Teraz jest Pt 29.03.2024, 3:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Nachylenia
Napisane: Pt 4.02.2011, 14:32 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
Hej,

czy ma ktoś dane o pochyleniu torowisk tramwajowych na Śląsku? Szczególnie interesuje mnie nachylenie w miejscach nowych przystanków przy wejściu na dworzec w Katowicach przy ul. Konopnickiej.

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 4.02.2011, 15:14 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
To jest pięć minut roboty dla geodety :) przy uzyciu niwelatora, łaty i ruletki, tachimetrem 1dna minuta :). Takich danych z geodezji nie uzyskasz, a jak są to już nieaktualne. Z uwagi na szkody górniecze w GOP nie prowadzi się nakładek wysokościowych mapy. A te które są w jakichś tam opracowaniach szybko się dezaktualizują. Tak że w Katowicach (i w okolicach tzn Sosonowiec-Gliwice-Tarnowskie Góry) przy każdym opracowaniu robi się nowy pomiar wysokościowy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 4.02.2011, 15:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
Było chyba gdzieś mówione, że Konopnickiej kier. Brynów to coś około 4,5%, a Konopnickiej kier. Rynek około 5%.[/b]


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 4.02.2011, 15:47 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
motley napisał(a):
Było chyba gdzieś mówione, że Konopnickiej kier. Brynów to coś około 4,5%, a Konopnickiej kier. Rynek około 5%.[/b]


Pewnie na TWB w komentarzach to wyczytałeś ;-)

Może TŚ maja takie dane (robili jakiś czas temu remont torowiska na Kochanowskiego)?

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 4.02.2011, 16:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
Sadorg napisał(a):
Pewnie na TWB w komentarzach to wyczytałeś ;-)
Możliwe, że też pisano o tym na ftś.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 4.02.2011, 23:40 

Dołączył(a): Cz 4.09.2003, 11:41
Posty: 722
Lokalizacja:
Ruda Śląska 1
Szacunkowa metoda:
1. Google Earth podaje wysokość, mierzy odległość
2. Z danych zrobić trójkąt prostokątny, obliczyć sin
3. Kąt odczytać z tablic lub kalkulatora

Tak na szybko przeliczyłem okolice przystanku na Kochanowskiego:
Na 27,5m odległości jest 2m różnicy terenu --> 2/27,5= 0,0727
sin 4,17stopnia daje 0,0727


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 4.02.2011, 23:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
Misza napisał(a):
Szacunkowa metoda:
1. Google Earth podaje wysokość, mierzy odległość
2. Z danych zrobić trójkąt prostokątny, obliczyć sin
3. Kąt odczytać z tablic lub kalkulatora

Tak na szybko przeliczyłem okolice przystanku na Kochanowskiego:
Na 27,5m odległości jest 2m różnicy terenu --> 2/27,5= 0,0727
sin 4,17stopnia daje 0,0727

Czyli 4,63%.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 7.02.2011, 9:15 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
Może TŚ maja takie dane (robili jakiś czas temu remont torowiska na Kochanowskiego)?[/quote]

Pomiar powykonawczy tego odcinka robiłem swego czasu ja z kolegą, ale nie robiliśy w ramach jedgo tzw. "wysokościówki".

Denerwuje mnie te Wasze "filozofowanie" na temat tego spadku, jesteście w dziedzinie geodezji laikami, a wywody na temat tego spadku macie jakbyście byli profesorami geodezji ;).
Wszelkie dane są obarczone konkretnym błedem i biorąc wysokości z GoogleMaps nie jesteście w stanie stwierdzić czy tam jest dokładnie 4,6 %, 5% czy 0. Jak już wczesniej pisałem aby to dokładnie stwierdzić należy wykonać pomiar w terenie, a nie kombinować licząc to z niedokładnych danych.
Jeżeli jest to któremuś z Was niezbędnie potrzebne w konkretnym celu (mam tu na myśli redaktorów WPK) to mogę to zrobić społecznie :) dla dobra konkretnej sprawy. Kontakt - andgeo1@poczta.onet.pl


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 7.02.2011, 23:46 

Dołączył(a): Cz 4.09.2003, 11:41
Posty: 722
Lokalizacja:
Ruda Śląska 1
andrzejh69 napisał(a):
Pomiar powykonawczy tego odcinka robiłem swego czasu ja z kolegą, ale nie robiliśy w ramach jedgo tzw. "wysokościówki".
...Jak już wczesniej pisałem aby to dokładnie stwierdzić należy wykonać pomiar w terenie, a nie kombinować licząc to z niedokładnych danych.
Jeżeli jest to któremuś z Was niezbędnie potrzebne w konkretnym celu...
Ja myślę, że tu nie chodzi o aptekarskie dane - najlepiej jak sam autor wątku się wypowie.
Dokładne pomiary w terenie oczywiście dają konkretny wynik, tylko pytanie brzmi: na jak długo? Zanim trafią do konkretnego celu (opracowania) to może coś uskok zrzucić, zawalić się stare wyrobisko....
Nie wiem jak tam Katowice są "spokojne" ale np. w Rudzie na ul. Czarnoleśnej, 1Maja... w ciągu jednej nocy powstają strome podjazdy Made in KWK Pokój ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 8.02.2011, 8:06 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
Ruda Śląska "chodzi" ( w pionie) najmocniej, w Katowicach ruchy terenu występuja na Brynowie, Załeskiej Hałdzie i na Giszowcu. W przypadku tych przystanków teren jest tam obecnie stabilny, ale poprpostu zeby dokładnie podać to nachylenie a nie gdybać, trzeba je poprostu zmierzyć. Na tak krótkim odcinku jakim jest przystanek (ok 20 metrów) trzeba dokładnie zmierzyć różnicę wysokości.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 11.02.2011, 16:04 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
Misza napisał(a):
Ja myślę, że tu nie chodzi o aptekarskie dane - najlepiej jak sam autor wątku się wypowie.


Zastanawiam się czy przystanki Konopnickiej-Dworzec są wykonane i uruchomione zgodnie z polskim prawem. Chyba napisze do KaZiKów w tej sprawie - w końcu uruchamiali przystanki w tych lokalizacja to muszą (ekhem... powinni) mieć dane dotyczące nachylenia terenu w miejscu przystanku (tu gołym okiem widać, że wymaga to sprawdzenia na etapie wykonywania i zatwierdzania projektu).

Swoja droga przy Gawronów (kier. Brynów Pętla) tez jest "stromawo".

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 11.02.2011, 16:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Sadorg napisał(a):
Zastanawiam się czy przystanki Konopnickiej-Dworzec są wykonane i uruchomione zgodnie z polskim prawem. Chyba napisze do KaZiKów w tej sprawie - w końcu uruchamiali przystanki w tych lokalizacja to muszą (ekhem... powinni) mieć dane dotyczące nachylenia terenu w miejscu przystanku (tu gołym okiem widać, że wymaga to sprawdzenia na etapie wykonywania i zatwierdzania projektu).

Sądzę, że prędzej w UM Katowice będą coś wiedzieć.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 11.02.2011, 16:10 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
adam86 napisał(a):
Sądzę, że prędzej w UM Katowice będą coś wiedzieć.


To przecież sami przekażą pismo do organu odpowiedzialnego (zgodnie z KPA). Ja, jako pasażer, w sprawie przystanku KM napisze do KZK (zresztą parę innych szczegółów się tez nazbierało to wyjaśnienia...).

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 11.02.2011, 18:37 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Sadorg napisał(a):
adam86 napisał(a):
Sądzę, że prędzej w UM Katowice będą coś wiedzieć.


To przecież sami przekażą pismo do organu odpowiedzialnego (zgodnie z KPA). Ja, jako pasażer, w sprawie przystanku KM napisze do KZK (zresztą parę innych szczegółów się tez nazbierało to wyjaśnienia...).


KZK nie ma nic do przystanku tak formalnie. Przystanek uruchamia zarządca drogi, czyli MZUiM.

Natomiast jeśli chodzi o nachylenia to nie jest przypadkiem tak, że to jest wytyczna, czy też zalecenie, a nie przepis?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 13.02.2011, 21:05 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
memphis napisał(a):
KZK nie ma nic do przystanku tak formalnie. Przystanek uruchamia zarządca drogi, czyli MZUiM.


No dobrze, czyli te przystanki to czyj pomysł? KZK wpadło na taka inicjatywę? A moze MZUiM, a KZK jak już w terenie postawiono D-17 to nie wypadało nie uruchomić?

Cytuj:
Natomiast jeśli chodzi o nachylenia to nie jest przypadkiem tak, że to jest wytyczna, czy też zalecenie, a nie przepis?


W rozporządzeniu jest przynajmniej dwa razu mowa o nachyleniu i dwa razy o różnych jego wartościach. I tylko jedna z tych danych jest wytyczną.

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 13.02.2011, 21:07 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Sadorg napisał(a):
No dobrze, czyli te przystanki to czyj pomysł? KZK wpadło na taka inicjatywę? A moze MZUiM, a KZK jak już w terenie postawiono D-17 to nie wypadało nie uruchomić?


D-17 postawiło KZK niejako w zastępstwie MZUiMu, ale powinien być projekt organizacji ruchu na to, zatwierdzony przez UM.

Cytuj:
W rozporządzeniu jest przynajmniej dwa razu mowa o nachyleniu i dwa razy o różnych jego wartościach. I tylko jedna z tych danych jest wytyczną.


Aha. Ale w jakim rozporządzeniu? :P


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 13.02.2011, 21:11 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
memphis napisał(a):
D-17 postawiło KZK niejako w zastępstwie MZUiMu, ale powinien być projekt organizacji ruchu na to, zatwierdzony przez UM.


Ale KZK powinno brać czynny udział w opiniowaniu takiego projektu. Bo inaczej to patologia jest.

Cytuj:
Aha. Ale w jakim rozporządzeniu? :P


ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 13.02.2011, 21:28 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Sadorg napisał(a):
memphis napisał(a):
D-17 postawiło KZK niejako w zastępstwie MZUiMu, ale powinien być projekt organizacji ruchu na to, zatwierdzony przez UM.


Ale KZK powinno brać czynny udział w opiniowaniu takiego projektu. Bo inaczej to patologia jest.


Już kiedyś o tym dyskutowaliśmy ;) Nie wiem czy bierze udział obecnie, natomiast w przypadku takiego przystanku na Kochanowskiego to właściwie wielkiej filozofii nie było.

Cytuj:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.


A, to. No faktycznie, jest jakby wymóg. Ale organizacja ruchu zapewne jest czasowa, a nie stała.

A swoją drogą ciekawe jakie jest nachylenie przystanku Zawodzie Aka^H^H^Uniwersytet Ekonomiczny? Bo on ma akurat absurdalną lokalizację i można było ją zmienić przy okazji przebudowy, czego nie zrobiono.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności