Teraz jest Cz 28.03.2024, 17:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1654 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Tramwaje
Napisane: Cz 21.08.2014, 20:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
P Śl napisał(a):
adam86 napisał(a):
Chyba do bufetu, bo te Twoje wypociny to mi zaczynaja przypominać artykułu z gazetek typu fakt. Skończ sie podniecać cenami biletów jednorazowych, bo nie one maja największy wpływ na przychody taryfowe. Bilety w KZK wcale ni sa drogie, tylko to co się oferuje jest gównem.

Odezwał się szpecialista. Nie no wcale nie są drogie, jak za darmo, ale przecież ty wiesz lepiej, bo tyle ich kupiłeś w życiu.

Boże, weź sobie porównaj ile kosztuja bilety jednorazowe w innych miastach a potem pisz.
Cytuj:
EDIT W zasadzie to ty chyba sam nie do końca wiesz co piszesz. Bilety nie są drogie, ale to co oferują jest gównem, czyli są drogie, bo to co otrzymujesz za te pieniądze jest gównem.

Nie, nie są drogie. Jak będą tanie to komunikacja organizowana przez KZKGOP dalej będzie gównem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tramwaje
Napisane: Cz 21.08.2014, 20:41 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Daro85 napisał(a):
T11 dawno powinni podzielić na Rynek- Chebzie i Rynek- Pl. Wolności. Z tą linia są wieloletnie problemy, jeździ właściwie jak chce...

I będzie tak jeździć po wsze czasy, szkoda tylko, że tego nigdy nie pojmowali cudotwórcy od rozkładów, którzy silili się na jej teoretyczną koordynację z innymi, która co do zasady nie miała i nie ma szansy się ziścić.

motley napisał(a):
Na 7 będzie, o ile dobrze liczę, 10 pociągów i 3 podmiany ze Stroszka, 6/2 z Gliwic, 2/1 z Zawodzia. Łącznie 24 pociągi na linii, dawno tego nie było :p

Nie wywołuj wilka z lasu, bo jeszcze ktoś wpadnie na pomysł, żeby połączyć ją z piętnastką...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tramwaje
Napisane: Cz 21.08.2014, 20:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Vanessa00 napisał(a):
I będzie tak jeździć po wsze czasy, szkoda tylko, że tego nigdy nie pojmowali cudotwórcy od rozkładów, którzy silili się na jej teoretyczną koordynację z innymi, która co do zasady nie miała i nie ma szansy się ziścić.


No więc jaki sens ma kursowanie tego tego do Katowic? Żeby jeszcze bardziej irytować, ew. powodować ciekawsze stadka? ;).

motley napisał(a):
Na 7 będzie, o ile dobrze liczę, 10 pociągów i 3 podmiany ze Stroszka, 6/2 z Gliwic, 2/1 z Zawodzia. Łącznie 24 pociągi na linii, dawno tego nie było :p


T7 z Gliwic- tego nie grali jeszcze ;). Czekam na wyjazdy na T7 z Będzina...

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tramwaje
Napisane: Cz 21.08.2014, 22:40 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
Daro85 napisał(a):
No więc jaki sens ma kursowanie tego tego do Katowic?

Z Katowic do Chebzia przejazd 11-ką atrakcyjny nie jest, ale kilka razy zdarzyło mi się skorzystać z tej linii na odcinku Katowice-Lipiny i czasowo na tym zyskałem ze względu na małą częstotliwość 840, przy czym jak zauważyłem nie byłem jedynym pasażerem w tej relacji. No a najbardziej chyba 11-ka jest potrzebna dla bezpośredniego połączenia Lipin i Piaśnik oraz w szczególności ul 3-go Maja i okolic z okolicami przystanków Chopina, AKS oraz z Parkiem Śląskim.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tramwaje
Napisane: Pt 22.08.2014, 7:43 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Duża częstotliwość to jest podstawowa przewaga 11 nad 840, dla której ludzie decydują się nią jechać.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tramwaje
Napisane: Pt 22.08.2014, 8:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Ludw_K napisał(a):
Z Katowic do Chebzia przejazd 11-ką atrakcyjny nie jest, ale kilka razy zdarzyło mi się skorzystać z tej linii na odcinku Katowice-Lipiny i czasowo na tym zyskałem ze względu na małą częstotliwość 840, przy czym jak zauważyłem nie byłem jedynym pasażerem w tej relacji. No a najbardziej chyba 11-ka jest potrzebna dla bezpośredniego połączenia Lipin i Piaśnik oraz w szczególności ul 3-go Maja i okolic z okolicami przystanków Chopina, AKS oraz z Parkiem Śląskim.


No, tyle, że tam częstotliwość jest bardzo wirtualna, a do Parku Śląskiego dojedziesz też jak sobie T11 zakończysz na Stadionie ;). Generalnie na odcinku Rynek- drugi Rynek T11 tylko miesza, bo tak naprawdę cały czas widzę jak jeździ opóźniona po 5 min i więcej i tu koordynacja się sypie, a pasażerowie mają tylko wirtualnie tramwaj co 5 min. Równie dobrze możnaby było tą linię podzielić, przynajmniej "ważniejszy" pasażer (jak to ktoś tu kiedyś stwierdził) będzie miał porządek.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tramwaje
Napisane: Pt 22.08.2014, 9:08 

Dołączył(a): Cz 5.06.2008, 21:10
Posty: 913
Lokalizacja:
Zabrze Helenka
Daro85 napisał(a):
Ludw_K napisał(a):
Z Katowic do Chebzia przejazd 11-ką atrakcyjny nie jest, ale kilka razy zdarzyło mi się skorzystać z tej linii na odcinku Katowice-Lipiny i czasowo na tym zyskałem ze względu na małą częstotliwość 840, przy czym jak zauważyłem nie byłem jedynym pasażerem w tej relacji. No a najbardziej chyba 11-ka jest potrzebna dla bezpośredniego połączenia Lipin i Piaśnik oraz w szczególności ul 3-go Maja i okolic z okolicami przystanków Chopina, AKS oraz z Parkiem Śląskim.


No, tyle, że tam częstotliwość jest bardzo wirtualna, a do Parku Śląskiego dojedziesz też jak sobie T11 zakończysz na Stadionie ;). Generalnie na odcinku Rynek- drugi Rynek T11 tylko miesza, bo tak naprawdę cały czas widzę jak jeździ opóźniona po 5 min i więcej i tu koordynacja się sypie, a pasażerowie mają tylko wirtualnie tramwaj co 5 min. Równie dobrze możnaby było tą linię podzielić, przynajmniej "ważniejszy" pasażer (jak to ktoś tu kiedyś stwierdził) będzie miał porządek.
Tak równolegle toczy się dyskusja o biletach i ich cenach w tym wątku i w wątku "Ceny biletów". Wniosek z tego może być taki: skoro pasażerowie "jednorazowi" są tak marginalną grupą użytkowników KM, to może w ogóle zrezygnować z biletów jednorazowych? Z takim podejściem (traktowaniem pasażerów na jednorazówkach jako zbędnego balastu, dla którego nie warto sobie zaprzątać głowy, by ich pozyskiwać, a nawet tracić poprzez ukrytą podwyżkę kosztu podróży np. za pomocą zmuszania ich do przesiadek) być może już niedługo sam koszt druku i dystrybucji tych biletów przekroczy wpływy z ich sprzedaży. A być może niektórzy pozbawieni wyboru klienci zdecydują się na zakup biletów okresowych, bo tych jednorazowych już nie będzie? NMSP.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tramwaje
Napisane: Pt 22.08.2014, 9:39 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Bodzio napisał(a):
Tak równolegle toczy się dyskusja o biletach i ich cenach w tym wątku i w wątku "Ceny biletów". Wniosek z tego może być taki: skoro pasażerowie "jednorazowi" są tak marginalną grupą użytkowników KM, to może w ogóle zrezygnować z biletów jednorazowych? Z takim podejściem (traktowaniem pasażerów na jednorazówkach jako zbędnego balastu, dla którego nie warto sobie zaprzątać głowy, by ich pozyskiwać, a nawet tracić poprzez ukrytą podwyżkę kosztu podróży np. za pomocą zmuszania ich do przesiadek) być może już niedługo sam koszt druku i dystrybucji tych biletów przekroczy wpływy z ich sprzedaży. A być może niektórzy pozbawieni wyboru klienci zdecydują się na zakup biletów okresowych, bo tych jednorazowych już nie będzie? NMSP.


Klienta na jednorazówce dziś masz, jutro nie. A klient na bilecie okresowym co miesiąc ryczałtem wpłaca ci określoną gotówkę do kasy. Logika nasuwa się sama, co jest ważniejsze. Natomiast na klienta jednorazowego nie można się całkiem wypinać, bo wtedy też ucierpimy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tramwaje
Napisane: Pt 22.08.2014, 10:05 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Bodzio napisał(a):
Tak równolegle toczy się dyskusja o biletach i ich cenach w tym wątku i w wątku "Ceny biletów". Wniosek z tego może być taki: skoro pasażerowie "jednorazowi" są tak marginalną grupą użytkowników KM, to może w ogóle zrezygnować z biletów jednorazowych? Z takim podejściem (traktowaniem pasażerów na jednorazówkach jako zbędnego balastu, dla którego nie warto sobie zaprzątać głowy, by ich pozyskiwać, a nawet tracić poprzez ukrytą podwyżkę kosztu podróży np. za pomocą zmuszania ich do przesiadek) być może już niedługo sam koszt druku i dystrybucji tych biletów przekroczy wpływy z ich sprzedaży. A być może niektórzy pozbawieni wyboru klienci zdecydują się na zakup biletów okresowych, bo tych jednorazowych już nie będzie? NMSP.

Cóż, jeśli dla kogoś 20 mln względem 260 mln to jest nic nieznacząca suma, a o klientów jednorazowych nie warto się w ogóle starać to jak dla mnie można dyskusję zakończyć. Sorry, ale mam odmienne zdanie. Nie warto pod nich dostosowywać sieci, ale warto o ich pieniądze walczyć, bo dziś jest jeden okazyjny, a jutro za niego inny, a każde pieniądze w systemie są ważne. Siłę ekonomiczną się buduje na drobnych wartościach.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tramwaje
Napisane: Pt 22.08.2014, 10:20 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Daro85 napisał(a):
No, tyle, że tam częstotliwość jest bardzo wirtualna, a do Parku Śląskiego dojedziesz też jak sobie T11 zakończysz na Stadionie ;). Generalnie na odcinku Rynek- drugi Rynek T11 tylko miesza, bo tak naprawdę cały czas widzę jak jeździ opóźniona po 5 min i więcej i tu koordynacja się sypie, a pasażerowie mają tylko wirtualnie tramwaj co 5 min. Równie dobrze możnaby było tą linię podzielić, przynajmniej "ważniejszy" pasażer (jak to ktoś tu kiedyś stwierdził) będzie miał porządek.


Ta dyskusja jest absurdalna. Jeśli problemem jest obsługa linii tramwajowej punktualnie i niezawodnie to trzeba to poprawić/naprawić, a nie tylko dlatego zmieniać trasy. Ja nie rozumiem dlaczego nie można tak zrobić, żeby linia 11 (czy jakakolwiek inna) jeździła punktualnie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tramwaje
Napisane: Pt 22.08.2014, 10:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
Ale przecież 11 wcale nie jest "wiecznie" spóźniona. Albo to ja miałem takie szczęście przy moich kilkudziesięciu sytuacjach w których korzystałem z 11. W tym przy liczeniu pasożytów.

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tramwaje
Napisane: Pt 22.08.2014, 10:49 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
P Śl napisał(a):
Cóż, jeśli dla kogoś 20 mln względem 260 mln to jest nic nieznacząca suma,


To są normalne koszty prowadzenia biznesu, a rewolucja technologiczna tych koszów nie zmieni, tylko zamieni na inne, wprowadzając dodatkowe utrudnienia i spadek wpływów.

P Śl napisał(a):
a o klientów jednorazowych nie warto się w ogóle starać to jak dla mnie można dyskusję zakończyć.


Gdyby klient okazjonalny był takim dobrym biznesem, to wzorem Ukrainy przed każdą kursem liniowym miałbyś stado busików, gdzie płaci się kierowcy do przysłowiowej czapki. Miałby ułatwione zadanie - przecież są drogie bilety jednorazowe, a jego stać na to, by jechać za pół ceny i jeszcze na tym zarobić. A jednak nawet na głównych trasach busiarstwo jest w odwrocie - albo już się zwinęło albo dogorywa. Nawet D-tka jeździ już w dni wolne busami. Wniosek jest prosty: z tego klienta nie da się wyżyć. Tu nie trzeba wyważać otwartych drzwi - już dawno stwierdzono, że podstawą sukcesu jest atrakcyjny bilet okresowy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tramwaje
Napisane: Pt 22.08.2014, 11:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
memphis napisał(a):
Ta dyskusja jest absurdalna. Jeśli problemem jest obsługa linii tramwajowej punktualnie i niezawodnie to trzeba to poprawić/naprawić, a nie tylko dlatego zmieniać trasy. Ja nie rozumiem dlaczego nie można tak zrobić, żeby linia 11 (czy jakakolwiek inna) jeździła punktualnie.


Hehe, tyle, że wszyscy wiemy jaka jest przyczyna tej niepunktualności i wiemy też, że to się nie zmieni w horyzoncie roku 2020, albo zmieni jakoś tam nieznacznie...

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tramwaje
Napisane: Pt 22.08.2014, 12:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
W Katowicach busiarstwo jest w odwrocie nie tylko z tego powodu, ale też z tego, że miasto nie życzy sobie busiarstwa - były jakieś przewały z licencjami.

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tramwaje
Napisane: Pt 22.08.2014, 19:53 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
memphis napisał(a):
Ta dyskusja jest absurdalna. Jeśli problemem jest obsługa linii tramwajowej punktualnie i niezawodnie to trzeba to poprawić/naprawić, a nie tylko dlatego zmieniać trasy. Ja nie rozumiem dlaczego nie można tak zrobić, żeby linia 11 (czy jakakolwiek inna) jeździła punktualnie.

Nawet jak już uda się na 11 wymienić pudrowane z wierzchu po raz enty 105 i rozwiązać ogólne problemy zarządzania TŚ, to jeszcze muszą wymrzeć bezpotomnie wszystkie wnuki dzieci obecnych decydentów w tej elitarnej branży, żeby dało się podnieść o jeden punkt procentowy priorytet tego tramwaju w ruchu, na wiadomym odcinku telepiącego się od jednej przeszkody do drugiej w rytmie "jak się nuty odwrócą", począwszy od sześciotoru na Chebziu złączonego w jednotor, na tysiącu innych urzędniczych nieszczęść po drodze czyhających nie skończywszy.

Przy tej okazji przypomniała mi się sprawa programowania cykli sygnalizacji w Sosnowcu, która w pewnym momencie została powierzona jednej pani z gmachu przy Zwycięstwa 20 w ramach urzędniczego zakresu obowiązków. Nic nie robiąc w tej sprawie robiła jednocześnie wszystko, by tramwaj przejeżdżał ostatni.
Bo na 6/16 jak mniemam motorowi sami nabyli umiejętność celowania w czerwone, żeby nie być przed czasem na następnym przystanku o rozciągniętym czasie jazdy - taki produkt zastępczy właśnie na tą panią.

Wracając do Lipin i podobnie uroczych okolic. Jadąc samochodem/autobusem zawsze mijamy po drodze 11 stojącą, nigdy nie w jeździe.

motley napisał(a):
W Katowicach busiarstwo jest w odwrocie nie tylko z tego powodu, ale też z tego, że miasto nie życzy sobie busiarstwa - były jakieś przewały z licencjami.

Mało ważne licencje, kluczem jest brak atrakcyjnego, wolnego przystanku dla prywatnej inicjatywy w ścisłym centrum, coś takiego jak dostało na wyłączność D, problem dotyczy nie tylko Katowic. Idąc tym tokiem RDA/MDA napędziło koniunkturę, w Częstochowie łącząc wszystkie klepiska na Orzechowskiego z parkingiem przy SOK jakby mniej cywilizowana odmiana tego, ale się zrodziła, ze to we Wrocławiu wciąż egzotyka typu Dawida 11111, tak mi się zdaje. No i w Katowicach mimo wszystko te rozkłady (KZK) jakoś tam wyglądają, niełatwo na pierwszy strzał znaleźć sensowną wolną trasę.

Poza tym z ciekawszych aspektów, to z inspiracji znajomego z Mysłowic (możliwe, że podczytuje to forum) powstała kiedyś spontaniczna mapa granicy "prawdziwego busiarstwa", która wypadła pomiędzy Jaworznem a Sosnowcem. Miodek powiedziałby, że w śląskiej gwarze nie ma tłumaczenia marszrutki, więc zjawisko to występować nie może.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tramwaje
Napisane: Pt 22.08.2014, 20:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Vanessa00 napisał(a):
Wracając do Lipin i podobnie uroczych okolic. Jadąc samochodem/autobusem zawsze mijamy po drodze 11 stojącą, nigdy nie w jeździe.


;) zapewne jadąc samochodem, czy czymkolwiek innym będzie trudno (bo to nie dość, że za rogiem, to jeszcze zakaz ruchu) dojrzeć stojącą tam przez 10 min na mijance siedemnastkę. Pamiętam, że jak jeszcze lata temu dojeżdżałem tam do roboty, to nigdy nie jechałem do Targowiska, tylko wysiadałem na Mijance i szedłem dalej pieszo, mimo, że z kolejnych przystanków może byłoby i bliżej, a może i bezpieczniej. Tyle, że w 10 min dojdę :P.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tramwaje
Napisane: Pt 22.08.2014, 22:08 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
aso napisał(a):
Klienta na jednorazówce dziś masz, jutro nie.

Jutro masz innego, tego którego nie miałeś dziś, więc bilans powinien wyjść na zero. Wśród tych klientów dużą grupę stanowią przyjezdni i chyba dobrze jest ich właśnie zachęcać do pozostawienia samochodu na parkingu (najlepiej poza centrum) i korzystania z KM - ja zawsze tak robię gdy jakieś duże miasto odwiedzam samochodem, z tym, że najczęściej korzystam z biletu 24-godzinnego.
Daro85 napisał(a):
Generalnie na odcinku Rynek- drugi Rynek T11 tylko miesza, bo tak naprawdę cały czas widzę jak jeździ opóźniona po 5 min i więcej i tu koordynacja się sypie, a pasażerowie mają tylko wirtualnie tramwaj co 5 min. Równie dobrze możnaby było tą linię podzielić, przynajmniej "ważniejszy" pasażer (jak to ktoś tu kiedyś stwierdził) będzie miał porządek.

Ale temu "ważniejszemu pasażerowi" chyba 6 i 19 zapewnia częstotliwość wystarczającą, dlatego nawet przypadkowo (to znaczy niezsynchronizowanie) wpadająca dodatkowo 11 a dla części pasażerów jeszcze 33 stanowi uzupełnienie a nie jakieś utrudnienie. Pewnie, że lepiej byłoby gdyby na odcinku Chorzów - Katowice zamiast kursów co 7/8min uzupełnianych dość przypadkowo przez 11-kę były regularne kursy co 5min, tylko, że 6 i 19 też nie są tak punktualne aby taki stan dało się osiągnąć, więc czy warte to jest kosztem utrudnień dla pasażerów jeżdżących z Katowic do Szarlocińca i Lipin? Inna sprawa - to nie uważam za właściwe naprawianie sytuacji poprzez tworzenie układu linii uwzględniającego, że na niektórych pojazdy bardzo często są opóźnione, chyba należałoby przede wszystkim szukać sposobów na zmniejszanie liczby tych opóźnień.
Cytuj:
kluczem jest brak atrakcyjnego, wolnego przystanku dla prywatnej inicjatywy w ścisłym centrum

Kiedyś czytałem, że w tym celu zaplanowane było miejsce "w piwnicy" aktualnie w pełni wykorzystane jako parking dla samochodów osobowych, ciekaw jestem czyje to samochody i na jakiej podstawie prawnej tam parkują.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tramwaje
Napisane: Pt 22.08.2014, 23:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
Cytuj:
Mało ważne licencje, kluczem jest brak atrakcyjnego, wolnego przystanku dla prywatnej inicjatywy w ścisłym centrum, coś takiego jak dostało na wyłączność D, problem dotyczy nie tylko Katowic. Idąc tym tokiem RDA/MDA napędziło koniunkturę, w Częstochowie łącząc wszystkie klepiska na Orzechowskiego z parkingiem przy SOK jakby mniej cywilizowana odmiana tego, ale się zrodziła, ze to we Wrocławiu wciąż egzotyka typu Dawida 11111, tak mi się zdaje. No i w Katowicach mimo wszystko te rozkłady (KZK) jakoś tam wyglądają, niełatwo na pierwszy strzał znaleźć sensowną wolną trasę.
Poza tym z ciekawszych aspektów, to z inspiracji znajomego z Mysłowic (możliwe, że podczytuje to forum) powstała kiedyś spontaniczna mapa granicy "prawdziwego busiarstwa", która wypadła pomiędzy Jaworznem a Sosnowcem. Miodek powiedziałby, że w śląskiej gwarze nie ma tłumaczenia marszrutki, więc zjawisko to występować nie może.

Ano właśnie, sam wskazałeś "wolną trasę"! Do 2010 roku z dworca w Katowicach odjeżdzał co chwilę transit w kierunku Brzezinki, sprinter w kierunku Giszowca i gdzieś tam przewijał się T1 do Ligoty.
Potem to wszystko z racji braku wolnego przystnku poupadało.

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tramwaje
Napisane: So 23.08.2014, 8:11 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Ludw_K napisał(a):
Jutro masz innego, tego którego nie miałeś dziś, więc bilans powinien wyjść na zero. Wśród tych klientów dużą grupę stanowią przyjezdni i chyba dobrze jest ich właśnie zachęcać do pozostawienia samochodu na parkingu (najlepiej poza centrum) i korzystania z KM - ja zawsze tak robię gdy jakieś duże miasto odwiedzam samochodem, z tym, że najczęściej korzystam z biletu 24-godzinnego.

Niektórzy pod żadną zachętą nie kupią okresowego, bo nie jest im on do niczego potrzebny, więc o jednorazowych też warto się bić, a nie wypinać się na nich.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tramwaje
Napisane: So 23.08.2014, 10:05 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
P Śl napisał(a):
Ludw_K napisał(a):
Jutro masz innego, tego którego nie miałeś dziś, więc bilans powinien wyjść na zero. Wśród tych klientów dużą grupę stanowią przyjezdni i chyba dobrze jest ich właśnie zachęcać do pozostawienia samochodu na parkingu (najlepiej poza centrum) i korzystania z KM - ja zawsze tak robię gdy jakieś duże miasto odwiedzam samochodem, z tym, że najczęściej korzystam z biletu 24-godzinnego.

Niektórzy pod żadną zachętą nie kupią okresowego, bo nie jest im on do niczego potrzebny, więc o jednorazowych też warto się bić, a nie wypinać się na nich.


Myślenie u nas jest odwrotne, niż u operatorów telefonii komórkowej. Tam daje się od razu jakiś pakiet, a nie kombinuje jak kroić klienta z każdej rozmowy. Bilet jednorazowy może być relatywnie drogi pod warunkiem, że mam łatwo dostępną alternatywę w postaci taniej dobówki, taniego biletu weekendowego, rodzinnego, etc. Tutaj też trzeba myśleć w kierunku atrakcyjnych cenowo mini-pakietów, jeżeli celem ma być zwiększenie mobilności komunikacją miejską.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1654 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności