Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Napisane: Pn 27.09.2010, 17:14 |
|
|
Jestem przyzwyczajony do długich postów, a że to nie jest forum specjalistyczne nie uważam, że takich tu nie można pisać. Dla mnie tu nie nic niejasnego. Ludzie wszędzie są ci sami, potrzebują się przemieszczać a do takiego Rybnika, jako jedynego większego miasta w tej części województwa tym bardziej. Rozkłady się nie zmieniają także musi być ok, mimo kursów średnio co 2 godz. do mniejszych dzielnic. Ja bym chciał autobus mieć w każdej chwili ale tak nie jest i nie będzie. Rybnik sam się rządzi ze swoją komunikacją, nie poprzez KZK GOP i myślę, że jakby tak często do mniej obełganych miejsc nie wysyłać tylu kursów, kasy byłoby więcej. To takie podsumowanie.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 27.09.2010, 17:34 |
|
inżinier |
|
Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58 Posty: 2091 Lokalizacja: Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
|
Chyba do długich postów od mięsa, bo jeśli już klecisz jakąś dłuższą wiadomość to chaosu jest tam więcej niż na drogach Tarnopola czy Lwowa w godzinach szczytu. :P Ogarnij. I podaj wreszcie te "mniej oblegane miejsca". :]
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 27.09.2010, 18:02 |
|
|
Spójrz na mapę. Każda mniejsza wioska, do której kursują busy jako do miejsca końcowego trasy linii. Choćby moja Żernica. Nie mam pojęcia o kosztach ale napewno kasy by więcej zostało gdyby nie wożenie powietrza. Z pewnością skoro w Rybniku się nie obrażają to i tu by się nie obrażono gdyby bus był co powiedzmy 1.5 godz. Najlepsze natomiast jest z liniami 8 i 58. Ciekawe czy ktoś się nad tym zastanawiał... 8 i 58 to dwie identyczne linie, jadące na odwrót. W dni wolne 8 ledwo co jeździ, 58 często. Kto to wymyślił? A więc jadąc do Gliwic, gdzieś ze środka Bojkowa, mając kurs czasem co 3 godziny trzeba iść na Bojków Dolny na przystanek Świetlica, objechać Gierałtowice i Knurów by się dostać choćby pod Centrum Edukacji i Biznesu na Bojkowskiej? To kpina. Dwie linie, jadące przeciwstawnie muszą mieć tyle samo kursów, bo to czysta wymiana, raz w tę, raz w tamtą stronę.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 27.09.2010, 18:17 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13991 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Crockett napisał(a): Spójrz na mapę. Każda mniejsza wioska, do której kursują busy jako do miejsca końcowego trasy linii. Choćby moja Żernica. Owszem rozkład 59 jest wzięty z dupy, ale to nie oznacza, że jego pociecie spowoduje zwiększenie przychodowości tej linii. Pokaż resztę tych wiosek. I pokaż jakie to mają byc te koszty. Cytuj: Nie mam pojęcia o kosztach ale napewno kasy by więcej zostało gdyby nie wożenie powietrza. No własnie nie masz, ani żadnych konkretnych badań napełnień ani struktury biletowej nie pokazałes. Cytuj: Z pewnością skoro w Rybniku się nie obrażają to i tu by się nie obrażono gdyby bus był co powiedzmy 1.5 godz. Możesz już skończyć pisac w stylu dzinnikarzyny z brukowca? Pasażer się nie obraża, pasażer po prostu przestaje korzystać z komunikacji. Cytuj: Najlepsze natomiast jest z liniami 8 i 58. Ciekawe czy ktoś się nad tym zastanawiał... 8 i 58 to dwie identyczne linie, jadące na odwrót. W dni wolne 8 ledwo co jeździ, 58 często. Kto to wymyślił? A więc jadąc do Gliwic, gdzieś ze środka Bojkowa, mając kurs czasem co 3 godziny trzeba iść na Bojków Dolny na przystanek Świetlica, objechać Gierałtowice i Knurów by się dostać choćby pod Centrum Edukacji i Biznesu na Bojkowskiej? To kpina. Dwie linie, jadące przeciwstawnie muszą mieć tyle samo kursów, bo to czysta wymiana, raz w tę, raz w tamtą stronę.
No i co w związku z tym? Co to ma w ogóle do rzeczy? Moze nalezy wyciąć połowę kursów tego 58?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 27.09.2010, 18:46 |
|
|
To, że nie znam się dobrze na kosztach komunikacji nie wyklucza, że stojący w zajezdni bus zachowuję w portfelu przewoźnika trochę niż jakby jeździł.
Przykład z 58 i 8 to chyba niedorzeczność, z którą każdy się zgodzi. Po co jedna linia, która jedzie z przeciwnym kierunku do 8ki ma 2 razy więcej kursów? Jakiś priorytet? Chyba nie ma na to wytłumaczenia... Jedna trzecia kursów do 8ki i będzie normalnie. W każdym kierunku dojedzie się w miarę często. A tak co to jest?...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 27.09.2010, 18:49 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13991 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Crockett napisał(a): To, że nie znam się dobrze na kosztach komunikacji nie wyklucza, że stojący w zajezdni bus zachowuję w portfelu przewoźnika trochę niż jakby jeździł.
Co niby? Ze jak autobus stoi na zajezdni to przewoźnik na tym mniej traci niż jakby jeździł? Przecież to jest kuriozalna bzdura.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 27.09.2010, 18:50 |
|
Dołączył(a): Nd 25.02.2007, 20:52 Posty: 872 Lokalizacja: Gliwice
|
Crockett napisał(a): Przykład z 58 i 8 to chyba niedorzeczność, z którą każdy się zgodzi. Po co jedna linia, która jedzie z przeciwnym kierunku do 8ki ma 2 razy więcej kursów? Jakiś priorytet? Chyba nie ma na to wytłumaczenia... Bo 58 w tej formie powstało gdzieś w latach sześćdziesiątych, a 8 dwadzieścia lat później. ;)
Taka bardzo fajna stronka z historią linii, tylko niestety kończy się na linii 91.
http://www.wilczekkk.republika.pl/kal/navi.htm
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 27.09.2010, 19:03 |
|
|
Kwarek napisał(a): Crockett napisał(a): Przykład z 58 i 8 to chyba niedorzeczność, z którą każdy się zgodzi. Po co jedna linia, która jedzie z przeciwnym kierunku do 8ki ma 2 razy więcej kursów? Jakiś priorytet? Chyba nie ma na to wytłumaczenia... Bo 58 w tej formie powstało gdzieś w latach sześćdziesiątych, a 8 dwadzieścia lat później. ;) Taka bardzo fajna stronka z historią linii, tylko niestety kończy się na linii 91. http://www.wilczekkk.republika.pl/kal/navi.htm
Jak stoi na zajezdni nie eksploatuje się i nie zużywa paliwa. To zysk.
Ekstra strona, dzięki.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 27.09.2010, 19:38 |
|
Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07 Posty: 5585 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
Crockett napisał(a): Jak stoi na zajezdni nie eksploatuje się i nie zużywa paliwa. To zysk.
I to jest kwintesencja Twoich tekstow. Szkoda slow, zeby cos wiecej komentowac.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 27.09.2010, 19:42 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13991 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
No właśnie, a teraz pora to zamknąć i wyrzucic do śmieci.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 27.09.2010, 19:51 |
|
|
Dla mnie, jak wiele innych spraw przedstawianych przezemnie, których Wy nie rozumieliście tak jak ja, jest logiczne, że jak się paliwa nie zużywa a pojazd mechaniczny stoi jeden dzień dłużej, bo więcej danego dnia nie trzeba jeździć to też się mniej zużywa. Napewno nie zardzewieje a więcej zostaje w portfelu. To się nazywa amortyzacja a raczej jej brak. A to ile się dostaje za jeżdżenie to inna sprawa i na tym się nie znam - fakt. Jeśli więcej się dostaje niż wynoszą zyski ze stania to niech jeżdżą i wożą te 5 osób co pół godziny najlepiej w weekendy. Gdzie indziej za to w coś zainwestują jak na przykładzie Rybnika podałem GPS i tablice informacyjne a ludzie będą też zadowoleni bo rozkłady są od lat takie same.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 27.09.2010, 22:01 |
|
Dołączył(a): Cz 5.06.2008, 21:10 Posty: 913 Lokalizacja: Zabrze Helenka
|
Crockett napisał(a): Jak stoi na zajezdni nie eksploatuje się i nie zużywa paliwa. To zysk.
Jeszcze większy zysk będzie, gdy taki przewoźnik sprzeda swój tabor, zwinie żagle, wyrejestruje działalność. Czy Ty w ogóle czytasz to, co piszesz, zanim naciśniesz przycisk <Wyślij> ?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 27.09.2010, 22:17 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Crockett napisał(a): Dla mnie, jak wiele innych spraw przedstawianych przezemnie, których Wy nie rozumieliście tak jak ja, jest logiczne, że jak się paliwa nie zużywa a pojazd mechaniczny stoi jeden dzień dłużej, bo więcej danego dnia nie trzeba jeździć to też się mniej zużywa.
Sugerujesz, że siedzą na tym forum sami indolenci, którzy nigdy w życiu nie mieli styczności (teoretycznej lub praktycznej) z organizacją komunikacji miejskiej? Co więcej, nigdzie nie byli, niczego nie widzieli, zatem nie mają pojęcia o tym, jak powinna wyglądać komunikacja miejska?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 27.09.2010, 22:39 |
|
|
Ja myślę racjonalnie i nie uważam żeby był sens wysyłać autobusy na trasy gdzie jeździ kilka osób co godzinę skoro miasto Rybnik daje radę funkcjonować w ten sposób. A takie linie są. Skoro się znacie tak na organizacji komunikacji to załatwcie żeby 58 nie jeździł 15 razy w weekend a 8 po tej samej trasie na odwrót 5 razy. Ci co się tak znają ułożyli taki rozkład... Ci co się tak znają układają w ten sposób rozkład, że dwa wozy linii 648 jadą za sobą a za nimi 710, 194 a potem 30 min. przerwy... Haha. To są ci eksperci :D Albo jeszcze jeden przykład - moja linia 59 w sobotę wieczorem, ja i kolega od Żernik Osiedla do Radiostacji sami w busie, potem jedna kobieta. Dla tych 3 osób wysyła się busy, leje paliwo i eksploatuje wozy. Rybnik widać jakim jest pięknym, nowoczesnym miastem, jak czystym, jak inwestuje a w Gliwicach mamy syf na kółkach ale busy wożą 3 osoby niektórymi kursami w weekend bo na to jest kasa i takie są potrzeby. Dobre sobie...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 27.09.2010, 22:45 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Crockett napisał(a): Ja myślę racjonalnie i nie uważam żeby był sens wysyłać autobusy na trasy gdzie jeździ kilka osób co godzinę skoro miasto Rybnik daje radę funkcjonować w ten sposób.
To może pójść dalej i całkowicie zlikwidować komunikację miejską? Ileż pieniędzy zaoszczędzi się w ten sposób... Poza tym jakie masz dowody, że miasto Rybnik zaspakaja przy tak marnej ofercie ustawowe zadania dotyczące lokalnego transportu zbiorowego?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 27.09.2010, 23:26 |
|
memphis |
Administrator |
|
Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38 Posty: 10682
|
Crockett napisał(a): Rybnik widać jakim jest pięknym, nowoczesnym miastem, jak czystym, jak inwestuje a w Gliwicach mamy syf na kółkach ale busy wożą 3 osoby niektórymi kursami w weekend bo na to jest kasa i takie są potrzeby. Dobre sobie...
Sugestia, że Rybnik inwestuje z pieniędzy zaoszczędzonych na niedzielnych kursach autobusów jest absurdalna. Nikt nie twierdzi, że rozkłady w Gliwicach, czy gdziekolwiek w KZK GOP są dobre. Nikt nie twierdzi, że nie należy wyciąć jakiegoś kursu, czy nawet kilkunastu w dni wolne albo wieczorami. Ale rozwiązujmy problemy systemowo, a nie doraźnie. Może danym kursem nikt nie jedzie, bo gdzieś zabrakło koordynacji? Gdzieś zabrakło możliwości przesiadek? Może zamiast wielkiego autobusu jadącego raz na dwie godziny trzeba puścić na osiedle minibus co pół godziny? Nie pomyślałeś o tym, że wtedy może przybędzie pasażerów? Komunikacja w której autobus jedzie gdzieś kilka razy na dzień jest absurdem, niezależnie od tego jak dobry statystyczny wynik finansowy przyniesie taki rozkład jazdy. Bo ten wynik nie uwzględnia faktu, że ci wszyscy, którzy nie jadą tym autobusem, bo im rozkład nie pasuje, jadą samochodami. Ewentualnie siedzą w domu (jak nie mogą jechać samochodem) i są odcięci od rozrywki, kultury, handlu, usług, czy wręcz miejsc pracy, bo nie mogą nigdzie dojechać.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 27.09.2010, 23:27 |
|
Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07 Posty: 5585 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
Crockett napisał(a): To są ci eksperci :D Albo jeszcze jeden przykład - moja linia 59 w sobotę wieczorem, ja i kolega od Żernik Osiedla do Radiostacji sami w busie, potem jedna kobieta. Dla tych 3 osób wysyła się busy, leje paliwo i eksploatuje wozy. Rybnik widać jakim jest pięknym, nowoczesnym miastem, jak czystym, jak inwestuje a w Gliwicach mamy syf na kółkach ale busy wożą 3 osoby niektórymi kursami w weekend bo na to jest kasa i takie są potrzeby. Dobre sobie... To po co do niego wsiadales, przeciez on nie powinien jezdzi specjalnie dla was, czemu nie poszliscie pieszo ?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 27.09.2010, 23:34 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4406 Lokalizacja: Ligota
|
Crockett napisał(a): linia 59 w sobotę wieczorem, ja i kolega od Żernik Osiedla do Radiostacji sami w busie, potem jedna kobieta. Dla tych 3 osób wysyła się busy, leje paliwo i eksploatuje wozy.
To teraz na 59 busy jeżdżą? Jeszcze tydzień temu widziałem na tej linii autobus.
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
Ostatnio edytowano Pn 27.09.2010, 23:36 przez Egon, łącznie edytowano 1 raz
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 27.09.2010, 23:35 |
|
Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07 Posty: 5585 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
memphis napisał(a): Ewentualnie siedzą w domu (jak nie mogą jechać samochodem) i są odcięci od rozrywki, kultury, handlu, usług, czy wręcz miejsc pracy, bo nie mogą nigdzie dojechać.
... nie wplyna dodatkowe podatki z powodu utraconej sprzedazy w w/w punktach, sklepy z powodu mniejszych o x% wplywow straca plynnosc finansowa/upadna, ludzie tam pracujacy straca prace, do nowej moga wlasnie nie miec jak dojechac itd. itp. I tak sie to wlasnie kreci, ale ze tu i owdzie zasiadaja takie wasko myslace "krokiety" to nasze otoczenie wyglada jak wyglada.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 28.09.2010, 0:30 |
|
|
Jak to bywa w naszych realiach jeden pomysł czy nawet opinia inna od reszty to od razu stek wyzwisk co jedynie świadczy o ludziach. Tematu nie zakładałem dla zabawy, dla wkurzenia paru osób tylko dlatego, że coś zaobserwowałem, porównałem z innym miejscem i widzę rozwiązania. A tak wszędzie jest jak jest bo jednej osoby nikt nie posłucha, ba, nawet nie wysłucha tylko zdepcze z błotem, nazwie takim i owakim a być może pomysły są godne uwagi a rozwiązania możliwe.
Rozkłady KZK GOP nie raz zmieniano na wniosek pasażerów. Czy jeśli w Rybniku nie było by takiej potrzeby nie zrobiono by tego? GOP to inny świat, inni ludzie a Rybnik to sami burżuje, którzy jeżdżą autami tylko i mają gdzieś ile razy jedzie komunikacja miejska? Może tam się żyje inaczej, tak, że starczy jeden krótki Citaro raz na parę godzin? Dziwne, nie sądzę... Wszystko da się zorganizować, kursy wyciąć, skrócić, inaczej ustawić ale to już za dużo roboty i myślenia na wygodnisi...
Egon - może mam nie używać skrótów typu "bus" bo nikt się tutaj nie skapnie o co chodzi albo robię przez to z siebie dzieciaka?
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|