Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Tramwaje (do 2014)
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=42&t=2580
Strona 81 z 83

Autor:  Bodzio [ So 23.08.2014, 10:19 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

aso napisał(a):
P Śl napisał(a):
Niektórzy pod żadną zachętą nie kupią okresowego, bo nie jest im on do niczego potrzebny, więc o jednorazowych też warto się bić, a nie wypinać się na nich.


Myślenie u nas jest odwrotne, niż u operatorów telefonii komórkowej. Tam daje się od razu jakiś pakiet, a nie kombinuje jak kroić klienta z każdej rozmowy. Bilet jednorazowy może być relatywnie drogi pod warunkiem, że mam łatwo dostępną alternatywę w postaci taniej dobówki, taniego biletu weekendowego, rodzinnego, etc. Tutaj też trzeba myśleć w kierunku atrakcyjnych cenowo mini-pakietów, jeżeli celem ma być zwiększenie mobilności komunikacją miejską.
Chyba żartujesz. Po co mi jakiś mini-pakiet, kiedy raz na tydzień (lub jeszcze rzadziej) muszę odwiedzić Zabrze-Centrum w celu załatwienia jakiejś sprawy? A nawet jadąc do Katowic wg dzisiejszych cen bardziej opłaca mi się skasować kilka jednorazówek, niż skorzystać z biletu 24-godzinnego. Pewnie zaraz powiesz, że o takich, jak ja okazjonalnych podróżnych nie warto nawet pomyśleć, a co dopiero o nich walczyć. Ale jeżeli takich, jak ja są setki, a nawet tysiące? Bilet jednorazowy absolutnie nie powinien być relatywnie drogi, a już w żadnym wypadku koszt podróży na bilecie jednorazowym nie może być większy, niż koszt jazdy samochodem. A u nas niestety niejednokrotnie tak jest. Efekt widoczny gołym okiem. W stu procentach zgadzam się z kol. P Śl. Wyróżniłem bardzo istotny fragment jego wypowiedzi.

Autor:  aso [ So 23.08.2014, 10:52 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

Bodzio napisał(a):
aso napisał(a):
P Śl napisał(a):
Niektórzy pod żadną zachętą nie kupią okresowego, bo nie jest im on do niczego potrzebny, więc o jednorazowych też warto się bić, a nie wypinać się na nich.


Myślenie u nas jest odwrotne, niż u operatorów telefonii komórkowej. Tam daje się od razu jakiś pakiet, a nie kombinuje jak kroić klienta z każdej rozmowy. Bilet jednorazowy może być relatywnie drogi pod warunkiem, że mam łatwo dostępną alternatywę w postaci taniej dobówki, taniego biletu weekendowego, rodzinnego, etc. Tutaj też trzeba myśleć w kierunku atrakcyjnych cenowo mini-pakietów, jeżeli celem ma być zwiększenie mobilności komunikacją miejską.
Chyba żartujesz. Po co mi jakiś mini-pakiet, kiedy raz na tydzień (lub jeszcze rzadziej) muszę odwiedzić Zabrze-Centrum w celu załatwienia jakiejś sprawy? A nawet jadąc do Katowic wg dzisiejszych cen bardziej opłaca mi się skasować kilka jednorazówek, niż skorzystać z biletu 24-godzinnego.


Wszelkie bilety wieloprzejazdowe są u nas ekstremalnie drogie. Bilet dobowy opłaca się tylko wtedy, gdy jeździ się naprawdę cały dzień, na co nikt normalny nie ma czasu. Tutaj brakuje oferty i dochodzi do paradoksów, że w granicach miasta w 3-4 osoby taniej jest taksówką. Gdyby jednak stawianie na tanie jednorazówki było kluczem do sukcesu, to mielibyśmy kluczowe segmenty rynku opanowane przez busiarstwo. To jest ich podejście - 2 zł, 3 zł, 5 zł do przysłowiowej czapki i jedziemy.

Autor:  memphis [ So 23.08.2014, 11:37 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

Bodzio napisał(a):
Chyba żartujesz. Po co mi jakiś mini-pakiet, kiedy raz na tydzień (lub jeszcze rzadziej) muszę odwiedzić Zabrze-Centrum w celu załatwienia jakiejś sprawy?


Jeszcze jest taki wynalazek jak karnet wieloprzejazdowy, nawet kiedyś w GOPie występował, choć w uproszczonej formie (kup 10 biletów, 11 dostaniesz gratis - PKT tak sprzedawało).

Dyskusja trochę zjechała z problemu. Głównym celem jest spowodowanie, aby więcej mieszkańców korzystało z transportu publicznego, a tym samym mniej z samochodów. I jednak zdecydowana większość podróży to przejazdy do pracy/szkoły - i nie ma tu innej alternatywy od biletów długookresowych (w uproszczeniu). I na tym się należy skupić w pierwszej kolejności, bo przynosi to największe efekty w postaci zmniejszenia natężenia ruchu samochodów. Pasażerowie incydentalni też są ważni, też musi być dla ich oferta, ale nigdy nie będzie to priorytet. Kiedyś ten podział jednorazowi/okresowi był mniej więcej 50/50, dzisiaj nie wiem jaki jest (chyba, że ktoś ma jakieś dane?), ale powinno się dążyć, aby był np. 30/70 albo i więcej. I pod potrzeby takich dojazdów trzeba sieć komunikacyjną i ofertę dopasowywać.

Autor:  Ludw_K [ So 23.08.2014, 19:27 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

Na temat cen biletów jest oddzielna dyskusja w "Wydziale Przewozów i Układów Komunikacyjnych" tak więc dla przywrócenia porządku tam właśnie ustosunkuje się do powyższych postów dotyczących tej sprawy i ew. dalszą dyskusję o tym proponuję także tam prowadzić.

Autor:  JacekSo [ So 13.09.2014, 13:59 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

Twist 829 potrzaskany.

http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/ ... ,id,t.html

Kolizja przy SCC. Tramwaj wjechał na czerwonym świetle i uderzył w ciężarówkę

Na Youtube opublikowano film rejestrujący kolizję drogową w Katowicach. W pobliżu SCC tramwaj wjechał na skrzyżowanie mimo czerwonego światła i staranował cieżarówkę.
Internauta Olotrans, który zamieścił film na YouTube, pisze: Tramwaj wjechał na czerwonym, nie zainteresował się motorniczy losem pasażerów i wycofał tramwaj z miejsca kolizji. Skandal! Za nim stał już drugi czego nie widać już na filmiku. Ciekawe jest dopiero potem! Motorniczy panicznie bał się wezwania policji, a gdy powiedziałem że policje już wezwałem, to wsiadł do tego rozbitego tramwaju i odjechał nie pozostawiając żadnych swoich danych, po prostu odjechał!!!!!! To co było potem jest równie niewiarygodne! Wezwana policja dotarła po ponad godzinie! Nie zrobili żadnych zdjęć i nie spisali nawet uszkodzeń TIRa. Pojechali na zajezdnie i znaleźli uciekiniera. Dostał tylko 250zł mandatu i tyle! Nawet nie sprawdzili trzeźwości!

Autor:  Lukas SC [ So 13.09.2014, 14:01 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

To jest już druga Pesa co zaliczyła dzwona . link do dzisiejszego https://www.youtube.com/watch?v=CHQjYBU8G34

Autor:  JacekSo [ So 13.09.2014, 14:07 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

Lukas SC napisał(a):
To jest już druga Pesa co zaliczyła dzwona . link do dzisiejszego https://www.youtube.com/watch?v=CHQjYBU8G34

O tym samym traktuje tekst, który wrzuciłem. :>

Autor:  adam86 [ So 13.09.2014, 18:24 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

Panie daruj nam pan tych bredni z tego szmatławca.

Autor:  motley [ So 13.09.2014, 19:00 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

Twoja wypowiedź wskazuje na to, że nie przeczytałeś tu za dużo ze zrozumieniem :> artykuł to jedynie film z youtube'a + komentarz z youtube'a.

Autor:  adam86 [ So 13.09.2014, 20:06 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

Nie, ty nie zrozumiałes o co mi chodzi. Przedrukowywanie takich durnych wypowiedzi nie przystoi jakiekolwiek gazecie. DZ od jakiegoś czasu wiele się nie różni od Faktu.

Autor:  Lukas SC [ Nd 14.09.2014, 16:26 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

Dzisiaj oberwała kolejna Pesa https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hph ... e=54C895D5

Autor:  inżinier [ So 4.10.2014, 15:41 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

Jeden z moderusów jadących z Siemianowic Śląskich wyświetlał linię 46. Po co te ceregiele, informacja pasażerska, wyświetlacze, niech tramwajorze na każdym przystanku wychylają łeb z kabiny i krzyczą dokąd jadą. Będzie chociaż atrakcja turystyczna.

Autor:  JacekSo [ So 4.10.2014, 21:38 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

inżinier napisał(a):
Jeden z moderusów jadących z Siemianowic Śląskich wyświetlał linię 46. Po co te ceregiele, informacja pasażerska, wyświetlacze, niech tramwajorze na każdym przystanku wychylają łeb z kabiny i krzyczą dokąd jadą. Będzie chociaż atrakcja turystyczna.

Pozostałe dwa składy były prawidłowo oznakowane, czyli numerem 43.

Autor:  andrzejh69 [ Cz 9.10.2014, 12:42 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

Dlaczego uruchomienie tramwajów niskopodłogowych, na dzien dzisiejszy jest takie małe, bo tylko 7 z 15 Karlików i 12 z 22 Pes będących w katowickiej zajezdni? Przecież na 20 można dać same Karliki a na 16 same Pesy co poprawiło by trochę ten stan (9 z 15 i 13 z 22). Pozatym, póki nie ma lnii 15 w Katowicach, można by przywrócić 35 na trzech niskopodłogowych tramwajach.

Autor:  P Śl [ Cz 9.10.2014, 13:09 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

Z 15 karlików ? A co to te dwa ktoś zajumał ? :>

Autor:  andrzejh69 [ Cz 9.10.2014, 13:19 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

Jeden jest w Gliwicach a drugi w ZUR.

Autor:  inżinier [ Cz 9.10.2014, 13:26 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

Cytuj:
Pozatym, póki nie ma lnii 15 w Katowicach, można by przywrócić 35 na trzech niskopodłogowych tramwajach.
Absolutnie! Trwa rok szkolny i akademicki, więc naturalne jest, że na trasie do Zawodzia potrzeba mniej tramwajów.

Swoją drogą to urocze, że nie ma zastępstwa za 15 i 36. A w weekendy jeszcze było coś takiego jako 40. :-)

Autor:  andrzejh69 [ Cz 9.10.2014, 13:33 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

Jeśli problem w wozokm, to lepiej by się przydało to 35 niż 33.

Autor:  DW [ Cz 9.10.2014, 20:41 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

Tym bardziej, że teraz w tygodniu na Zawodzie jeżdżą przeważnie solówki i Karliki, a jest to jeden z ważniejszych ciągów.
Ale nie ma co narzekać. Przynajmniej przez wakacje, poza trzema innymi liniami, jeździło tam 35 co 5 minut obsługiwane Twistami, które było idealnie dopasowane do występujących w tym okresie potrzeb transportowych <ironia>.

Autor:  Lukas SC [ Nd 2.11.2014, 14:31 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

Dziś na trasie Osiedle Zamkowe Pętla - Będzin Cmentarz Komunalny dodatkowo jeździ linia tramwajowa 51 obsługiwana 2x Sznycele ( na pewno jeździ #923 ) . Częstotliwość to około 25 minut.

Strona 81 z 83 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/