Teraz jest Cz 28.03.2024, 13:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: So 1.01.2011, 15:27 
- Moderator -

Dołączył(a): Nd 10.04.2005, 13:53
Posty: 1677
Lokalizacja:
Siemianowice Śląskie
JacekSo napisał(a):
butthead napisał(a):
Na 190 dziś warszawsko-wrocławski #408.

Jest nawet fotka:
http://picasaweb.google.com/iamfrommich ... 8931465122

btw autor zdjęcia ma wybujałą wyobraźnię i to dooość ;)

-> KLIK Już widzę tą 110 kier Katowice, 74 kier Chorzów, 5 kier TG itd kręcące się w kółko po Michałkowicach :-D

_________________
Obrazek


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 1.01.2011, 23:00 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4384
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
Crom napisał(a):
Już widzę tą 110 kier Katowice, 74 kier Chorzów, 5 kier TG itd kręcące się w kółko po Michałkowicach :-D

Tak, bo najlepiej niech ludzie zapierniczają setki metrów żeby się przesiąść, a pomysł usprawnienia przesiadek należy wyśmiać. :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 2.01.2011, 2:50 
- Moderator -

Dołączył(a): Nd 10.04.2005, 13:53
Posty: 1677
Lokalizacja:
Siemianowice Śląskie
JacekSo napisał(a):
Crom napisał(a):
Już widzę tą 110 kier Katowice, 74 kier Chorzów, 5 kier TG itd kręcące się w kółko po Michałkowicach :-D

Tak, bo najlepiej niech ludzie zapierniczają setki metrów żeby się przesiąść, a pomysł usprawnienia przesiadek należy wyśmiać. :)

Przykro mi, ale jesteś w błędzie sądząc że nigdy nie analizowałem tego zagadnienia. Problem w tym, że nie ma sensownego rozwiązania sytuacji bez konieczności lawirowania którychś linii w kółko pl. 11 Listopada.

_________________
Obrazek


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 2.01.2011, 9:52 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Crom napisał(a):
Przykro mi, ale jesteś w błędzie sądząc że nigdy nie analizowałem tego zagadnienia. Problem w tym, że nie ma sensownego rozwiązania sytuacji bez konieczności lawirowania którychś linii w kółko pl. 11 Listopada.


I co się stanie w związku z tym? Czas jazdy którejś z linii wydłuży się o pół minuty? Bez przesady... To Rokitnicę Pętla też należy zlikwidować i urządzić bieganie po przystankach?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 2.01.2011, 11:29 
- Moderator -

Dołączył(a): Nd 10.04.2005, 13:53
Posty: 1677
Lokalizacja:
Siemianowice Śląskie
aso napisał(a):
Crom napisał(a):
Przykro mi, ale jesteś w błędzie sądząc że nigdy nie analizowałem tego zagadnienia. Problem w tym, że nie ma sensownego rozwiązania sytuacji bez konieczności lawirowania którychś linii w kółko pl. 11 Listopada.


I co się stanie w związku z tym? Czas jazdy którejś z linii wydłuży się o pół minuty? Bez przesady... To Rokitnicę Pętla też należy zlikwidować i urządzić bieganie po przystankach?

O pół minuty? Dla niektórych może to oznaczać nawet 2-3 minuty co np. dla takiego 663 które ma minutę (słowem jedną) przerwy w Batorym niekoniczne oznacza coś dobrego. Chyba, że wzorem przebudowy Dw PKP rozwalimy kolejne koordynacje.

_________________
Obrazek


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 2.01.2011, 11:37 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Crom napisał(a):
aso napisał(a):
Crom napisał(a):
Przykro mi, ale jesteś w błędzie sądząc że nigdy nie analizowałem tego zagadnienia. Problem w tym, że nie ma sensownego rozwiązania sytuacji bez konieczności lawirowania którychś linii w kółko pl. 11 Listopada.


I co się stanie w związku z tym? Czas jazdy którejś z linii wydłuży się o pół minuty? Bez przesady... To Rokitnicę Pętla też należy zlikwidować i urządzić bieganie po przystankach?

O pół minuty? Dla niektórych może to oznaczać nawet 2-3 minuty co np. dla takiego 663 które ma minutę (słowem jedną) przerwy w Batorym niekoniczne oznacza coś dobrego. Chyba, że wzorem przebudowy Dw PKP rozwalimy kolejne koordynacje.


Wszystko zależy, jak bedą przystanki ustawione. Nie ma obowiązku ustawiania ich tylko po jednej stronie ulicy. A w przypadku takiego 663 może wypaść nawet przejazd "na przestrzał". To po pierwsze. Po drugie - linia 663 i tak wymaga dodania piątego wozu, jeśli w szczycie ma być zachowana częstotliwość co 30 minut. Dlatego paradoksalnie ruszenie rozkładu może wyjść tylko tej linii na dobre, bo będzie miała postoje regulacyjne na obydwu krańcówkach.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 2.01.2011, 12:31 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4384
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
Najprościej i najtaniej byłoby zrobić cztery zatoki na każdej wylotówce, możliwie blisko skrzyżowania.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 2.01.2011, 12:38 
- Moderator -

Dołączył(a): Nd 10.04.2005, 13:53
Posty: 1677
Lokalizacja:
Siemianowice Śląskie
aso napisał(a):
Wszystko zależy, jak bedą przystanki ustawione. Nie ma obowiązku ustawiania ich tylko po jednej stronie ulicy. A w przypadku takiego 663 może wypaść nawet przejazd "na przestrzał". To po pierwsze. Po drugie - linia 663 i tak wymaga dodania piątego wozu, jeśli w szczycie ma być zachowana częstotliwość co 30 minut. Dlatego paradoksalnie ruszenie rozkładu może wyjść tylko tej linii na dobre, bo będzie miała postoje regulacyjne na obydwu krańcówkach.

Jedynym jako takim rozwiązaniem jest poprowadzenie wszystkich linii przez przystanki na ulicy Orzeszkowej.
Obrazek
Odpowiednio:
A1
Kierunek Michałkowice Bank: 5 30 30N 72 91 96 133 168 170 665
Kierunek Michałkowice Park Górnik: 110 663
Kierunek Maciejkowice: 22 98 74 222 974

A2
Kierunek Siemianowice Pl Wolności: 5 43 72 74 91 663 974
Kierunek Michałkowice Park Górnik przez Fabud: 22 30 30N 119 168 170 196 222 664
Kierunek Fabud: 98 110 974

Dochodzi tylko powiększenie zatoki A1 (teraz nie ma zbytnio możliwości takich manewrów) i lawirowanie kilku linii przez Fabud, ale to mieszkańcom osiedla wyjdzie na dobre.,

JacekSo napisał(a):
Najprościej i najtaniej byłoby zrobić cztery zatoki na każdej wylotówce, możliwie blisko skrzyżowania.

Nie ma takiej możliwości.

_________________
Obrazek


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 2.01.2011, 12:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Przez Fabud? Ile to zbędnych kilometrów, straconego czasu etc!

Obecny układ na Michałach nie jest takich zły, komuś się nudziło chyba, jak już robić porządki z przystankami to w centrum, w rejonie pl. Wolności i Świerczewskiego.
Wspólny przystanek 22 i całej reszty na pl. Skargi w kierunku Bytkowa też nie byłby głupim rozwiązaniem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 2.01.2011, 13:08 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4384
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
Crom napisał(a):
Nie ma takiej możliwości.

Co stoi na przeszkodzie?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 2.01.2011, 13:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Nie ma zbytnio miejsca.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 2.01.2011, 13:20 
- Moderator -

Dołączył(a): Nd 10.04.2005, 13:53
Posty: 1677
Lokalizacja:
Siemianowice Śląskie
adam86 napisał(a):
Nie ma zbytnio miejsca.

Dokładnie, jeżeli mowa o przystankach w pobliżu skrzyżowania pozostaje jedynie przesunięcie tego najdalszego (74 kier. Chorzów, 5 kier. TG) w pobliże świateł, a resztę zostawić jak jest.


Cytuj:
Przez Fabud? Ile to zbędnych kilometrów, straconego czasu etc!

Zawsze obok targu można zbudować kolejne rondo :D

_________________
Obrazek


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 2.01.2011, 14:08 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
aso napisał(a):
A w przypadku takiego 663 może wypaść nawet przejazd "na przestrzał".
A na ile jest potrzebne w ogóle takie połączenie z okolic Oświęcimskiej do Michałkowickiej (to pytanie bardziej do Croma)? Może wystarczyłoby to 663 po prostu zakończyć na niby centrum przesiadkowym, w zamian przywracając np. 974 do Powstańców?

Tak czy owak dyskusja z pewnością nie jest bezcelowa. W Dreźnie, mimo wszystko uważanym wciąż za nieco lepsze pod względem transportu miejskiego od Zabrza, przełożono specjalnie torowisko tramwajowe, żeby zintegrować węzeł przesiadkowy pod samą stacją kolejową.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 2.01.2011, 14:11 
- Moderator -

Dołączył(a): Nd 10.04.2005, 13:53
Posty: 1677
Lokalizacja:
Siemianowice Śląskie
butthead napisał(a):
aso napisał(a):
A w przypadku takiego 663 może wypaść nawet przejazd "na przestrzał".
A na ile jest potrzebne w ogóle takie połączenie z okolic Oświęcimskiej do Michałkowickiej (to pytanie bardziej do Croma)? Może wystarczyłoby to 663 po prostu zakończyć na niby centrum przesiadkowym, w zamian przywracając np. 974 do Powstańców?

A jaka jest różnica w tym czy z Michałkowic na Powstańców pojedzie 663 czy 974? Chyba, że masz na myśli reorganizację rozkładów i z zachowaniem 4 wozów skrócenie 663 do Fabudu (czy tam Ultra Przesiadkowego Centrum Michałkowice) celem lepszych przerw (jw pisano), ale wtedy nie wiem czy 974 wyrobi bez dodania wozu wiec na jedno wychodzi. Zawsze jeszcze możesz mieć na uwadze dojazd mieszkańców Maciejkowic i klientów warsztatu na Budryka do centrum Siemianowic ;-)

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano Nd 2.01.2011, 14:16 przez Crom, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 2.01.2011, 14:14 

Dołączył(a): Śr 19.03.2008, 12:58
Posty: 981
Lokalizacja:
Bydgoszcz/Tarnowskie Góry
Hehe... Jako osoba nie znajaca tych terenow zdarzylo mi sie tam przesiadac z 5 na cos w kierunku Chorzowa. I trafilem na dzien z duza mgla... I bladzilem tam jak dziecko we mgle :D

_________________
Zgłoszenia błędów w komunikacji miejskiej - Warsztat napraw KZK GOP | Zobacz blog adas.jogger.pl


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 2.01.2011, 14:32 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
butthead napisał(a):
aso napisał(a):
A w przypadku takiego 663 może wypaść nawet przejazd "na przestrzał".
A na ile jest potrzebne w ogóle takie połączenie z okolic Oświęcimskiej do Michałkowickiej (to pytanie bardziej do Croma)? Może wystarczyłoby to 663 po prostu zakończyć na niby centrum przesiadkowym, w zamian przywracając np. 974 do Powstańców?


Z prostej przyczyny nie przejdzie - dojazd do jednego z budynków UM (Michałowicka 105). Wówczas Bytków nie będzie miał bezpośredniego połączenia, a tak 663 rozwiązuje problem. Po prostu wóz trzeba dołożyć i tyle - naturalna tendencja. A do ciachnięcia to się nadają, ale 664/5 na Węzłowcu, bo dalej to jadący o przypadkowych godzinach dubel. Co prawda nie pozwoli to odzyskać wozu, ale zbije ładnie pracę eksploatacyjną.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 2.01.2011, 15:15 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
aso napisał(a):
Z prostej przyczyny nie przejdzie - dojazd do jednego z budynków UM (Michałowicka 105).


To trzeba przystanek postawić przy skrzyżowaniu z drogą pod Fabud, a nie kombinować z liniami.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 2.01.2011, 15:35 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
aso napisał(a):
Z prostej przyczyny nie przejdzie - dojazd do jednego z budynków UM (Michałowicka 105).
Na tyle swoje miasto znam, bez obaw ;) Rozwiązanie wyżej, dodatkowo jeszcze możnaby wydłużyć trasę do skrzyżowania z Towarową. Obsługa tego osiedla to jest taki klasyczny przykład typowo siemianowickich rozwiązań "nigdy nie było, to nie będziecie mieć".
aso napisał(a):
A do ciachnięcia to się nadają, ale 664/5 na Węzłowcu, bo dalej to jadący o przypadkowych godzinach dubel. Co prawda nie pozwoli to odzyskać wozu, ale zbije ładnie pracę eksploatacyjną.
To jest IMHO głębszy temat, samo skrócenie niewiele tu zmieni bez resetu układu linii w Chorzowie. No i pytanie, dokąd to skrócić: do Stabika? do Maciejkowic? Gdyby kierować się napełnieniami, to trzebaby to ściąć do Gwareckiej ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 2.01.2011, 15:39 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
butthead napisał(a):
aso napisał(a):
A do ciachnięcia to się nadają, ale 664/5 na Węzłowcu, bo dalej to jadący o przypadkowych godzinach dubel. Co prawda nie pozwoli to odzyskać wozu, ale zbije ładnie pracę eksploatacyjną.
To jest IMHO głębszy temat, samo skrócenie niewiele tu zmieni bez resetu układu linii w Chorzowie. No i pytanie, dokąd to skrócić: do Stabika? do Maciejkowic? Gdyby kierować się napełnieniami, to trzebaby to ściąć do Gwareckiej ;)


Ja myślałem o odcięciu odcinka Węzłowiec - Przełajka - Węzłowiec, a resztę zostawić jak jest. Natomiast na temat Chorzowa nie wypowiadam się, bo za mało znam miasto.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 2.01.2011, 15:41 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
memphis napisał(a):
aso napisał(a):
Z prostej przyczyny nie przejdzie - dojazd do jednego z budynków UM (Michałowicka 105).


To trzeba przystanek postawić przy skrzyżowaniu z drogą pod Fabud, a nie kombinować z liniami.


Na upartego to i z Fabudu dojdą te 500 metrów... Ale dym gwarantowany. Tylko jest pytanie, czy faktycznie 663 trzeba ciachać? Czy to tylko taka sztuka dla sztuki, bo trzeba zostawić 4 wozy?

Druga rzecz - ja nie kombinuję z tą trasą NIGDZIE, tylko nie jestem przekonany do jej skracania.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności