazdy na wprost lub w lewo. Rozdzielenie pojazdów jadących w tych dwóch kierunkach w pewnej odległości przed "Stopem" czyli na ul. Jagielońskiej umożliwiałoby dalej ich niezależny (czasem jednoczesny równolegle) ruch i tym samym znacznie zwiększałoby przepustowość.

Nie, przynajmniej teraz nikt nie wjeżdża pod tramwaj.
Cytuj:
Tak było przez dziesiatki lat i komu to szkodziło ?

Przez dziesiątki lat nie było tez wysepek na rpzystankach tramwajowych, tylko ludzie wyłazili wprost na ulicę. Chodzi o torowiska wydzielone. jak to się kończy, można sobie sprawdzić na stronie KMP Katowice, zdarzenie na przystanku wełnowiec gnieźnieńska.
Cytuj:
Owszem, tylko jak wielki ma to być obszar, może ma być powiekszany w nieskończoność aż do granic miasta. Czym stanie sie takie centrum w którym życie toczyć sie będzie w restauracjach, barach i urzędach, lecz nikt nie będzie tam chciał mieszkać ?

I bardzo dobrze, bo w centrach miast mało kto mieszka, tam są biura sklepy knajpy itp.
Cytuj:
Bardzo mieszane uczucia wsród mieszkańców wywołało zrobienie deptaku z Mariackiej, można także spotkać opinie, że właśnie w ten sposób życie tam zamarło.
Cytuj:
Jakie zaś życie zamarło? Życie garstce normalnych mieszkańców to tam zatruwa banda lumpów, któzy mieszkają tam w w miejskich kamienicach, oczywiście nie płacą za mieszkania, za to teraz mają jeszcze inne rozrywki. A ponadto pewien lokal oferujący piwo za 4 zł powoduje, że zbyt duzo niektórzy potem piją.
Cytuj:
Czy to oznacza, że należy tworzyć je "na siłę" W jakim celu ?

W tkaim celu, że znaczna liczba mieszkańców nie chadza spac o 20.
Cytuj:
Czyżby. Wytłumacz mi dlaczego jazda na ul. Kosciuszki od Brynowa do granicy miasta z prędkościa 70km/h do niedawna była niebezpieczna (pomijając straty pieniędzy na mandaty i punkty karne), a od pewnego czasu stała się bezpieczna, mimo, że jedyna zmiana jakiej tam dokonano I tak większość ulicy przebiega w terenie zabudowanym.
Cytuj:
Dwa lata temu wiele nie brakowało bym miał tam poważną kolizję z autobusem (turystycznym) tylko dlatego, że jechałem z prędkoscią wymaganą przepisami.

I co, on też z taką jechał?
Cytuj:
Idąc tokiem myślenia innych, dużo więcej jak pół,

jak się argumenty kończą to lepiej nie próbowac odwracać kota ogonem.
Cytuj:
Nasz kraj jest tak malutki, że brakuje miejsca tak na samochody jak i inne rzeczy, czy może po prostu nie potrafimy racjonalnie tym miejscem gospodarować ?

No właśnie nie umiemy, bo zamiast wielkich parkingów w miastach potrzeba innych rzeczy.
Cytuj:
Najłatwiej stwierdzić, że tak się nie da uciekając od poszukiwania takich rozwiązań, aby sie dało - nie w 100%, bo wiem, że tak się nie da, ale w większości przypadków da sie bardzo wiele.

Sam wreszcie przedstaw jakiś racjonalny pomysł, który gdzieś już został wdrozony.
Cytuj:
Jednakże obszar ruchu pieszego powinien być nie większy niż taki którego pokonanie pomiędzy przeciwległymi końcami pieszo nie sprawia prawie nikomu trudności, natomiast równolegle do każdego deptaku w niewielkiej odległości powinna przebiegać droga dla samochodów, w niektórych przypadkach tunelem (czasem nawet estakadą).

Nie, nie drogaa dla samochodów, a tramwaj lub autobus.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 6.10.2010, 21:33 

Dołączył(a): Cz 5.06.2008, 21:10
Posty: 913
Lokalizacja:
Zabrze Helenka
adam86 napisał(a):
To przyjmij wreszcie do wiadomosci, że żadne poważne opracowania nie opierają się na subiektywnych odczuciach jednej czy drugiej osoby.

Ale przecież to nasze forum nie służy jedynie cytowaniu poważnych opracowań, ale także dzieleniu się swoimi, lub czyimiś subiektywnymi odczuciami.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 6.10.2010, 21:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Bodzio napisał(a):
Ale przecież to nasze forum nie służy jedynie cytowaniu poważnych opracowań, ale także dzieleniu się swoimi, lub czyimiś subiektywnymi odczuciami.

Ależ chodzi o to, że on usiłuje tymi subiektywnymi odczuciami obalać dość oczywiste fakty.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 6.10.2010, 22:47 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
Sadorg napisał(a):
I proszę nie siej dezinformacji, że tramwaje stoją w korach w Warszawie.

Ależ nic takiego nie napisałem. Troszkę stolice znam i wiem, że w bardzo wiele miejsc najszybciej dojedzie się tramwajem, sam chyba nigdy nie trafiłem na problem stania tramwaju w korku. Źle zrozumiałeś co miałem na myśli. Chodziło mi o to, że w tramwajach większość (znaczna większość) pasażerów jedzie stojąc, bo proporcje miejsc siedzących względem stojących nie są dużo korzystniejsze niż u nas, w nowym taborze trochę tak, ale ogólnie nie tak wiele, a zapełnienie też może tylko troche mniejsze. Wiele osób jednak ceni sobie wygodę i woli nawet jadąc dłużej i więcej za to płacąc podróżować w wyższym komforcie.
Cytuj:
BTW, działania na rzecz KM w Warszawie mocno dotykają poruszających się komunikacją indywidualną.

Nasuwają się jednak pytania ; czy większość mieszkańców (a także przyjeżdżajacych do Warszawy służbowo, bądź prywatnie) popiera takie rozwiązania, a jeśli nawet to jaka to większość ? Ponieważ za każdą akcją pojawia się reakcja (ściślej byłoby napisać kontrakcja) to drugie pytanie brzmi: czy propozycje równie przesadnie radykalnie posunięte w przeciwnym kierunku np całkowitej likwidacji buspasów, a nawet tramwajów nie są aby następstwem wprowadzania takich rozwiązań i czy możemy do końca być pewni która z koncepcji w bliższej lub dalszej przyszłości zwycięży? Moim zdaniem należy szukać "złotego środka", a nie kierować się jakże powszechną i lubianą bo najłatwiejszą w realizacji w naszym (nie tylko w naszym) kraju zasadą "przeginania drążka", który jeśli jest przegięty zbyt daleko obojętne w jakim kierunku musi wcześniej lub później odbić i "dać w łeb" wszystkim.
Jest też i inna różnica pomiędzy Katowicami a W-wą. W stolicy powstało i powstaje wiele nowych dróg, także mostów, które przejmują ruch z innych, gdy tymczasem w Katowicach powstało co prawda trochę nowych, ale nie zawsze mogących przejąć ruch z ulic zamykanych czy zwężanych. Tunel wiele rozwiązał, tyle, że ta inwestycja jest spóźniona względem potrzeb o kilkadziesiąt lat i praktycznie przyczyniła się tylko do znacznego zmniejszenia korków w kierunku do/z Sosnowca. Jedynie ulica Stęślickiego + Grundmanna odciążyła Sokolską, a i to raczej tylko w jednym kierunku. A niech ktoś mi powie gdzie ma się przenieść ruch z Warszawskiej i 1-go Maja. Że niby na Roździeńskiego - przecież ta ulica istnieje od lat i nic na niej sie nie zmieniło, zwłaszcza ruch się nie zmniejszył. Dudy-Gracza stanowi alternatywę jedynie dla krótkiego odcinka 1-go Maja i Bogucickiej i to wszystko. A jaka jest propozycja dla ruchu z Dworcowej, Mielęckiego, Mariackiej czyli wyjazdu spod dworca (tym samym także Załęża czy okolic dolnej części Mikołowskiej) w kierunku Zawodzia ? Wojewódzka czy też Kościuszki + Jagielońska (a może Powstańców) - ktoś uważa, że te ulice są bardziej niż Warszawska przystosowane do dużego natężenia ruchu ?
adam86 napisał(a):
To przyjmij wreszcie do wiadomosci, że żadne poważne opracowania nie opierają się na subiektywnych odczuciach jednej czy drugiej osoby.

Tworzymy tu poważne opracowanie czy też dyskutujemy o tym jak zwykły mieszkaniec miasta widzi jego komunikacyjne problemy ?
Poważne opracowania też muszą poważnie traktować subiektywne odczucia, z tym, że nie jednej czy drugiej osoby lecz setek bądź tysięcy osób, ponieważ im właśnie mają służyć. W przeciwnym razie stają się całkowicie niepoważne.
Cytuj:
Na jakiej podstawie tak twierdzisz, że ktoś stojąc w korku dostaje się szybciej do pracy w Warszawie.

Na tej, że w przeciwnym razie nikt by w tych korkach nie stał. Oczywiście nie tylko czas, ale i wygoda się liczy o czym pisałem powyżej, mimo to jednak czas ma chyba dla większości duże znaczenie.
Cytuj:
No to wymień te sposoby, tylko na litość boską nie pisz znowu, że każdy ma miec bezpośredni autobus z domu do pracy.

Ciągle o tym piszę i nie twierdzę,ze każdy ma mieć bezpośredni autobus, tylko nie godzę sie by nikt nie miał bezpośredniego środka KM.
Pierwszy problem polega na tym tym iż wielu którzy mają wygodny dojazd komunikacją zbiorową też z niej nie korzystają, bo odstrasza ich dużo niższy komfort podróży. To może zapewnić jedynie nowoczesny tabor w którym odwrotne niz obecnie będą proporcje miejsc siedzących względem stojących, możliwosć utrzymania odpowiedniej temperatury tak zimą jak i latem, znikoma hałaśliwość i sprawny system informacji pasażerskiej (oznakowanie pojazdu, informacja głosowa oraz kompletna, bezbłedna i wyczerpująca informacja na przystankach). Duża częstotliwość kursowania, a w kierunkach gdzie podróżuje niewielka ilosć pasażerów w miarę mozliwości dopasowanie rozkładu do potrzeb jak największej ich grupy, doskonała synchronizacja rozkładów przy przesiadkach no i ich przestrzeganie.
Działania w tym kierunku nie wymuszają zwężania dróg (chyba, że naprawdę nie ma już żadnej innej możliwości utworzenia pasa ruchu dla zbiorkomu, a jest on na jakimś odcinku koniecznością), ani tworzenia długich objazdów np w celu budowy nowych deptaków bez których da się żyć.
Cytuj:
Nie, przynajmniej teraz nikt nie wjeżdża pod tramwaj.

A niby to dlaczego, przecież tak samo jak dawniej tak i teraz zarówno z Jagielońskiej jak i z Wita Stwosza można na pl. Miarki wjechać na torowisko bądź na pas z prawej jego strony z tym tylko, że obecnie nie mogą wjeżdżać równolegle dwa samochody.Obecnie ten co tramwaju nie zauważy wcześniej ma jakieś szanse bezkolizyjnie uciec z torowiska, ale to nie ma znaczącego wpływu na bezpieczeństwo.
Cytuj:
Cytat:
Tak było przez dziesiatki lat i komu to szkodziło ?


Przez dziesiątki lat nie było tez wysepek na rpzystankach tramwajowych, tylko ludzie wyłazili wprost na ulicę.

Gdzie - na placu Miarki u wylotu Jagielońskiej, bo tego miejsca dotyczył przytoczony przez Ciebie cytat ?
Cytuj:
I bardzo dobrze, bo w centrach miast mało kto mieszka, tam są biura sklepy knajpy itp

Mówimy konkretnie o centrum Katowic gdzie duża część lokali budowana była z przenaczeniem na mieszkania i nadal tę funkcję pełni, a już na pewno większość domów wzdłuż Warszawskiej. Podobnie było na Mariackiej, nie wszyscy chętnie wynoszą sie z miejsc, gdzie mieszkają od pokoleń, niestety często, zbyt często są do tego zmuszani. Nie wszyscy przy tym mają gdzie sie przenieść.
Cytuj:
Życie garstce normalnych mieszkańców to tam zatruwa banda lumpów, któzy mieszkają tam w w miejskich kamienicach, oczywiście nie płacą za mieszkania, za to teraz mają jeszcze inne rozrywki.

Nie każdy kto mieszka w miejskiej kamienicy (ściślej w mieszkaniu komunalnym) jest lumpem, chyba, że mnie i moich wszystkich całkiem przyzwoitych sąsiadów też do takowych zaliczysz. Dopiero przekształcenia własnościowe takich domów z niektórych ich mieszkańców posiadających dochód około lub trochę poniżej średniej krajowej tworzą lumpów nie płacących czynszów przekraczajacych średni krajowy dochód, ale to już zupełnie inny temat.
Cytuj:
W tkaim celu, że znaczna liczba mieszkańców nie chadza spac o 20.

Jak widać z godzin wysyłania moich postów ja też nie -:)
Czy jednak trzeba z tego powodu całe centrum przebudowywać na jeden wielki obszar deptaków z bardzo licznymi knajpami ?
Cytuj:
I co, on też z taką jechał?

Pewnie, że nie, ale gdyby nie było ograniczenia do 50, to ja też jechałbym szybciej i nie byłoby sytuacji zagrożenia.
Cytuj:
Sam wreszcie przedstaw jakiś racjonalny pomysł, który gdzieś już został wdrozony.

Okolice dworca w Krakowie, gdzie zbudowano linię KST, a jednocześnie rozbudowuje się (a nie zamyka) drogi dla samochodów.
Cytuj:
Nie, nie drogaa dla samochodów, a tramwaj lub autobus.

A jednak większość wybrała koncepcję przebudowy katowickiego Rynku uwzględniającą tunel dla ruchu samochodowego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 6.10.2010, 22:51 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
Bodzio napisał(a):
Ale przecież to nasze forum nie służy jedynie cytowaniu poważnych opracowań, ale także dzieleniu się swoimi, lub czyimiś subiektywnymi odczuciami.

Swoją wypowiedź pisałem przed przeczytaniem powyższego i przypadkowo wyraziłem podobną opinię.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 6.10.2010, 22:54 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Ludw_K napisał(a):
A jaka jest propozycja dla ruchu z Dworcowej, Mielęckiego, Mariackiej czyli wyjazdu spod dworca (tym samym także Załęża czy okolic dolnej części Mikołowskiej) w kierunku Zawodzia ? Wojewódzka czy też Kościuszki + Jagielońska (a może Powstańców) - ktoś uważa, że te ulice są bardziej niż Warszawska przystosowane do dużego natężenia ruchu ?


Na tych ulicach ruch ma być ograniczony (zmniejszony), czyli samochodów ma jechać mniej, a nie mają jechać inaczej.

Cytuj:
A jednak większość wybrała koncepcję przebudowy katowickiego Rynku uwzględniającą tunel dla ruchu samochodowego.


Tunel był jednym z najbardziej oprotestowanych elementów, poza tym niezależnie od wyników tych pseudokonsultacji i tak by nigdy nie powstał, bo koszty jego budowy są horrendalne, a korzyści żadnych.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 7.10.2010, 12:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Ludw_K napisał(a):
Dopiero przekształcenia własnościowe takich domów z niektórych ich mieszkańców posiadających dochód około lub trochę poniżej średniej krajowej tworzą lumpów nie płacących czynszów przekraczajacych średni krajowy dochód, ale to już zupełnie inny temat.

Skończ takie bzdety pisac. Miasto przez długi czas w kamienicach na Mariackiej i okolicy kwaterowało margines, który był eksmitowany z innych dzielnic. To nie są biedni ludzie, tylko margines, który dochody to ma albo z MOPSu albo z działaności przestępczej. A najgorzej mają ci, którzy są współudziałowcami w tych kamienicach i nie mogą nic zrobić z tego typu przykrym sąsiedztwem, które wszczyna co 2 dni awantury.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 7.10.2010, 21:02 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
memphis napisał(a):
Na tych ulicach ruch ma być ograniczony (zmniejszony), czyli samochodów ma jechać mniej, a nie mają jechać inaczej.

Co to znaczy zmniejszony ; czy wierzysz w takie cuda, że część tych którzy obecnie tu jeżdżą nagle, masowo odstawi swoje samochody i przesiądzie sie do tramwajów lub autobusów do których końcowych przystanków będą musieli tramwajem dojechać ?
Cytuj:
Tunel był jednym z najbardziej oprotestowanych elementów,

Przez kogo oprotestowany ?
Cytuj:
koszty jego budowy są horrendalne, a korzyści żadnych.

Zgadzam się z pierwszym, z drugim absolutnie nie. Te koszty nie stanowią chyba jednak procentowo aż tak wielkiej części całości planowanej inwestycji która jest oczywiście bardzo droga i zdaje sobie sprawę, że nie jest pewne w jakiej części i czy ogóle zostanie zrealizowana. Jak już pisałem, w swoim dosć długim zyciu widziałem wiele pięknych planów przebudowy Katowic, podobnie planów rozwoju komunikacji zbiorowej o których obecnie nawet nie wszyscy wiedzą. Zawsze zastanawiam się czy jednak najbardziej kosztowne nie są właśnie te inwestycje które nigdy nie zostały zrealizowane.
adam86 napisał(a):
Skończ takie bzdety pisac. Miasto przez długi czas w kamienicach na Mariackiej i okolicy kwaterowało margines, który był eksmitowany z innych dzielnic. To nie są biedni ludzie, tylko margines, który dochody to ma albo z MOPSu albo z działaności przestępczej.

Tu nie miejsce na dyskusje polityczną, w tym co napisałeś jest też część prawdy, część ale nie cała prawda. Oceniając jakieś zjawisko należy jednak zawsze pamiętać o jego pierwotnej przyczynie.
Nie tylko przy Mariackiej, ale też przy wielu innych śródmiejskich ulicach w większości przez dziesiątki lat mieszkali ludzie nie stanowiacy żadnego marginesu, olbrzymia część domów budowana była z założenia jako domy mieszkalne i moim zdaniem nic nie powinno stać na przeszkodzie by nadal takie funkcje pełniły. Nie jestem zwolennikiem jakichś city na zachodnią modę wypełnionych wyłacznie lokalami biurowymi w których po godzinach pracy całe życie przenosi się do restauracji, barów i kawiarni, a po ich zamknięciu (choćby to był o 4-ej nad ranem) całkowicie zamiera.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 7.10.2010, 21:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Ludw_K napisał(a):
memphis napisał(a):
Co to znaczy zmniejszony ; czy wierzysz w takie cuda, że część tych którzy obecnie tu jeżdżą nagle, masowo odstawi swoje samochody i przesiądzie sie do tramwajów lub autobusów do których końcowych przystanków będą musieli tramwajem dojechać ?

Jeśli komunikacja dalej będzie tak wyglądać jak wygląda to nikt się nie przesiądzie.
Cytuj:
Tu nie miejsce na dyskusje polityczną, w tym co napisałeś jest też część prawdy, część ale nie cała prawda. Oceniając jakieś zjawisko należy jednak zawsze pamiętać o jego pierwotnej przyczynie.

Jego pierwotna przyczyna jest taka, że miasto przez lata nie miało pomysłu na centrum, ot co.
Cytuj:
Nie tylko przy Mariackiej, ale też przy wielu innych śródmiejskich ulicach w większości przez dziesiątki lat mieszkali ludzie nie stanowiacy żadnego marginesu, olbrzymia część domów budowana była z założenia jako domy mieszkalne i moim zdaniem nic nie powinno stać na przeszkodzie by nadal takie funkcje pełniły.

Ale te domy, czyli kamienice to budowano tam ponad sto lat temu...
Cytuj:
Nie jestem zwolennikiem jakichś city na zachodnią modę wypełnionych wyłacznie lokalami biurowymi w których po godzinach pracy całe życie przenosi się do restauracji, barów i kawiarni, a po ich zamknięciu (choćby to był o 4-ej nad ranem) całkowicie zamiera.

Ale tak jest w wiekszości cywilizowanych miast. Bo jesli nie będzie tam oferty, że tak powiem nocnego życia dla normalnych ludzi, to nocą będą się tam "bawić" tylko elementy marginesu. Zobacz jak to wygląda w Krakowie, Wrocławiu czy innych miastach.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 7.10.2010, 21:25 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Ludw_K napisał(a):
Zgadzam się z pierwszym, z drugim absolutnie nie. Te koszty nie stanowią chyba jednak procentowo aż tak wielkiej części całości planowanej inwestycji która jest oczywiście bardzo droga i zdaje sobie sprawę, że nie jest pewne w jakiej części i czy ogóle zostanie zrealizowana.


Istotne jest takie skutki przyniesie wydanie pieniędzy na takie czy inne działania - inwestycja to jest coś co w określonym czasie ma przynieść pewne korzyści. Jakie korzyści dla miasta przyniesie tunel samochodowy pod Rynkiem? Kompletnie żadnych, bo usprawniając ruch samochodowy w ścisłym centrum (a Rynek jest najbardziej ścisły ze ścisłego centrum) oddalamy się od celu jakim jest jego ograniczenie w centrum miasta. Oprócz takiego tunelu muszą wtedy być ulice którymi można do niego dojechać, wyjechać, połacie parkingów, itd.

Cytuj:
olbrzymia część domów budowana była z założenia jako domy mieszkalne i moim zdaniem nic nie powinno stać na przeszkodzie by nadal takie funkcje pełniły.


Ależ niech sobie pełnią. Tylko nie ma żadnego powodu dla którego każdy mieszkaniec centrum musi swoją bryką wjechać do klatki schodowej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 184 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności