Teraz jest Pt 29.03.2024, 13:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: So 8.01.2011, 21:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 4.01.2011, 16:18
Posty: 41
Lokalizacja:
Michałkowice
Konstruujemy pisemko do UM... Pomyślałem, że można tam napisać, że przy takim przystanku przydałoby się powstanie:
- stanowiska informacyjno-kasowego
- poczekalni oraz sanitariatów dla pasażerów
- peronów umożliwiających korzystanie z przystanku osobom niepełnosprawnym, starszym oraz osobom z małymi dziećmi.
- punktów gastronomicznych i usługowych
- kiosków z prasą (możliwość zapewnienia miejsc dla kiosków przy starych przystankach)
- miejsc parkingowych „parkuj i jedź”
- dodatkowej rezerwowej zatoki autobusowej.
Co myślicie? Możliwe, że będą mieć to wszystko gdzieś, ale jak już piszemy to z sensem... :)

_________________
www.miniurl.pl/michalkowicecp


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 8.01.2011, 23:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
MrJanicek napisał(a):
Konstruujemy pisemko do UM... Pomyślałem, że można tam napisać, że przy takim przystanku przydałoby się powstanie:
- stanowiska informacyjno-kasowego
- poczekalni oraz sanitariatów dla pasażerów
- peronów umożliwiających korzystanie z przystanku osobom niepełnosprawnym, starszym oraz osobom z małymi dziećmi.
- punktów gastronomicznych i usługowych
- kiosków z prasą (możliwość zapewnienia miejsc dla kiosków przy starych przystankach)
- miejsc parkingowych „parkuj i jedź”
- dodatkowej rezerwowej zatoki autobusowej.
Co myślicie? Możliwe, że będą mieć to wszystko gdzieś, ale jak już piszemy to z sensem... :)


Wszystko z sensem i takie rzeczy powinien zawierac każdy główniejszy przystanek KM. Wystarczy spojrzeć jaką infrastrukturę miały np plac przed Dworcem PKP w Katowicach a np. dworzec Rataje w Poznaniu. Na początku oba miały podobną, a potem jedno z tych miejsc zostało w miejscu.

A co do pisemek do UMu. Nie chciałbym studzić entuzjazmu, ale każda oddolna inicjatywa w UMie podlega powaznej "ocenie negatywnej", ktora przy łagodnym przebiegu uwidacznia się w odpowiedzi w stylu "dziękujemy za propozycje, ale nie przewidujemy w tym roku środków budżetowych", a w ostrym przebiegu pomysł zostaje całkowicie zarzucony z informacją w stylu "zgodnie ze strategią (tere fere) opracowano (tere fere) i wdroży się (tere fere)".
Żeby UM wział to jednak pod uwagę to zamiast wysyłac to pocztą, bądź składać w kancelarii najlepiej iść z tym samemu do prezydenta.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 9.01.2011, 9:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 4.01.2011, 16:18
Posty: 41
Lokalizacja:
Michałkowice
Daro85 napisał(a):
Żeby UM wział to jednak pod uwagę to zamiast wysyłac to pocztą, bądź składać w kancelarii najlepiej iść z tym samemu do prezydenta.

I właśnie tak mamy zamiar zrobić :) U nas bez problemu można się z nim umówić i spotkać, ale chcę też mieć cokolwiek na papierze, żeby móc mu coś pokazać :) Zresztą jak powie nie to przecież świat się nie zawali, ale chciałbym usłyszeć co o tym myśli Pan Prezydent? :)

_________________
www.miniurl.pl/michalkowicecp


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 9.01.2011, 10:56 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
MrJanicek napisał(a):
A odchodząc na chwilę z Michałkowic do Siemianowic myślicie, że taki przebieg linii 190 w centrum byłby do zaakceptowania?

Ten pomysl jest ok tylko trzeba wtedy przerzucic postoje z Siemianowic do Chorzowa. Mnie w Siemianowicach ciekawi cos innego, kto wpadl na ten genialny pomysl rozgraniczenia pasow barierkami na Swierczewskiego, Orzeszkowej ? Ciekawi mnie jak wyglada ruch jak sie cos spierniczy w tym obszarze albo nie daj Boze jedzie karetka, a tu korek, jedzie dookola ?
memphis napisał(a):
Trzeba utworzyć jedną porządną linię z Siemianowic do Bytomia, z rozsądną częstotliwością, a nie kombinować z chimerycznymi liniami pokroju 148, która to linia w obecnym kształcie sensu nie ma zupełnie żadnego.

Bo na ta linie jest jedno sensowne lekarstwo. Stworzenie wreszcie lacznika Sklodowskiej z Sadowskiego, ktory nie moze powstac od kilku lat. Wtedy zrobienie ze 164/264/148/185 jednej linii kursujacej co 15 minut w szczycie i 30 poza nim. W wypadku braku zgodny Bytomia na wieksza liczbe kilometrow, skrocenie 42 do Starego Osiedla, wtedy kazdy na tym samym bilecie z 42 bedzie mogl dojechac tam gdzie trzebai przy okazji bedzie mogl spedzic kilka przystankow w czyms bardziej cywilizowanym niz MIG ;). 42 oczywiscie z koordynacja.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 9.01.2011, 11:01 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
P Śl napisał(a):
Mnie w Siemianowicach ciekawi cos innego, kto wpadl na ten genialny pomysl rozgraniczenia pasow barierkami na Swierczewskiego, Orzeszkowej ? Ciekawi mnie jak wyglada ruch jak sie cos spierniczy w tym obszarze albo nie daj Boze jedzie karetka, a tu korek, jedzie dookola ?


Pewnie jedzie tak samo jak w setkach innych miejsc, gdzie są bariery między jezdniami/pasami ruchu, azyle i inne podobne rzeczy.

Co do samego wygrodzenia przy przystankach na Świerczewskiego to zapewne chodziło o to, żeby ludzie nie biegali po ulicy, tylko chodzili po przejściu. Być może ktoś tam wpadł pod samochód i stąd bariery.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 9.01.2011, 11:30 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Czyli jak ? O to, zeby nie przechodzili gdzie popadnie i zeby nie wyjezdzali w lewo z Biedronki jak dobrze pamietam. Tyle, ze dla mnie to jest typowa krotkowzrocznosc, a co sprawniejsi to i tak uprawiaja skoki przez plotki.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 9.01.2011, 12:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 4.01.2011, 16:18
Posty: 41
Lokalizacja:
Michałkowice
memphis napisał(a):
Co do samego wygrodzenia przy przystankach na Świerczewskiego to zapewne chodziło o to, żeby ludzie nie biegali po ulicy, tylko chodzili po przejściu. Być może ktoś tam wpadł pod samochód i stąd bariery.

No biegali tam pięknie ludzie... Ale na te barierki na ul. Orzeszkowej dość często wpadają auta, ale i autobus już kilka razy przyhaczył...

_________________
www.miniurl.pl/michalkowicecp


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 9.01.2011, 12:01 
- Moderator -

Dołączył(a): Nd 10.04.2005, 13:53
Posty: 1677
Lokalizacja:
Siemianowice Śląskie
P Śl napisał(a):
Czyli jak ? O to, zeby nie przechodzili gdzie popadnie i zeby nie wyjezdzali w lewo z Biedronki jak dobrze pamietam. Tyle, ze dla mnie to jest typowa krotkowzrocznosc, a co sprawniejsi to i tak uprawiaja skoki przez plotki.

Dawno nie widziałem, żeby ktoś tam biegał a zanim powstały to i owszem. Te odgrodzenie jest dość szerokie i nie sposób je przeskoczyć będąc przeciętnym młodym a ktoś w wieku 30+ w ogole nie masz szans. A że właśnie droga na przystanek była krótsza przez jezdnię między przejściami to wszyscy tam tuptali.

_________________
Obrazek


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 9.01.2011, 13:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
P Śl napisał(a):
Bo na ta linie jest jedno sensowne lekarstwo. Stworzenie wreszcie lacznika Sklodowskiej z Sadowskiego, ktory nie moze powstac od kilku lat. Wtedy zrobienie ze 164/264/148/185 jednej linii kursujacej co 15 minut w szczycie i 30 poza nim.


I z Manhattanu do Bytomia miało by to to jechać przez DW i Dołki? Dobre... ;)

Cytuj:
skrocenie 42 do Starego Osiedla, wtedy kazdy na tym samym bilecie z 42 bedzie mogl dojechac tam gdzie trzebai przy okazji bedzie mogl spedzic kilka przystankow w czyms bardziej cywilizowanym niz MIG ;). 42 oczywiscie z koordynacja.


Prędzej to ja bym stamtąd wyrzucił właśnie 185 niż 42, zwłaszcza, ze jednak 42 da się dojechać gdzieś dalej niż DW i ludzie, w przeciwieństwie np. do 24 w takich trasach jeżdżą.

A co do 91- kiedyś był pomysł na podzielenie tej linii na relacje Powstańców-Bytom i Świerczewskiego- Sosnowiec, ale patrząc po ilości ludzi którzy czekają specjalnie na 91 w Bytomiu pomysł się lekko spalił.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 9.01.2011, 13:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 4.01.2011, 16:18
Posty: 41
Lokalizacja:
Michałkowice
To jest nic... Był taki pomysł puszczenia 42 przez Michałkowice ulicami: Tarnogórską, Wyzwolenia i Towarową do Zwycięstwa... Jedynym problemem poza 5 minutami więcej w czasówce to zakończenie budowy Towarowej na bocznicy kolejowej i nieprzedłużenie wówczas tej ulicy do Zwycięstwa... :) Tak w ogóle obecnie przedłużenie Towarowej też byłoby chyba fajnym pomysłem... (bo bocznica Fabud już nie istnieje a został tylko jeden tor bocznicy Haldex) Pomijając fakt, że fajna dyskusja nie tylko o Siem-cach nam się zrobiła :)

_________________
www.miniurl.pl/michalkowicecp


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 9.01.2011, 13:47 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Daro85 napisał(a):
I z Manhattanu do Bytomia miało by to to jechać przez DW i Dołki? Dobre... ;)

Ano. Idealne rozwiazanie, dalo by sie jakies 168 przekierowac albo po prostu latwo mozna podjechac na DAbrowke na przesiadke, w poblize Zychcic mozna szybko podjechac, na 43/133 szybko sie przesiasc. Jedna linia, a mogla by idealnie obsluzyc 3/4 miasta.
Daro85 napisał(a):
Prędzej to ja bym stamtąd wyrzucił właśnie 185 niż 42, zwłaszcza, ze jednak 42 da się dojechać gdzieś dalej niż DW i ludzie, w przeciwieństwie np. do 24 w takich trasach jeżdżą.

Tyle, ze 42 jezdzie mniej osob, przesiadke mozna dostosowac, a i z biletami nie bylo by problemu, bo z Bangowa do Piekar jedziesz na bilecie na 2 miasta bez zmian, a na Bytom i tak i tak musisz miec za 4zł.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 9.01.2011, 13:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 4.01.2011, 16:18
Posty: 41
Lokalizacja:
Michałkowice
A mówiąc o 42 to jak tam z frekwencją obecnie? Zdarzało mi się ostatnio wsiadać na Tarnogórskiej w kierunku Czeladzi kilka razy to raczej licho to wyglądało...

_________________
www.miniurl.pl/michalkowicecp


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 9.01.2011, 13:58 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Crom napisał(a):
A że właśnie droga na przystanek była krótsza przez jezdnię między przejściami to wszyscy tam tuptali.
No i zamiast przy okazji przebudowy skrzyżowania zrobić przejścia tam, gdzie są potrzebne, ustawiono estetyczne barierki.

Jednym z rozwiązań na lepsze wykorzystanie 190-tki mogłoby być skierowanie jej od Bytkowa tak jak 50-tkę do Powstańców, co pozwoliłoby dla odmiany na szereg innych zmian. Odnośnie postoju w Chorzowie - tam podobno też się mieszkańcy awanturowali, że autobus stoi im pod oknami i kopci (zważywszy, że na linii jeżdżą rozpadające się vecto, nic dziwnego). Ich można akurat zrozumieć bardziej, niż kilku zapewne krzykaczy z dojściami w urzędzie, dzięki którym nie ma i nie będzie przystanku 190-tki w środku Węzłowca.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 9.01.2011, 14:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 4.01.2011, 16:18
Posty: 41
Lokalizacja:
Michałkowice
butthead napisał(a):
Jednym z rozwiązań na lepsze wykorzystanie 190-tki mogłoby być skierowanie jej od Bytkowa tak jak 50-tkę do Powstańców, co pozwoliłoby dla odmiany na szereg innych zmian. Odnośnie postoju w Chorzowie - tam podobno też się mieszkańcy awanturowali, że autobus stoi im pod oknami i kopci (zważywszy, że na linii jeżdżą rozpadające się vecto, nic dziwnego). Ich można akurat zrozumieć bardziej, niż kilku zapewne krzykaczy z dojściami w urzędzie, dzięki którym nie ma i nie będzie przystanku 190-tki w środku Węzłowca.

No tak... Tylko jest problem, że trzeba się zabrać za kompleksową reorganizację linii w Siemianowicach jeśli chcemy zrobić coś konkretnego i dobrego dla pasażerów...
Co do krzykaczy to już w każdej możliwej gazetce się awanturowali, że oni jako ludzie z "Węzłowca" od początku byli przeciwni przejazdowi przez ul. Grunwaldzką a ludzie z "Chemika" tylko popierali przejazd... Pytanie tylko po jaki "KIJ" wycofywać jedną linię z przystanku, który obsługują wszystkie pozostałe linie? Ale to nie jest ważne przecież :)

_________________
www.miniurl.pl/michalkowicecp


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 9.01.2011, 14:14 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
MrJanicek napisał(a):
A mówiąc o 42 to jak tam z frekwencją obecnie? Zdarzało mi się ostatnio wsiadać na Tarnogórskiej w kierunku Czeladzi kilka razy to raczej licho to wyglądało...

No z mojego osiedla to jest akurat tak fajnie, ze jak chcesz jechac do Bedzina to na 42 kijowy dojazd do Brzezin, w weekend jak chcesz podjechac 5tka na 27 do Siemianowic to najczesciej zawsze sie minimalnie rozmina, a na 24/104 kladka poplynela, ludzie posesje pozagradzali, bo nikt o przejsciu nie pomyslal, wiec frekwencje na tych liniach sa takie jakie warunki sie tworzy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 9.01.2011, 14:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 4.01.2011, 16:18
Posty: 41
Lokalizacja:
Michałkowice
No jak się przewiduje, że pasażerowie będą rezygnować z komunikacji to KZK tak też realizuje swoje "cele"... Pamiętam jeszcze 812? na Czeladź przez Siemianowice i 802 na Katowice z Michałkowic... 802 fajnie szybko jeździł o ile nie zamknęli przejazdu na Oświęcimskiej :)

_________________
www.miniurl.pl/michalkowicecp


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 9.01.2011, 14:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
P Śl napisał(a):
Ano. Idealne rozwiazanie, dalo by sie jakies 168 przekierowac albo po prostu latwo mozna podjechac na DAbrowke na przesiadke, w poblize Zychcic mozna szybko podjechac, na 43/133 szybko sie przesiasc. Jedna linia, a mogla by idealnie obsluzyc 3/4 miasta.


Tak czy tak lepiej byłoby taką trasą puścić coś co jedzie w stronę Siemianowic niż w stronę Bytomia. Nikt do Blaju na około jeździć nie będzie, a oprócz 185 z Piekar nie ma jak dojechać bezpośrednio ;).

Cytuj:
Tyle, ze 42 jezdzie mniej osob, przesiadke mozna dostosowac, a i z biletami nie bylo by problemu, bo z Bangowa do Piekar jedziesz na bilecie na 2 miasta bez zmian, a na Bytom i tak i tak musisz miec za 4zł.


No tyle, że w takim wypadku tniesz najszybsze połączenie Bytom-Będzin na pół, nie wiadomo naprawdę po co i dlaczego. Dać tam jakąś sensowna częstotliwość i niech hula. Podobnie jak 91. A jest jakies sensowne wytłumaczenie takiego akurat kursowania 42 jak obecnie? Nie moze to kursować co równe 30-40 min?

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 9.01.2011, 14:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 4.01.2011, 16:18
Posty: 41
Lokalizacja:
Michałkowice
No akurat od nas z Michałów trochę tych ludzi jeździ w stronę Czeladzi, ale większość podjeżdża na Siemianowice i 27... W sumie to chyba jedyne ważne połączenie, którego nie ma od nas, ale nie można mieć wszystkiego hehe :)

_________________
www.miniurl.pl/michalkowicecp


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 9.01.2011, 14:27 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 6.06.2008, 18:55
Posty: 2318
Lokalizacja:
Katowice
MrJanicek napisał(a):
802 fajnie szybko jeździł o ile nie zamknęli przejazdu na Oświęcimskiej :)

Tak, jeździło to w szczytach co 30 min, kiedyś był tam nawet przegub, później pamiętam dwie solówki. Ale wtedy było ścięte jakoś 110? Jeździło tym sporo osób? Dopiero tak sensownie przystanki leciały od MTK.

Co do 812, to teraz na to nakładają się kursy 133. Zresztą, ten strzał z Wita Stwosza grubo po 15, to pozostałość po kursie tej wesołej linii.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 9.01.2011, 14:34 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Daro85 napisał(a):
Tak czy tak lepiej byłoby taką trasą puścić coś co jedzie w stronę Siemianowic niż w stronę Bytomia. Nikt do Blaju na około jeździć nie będzie, a oprócz 185 z Piekar nie ma jak dojechać bezpośrednio ;).

Ten co ma do Blaju jechac na okolo to juz to robi, podobnie jak ten co podjezdza jakas 5tka, czy innym 860 i przeskakuje na Brzezinach.
Daro85 napisał(a):
No tyle, że w takim wypadku tniesz najszybsze połączenie Bytom-Będzin na pół, nie wiadomo naprawdę po co i dlaczego. Dać tam jakąś sensowna częstotliwość i niech hula. Podobnie jak 91. A jest jakies sensowne wytłumaczenie takiego akurat kursowania 42 jak obecnie? Nie moze to kursować co równe 30-40 min?

Chodzi mi o opcje jesli Bytom nie chcialby placic za wiecej kilometrow, bo z polaczenia 148, 164, 185 bylo by zdecydowanie wiecej wjazdow do Bytomia i tylko o to mi chodzi. A jesli skrocic by ten 42 to bylo by podobnie w tym ukladzie z tego co pamietam (kiedys to liczylem), a z racji, ze na odcinku Stare Osiedle - Bytom autobusy jakis specjalnych opoznien nie lapia to przesiadke mozna by zrobic dosc sprawna. Bo chyba nie rozmawiamy o wpuszczeniu 42 do Bytomia co 30-40, a 185 co 15-30 co (?).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności