Teraz jest Cz 28.03.2024, 20:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Linia 160
Napisane: Wt 26.04.2005, 20:59 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Ranking najsłabiej wykorzystanego taboru C w Zagłębiu Dąbrowskim otwiera obecnie (w części trasy zamykającej się na tym obszarze) linia autobusowa nr 160.
W ostatnich dniach np. w Bobrku ok. godz. 10 przegubem w kierunku Mysłowic podróżowało 11 pasażerów, zaś w kursie po godz. 16 z ulicy Mościckiego odjechało 3 pasażerów.
Inne linie autobusowe na tym terenie, najbardziej na ciągu Zagórze - Katowice, jak też wiele pozostałych kursujących z Zagłębia do miasta wojewódzkiego, pękają w szwach.
Tabor C na linii 160 na powrót wprowadzony został ostatnią zmianą jej rozkładu jazdy z powodów politycznych, tj. dla podwyższenia przychodów przewoźnika - PKM Sp. z o.o. w Sosnowcu.
Nie wiem, jak szczegółowo kształtuje się zapełnienie tych autobusów w innych godzinach na całym sosnowieckim odcinku, przypuszczam, że z jednoczesnej racji rozmijającego się z potrzebami pasażerów rozkładu jazdy, niewiele lepiej (mnie całkiem przyzwoite wykorzystanie udało się zauważyć jedynie epizodycznie w soboty i niedziele).
Od strony KZK GOP jest to całkiem skuteczny sposób na stopniowe uwalanie tej linii, która jednak powinna pozostać (niekoniecznie w tym kształcie) ze względów społecznych, przede wszystkim dla obsługi dzielnicy Bobrek, której mieszkańcy i tak mogą być spokojni, gdyż pozostanie z uwagi przez wzgląd na interes przewoźnika.
A zatem co proponujecie dla uzdrowienia tej sytuacji, pod kątem dobra pasażerów i systemu oczywiście (nie politycznego, lecz zorganizowanego trasportu), zakładając jednocześnie, że po za sferę rozważań to nie wyjdzie i nikt nawet nie spojrzy w przedstawiane propozycje (z wątkiem PKM-u dałbym sobie przy tym całkowity spokój).
Ja, powtarzając się w rozwiązaniu, poszatkował bym 160 na drobne, aby służyła odpowiednio dopasowanym taborem wyłącznie jako wahadło dowożące z okolic, z których jest rzeczywiście to potrzebne, na przesiadki do tramwaju.

---
OT, ale niech się i ten kącik powoli rozwija. :wink:


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dokąd idziesz linio 160?
Napisane: Wt 26.04.2005, 21:30 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Vanessa00 napisał(a):
Ja, powtarzając się w rozwiązaniu, poszatkował bym 160 na drobne, aby służyła odpowiednio dopasowanym taborem wyłącznie jako wahadło dowożące z okolic, z których jest rzeczywiście to potrzebne, na przesiadki do tramwaju.

Takie rozwiązanie należałoby zastosować dalece nie tylko w przypadku tej linii...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dokąd idziesz linio 160?
Napisane: Śr 27.04.2005, 7:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 26.09.2004, 20:57
Posty: 950
Lokalizacja:
Sosnowiec
Vanessa00 napisał(a):
Nie wiem, jak szczegółowo kształtuje się zapełnienie tych autobusów w innych godzinach na całym sosnowieckim odcinku

Najbardziej zapełniony jest chyba kurs koło 7 rano - prawie wszystkie miejsca siedziące są zajęte.
Przyczyną takiego a nie innego wypełnienia jest nie tyle rozkład jazdy (chociaż parę lat temu jeździł mniej więcej co pół godziny i był wypchany po brzegi, że aż przydałby się przegub) co od prawie półgodzinnego postoju pod UM Sosnowiec. KZK i UM nie chcą zrozumieć, że głównym węzłem przesiadkowym w S-cu jest Patelnia i ew. przystanek pod pocztą i to powinien być przystanek końcowy (jak w wypadku 690), a UM jedynie przelotowym (jak w 622).
Dodatkowo do niedawna z autobusu chętnie korzystali niewidomi z Prometu. Teraz niestety znów widzę ich własnego Autosana, bo widocznie akurat o tej godzinie kursu nie ma.
KZK od pewnego czasu systematycznie i bardzo skutecznie zmniejsza atrakcyjność tej linii, począwszy od wprowadzenia tam Autosanów parę lat temu. Teraz z kolei jeżdżą Ikarusy o przeciętnym wypełnieniu 9 osób+kierowca - wiem, bo liczę :twisted:


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dokąd idziesz linio 160?
Napisane: Śr 27.04.2005, 14:17 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
RZabek napisał(a):
KZK i UM nie chcą zrozumieć, że głównym węzłem przesiadkowym w S-cu jest Patelnia i ew. przystanek pod pocztą i to powinien być przystanek końcowy (jak w wypadku 690), a UM jedynie przelotowym (jak w 622).

1. Także nie dla wszystkich użytkowników temat przywócenia sosnowieckiego dworca autobusowego w dawne miejsce jest tak oczywisty.
2. Osobiście jestem zupełnym zwolennikiem pierwotnego rozwiązania, choć dostosowanego do współczesnych realiów, jak i możliwości techniki; pamiętać też trzeba, że tzw. patelnia to nie tylko transport miejski, chociaż istotnie, żyje głównie dzięki niemu.
3. Istnieje realna szansa wdrożenia tego pomysłu (z UM też nie do końca jest tak, jako podajesz, KZK GOP już w tej bajce nie ma), tylko jak na razie nie ma się komu w pożądany sposób za to zabrać, choć pewne przymiarki w składzie dwuosobowym zostały już poczynione, co i tak nic jeszcze nie oznacza. :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dokąd idziesz linio 160?
Napisane: Śr 27.04.2005, 22:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 26.09.2004, 20:57
Posty: 950
Lokalizacja:
Sosnowiec
Vanessa00 napisał(a):
Także nie dla wszystkich użytkowników temat przywócenia sosnowieckiego dworca autobusowego w dawne miejsce jest tak oczywisty.

Czyli gdzie, bo chyba za młody jestem, żeby pamiętać...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 27.04.2005, 22:56 

Dołączył(a): Pn 31.01.2005, 20:25
Posty: 1131
Lokalizacja:
Dąbrowa Górnicza
No to nie 1 raz, keidy bezmózgowcy z KZK dają zeguba na linię, która jezdzie raptem 10 osób, jeszce ok rok temu, na linii 182 byl oto samo, nigdby nie widziałem przeguba na tej trasie, żeby miał wszystkei miejsca zajęte...teraz troche lepiej, bo jeżdża krótkie...
No ja to bym nie zmieniał dworca PKM w S-c UM, to tradycja ze tam jest (od urodzenia go tam pamietam, ale 15-20 lat temu to on pękał w szwach od pasażerów no i autobusów - głównie przegubów). Ja bym raczej zrobił koniec linii 690 na UM, ale z przejazdem przez dw. PKP, to samo z wiloma innymi liniami, bo ten "dworzec" UM juz coraz gorzej się ma, a tyle tam dawniej stanowiski i autobusów było... :cry:


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 28.04.2005, 15:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 26.09.2004, 20:57
Posty: 950
Lokalizacja:
Sosnowiec
Dave napisał(a):
Ja bym raczej zrobił koniec linii 690 na UM

Ale pod warunkiem, że nic nie będzie tam stało więcej niż 2-3 minuty. Bo jeśli 690 stałoby tam tyle co 160, to przewidywałbym rychły koniec tej linii...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 28.04.2005, 16:17 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Mogłyby tam, jak najbardziej, podjeżdżać przelotowo linie miejskie. Ale bez żadnego postoju. Na chwilę obecnę tak naprawdę takich linii nie ma, a jedyna nosząca jej znamiona - 141 - już została w większości zapomniana.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 28.04.2005, 22:35 

Dołączył(a): Pn 31.01.2005, 20:25
Posty: 1131
Lokalizacja:
Dąbrowa Górnicza
Właśnie, że to jest dobre miejsce na postrój, bo jest dużo miejsca, spokój, kabina dla keirwoców, własnie do tego zmierzam, ze keidys pod UM było duże zentrum przesiadkowe i było fajnie :? a teraz tam pustynia nastała...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 29.04.2005, 16:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 26.09.2004, 20:57
Posty: 950
Lokalizacja:
Sosnowiec
I myślisz, że ludzie, którzy i tak będą wsiadać na Patelni będą się godzić wystawać po pół godziny pod UM, bo
Cytuj:
to jest dobre miejsce na postrój, bo jest dużo miejsca, spokój, kabina dla keirwoców
?? Właśnie dlatego wypełnienie 160 osiąga granice absurdu, pomijając używany tabor.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 29.04.2005, 17:31 

Dołączył(a): Pn 31.01.2005, 20:25
Posty: 1131
Lokalizacja:
Dąbrowa Górnicza
Nie rozumieta mnie ludziska :twisted:
Chodzi o to, żeby linie, które jeżdżą do dw PKP w S-cu (chyba ino 690 teraz taka jest, aaa i 188 tyż) dojeżdżały do UM przez dw PKP i pod UM miały przerwę i koniec trasy, a nie tylko "przelot" (tak jak linie 100 i 88, dawniej też chyba 299). Dojeżdżają od Czeladzi i Pogoni do UM, ale zahaczają o dw PKP, wywalają tam lduzi (lub nabierają) i sobię jadą paręset metrów dalej na "dworzec" pod UM ;) nie dobra koncepcja?? 8)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 29.04.2005, 20:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 26.09.2004, 20:57
Posty: 950
Lokalizacja:
Sosnowiec
Może ciemna masa ze mnie, ale nie jarzę. Chodzi Ci o to, żeby to był przystanek końcowy jak w przypadku 34??
Mnie się raczej wydaje, że lepsze rozwiązanie prezentuje 622 - podjeżdża, otwiera drzwi, ludzie wysiadają, wsiadają, zamyka drzwi i "bez zbędnej zwłoki" odjeżdża spod UM.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 3.05.2005, 19:30 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Dave napisał(a):
(..) nie dobra koncepcja?? 8)
Na pewno też to jest jakaś koncepcja godna rozpatrzenia.
Gdyby stworzyć (a raczej nałożyć na obecny system) gwiaździsty system linii miejskich po Sosnowcu, z wykorzystaniem aktualnego układu drogowego, to owszem, jest jakimś pomysłem zlokalizowanie ich przystanku początkowego/końcowego pod UM, następnie podjazd pod PKP i dalej hula do poszczególnych dzielnic (naturalnie tych, co nie dociera tramwaj).
Tylko, że to najzwyklejsza niegospodarność.
Można by się pokusić o symulację, po jakim czasie środki zmarnotrawione na puste wozokm i wozogodz na odc. UM - PKP, ku powszechnej uciesze rozpuszczonego przewoźnika, dały by kwotę potrzebną do stworzenia miejskiego centrum przesiadkowego (łącznie z przystankiem początkowym/końcowym dla transportu miejskiego) w miejscu i wymiarze, w którym zdrowy rozsądek i czasy stworzyć go nakazują.

W Sosnowcu rodzi się też powolutku inny, nieznany dotąd problem, i być może jeszcze tak mocno nie uciążliwy, dający się jednak już wyraźnie zauważyć. Otóż przestaje wydalać świetlna regulacja przepustowości na śródmiejskich skrzyżowaniach, jak na razie zwłaszcza 3 Maja z Parkową/Mościckiego i Piłsudskiego/Dęblińską.
O czym winno się pamiętać rozważając przyszłość miejskiego transportu zbiorowego w tym mieście.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 3.05.2005, 19:39 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
RZabek napisał(a):
Mnie się raczej wydaje, że lepsze rozwiązanie prezentuje 622 - podjeżdża, otwiera drzwi, ludzie wysiadają, wsiadają
...i walą z plecaczkiem na Główny, by w następnym, tym samym czasie, co upłynął od dojazdu z dzielnicy miasta wysiąść sobie na Centalnej...
A Masztalski ma wyśmienity temat na kolejny, uszczypliwy dowcip o Sosnowcu: jakie to miasto, co szybciej...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 3.05.2005, 19:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 26.09.2004, 20:57
Posty: 950
Lokalizacja:
Sosnowiec
Vanessa00 napisał(a):
Otóż przestaje wydalać świetlna regulacja przepustowości na śródmiejskich skrzyżowaniach, jak na razie zwłaszcza (...) i Piłsudskiego/Dęblińską.

Nie tyle sama sygnalizacja, co układ komunikacyjny tego miejsca. W tempie wolniejszym niż żółwie niby ma się to zmienić przez dobudowanie po jednym pasie ruchu pod mostem w każdą stronę. Tyle, że ktoś albo bardzo skąpi kasy albo tak bardzo chce zostać na drugą kadencję, że przebudowa idzie tak wolno. Przy normalnym tempie budowy całość oddana byłaby pewno 1.01.2005r. Ale ktoś zaplanował to na 20xx (niby na 2006 ale mi się nie widzi :twisted:)...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 4.05.2005, 8:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
RZabek napisał(a):
Vanessa00 napisał(a):
Otóż przestaje wydalać świetlna regulacja przepustowości na śródmiejskich skrzyżowaniach, jak na razie zwłaszcza (...) i Piłsudskiego/Dęblińską.

Nie tyle sama sygnalizacja, co układ komunikacyjny tego miejsca. W tempie wolniejszym niż żółwie niby ma się to zmienić przez dobudowanie po jednym pasie ruchu pod mostem w każdą stronę.


To sytuacji nijak nie zmieni - wszak nowe drogi to nowe korki.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 7.05.2005, 22:45 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Tak sobie patrzę na ten zastępczy rozkład jazdy 160 i oka nadziwić nie mogę. Cyklicznie, niemalże symetrycznie, zasadnczo bez wariantów. Zapowiedź powrotu do normalności (no, może bez takich, w postaci kursu na godz. 8 do Sosnowca)?

Druga sprawa: nadal sankcjonuje się, a nawet utrwala, naruszoną ideę przebiegu linii wokół Śródmieścia Sosnowca: założeniem zmian dokonanych bodajże w 1996 r. było, że przystankiem końcowym jest tak naprawdę dworzec PKP, zaś pozostawienie przejazdu przez Mościckiego wynikało z: tradycji (narzekania sosnowieckiego PKM-u), a przede wszystkim istniejących wówczas podmian taboru. Oprócz tego okrężny w tym fragmencie trasy przebieg umożliwiał pasażerom z innych stron dogodny dojazd "do" i "z" każdego z przystanków na nim się znajdujących, bez większych, może: dających się przeżyć, konsekwencji dla pasażera. Czyli większy obszar obsługi, krótsze dojścia.

Na wniosek przewoźnika (!) wprowadzono postoje pod Urzędem Miejskim, rozwalając jednym pociągnięciem pierwotną koncepcję. Sprawa wciąż czeka na odkręcenie. Najlepiej poprzez likwidację linii, na co wskazuje wyraźnie ilość nią podróżujących, jako konsekwencję dla głupiego przewoźnika za złamanie potoku.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 13.05.2005, 20:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 26.09.2004, 20:57
Posty: 950
Lokalizacja:
Sosnowiec
heh...
Zmienili ten rozkład jazdy 160, dodali parę przystanków a tym dalej jeździ po 10 osób.
Swoją drogą zastanowiło mnie to, co napisałeś:
Vanessa00 napisał(a):
Na wniosek przewoźnika

Dziwi mnie bowiem różnica, z jaką traktowani są przewoźnicy przez KZK. PKM Sosnowiec może sobie coś chcieć i całe KZK już drży. A jak TŚSA coś chcą, to się je ignoruje... Może KZK potajemnie zastosowało dźwiękoszczelne ściany, okna i drzwi na XIV piętrze WS31 żeby przypadkiem nie usłyszeć apeli TŚSA :twisted: A z Lenatrowicza to się głos niesie...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 13.05.2005, 21:16 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
RZabek napisał(a):
heh...
Zmienili ten rozkład jazdy 160, dodali parę przystanków a tym dalej jeździ po 10 osób.
Akurat dzisiaj po południu (13.05.) jeździło znacznie więcej, bowiem coś wysiadło na 26, i kto mógł salwował się wycieczką. :wink:
Vanessa00 napisał(a):
Na wniosek przewoźnika
RZabek napisał(a):
Dziwi mnie bowiem różnica, z jaką traktowani są przewoźnicy przez KZK. PKM Sosnowiec może sobie coś chcieć i całe KZK już drży. A jak TŚSA coś chcą, to się je ignoruje... Może KZK potajemnie zastosowało dźwiękoszczelne ściany, okna i drzwi na XIV piętrze WS31 żeby przypadkiem nie usłyszeć apeli TŚSA :twisted: A z Lenatrowicza to się głos niesie...
To długa, nawarstwiająca się historia, w której zresztą wiele przypadków.
Obecnie formalnie można ją, choć nie do końca poprawnie, to jednak całkiem prosto wytłumaczyć: Henryk Zaguła.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 13.05.2005, 23:06 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
Faktycznie, to co ostatnio dzieje się z napełnieniem 160 to tragedia. Dawniej tłok był rzadkością, ale obecnie jest to dosłownie kilka osób w przegubowcu. Wczoraj mijałem się z tym autobusem na Dańdówce i nie zauważyłem nikogo. Nie mogłem się przyjrzeć dokładniej, bo prowadziłem. Poza tym był to moment. Ale ile osób mogłem przeoczyć? 2-3? Gorzej, niż na liniach podbędzińskich.
Podstawą jest przywrócenie obsługi przystanku przy dworcu w kursach do Mysłowic. Jeśli autobus musi mieć postój na Mościckiego, to później powinien robić wjazd kieszeniowy pod dworzec. Przecież nikt, kto chce dojechać na Niwkę bądź do Mysłowic, nie będzie szedł pod UM. Nie ma też sensu opieranie połączenia Sosnowca z Ćmokiem i Wesołą na tej linii. Z Sielca na Niwkę 160 jedzie aż 17 minut dłużej, niż 35. Dlatego, cokolwiek by nie powiedzieć o zeszłorocznych zmianach w Mysłowicach, sama idea połączenia Ćmoku z Sosnowcem przez Mikołajczyka była bardzo dobra. I na tej trasie powinno się stworzyć dobrą, całodzienną linię z Sosnowca, przez Ćmok, do Wesołej. A 160 ma za zadanie dowieźć mieszkańców Bobrku i Kalinowej do Sosnowca i Mysłowic. I wystarczyłoby, gdyby kończył na Towarowej. Oczywiście, jadąc do Sosnowca, obsługiwałby przystanek przy kościele na stanowisku wspólnym z pozostałymi liniami jadącymi w kierunku Niwki. W przeciwnym razie jest to podobny bezsens, jak pod dworcem w Sosnowcu.
Przydałby się też przystanek przy ul. Dybowskiego. Przecież to jest duże osiedle, autobus przez nie przejeżdża, ale w ogóle się nie zatrzymuje w pobliżu bloków. Trzeba iść albo na Szybową, albo pod dawną kopalnię. Tak, czy owak, daleko.
Ja pokusiłbym się o zrobienie wjazdu kieszeniowego na Bór (obsługa przystanku Bór Bloki). Od wiaduktu do tego przystanku jest może z 300 metrów, więc wychodzi ok. pół kilometra w każdym kursie więcej. Czasowo też byłoby to może 3 minuty dłużej. W dodatku, na tym końcowym odcinku już w ogóle zbyt wiele osób nie jeździ, więc obecni pasażerowie wiele by nie ucierpieli. A dzięki temu mógłby nabrać jakichś sensownych napełnień.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności