Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Tramwaje (do 2014)
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=42&t=2580
Strona 82 z 83

Autor:  motley [ Nd 2.11.2014, 14:45 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

Z inicjatywy TŚ?

Autor:  Lukas SC [ Nd 2.11.2014, 15:41 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

KZK GOP dziś ma wolne, więc nie mieli jak dać informacji, poza tym TŚ maja jeszcze trochę "wolnych" kilometrów do wyjeżdzenia w tym roku więc dlatego jeździ 51.

Autor:  aso [ Nd 2.11.2014, 17:01 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

Lukas SC napisał(a):
Dziś na trasie Osiedle Zamkowe Pętla - Będzin Cmentarz Komunalny dodatkowo jeździ linia tramwajowa 51 obsługiwana 2x Sznycele ( na pewno jeździ #923 ) . Częstotliwość to około 25 minut.


To jakiś dowcip? Bo ja nie znalazłem ani śladu w oficjalnych komunikatach o takiej linii.

Autor:  Lukas SC [ Nd 2.11.2014, 18:16 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

To nie jest dowcip, jeździ na pewno 10 po każdej pełnej ze stadionu w stronę cmentarza, zaraz za 27 i 21. Oby dwa mijają się na przystanku Rondo.

Autor:  Lukas SC [ Nd 2.11.2014, 19:51 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

Udałem się upolować jakąś fotkę, ale się nie udało. Ze źródła na zajezdni dowiedziałem się że ostatni 51 wyjechał z zajezdni o 18:00 i w wrócił 18:25, a motorniczy z niego przeskoczył na 27 co ma wyjazd o 18:41. Linia kursowała od 9:00.

Autor:  aso [ Nd 2.11.2014, 21:21 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

Lukas SC napisał(a):
Udałem się upolować jakąś fotkę, ale się nie udało. Ze źródła na zajezdni dowiedziałem się że ostatni 51 wyjechał z zajezdni o 18:00 i w wrócił 18:25, a motorniczy z niego przeskoczył na 27 co ma wyjazd o 18:41. Linia kursowała od 9:00.


No ja po 19 też nie zauważyłem, aby cokolwiek zawracało na Będzińskiej. Natomiast sama linia 51 jest dla mnie dużą zagadką - kto zadecydował, dlaczego i na jakiej zasadzie nagle wyjechała. Co do samego pomysłu odcinania Zamkowego na Wszystkich Świętych - powstrzymam się od komentarzy, bo nic kulturalnego nie przychodzi mi do głowy. Ale i tak najlogiczniejsze było wydłużenie 24 do zajezdni na te 2 dni. Wtedy nie byłoby 2 tramwajów stadem co 20 minut z Sosnowca do Będzina, ale przynajmniej raz na 10 minut coś by jechało. Wiem... to jest za wysoki poziom abstrakcji.

Autor:  Lukas SC [ Nd 2.11.2014, 22:14 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

aso napisał(a):
No ja po 19 też nie zauważyłem, aby cokolwiek zawracało na Będzińskiej. Natomiast sama linia 51 jest dla mnie dużą zagadką - kto zadecydował, dlaczego i na jakiej zasadzie nagle wyjechała

Może była gorąca linia od skarg pasażerów, że wczoraj na tej trasie nic nie było.

aso napisał(a):
Co do samego pomysłu odcinania Zamkowego na Wszystkich Świętych - powstrzymam się od komentarzy, bo nic kulturalnego nie przychodzi mi do głowy.

A wolałbyś taką opcję jak dziś że 51 jedzie 2 minuty za 21 i 4 minuty za 27? Jak ktoś chciał dojechać do Sosnowca to mógł liczyć przynajmniej na przesiadkę pod cmentarzem na C6.

aso napisał(a):
Ale i tak najlogiczniejsze było wydłużenie 24 do zajezdni na te 2 dni. Wtedy nie byłoby 2 tramwajów stadem co 20 minut z Sosnowca do Będzina, ale przynajmniej raz na 10 minut coś by jechało.

Patrząc na dzisiejszy przykład, 24 (3 pociągi) i 51 ( 2 pociągi ) to w sumie 5, a tak to przynajmniej na 24 potrzebne było by 6, ale ważne że przynajmniej taka opcja się pokazała.

Autor:  aso [ Nd 2.11.2014, 22:36 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

Lukas SC napisał(a):
aso napisał(a):
Co do samego pomysłu odcinania Zamkowego na Wszystkich Świętych - powstrzymam się od komentarzy, bo nic kulturalnego nie przychodzi mi do głowy.

A wolałbyś taką opcję jak dziś że 51 jedzie 2 minuty za 21 i 4 minuty za 27? Jak ktoś chciał dojechać do Sosnowca to mógł liczyć przynajmniej na przesiadkę pod cmentarzem na C6.


Wymyślono lek placebo... Pomóc raczej nie pomoże, ale też nie zaszkodzi. Bo skąd pasażer ma wiedzieć, że coś takiego jak 51 jest? Wisiał gdzies rozkład jazdy, jakaś informacja? U nas ludzie wychodzą na rozkład, a nie na tramwaj. Druga rzecz - jak toto miało dawać przesiadkę, to mogło wjeżdżać przed, a nie za 21 i 27... Linię 51 traktuje jako pomysł totalnie chybiony, szkoda było kilometrów.

A co do C-6 - linia jak najbardziej uruchamiana jest corocznie, ale ludzie nie chcą nią jeździć. Za to tramwaje w Zagłębiu na Wszystkich Świętych robi się praktycznie na pakiecie minimalnym, chociaż ludzie chętnie z nich korzystają. Wot, taka złośliwość organizatora.

Lukas SC napisał(a):
aso napisał(a):
Ale i tak najlogiczniejsze było wydłużenie 24 do zajezdni na te 2 dni. Wtedy nie byłoby 2 tramwajów stadem co 20 minut z Sosnowca do Będzina, ale przynajmniej raz na 10 minut coś by jechało.

Patrząc na dzisiejszy przykład, 24 (3 pociągi) i 51 ( 2 pociągi ) to w sumie 5, a tak to przynajmniej na 24 potrzebne było by 6, ale ważne że przynajmniej taka opcja się pokazała.


Ja traktuje 51 jako kilometry wywalone w błoto. Nie pierwsze i nie ostatnie. Taki - tramwaj-widmo. Wyjaśnienie powyżej. Być może ktoś uratował taką decyzję swój etat przed zwolnieniem, tudzież pomoże mu to dźwignąć / utrzymać słupki wyborcze. To chyba jedyny pozytyw.

Autor:  Lukas SC [ Nd 2.11.2014, 23:03 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

aso napisał(a):
A co do C-6 - linia jak najbardziej uruchamiana jest corocznie, ale ludzie nie chcą nią jeździć. Za to tramwaje w Zagłębiu na Wszystkich Świętych robi się praktycznie na pakiecie minimalnym, chociaż ludzie chętnie z nich korzystają. Wot, taka złośliwość organizatora.

OIDP to przez dwa lub trzy sezony jeździła linia 29 na trasie DG Urząd Pracy - Sosnowiec Ostrogórska, którą pasażerowie też nie za bardzo chcieli jeździć.

aso napisał(a):
Taki - tramwaj-widmo. Wyjaśnienie powyżej. Być może ktoś uratował taką decyzję swój etat przed zwolnieniem, tudzież pomoże mu to dźwignąć / utrzymać słupki wyborcze. To chyba jedyny pozytyw.


I jedno i drugie bardzo jest możliwe, wszak w Będzinie jest wielka bitwa o słupki wyborcze.

Autor:  DW [ Pn 3.11.2014, 1:18 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

aso napisał(a):
Ale i tak najlogiczniejsze było wydłużenie 24 do zajezdni na te 2 dni. Wtedy nie byłoby 2 tramwajów stadem co 20 minut z Sosnowca do Będzina, ale przynajmniej raz na 10 minut coś by jechało. Wiem... to jest za wysoki poziom abstrakcji.
Stado w weekendy i Wszystkich Świętych jeździ w drugą stronę - z Będzina do Sosnowca.
Moim zdaniem najlepiej byłoby uruchomić 27 wg rozkładów na dni robocze (bez zmiany trasy, tylko jedynie zmienić tą solówkę z 271 na skład), a 24 wydłużyć do Dąbrowy Górniczej UP. Nawet rozkładu nie trzebaby zbytnio zmieniać. Jedynie opóźnić o parę minut kursy z Konstantynowa, by nie jechały w stadzie z 21.
Najmniej mieszania pasażerom w głowach, a oferta byłaby całkiem niezła (choć na pewno nie idealna).

Lukas SC napisał(a):
OIDP to przez dwa lub trzy sezony jeździła linia 29 na trasie DG Urząd Pracy - Sosnowiec Ostrogórska, którą pasażerowie też nie za bardzo chcieli jeździć.
29 jeździło tylko raz. W 2010 roku.

Autor:  aso [ Pn 3.11.2014, 8:19 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

DW napisał(a):
aso napisał(a):
Ale i tak najlogiczniejsze było wydłużenie 24 do zajezdni na te 2 dni. Wtedy nie byłoby 2 tramwajów stadem co 20 minut z Sosnowca do Będzina, ale przynajmniej raz na 10 minut coś by jechało. Wiem... to jest za wysoki poziom abstrakcji.
Stado w weekendy i Wszystkich Świętych jeździ w drugą stronę - z Będzina do Sosnowca.
Moim zdaniem najlepiej byłoby uruchomić 27 wg rozkładów na dni robocze (bez zmiany trasy, tylko jedynie zmienić tą solówkę z 271 na skład), a 24 wydłużyć do Dąbrowy Górniczej UP. Nawet rozkładu nie trzebaby zbytnio zmieniać. Jedynie opóźnić o parę minut kursy z Konstantynowa, by nie jechały w stadzie z 21.
Najmniej mieszania pasażerom w głowach, a oferta byłaby całkiem niezła (choć na pewno nie idealna).


Też o tym pomyślałem później i chyba faktycznie - to najprostsze i najmniej mieszające ludziom w głowach rozwiązanie.

A co do 29 - u nas do "dziwnego" numerku nie wsiądą :-) Taka mentalność. Nawet jakbyś tablicę na każdej szybie powiesił.

Autor:  Strzyż [ Wt 4.11.2014, 11:17 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

Może to drobiazg, ale zastanawiało mnie, czemu usilnie 616 zawracało pod cmentarzem, stojąc w korku nierzadko parę minut, zamiast zrobić nawijkę na Będzińskiej pod wiaduktem, gdzie było jednak dużo luźniej?

I po raz kolejny, zamiast durnych muchowozów Będzin-Niwka, niech ktoś zrobi sensowne linie (Cmentarz->Rudna->Pogoń->Cmentarz, aż się prosiło...)

Autor:  Vanessa00 [ Wt 4.11.2014, 17:01 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

1. Za dawnych czasów nawijka na Będzińskiej była legalnym objazdem w okresie WS. Przejazd przy cmentarzu był legalnie zamykany. Pamiętam, że wydłużenie w kursie wynosiło równy 1 km - jednego roku, a innego - 0,cośtam.
2. Kierowcy bardzo negatywnie wypowiadali się o widoczności wyjazdu z lewo, przez tory, na Będzińskiej - brak widoczności, wjazd "na czuja".
3. Była 141 w okresie WS uruchamiana nadprogramowo, ale ktoś ją wyciął całą.

Autor:  pat [ Śr 12.11.2014, 19:32 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

To co się dzieje po otwarciu jednotoru w Chorzowie to jakiś dramat. Moja podróż z Lipin na Tauzen trwała blisko 50 minut. Wszystko sie sypie przez sygnalizacje świetlną przy estakadzie.

Autor:  treeboor [ Śr 12.11.2014, 20:05 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

No z tym jednotorem to jest masakra jakaś - 4 linie z kilku minutowymi odstępami będzie powodować opóźnienia. Tramwaj jadący z Metalowców do Chopina, a za Nim musi czekać na Metalowców kilka minut za nim przyjedzie tramwaj z drugiej strony, który dopiero ruszył z przystanku Chopina. Mogliby na ten czas 33 skrócić do Stadionu Śląskiego, a 11 do Metalowców, a linie 6 i 19 z taktem co 20 minut.

Autor:  adam86 [ Śr 12.11.2014, 21:48 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

Nic nowego. Skoro mamy 3 linie kursujące w sumie co 5 minut, a czas przejazdu przez jednotor wynosi przynajmniej 3 minuty, to nie jest mozliwe realizowanie rozkładu jazdy.

Autor:  Daro85 [ Cz 13.11.2014, 8:48 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

adam86 napisał(a):
Nic nowego. Skoro mamy 3 linie kursujące w sumie co 5 minut, a czas przejazdu przez jednotor wynosi przynajmniej 3 minuty, to nie jest mozliwe realizowanie rozkładu jazdy.


E tam nie jest możliwe- zapomnieliście, że rozkłady na tramwajach u Nas są robione pod klęski żywiołowe?
Dziś np. jechałem rano T6 i na mijance w Chorzowie staliśmy z dobre 10 min (puściliśmy aż 4 tramwaje z dołu), a mimo to na Brynów dojechaliśmy 1 min po czasie :).

Aha, jeśli ktoś dziś wysiądzie/wsiądzie na przystanku "Katowice Stadion AWF" kier. Brynów proszę by się tu wpisał :P.

Autor:  adam86 [ Cz 13.11.2014, 13:07 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

Daro85 napisał(a):
puściliśmy aż 4 tramwaje z dołu

To się kiedys kończy poważnym wypadkiem na łuku.

Autor:  PKM b [ Cz 13.11.2014, 21:33 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

Daro85 napisał(a):
Aha, jeśli ktoś dziś wysiądzie/wsiądzie na przystanku "Katowice Stadion AWF" kier. Brynów proszę by się tu wpisał.


Może nie dziś, ale jakby co to ja jutro.

adam86 napisał(a):
Daro85 napisał(a):
puściliśmy aż 4 tramwaje z dołu

To się kiedys kończy poważnym wypadkiem na łuku.


Pewnie gro motorowych olewa sygnalizacje i widząc tramwaj przed sobą jedzie też. W ten sposób nie dziwota że to tak wygląda. Tak samo podziwiam również odwagę niekórych motorowych na T1 w nocy w tuneliku na Chebziu. Może rozkładowo nic nie ma prawa wyjechać z drugiej strony, ale to nie jest wystarczający powód żeby na mijance olewać sygnalizacje. Słabo by bylo jakby w tuneliku zderzyły się dwa tramwaje.

Autor:  Daro85 [ Cz 13.11.2014, 21:53 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje

PKM b napisał(a):
Daro85 napisał(a):
Aha, jeśli ktoś dziś wysiądzie/wsiądzie na przystanku "Katowice Stadion AWF" kier. Brynów proszę by się tu wpisał.


Może nie dziś, ale jakby co to ja jutro.


;) powodzenia, ale obawiam się, że to niemożliwe :).

Strona 82 z 83 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/