Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Katowice Rynek - nowy układ torowy
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=42&t=2635
Strona 1 z 11

Autor:  (37) michał [ Cz 7.04.2011, 19:16 ]
Tytuł:  Katowice Rynek - nowy układ torowy

W nawiązaniu do http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=1835
oraz tekstu z DZ http://www.dziennikzachodni.pl/fakty24/ ... ,id,t.html i GW http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72 ... ronda.html
czy wiadomo już jaki będzie los tego feralnego skrętu?

Autor:  adam86 [ Cz 7.04.2011, 19:23 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

Oczywiście, że jest przesądzone. Tramwajarze zrobią przecież co im Uszok każe.

Autor:  memphis [ Cz 7.04.2011, 19:25 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

Póki co dostaliśmy odpowiedź od Uszoka powtarzającą te same dyrdymały o ochronie budynku Teatru. Czekamy cały czas na możliwość spotkania z nim.

Autor:  Daro85 [ Cz 7.04.2011, 19:35 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

"nie będziemy płakać nad skrętem do Zawodzia, bo zyskamy skręt do Brynowa"

Nie będziemy płakać po takich Tramwajach... W ogóle dziwne jest to, że samej spółce nie zależy na sensownej infrastrukturze, a ewentualne protesty muszą zgłaszać osoby bądź co bądź postronne- miłośnicy przecież pracownikami nie są (w przygniatającej większości).

Autor:  (37) michał [ Cz 7.04.2011, 19:37 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

A od czego ta możliwość zależy?

Przy okazji tematu - wczoraj w Muzeum Śląskim miało miejsce spotkanie z cyklu "Śląsk na poziomie". Tym razem gościem był architekt Tomasz Konior, który opowiadał o roli architektury w funkcjonowaniu miasta. W drugiej części wykładu oczywiście poruszona była kwestia przebudowy centrum miasta Katowic. Po wykładzie miała miejsce dyskusja, gdzie ku mojemu zaskoczeniu (pozytywnemu) ludzie poruszyli temat dostępności komunikacyjnej różnych części miasta, a raczej jej ograniczoności. Wskazywali na konieczność reorganizacji komunikacji pod kątem budowania systemu park&ride.
W pokazie slajdów można także było zobaczyć przykłady obrazujące, że transport miejski może być przyjaznym elementem w przestrzeni miejskiej: tramwaj sunący po trawniku, czy węzeł tramwaju na placu służącym za deptak. Niestety nie pamiętam jakie to były miasta, ale myślę, że wielu z użytkowników tego forum potrafi wskazać takie przykłady.

A wracając do naszego teatru to w jaki sposób dokładnie ten łuk ma szkodzi budynkowi?

Autor:  Daro85 [ Cz 7.04.2011, 19:42 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

adam86 napisał(a):
O, wreszcie coś mądrego napisałeś:P


Inni za to trzymają poziom :P

Cytuj:
A wracając do naszego teatru to w jaki sposób dokładnie ten łuk ma szkodzi budynkowi?


Będzie za blisko budynku Teatru. Optycznie, gdyby sobie to wyobrazić to wygląda na to, że promień skrętu byłby zbyt mały. Ale zabawne jest co innego- wyobraźmy sobie np. sytuację, gdyby w jakimś miejscu tak przebudowano skrzyżowanie dopuszczające skręty we wszystkich kierunkach, że nagle nie dałoby się na nim skręcić w prawo, czy w lewo... W Katowicach takie rozwiązania mają bogatą tradycję, patrz skrzyżowanie 1 Maja/Graniczna/Dudy-Gracza ;).

Autor:  (37) michał [ Cz 7.04.2011, 19:45 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

Daro85 napisał(a):

Będzie za blisko budynku Teatru.


ale, że co? drgania?

Autor:  Kuba. [ Cz 7.04.2011, 19:51 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

Ja proponuję wybrać się do Rialto i posiedzieć na balkonie... Jak przejeżdża tramwaj to drgania są odczuwalne i budynek jakoś stoi...

Autor:  Daro85 [ Cz 7.04.2011, 19:54 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

(37) michał napisał(a):
ale, że co? drgania?


Tak jak sobie na to patrzę z góry to wygląda na to, że skręt w prawo z Warszawskiej musiałby być bardziej na wschód niż obecnie. Pewnie trzebaby zabrać część tego skwreczka co jest przed Teatrem- a znając perfekcję planowania w Katowicach projekt nie wykracza ani 0,5 metra w stronę odcinka remontowanego w ramach remontu Warszawskiej, a w takim wypadku najzwyczajniej w świecie na taki skręt zabraknie miejsca. I jeszcze trzeba przystanek przesunąć, ale przecież on już jest poza planem to przecież nie można... Ale rzeczywiście tory byłyby znacznie bliżej budynku Teatru.

Autor:  (37) michał [ Cz 7.04.2011, 19:57 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

Ale ja pytam o oficjalne argumenty Uszoka.

Autor:  adam86 [ Cz 7.04.2011, 20:00 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

Daro85 napisał(a):
Ale rzeczywiście tory byłyby znacznie bliżej budynku Teatru.

No i co w związku z tym, w czym to ma niby przeszkadzac w funkcjonowaniu teatru?

Autor:  Egon [ Cz 7.04.2011, 20:01 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

Wszystko to wg mnie znaczy tyle, że przez najbliższe kilka(-naście? -dziesiąt?) lat zakłada się wożenie ludzi stopiątkami i Helmutami oraz budowę nowych (?) torowisk przy użyciu starych technologii. O Siemensach czy Bombardierach możemy zapomnieć. Za takie tramwaje i nieprzydatny skręt z Warszawskiej w Św. Jana oraz likwidację technicznej pętli w okolicach to ja grzecznie dziękuję. To już wolę, żeby te tramwaje zaorać.

Autor:  Daro85 [ Cz 7.04.2011, 20:01 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

adam86 napisał(a):
No i co w związku z tym, w czym to ma niby przeszkadzac w funkcjonowaniu teatru?


Uszatego się zapytaj- on wszystko wie przecież... Przy okazji się go zapytać możesz jak widzi dalszy przebieg ulicy Moniuszki (dwukierunkowej) dalej na Wschód...
A dodatkowy smaczek jest taki, że Teatr nie jest miejski. Naciski skądś indziej są czy jak?

Autor:  adam86 [ Cz 7.04.2011, 20:02 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

Egon napisał(a):
Wszystko to wg mnie znaczy tyle, że przez najbliższe kilka(-naście? -dziesiąt?) lat zakłada się wożenie ludzi stopiątkami i Helmutami oraz budowę nowych (?) torowisk przy użyciu starych technologii. O Siemensach czy Bombardierach możemy zapomnieć.

Ekhem, akurat torowisko ma być w jak najbardziej nowoczesnej teochnologi, tylko, ze to nic nie ma do funkcjonalnosci układu torowego.

Autor:  (37) michał [ Cz 7.04.2011, 20:06 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

Daro85 napisał(a):

Uszatego się zapytaj- on wszystko wie przecież...


Powiedziałeś co wiedziałeś :-P
Jeśli przykladow ktoś powie, że za blisko, to w dalszej kolejności nasuwa mi się pytanie... jakie to ma mieć konsekwencje dla budynku teatru, jeśli ma mieć i jaka jest podstawa takiego stwierdzenia? ekspertyzy itp.

Autor:  (37) michał [ Cz 7.04.2011, 20:07 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

Drgania możemy wyeliminować odpowiednią technologią torowiska, więc co? Aspekt wizualny?

Autor:  Daro85 [ Cz 7.04.2011, 20:24 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

(37) michał napisał(a):
jakie to ma mieć konsekwencje dla budynku teatru, jeśli ma mieć i jaka jest podstawa takiego stwierdzenia? ekspertyzy itp.


Może takie, ze część działki musiałaby być wykupiona od wojewody, może takie, że trzeba się zamknąć w którymś tam miejscu ulicy Warszawskiej, bo dalszy ciąg podlega np. jakiemuś programowi inwestycyjnemu, może takie, ze zatwierdzono projekt i MPZP, a akurat trzebaby zacząć, bo coś tam (np. możliwe, że w tym roku prace przy Galerii na Dworcu wejdą w fazę, która wymusza jakieś tam działanie)- nowy projekt i nowe MPZP to kolejne 2 lata itd. itp.

Autor:  (37) michał [ Cz 7.04.2011, 20:26 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

Daro85 napisał(a):
(37) michał napisał(a):
jakie to ma mieć konsekwencje dla budynku teatru, jeśli ma mieć i jaka jest podstawa takiego stwierdzenia? ekspertyzy itp.


Może takie,


morze jest szerokie i ogromne :-D

jest konkret albo go nie ma? nic poza tym mnie nie interesuje ;-)

Autor:  memphis [ Cz 7.04.2011, 20:48 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

Fragment pisma:

Piotr Uszok napisał(a):
Postulat zachowania relacji tramwajowej Zawodzie ( ul. Warszawska) - Rondo ( Al. W. Korfantego ) był przedmiotem licznych analiz. W ich wyniku, na wniosek Dyrekcji Teatru Śląskiego, w celu stworzenia przestrzeni publicznej przed teatrem, ochrony zabytkowego budynku i jego ważnej dla kultury regionu funkcji przed niekorzystnym oddziaływaniem bliskości linii tramwajowej zrezygnowano z połączenia Rondo - Zawodzie.


Co do samego skrętu i zajmowania przez niego terenu pod Teatrem to wystarczy przecież zerknąć na rysunki i zobaczyć, że obecny skwer pod Teatrem (to z kostki od schodów do krawężnika) byłoby nietknięte. A samo przesunięcie torowiska na wschód ogranicza znacznie przestrzeń przed Teatrem. Więc jak się chce tę przestrzeń "uwalniać" to należało torowisko przesunąć całkiem na drugą stronę Rynku, a nie opowiadać pierdół o ochronie budynku.

Cytuj:
może takie, ze zatwierdzono projekt i MPZP, a akurat trzebaby zacząć, bo coś tam (np. możliwe, że w tym roku prace przy Galerii na Dworcu wejdą w fazę, która wymusza jakieś tam działanie)- nowy projekt i nowe MPZP to kolejne 2 lata itd. itp.


Nie ma MPZP dla śródmieścia Katowic przecież. Wchodzenie z inwestycją w Warszawską było wstępnie planowane, bo w jednej z wersji torowisko w rejonie obecnego przystanku miało być przesuwane aby zrobić wlot do tunelu, z którego na szczęście zrezygnowano.

Generalnie nie doszukiwałbym się zbytnich szczegółów w tej decyzji. Po prostu Uszok do spółki z dyrektorem Teatru i Społem, przy milczącej akceptacji TŚ i KZK GOP pozbył się problemu ze skrętem. I tyle w temacie.

Autor:  (37) michał [ Cz 7.04.2011, 20:59 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

memphis napisał(a):

Generalnie nie doszukiwałbym się zbytnich szczegółów w tej decyzji. Po prostu Uszok do spółki z dyrektorem Teatru i Społem, przy milczącej akceptacji TŚ i KZK GOP pozbył się problemu ze skrętem. I tyle w temacie.


Tylko w czym on widzi problem?

Strona 1 z 11 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/