Teraz jest Cz 28.03.2024, 8:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 247 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Linia 937
Napisane: Nd 13.11.2011, 10:10 
- Moderator -

Dołączył(a): Nd 10.04.2005, 13:53
Posty: 1677
Lokalizacja:
Siemianowice Śląskie
Ludw_K napisał(a):
A ja nie widzę żadnej logiki w takim rozumowaniu. Jeśli ktoś potrzebuje/musi skorzystać z pojazdu niskopodłogowego, to na całej długości trasy swej podróży, a nie tylko na jej części.
Taryfa rzeczywiście będzie sprzyjać (ale chyba tylko KZK GOP, a nie pasażerom), w 15min chciałbyś dojechać z przesiadką z Zarzecza do szpitala w Ochojcu, nawet w 30min to mało prawdopodobne.

Niskapodłoga to jest tylko poboczny temat - chodzi generalnie oto, że jest możliwość przesiadki. Zresztą jak spojrzeć w rozkład możliwość przesiadki jest w 30 minutach można się bez problemowo wyrobić np. 12:01 z Zarzecza - 12:17 na Osiedlu, 12:22 jedzie 10 - 12:27 Szpital. Momentami w ciągu dnia sypie się ta przesiadka, ale to nie jest moja wina.
Cytuj:
Niskopodłogowe pojazdy powinny być na każdej linii i na każdym kursie bo KM jest dla wszystkich więc argument poczekaj sobie dłużej bo na 80% przyjedzie niska podłoga jest troszkę nietrafiony...

Jeszcze raz napiszę - niskapodłoga to jest tylko przy okazji. Gdzie napisałem, że należy czekać aż przyjedzie? Wsiadamy w pierwszy lepszy autobus i tutaj jest mowa o 80%. Zresztą w ostatnim czasie prawie wszystko jeździ niskie z PKMu w tym rejonie. Ostatnie 120M gonią raczej tylko i wyłącznie po Wojkowicach.
Cytuj:
Tabor jest zgodny, drzwi przesuwne są automatyczne (mają silniczek uruchamiany przez kierowcę). Problem jest w ich stosowaniu, ale za to nie ma sankcji.

Pytanie brzmi: czy Ci opiniotwórczy i piśmienni pasażerowie nie mogą wymóc używania tych drzwi na kierowcy/firmie/KZK GOPie? Wtedy będzie bez problemów ze wsiadaniem.
Cytuj:
Co do wspomnianej sytuacji pasażerka zmuszona do podróży na stojąco podczas hamowania poleciała na przednią szybę jednocześnie uderzając głową o tablicę kierunkową. Kierowca wezwał pogotowie. Uważasz, że taka sytuacja jest normalna? Gdyby bus był wyposażony w odpowiednią ilość poręczy nic by się nie stało...

Takich sytuacji w km są dziesiątki. Ludzie sobie olewają, nie trzymają się, robią różne cyrki później przychodzi do gwałtownego hamowania i lecą na pysk. Byłeś świadkiem tej sytuacji czy znasz ją tylko z opowieści? Już parę razy widziałem, że w takim Sprinterze jechało za dużo ludzi. Stali przy samym kierowcy i nie dziw, że łatwo o wypadek.

_________________
Obrazek


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Linia 937
Napisane: Nd 13.11.2011, 11:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
memphis napisał(a):
Tabor jest zgodny, drzwi przesuwne są automatyczne (mają silniczek uruchamiany przez kierowcę). Problem jest w ich stosowaniu, ale za to nie ma sankcji.

Tak w sumie do nie końca wiadomo czy mają.

Cytuj:

No, tylko takie wynalazki są niestety drogie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Linia 937
Napisane: Nd 13.11.2011, 14:12 

Dołączył(a): Pt 11.11.2011, 10:49
Posty: 6
Egon napisał(a):
Ósmy post licząc od góry - takie połączenie proponowanych przeze mnie linii 937 i 938. Było to 7 lat temu:
viewtopic.php?f=42&t=317&p=8007&hilit=937#p8007
Jakby wprowadzić drobne korekty to byłoby git. :) W poście sprzed 7 lat wspominasz o planie miasta Katowice dotyczącym uruchomienia pięciu linii minibusowych. Masz może jakieś dokładniejsze informacje bądź jakiś artykuł do poczytania?
adam86 napisał(a):
To napisz do KZK, że tabor jest niezgodny z SIWZ.
Wspomniany był stan taboru w liście do UM.

adam86 napisał(a):
A gdyby się nie trzymała to też by poleciała. I tu akurat nic do rzeczy poręcze nie mają.
No chyba nie do końca tak jest jak mówisz...

adam86 napisał(a):
Matko boska, co ma 292 do rzeczy? Przecież to jest obecnie krzak, więc nie może być mowy o jakiejkolwiek koordynacji.
Założenie koordynacji z 292 było czysto hipotetyczne...

adam86 napisał(a):
Kompletna bzdura. LFy mają być tam gdzie w rozkładzie jest to oznaczone.
Mówiąc to miałem na myśli standardy zachodnioeuropejskie, to jak powinna wyglądać KM. Jeżeli chcemy tworzyć nowe linie to róbmy je według standardów na XXI wiek aby nie powtarzać błędów/wad linii już istniejących.

adam86 napisał(a):
90% dziczy wózkowej nie ma biletu, za to skutecznie blokuje przejście. To sie gonić powinno.

Przez "dzicz wózkową" 10% lojalnych pasażerów ma cierpieć? Posługując się tym tokiem myślenia autobusy nie powinny być wyposażone w siedzenia, ponieważ pewien, dość spory odsetek pasażerów nie płaci za przejazd...

adam86 napisał(a):
Jak badania będą na wszystkich liniach i nie ma to żadnego związku z jakimikolwiek zmianami.

Może nie w tym przypadku, ponieważ miasto zna problem i przypuszczam, że zainteresuje się badaniami.
Crom napisał(a):
Jeszcze raz napiszę - niskapodłoga to jest tylko przy okazji. Gdzie napisałem, że należy czekać aż przyjedzie? Wsiadamy w pierwszy lepszy autobus i tutaj jest mowa o 80%. Zresztą w ostatnim czasie prawie wszystko jeździ niskie z PKMu w tym rejonie. Ostatnie 120M gonią raczej tylko i wyłącznie po Wojkowicach.
Raz jedzie niska podłoga na wysokim planie a raz nie. Póki co rozkład jazdy nie przewiduje, że wszystkie linie są obsługiwane w 100% autobusami niskopodłogowymi.
Crom napisał(a):
Takich sytuacji w km są dziesiątki. Ludzie sobie olewają, nie trzymają się, robią różne cyrki później przychodzi do gwałtownego hamowania i lecą na pysk. Byłeś świadkiem tej sytuacji czy znasz ją tylko z opowieści? Już parę razy widziałem, że w takim Sprinterze jechało za dużo ludzi. Stali przy samym kierowcy i nie dziw, że łatwo o wypadek.
Byłem świadkiem, byłem poproszony o poczekanie na przyjazd ambulansu. Ogólnie masz rację ale w tym Sprinterze nawet w okolicy siedzeń nie ma poręczy. Dlatego jest prośba o zmianę taboru bo nie można akceptować patologi. Busiki na trasie Katowice-Kraków są regularnie sprawdzane a dlaczego KM jest pomijana w tej kwestii?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Linia 937
Napisane: Nd 13.11.2011, 19:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
podlesianin napisał(a):
Wspomniany był stan taboru w liście do UM.

Ale oni akurat nic do tego nie mają.

Cytuj:
No chyba nie do końca tak jest jak mówisz...

Owszem do końca. Widziałem już wiele sytuacji, w których osoby siedzące albo trzymające się ladowały na podłodze, tudzież innych elementach.

Cytuj:
Mówiąc to miałem na myśli standardy zachodnioeuropejskie, to jak powinna wyglądać KM. Jeżeli chcemy tworzyć nowe linie to róbmy je według standardów na XXI wiek aby nie powtarzać błędów/wad linii już istniejących.

Na zachodzie tez nie ma 100% LF.

Cytuj:
Może nie w tym przypadku, ponieważ miasto zna problem i przypuszczam, że zainteresuje się badaniami.

Buehehe, myśl tak dalej. Pamiętaj, że im więcej ludzi w autobusie tym dla miasta lepiej.
Cytuj:
Byłem świadkiem, byłem poproszony o poczekanie na przyjazd ambulansu. Ogólnie masz rację ale w tym Sprinterze nawet w okolicy siedzeń nie ma poręczy. Dlatego jest prośba o zmianę taboru bo nie można akceptować patologi. Busiki na trasie Katowice-Kraków są regularnie sprawdzane a dlaczego KM jest pomijana w tej kwestii?

Przez kogo są sprawdzane? Za brak poręczy dowodu ITD im nie zabierze. Za to KZK może coś z tym zrobić jak się komuś zechce.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Linia 937
Napisane: Pn 14.11.2011, 23:29 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
Crom napisał(a):
Zresztą jak spojrzeć w rozkład możliwość przesiadki jest w 30 minutach można się bez problemowo wyrobić np. 12:01 z Zarzecza - 12:17 na Osiedlu, 12:22 jedzie 10 - 12:27 Szpital. Momentami w ciągu dnia sypie się ta przesiadka, ale to nie jest moja wina.

Znalazłeś jeden konkretny przykład możliwości takiej przesiadki, która nie zawsze może się udać (bo nie raz autobus spóźnia sie 5min, zdarza się też - niestety - że jedzie 5min przed czasem). Wydaje mi się, że przeciętny pasażer potrzebujący dojechać z Zarzecza czy Podlesia do szpitala w Ochojcu w ogóle nie będzie zainteresowany takim okazjonalnym wymagającym wcześniejszego dokładnego przestudiowania rozkładów jazdy połączeniem i znacznie wygodniejszym jest dla niego dojazd za 2,80 do Ziołowej i ponad kilometrowy spacer.
Jeśli jednak tylko ma możliwość to bez wątpienia skorzysta z samochodu (czasem moze nawet tylko z roweru). Jeśli jednak jakaś grupa mieszkańców tego rejonu wnioskuje o wjazd kieszeniowy 937 pod szpital, to znaczy, że jest zapotrzebowanie na takie poąłczenie i gdyby ono powstało na pewno byłoby przez pasażerów wykorzystywane, a możliwość dojazdu z przesiadką na droższym bilecie, która nie zawsze może się udać nie jest żadnym argumentem przeciw utworzeniu takiej relacji.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Linia 937
Napisane: Wt 15.11.2011, 0:29 

Dołączył(a): Śr 19.03.2008, 12:58
Posty: 981
Lokalizacja:
Bydgoszcz/Tarnowskie Góry
Ludw_K napisał(a):
Crom napisał(a):
Zresztą jak spojrzeć w rozkład możliwość przesiadki jest w 30 minutach można się bez problemowo wyrobić np. 12:01 z Zarzecza - 12:17 na Osiedlu, 12:22 jedzie 10 - 12:27 Szpital. Momentami w ciągu dnia sypie się ta przesiadka, ale to nie jest moja wina.

Znalazłeś jeden konkretny przykład możliwości takiej przesiadki, która nie zawsze może się udać (bo nie raz autobus spóźnia sie 5min, zdarza się też - niestety - że jedzie 5min przed czasem). Wydaje mi się, że przeciętny pasażer potrzebujący dojechać z Zarzecza czy Podlesia do szpitala w Ochojcu w ogóle nie będzie zainteresowany takim okazjonalnym wymagającym wcześniejszego dokładnego przestudiowania rozkładów jazdy połączeniem i znacznie wygodniejszym jest dla niego dojazd za 2,80 do Ziołowej i ponad kilometrowy spacer.


http://rozklady.kzkgop.pl/index.php#/?s ... zesiadke=2 - jest takich połączeń więcej (w różnych godzinach). Raz jest poniżej 30 minut a raz nie...

_________________
Zgłoszenia błędów w komunikacji miejskiej - Warsztat napraw KZK GOP | Zobacz blog adas.jogger.pl


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Linia 937
Napisane: Cz 17.11.2011, 14:19 
- Moderator -

Dołączył(a): Nd 10.04.2005, 13:53
Posty: 1677
Lokalizacja:
Siemianowice Śląskie
adas napisał(a):
http://rozklady.kzkgop.pl/index.php#/?start=2817&koniec=257&godzina=07&minuty=30&wyj_przyj=wyj&data=2011-11-15&czas_na_przesiadke=2 - jest takich połączeń więcej (w różnych godzinach). Raz jest poniżej 30 minut a raz nie...

Gdzie tam Adaś! To był jedyny przypadek!

Ludw_K: sprawdziłem na na 32 kursy 10 i 25 kursów 937 14 jest skomunikowanych. Jest przypadek 1 minuty na przesiadkę o 18, nie mówię że jest idealnie, ale możliwość dojazdu w ciągu całego dnia istnieje i nie wymaga nie wiadomo jakiego oczekiwania.

_________________
Obrazek


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 247 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności