Teraz jest Cz 28.03.2024, 22:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5944 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295 ... 298  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Autobusy
Napisane: Nd 16.11.2014, 8:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07
Posty: 1433
Lokalizacja:
Sosnowiec
Po trasie są inne linie - coś na zasadzie, że jeśli chcesz z centrum Będzina dojechać do Katowic, to lepszy jest 807, a na krótszym odcinku pod cmentarz masz 40/616.

_________________
27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska
Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Autobusy
Napisane: Nd 16.11.2014, 10:19 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Strzyż napisał(a):
Po trasie są inne linie - coś na zasadzie, że jeśli chcesz z centrum Będzina dojechać do Katowic, to lepszy jest 807, a na krótszym odcinku pod cmentarz masz 40/616.


Tam masz za mało oferty, by bawić się w takie rzeczy. Przejrzyj sobie arkusze napełnień. Linia 42 nie ma pasażerów jadących "od - do", ale ma relatywnie dużą wymianę na całej trasie. Po co ta zabawa? Dla kilku minut? Chcesz powtórki z 869 - "na siłę" zrobionej przyspieszonej?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Autobusy
Napisane: Nd 16.11.2014, 12:33 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
Tutaj nadal panaceum na wszelkie bolączki komunikacji ma być skracanie linii i konieczność przesiadek. Nie da się stworzyć sieci zapewniającej bezpośrednie połączenie w każdej relacji, a w ramach optymalizacji sieci połączenia przesiadkowe są czasem wskazane (np. unikanie dublowania autobusu z tramwajem lub „wszystkie wsie na ósmą do Będzina”). Nie można jednak zapominać, że przesiadka, choćby była idealnie dopasowana, ZAWSZE będzie dodatkową niedogodnością, zniechęcającą do komunikacji zbiorowej. Dlatego dzielenie istniejących linii, ich skracanie i likwidowanie obecnie istniejących relacji bezpośrednich powinno być naprawdę sensownie uzasadnione. Zaraz padnie propozycja linii 91 w wersji Brzeziny – Milowice i będzie tym jeździć kierowca z kanarem. Co to da? Linia ta dubluje tramwaj w niewielkim stopniu właśnie dlatego, że jedzie przez Pogoń. Jeśli zrobisz konieczność przesiadki, musisz przewidzieć na nią jakieś dodatkowe 3 minuty. W przeciwnym razie ludzie z Siemianowic będą czasem oglądać tył tramwaju do Sosnowca, a w Brzezinach albo będą tkwić ludzie z Siemianowic i Sosnowca, albo np. 42 będzie mieć kilka minut postoju wyrównawczego, aby oczekiwać na skrócone 91. Teoretycznie większa punktualność krótszych linii zostanie zjedzona przez dodanie czasu koniecznego na przesiadkę, a zamiast drzemać/czytać spokojnie całą trasę, będziesz mieć gimnastykę ze zmianą wozu, postój i jak ktoś wspomniał, większe możliwości integracji z lokalnym społeczeństwem Milowic i Brzezin. Co więc da takie skrócenie? Jakie będą korzyści?
160 jeździ do Wesołej np. ze względu na górników ze zlikwidowanej kopalni Niwka. Nie wiem, jak sytuacja wygląda po tylu latach (ilu mieszkańców Niwki i Dańdówki tam jeszcze pracuje). 935 z Wawelu na Ćmok jedzie aż 16 minut szybciej i to na tej linii powinno się opierać połączenie Niwki i Sosnowca z Wesołą. Nawet obecny rozkład jest podobny: na Ćmoku obie linie są XX:51. A 160 jako okrężna przez Radochę do Sosnowca :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Autobusy
Napisane: Nd 16.11.2014, 12:49 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Ravel napisał(a):
Zaraz padnie propozycja linii 91 w wersji Brzeziny – Milowice i będzie tym jeździć kierowca z kanarem. Co to da? Linia ta dubluje tramwaj w niewielkim stopniu właśnie dlatego, że jedzie przez Pogoń. Jeśli zrobisz konieczność przesiadki, musisz przewidzieć na nią jakieś dodatkowe 3 minuty. W przeciwnym razie ludzie z Siemianowic będą czasem oglądać tył tramwaju do Sosnowca, a w Brzezinach albo będą tkwić ludzie z Siemianowic i Sosnowca, albo np. 42 będzie mieć kilka minut postoju wyrównawczego, aby oczekiwać na skrócone 91. Teoretycznie większa punktualność krótszych linii zostanie zjedzona przez dodanie czasu koniecznego na przesiadkę, a zamiast drzemać/czytać spokojnie całą trasę, będziesz mieć gimnastykę ze zmianą wozu, postój i jak ktoś wspomniał, większe możliwości integracji z lokalnym społeczeństwem Milowic i Brzezin. Co więc da takie skrócenie? Jakie będą korzyści?


Milowice to jest problem wymyślony. To pewna zaszłość historyczna, która tylko niepotrzebnie wydłuża czas jazdy w relacjach podstawowych: Sosnowiec - Siemianowice, Sosnowiec - Bytom. Jeżeli już mówimy o konieczności autobusu, to co najwyżej w godzinach dojazdu do zakładów pracy, a patrząc na napełnienia i tu mam wątpliwości, ale dobra - niech będzie. A sama linia 91 - najlepiej pracuje od Michałkowic do Siemianowic. Do Sosnowca mało kto nią jedzie, bo jest zbyt wycieczkowa. Poniekąd absurdem jest, że z Bytomia do Sosnowca można szybciej dojechać z przesiadką w Katowicach, niż bezpośrednią linią. Zatem rozwiązania są dwa - albo cywilizuje się tą linię (rozkład jazdy, skrócenie czasu przejazdu poprzez modyfikację trasy), albo... odważnie w całości do piachu, bo stan przejściowy jaki jest teraz prowadzi donikąd.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Autobusy
Napisane: Nd 16.11.2014, 13:17 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
aso napisał(a):
Ravel napisał(a):
Zaraz padnie propozycja linii 91 w wersji Brzeziny – Milowice (...)

Milowice to jest problem wymyślony (...)

Ale którędy ominąć te Milowice? Ja się nie upieram przy obecnej trasie 91, tylko uważam jej skracanie za szkodliwe. Od Michałkowic do Bytomia to można wydłużyć/przekierować 30 lub 110, ale likwidując 91, zarzynasz kilka relacji i dobrze byłoby je odtworzyć w oparciu o inne „numerki”.
Wydaje mi się, że z Sosnowca do Bytomia nieco szybciej byłoby przez Czeladź, a Siemianowice – Sosnowiec oprzeć na 190 z Chorzowa. To wymaga trochę kombinacji tak, aby zmieścić się w obecnych wzkm, ale po przegrzebaniu 88/100, 148 i 723, byłoby chyba do zrobienia. Największym mankamentem byłoby tu (przy wydłużeniu do Bytomia 32/110) zlikwidowanie połączenia Siemianowice – Bytom i (jednak) Michałkowice – Sosnowiec, dlatego grzebanie musiałoby być chyba nieco głębsze. Tylko doszliśmy do sytuacji, że dalsze opieranie wszystkiego na szkielecie z lat siedemdziesiątych nie pozwoli na stworzenie sieci pasującej do dzisiejszych realiów.


Ostatnio edytowano Nd 16.11.2014, 13:51 przez Ravel, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Autobusy
Napisane: Nd 16.11.2014, 13:34 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Ravel napisał(a):
aso napisał(a):
Ravel napisał(a):
Zaraz padnie propozycja linii 91 w wersji Brzeziny – Milowice (...)

Milowice to jest problem wymyślony (...)

Ale którędy ominąć te Milowice? Ja się nie upieram przy obecnej trasie 91, tylko uważam jej skracanie za szkodliwe. Od Michałkowic do Siemianowic to można wydłużyć/przekierować 30 lub 110, ale likwidując 91, zarzynasz kilka relacji i dobrze byłoby je odtworzyć w oparciu o inne „numerki”.


Od Dabrówki Małej na Pogoń przez Roździeń po S86. Przy okazji rozwiązujesz problem Nowosamu - nie musisz zatrzymywać tam prawie każdej 8xx, jak to teraz ma miejsce, bo jest dojazd z centrum Sosnowca. 4 minuty różnicy czasu jazdy, w dodatku psychicznie odczuwalne skrócenie trasy. Do tego koordynacja z linią 5 i 74/974 w Siemianowicach, aby nie łapała przypadkowych napełnień i w takcie 30/60 na 5 krótkich wozów może sobie śmigać.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Autobusy
Napisane: Nd 16.11.2014, 13:48 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
aso napisał(a):
Ravel napisał(a):
aso napisał(a):
Ravel napisał(a):
Zaraz padnie propozycja linii 91 w wersji Brzeziny – Milowice (...)

Milowice to jest problem wymyślony (...)

Ale którędy ominąć te Milowice? Ja się nie upieram przy obecnej trasie 91, tylko uważam jej skracanie za szkodliwe. Od Michałkowic do Siemianowic to można wydłużyć/przekierować 30 lub 110, ale likwidując 91, zarzynasz kilka relacji i dobrze byłoby je odtworzyć w oparciu o inne „numerki”.


Od Dabrówki Małej na Pogoń przez Roździeń po S86. Przy okazji rozwiązujesz problem Nowosamu - nie musisz zatrzymywać tam prawie każdej 8xx, jak to teraz ma miejsce, bo jest dojazd z centrum Sosnowca. 4 minuty różnicy czasu jazdy, w dodatku psychicznie odczuwalne skrócenie trasy. Do tego koordynacja z linią 5 i 74/974 w Siemianowicach, aby nie łapała przypadkowych napełnień i w takcie 30/60 na 5 krótkich wozów może sobie śmigać.

Jeśli dałoby to 4 minuty oszczędności (a faktycznie powinno), to jest to dobra propozycja. Przy okazji uporządkować Harcerską i cykliczny rozkład 30/60 i byłoby całkiem ok.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Autobusy
Napisane: Nd 16.11.2014, 13:54 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Ravel napisał(a):
Tylko doszliśmy do sytuacji, że dalsze opieranie wszystkiego na szkielecie z lat siedemdziesiątych nie pozwoli na stworzenie sieci pasującej do dzisiejszych realiów.

eee tam, trzeba się wrócić do lat 50., zanim zaczął grasować seryjny urbanista radziecki, by przekonać się, jak wyglądałoby życie bez PKMS, KZK, KŚ itp. skupisk transportowców-ekspertów. Efekty wkrótce w odpowiednim wątku, póki co przenoszę aso'wi Środulę ;)
A wszystko to na bazie tego linka.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Autobusy
Napisane: Nd 16.11.2014, 13:58 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Ravel napisał(a):
aso napisał(a):
Ravel napisał(a):
aso napisał(a):
Ravel napisał(a):
Zaraz padnie propozycja linii 91 w wersji Brzeziny – Milowice (...)

Milowice to jest problem wymyślony (...)

Ale którędy ominąć te Milowice? Ja się nie upieram przy obecnej trasie 91, tylko uważam jej skracanie za szkodliwe. Od Michałkowic do Siemianowic to można wydłużyć/przekierować 30 lub 110, ale likwidując 91, zarzynasz kilka relacji i dobrze byłoby je odtworzyć w oparciu o inne „numerki”.


Od Dabrówki Małej na Pogoń przez Roździeń po S86. Przy okazji rozwiązujesz problem Nowosamu - nie musisz zatrzymywać tam prawie każdej 8xx, jak to teraz ma miejsce, bo jest dojazd z centrum Sosnowca. 4 minuty różnicy czasu jazdy, w dodatku psychicznie odczuwalne skrócenie trasy. Do tego koordynacja z linią 5 i 74/974 w Siemianowicach, aby nie łapała przypadkowych napełnień i w takcie 30/60 na 5 krótkich wozów może sobie śmigać.

Jeśli dałoby to 4 minuty oszczędności (a faktycznie powinno), to jest to dobra propozycja. Przy okazji uporządkować Harcerską i cykliczny rozkład 30/60 i byłoby całkiem ok.


Do tego pasowałoby wywalić podjazd na Brzeziny - to jest 3 minuty zysku. Jest też pytanie, czy pchamy się pod dworzec w Sosnowcu, gdzie są coraz większe korki w szczycie, czy kulturalnie wyjeżdżamy sobie z Urzędu Miasta, co najwyżej przez Małachowskiego, a w drugą stronę prosto pod Urząd Miasta. Wtedy zyskuje się pracę eksploatacyjną na poprawę oferty. W dodatku przy neofilologii na Grota-Roweckiego aż prosi się dodatkowe stanowisko w miejscu, gdzie było stanowisko tymczasowe przy zamknięciu Żeromskiego. Target na który można liczyć na 91 to trochę studenciaków, w szczytach dojazdy na strefę i trochę ludzi jadących z Sosnowca do Siemianowic do Bytomia. Zatem szału nie ma...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Autobusy
Napisane: Nd 16.11.2014, 14:19 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
Vanessa00 napisał(a):
Ravel napisał(a):
Tylko doszliśmy do sytuacji, że dalsze opieranie wszystkiego na szkielecie z lat siedemdziesiątych nie pozwoli na stworzenie sieci pasującej do dzisiejszych realiów.

eee tam, trzeba się wrócić do lat 50., zanim zaczął grasować seryjny urbanista radziecki, by przekonać się, jak wyglądałoby życie bez PKMS, KZK, KŚ itp. skupisk transportowców-ekspertów. Efekty wkrótce w odpowiednim wątku, póki co przenoszę aso'wi Środulę ;)
A wszystko to na bazie tego linka.

Ale 91 jeździło już „za Bieruta” :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Autobusy
Napisane: Nd 16.11.2014, 14:24 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
aso napisał(a):
Do tego pasowałoby wywalić podjazd na Brzeziny - to jest 3 minuty zysku. Jest też pytanie, czy pchamy się pod dworzec w Sosnowcu, gdzie są coraz większe korki w szczycie, czy kulturalnie wyjeżdżamy sobie z Urzędu Miasta, co najwyżej przez Małachowskiego, a w drugą stronę prosto pod Urząd Miasta. Wtedy zyskuje się pracę eksploatacyjną na poprawę oferty. W dodatku przy neofilologii na Grota-Roweckiego aż prosi się dodatkowe stanowisko w miejscu, gdzie było stanowisko tymczasowe przy zamknięciu Żeromskiego. Target na który można liczyć na 91 to trochę studenciaków, w szczytach dojazdy na strefę i trochę ludzi jadących z Sosnowca do Siemianowic do Bytomia. Zatem szału nie ma...

Szału to już na wielu liniach nie ma i nie będzie. Prawdopodobnie to ostatni rok, kiedy Sosnowiec jest dwustutysięcznikiem, a Katowice dziś to niecałe 30 tysięcy ludzi więcej niż w Sosnowcu przed ćwierćwieczem. Biorąc pod uwagę bezrobocie i wzrost stopnia zmotoryzowania społeczeństwa, ciężko o optymizm. To jednak problem bardziej ogólny, dotyczący nie tylko 91.

Mnie bardzo irytuje w Sosnowcu rozwalanie taktu. Choćby ostatni przykład: 723. Wcześniej np. 150, a jeszcze wcześniej 34. Wszystkie te linie kiedyś kursowały co 30 minut w R. OIDP to do '98 roku linie 88 i 100 chyba też jakoś tak jeździły. I na pewno jeszcze parę innych by się znalazło. Jeśli ktoś chciał zmniejszyć liczbę kursów, co mogę zrozumieć ze względu na zmniejszające się potoki, to można było coś pokombinować z trasami tak, aby jednak zachować jakąś cykliczność. Coś z czymś połączyć i zamiast 2 linii zostawić jedną. Jeśli da się jeździć na trasie Kosztowy – Czeladź, to dałoby się też na trasie np. Zagórze/Ćmok – Wojkowice.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Autobusy
Napisane: Nd 16.11.2014, 14:54 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Ravel napisał(a):
Szału to już na wielu liniach nie ma i nie będzie. Prawdopodobnie to ostatni rok, kiedy Sosnowiec jest dwustutysięcznikiem, a Katowice dziś to niecałe 30 tysięcy ludzi więcej niż w Sosnowcu przed ćwierćwieczem. Biorąc pod uwagę bezrobocie i wzrost stopnia zmotoryzowania społeczeństwa, ciężko o optymizm. To jednak problem bardziej ogólny, dotyczący nie tylko 91.


Dlatego ja jestem realistą. Ciężko jest zrobić coś z niczego. Z jednej strony oferta jest na tyle skromna, że nie ma za bardzo z czego obcinać, z drugiej - chcąc unormalnić, czy też jakoś uatrakcyjnić ofertę, trzeba tu i ówdzie podokładać. To jest takie kombinowanie i szukanie kilometrów. Chcąc coś naprawić - trzeba coś zepsuć, za każdym razem wybierając mniejsze zło i licząc, że korzyści będą większe, niż straty.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Autobusy
Napisane: Nd 16.11.2014, 15:03 

Dołączył(a): Nd 16.11.2008, 14:51
Posty: 98
To może w końcu czas zrobić generalnie porządek z autobusami,porozwalać stadka jadące w tą samą stronę,
linie dublujące się.Uzmysłowić ludziom że są miejsca gdzie dojadą tramwajem,a gdzie indziej autobusem.
Zrobić centra przesiadkowe z prawdziwego zdarzenia i zachęcić ich do korzystania z komunikacji,a nie z
samochodu. Wydaje mi się to jak na razie nierealne na terenie KZK.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Autobusy
Napisane: Nd 16.11.2014, 22:31 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 2024
Ravel napisał(a):
A 160 jako okrężna przez Radochę do Sosnowca :)

Chyba za bardzo Cię poniosła fantazja ...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Autobusy
Napisane: Pn 17.11.2014, 16:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 25.04.2010, 8:49
Posty: 985
Lokalizacja:
Łaziska Górne
Takie coś udało się sfocić Jackowi...
http://phototrans.pl/14,725332,0.html
Naprawdę, gustownie to wygląda. No ale widać w segmencie taboru A i M dalej panuje posucha.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Autobusy
Napisane: Pn 17.11.2014, 23:03 

Dołączył(a): Nd 10.11.2013, 14:44
Posty: 902
Właściwie jaki jest powód że wozy z tymi kwadratami nie jeżdżą na innych liniach niż ZKKM? Jest w umowie jakiś zakaz? Nawet Transgór po powrocie Szrotelisa na Brzezinkę usunął kwadraty.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Autobusy
Napisane: Pn 17.11.2014, 23:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 25.04.2010, 8:49
Posty: 985
Lokalizacja:
Łaziska Górne
Nie wiem, może ZKKM zastrzegło sobie te znaki. Co nie zmienia faktu, że Ireks dał tutaj nieźle ciała klejąc to taką czarną folią. Rozumiem, że w kolorze nadwozia by wyszło drożej ;>


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Autobusy
Napisane: Wt 18.11.2014, 14:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07
Posty: 1433
Lokalizacja:
Sosnowiec
aso napisał(a):
Jest też pytanie, czy pchamy się pod dworzec w Sosnowcu, gdzie są coraz większe korki w szczycie, czy kulturalnie wyjeżdżamy sobie z Urzędu Miasta, co najwyżej przez Małachowskiego, a w drugą stronę prosto pod Urząd Miasta.


W ogóle ten 91 przez Dworzec ma mały sens - na Pogoń i z Pogoni pod dworzec jest i tak niezłe stadko autobusów, na Milowice szybciej (i częściej) dojedziesz tramwajem, a gdyby ktoś chciał jechać dalej, może przejść pod UM albo podjechać choćby na Roweckiego.

_________________
27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska
Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Autobusy
Napisane: Wt 18.11.2014, 23:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 2.05.2013, 10:38
Posty: 802
Lokalizacja:
Świętochłowice
Dziś na 121 dwie "promocje"
Zamiast dwóch MAZów 205 kursowały kolejno: MAN NL262 #17 oraz MAZ 103 #72.

_________________
http://www.km-forum.com.pl/galeria/sear ... r=Sir+Alex


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Autobusy
Napisane: Śr 19.11.2014, 0:02 

Dołączył(a): Śr 27.03.2013, 14:46
Posty: 55
Lokalizacja:
Będzin
Chyba promocja. Na linii 43 przy przystanku Wojkowice Park o 20:11 zameldował się MAN #250


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5944 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295 ... 298  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności