Forum WPK http://forum.wpk.katowice.pl/ |
|
Katowice Rynek - nowy układ torowy http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=42&t=2635 |
Strona 9 z 11 |
Autor: | inżinier [ Cz 12.04.2012, 15:42 ] |
Tytuł: | Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy |
40 rozumiem na helmutach? Nie będzie za ciasno rzeszom zadowolonych pasażerów w 33?! |
Autor: | rifi [ Cz 12.04.2012, 15:46 ] |
Tytuł: | Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy |
motley napisał(a): RafalUrbino18 napisał(a): Egon napisał(a): butthead napisał(a): I pasażerowie, którzy "odnajdą" przystanek "nowych" linii... Gdzie będą nocować wagony kursujące po drugiej stronie? Zapewne w Będziniu. I po co było likwidować zajezdnię w Szopienicach? Czyli zdejmą citadisy z 6/16? No przecierz citadisy dojeżdzają do Chorzowa Batorego więc może przeniosą je do Batorego i mogły by spokojnie jężdzić na 6 i 16. |
Autor: | motley [ Cz 12.04.2012, 15:48 ] |
Tytuł: | Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy |
Ostatnio, kiedy było zastosowane takie rozwiązanie (2009, remont trasy na Zawodzie), citadisy ze dwa tygodnie stały na Zawodziu. A co do linii 40 - wg szybkich wyliczeń potrzeba 8 pociągów*, w uruchomieniu codziennie jest 6 helmutów (nonsens swoją drogą), więc może pożyczka dwóch 111 i nieprzerwana seria awarii? :DD *11 minut do Rynku, 2 minuty na zmianę kierunku, bo jak wiemy, tramwajarze nie lubią się gonić ;), 11 minut do zajezdni = 24, 16 minut przerwy więc odjazdy co 40 min z zajezdni. |
Autor: | adam86 [ Cz 12.04.2012, 16:57 ] |
Tytuł: | Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy |
motley napisał(a): Czyli zdejmą citadisy z 6/16? Niby czemu? Wyjazd z RHT przez Gliwicką. |
Autor: | Ludw_K [ Cz 12.04.2012, 23:04 ] |
Tytuł: | Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy |
Czy ten przystanek spod teatru ma być przeniesiony w okolice Szkolnej na stałe czy tylko na czas przebudowy, bo mnie już nic nie zdziwi ? Powiem szczerze - mnie się to wszystko razem totalnie nie podoba. |
Autor: | P Śl [ Cz 12.04.2012, 23:16 ] |
Tytuł: | Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy |
Na stale tylko tory beda blizej Muzeum Śląskiego. |
Autor: | Daro85 [ Pt 13.04.2012, 7:32 ] |
Tytuł: | Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy |
Ludw_K napisał(a): Czy ten przystanek spod teatru ma być przeniesiony w okolice Szkolnej na stałe czy tylko na czas przebudowy, bo mnie już nic nie zdziwi ? W sumie nie byłaby to tragedia- dałoby się przesiadać z autobusów do tramwajów przynajmniej, szkoda, tylko, że akurat taka lokalizacja dla tramwajów jest bez sensu. |
Autor: | motley [ Pt 13.04.2012, 11:00 ] |
Tytuł: | Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy |
Przy okazji rozpieprzyli też przesiadki z Chorzowa na Brynów, tak w robocze, jak i w wolne. Szybkie wyliczenia: obecnie z Rynku do Zawodzia średnio może przejechać przeszło 3300 osób (policzone na podstawie danych z www TŚ, wiadomo, że do stopiątki 125 osób nie wejdzie, nie liczyłem też zjazdów). 40 co 5 minut zapewnia transport nieiwele ponad 2900 osobom, a co 7-8 - niecałym 1940. Co oznacza, że w międzyszczycie oferta zostanie skrojona o jakąś 1/3 ;) Nie zapominajmy też o zawieszeniu 13 i nie dodaniu niczego innego - można się spodziewać, że po remoncie wróci nie dojeżdżając już do Batorego. W takiej sytuacji pasażerowie z Batorego i Załęża zamiast 15 mają 11 wagonów na godzinę. 16 również będzie pocięta tak w robocze, jak i w wolne. Tak samo z 11. Na 14 dodano wieczorne kursy potrzebne dla wożenia powietrza. Remont remontem, ale zmiany na dużo gorsze ;P |
Autor: | myszka [ Pt 13.04.2012, 20:34 ] |
Tytuł: | Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy |
Na KZK są już nowe rozkłady. Na linii 6 co 2 pociąg będzie niskopodłogowy (5pociągów). Na 16 zostają tylko 3 citki. Co ciekawe 33 ma dalej rozkład zakładający kursowanie z Zawodzia. Szkoda też, że T7 nie przejął Batory. Włączanie się na linię do Siemianowic jest 2 razy dłuższe niż trasa podstawowa. Całe 3 miasta z zachodu na wschód plus Siemianowice. Szkoda, że znowu zmieniając rozkłady 11 nie ma połączeń z 1ki. Dalej 11ka odjeżdża 3 minuty przed dojazdem 1ki. A jadąc pierwszą 17ką do Jadwigi już nam nie ucieknie 20ka bo jej o tej porze nie będzie. Zgroza. |
Autor: | butthead [ Pt 13.04.2012, 22:07 ] |
Tytuł: | Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy |
Likwidacja zajezdni w Chorzowie Batorym była posunięciem zupełnie irracjonalnym z punktu widzenia prowadzenia ruchu i będzie pokutować przez lata. 7-ka jest tego chyba najjaskrawszym przykładem, z pociągami niezależnie od aktualnych modyfikacji trasy walącymi dziesiątki pustych wozokilometrów w środku nocy do miejsca włączenia na linię. |
Autor: | motley [ So 14.04.2012, 10:09 ] |
Tytuł: | Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy |
myszka napisał(a): Szkoda, że znowu zmieniając rozkłady 11 nie ma połączeń z 1ki. Dalej 11ka odjeżdża 3 minuty przed dojazdem 1ki. A jadąc pierwszą 17ką do Jadwigi już nam nie ucieknie 20ka bo jej o tej porze nie będzie. Zgroza. O 4:10 z Chorzowa wali kupa ludzi do placu Wolności (wg liczenia wysiadło tam przeszło 60 osób, na rynku prawie 20), odebranie im tego to jakiś nonsens.
|
Autor: | Crom [ So 14.04.2012, 12:29 ] |
Tytuł: | Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy |
Potwierdzam. Około 4:40 jest taki szczyt na pl. Wolności. |
Autor: | 888 [ Nd 15.04.2012, 8:37 ] |
Tytuł: | Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy |
Cytuj: Likwidacja zajezdni w Chorzowie Batorym była posunięciem zupełnie irracjonalnym z punktu widzenia prowadzenia ruchu i będzie pokutować przez lata. 7-ka jest tego chyba najjaskrawszym przykładem, z pociągami niezależnie od aktualnych modyfikacji trasy walącymi dziesiątki pustych wozokilometrów w środku nocy do miejsca włączenia na linię. Niestety, najbardziej ucierpiały na tym Świętochłowice. Likwidacja zajezdni w Batorym oraz odcięcię od Stroszka (Łagiewniki), jest bardzo uciążliwe. Chodzi tu oczywiście o wczesne kursy w kierunku Katowic i odwrotnie póżnym wieczorem. Zajezdni już nie będzie a dłużąca się sprawa odbudowy toru w Łagiewnikach na pewno sytuacji nie poprawia. |
Autor: | Ludw_K [ Nd 15.04.2012, 12:27 ] |
Tytuł: | Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy |
Daro85 napisał(a): W sumie nie byłaby to tragedia- dałoby się przesiadać z autobusów do tramwajów przynajmniej, No tak, ale za to z tramwajów do tramwajów przesiadka będzie jeszcze gorsza niż dotychczas. Mam tu na myśli przesiadanie się pasażerów jadących od Zawodzia w kierunku ronda i os. Tysiąclecia oraz w kier. Brynowa (tu ew. może powstać jakaś linia bezpośredna) jak i jadących od strony pl. Wolności w kier. Brynowa. Jeśli przystanki dla linii wsch-zach. będą w pobliżu Szkolnej a dla linii płn-południe na Korfantego to przesiadający się pasażerowie będą mieli do pokonania ok. 300m. pieszo. Należy przy tym pamiętać, że liczba przesiadających się wzrośnie, w przyszłości może dość znacznie zwłaszcza jeśli (czego można się spodziewać) więcej autobusów będzie kończyć trasę na Zawodziu, a w przyszłości może także nie wszystkie autobusy z kier. północnego jak i południowego będą dojeżdżać do centrum a do tego nie będzie bezpośredniego połączenia tramwajowego pomiędzy Zawodziem a Tysiącleciem jak i Wełnowcem. |
Autor: | butthead [ Nd 15.04.2012, 12:30 ] |
Tytuł: | Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy |
No jak to, będzie przecież atrakcyjne połączenie z rundą honorową dookoła placu Wolności ;) |
Autor: | inżinier [ Nd 15.04.2012, 12:36 ] |
Tytuł: | Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy |
Jest w ogóle gdzieś na świecie przypadek linii tramwajowej wykonującej taki wjazd, jak hipotetycznie 14 na pl. Wolności? |
Autor: | butthead [ Nd 15.04.2012, 13:21 ] |
Tytuł: | Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy |
W Halberstadt jest pętla obsługiwana wyłącznie w weekendy raz na godzinę tramwajem odbijającym z głównej trasy (wjazd kieszeniowy trwa dziesięć minut), który zastępuje tam... autobus jeżdżący tylko w dni robocze. Może to jest przyszłość dla sieci tramwajowej w GOP? Różnica polega właściwie tylko na tym, że rozwiązanie niemieckie wynika z cięcia kosztów, a u nas będzie dokładnie odwrotnie. |
Autor: | Ludw_K [ Nd 15.04.2012, 22:52 ] |
Tytuł: | Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy |
butthead napisał(a): będzie przecież atrakcyjne połączenie z rundą honorową dookoła placu Wolności ;) Będzie, albo i nie, jeśli nie będzie chętnych by z niego korzystać, do ronda chyba nawet człowiek o słabej kondycji fizycznej szybciej dojdzie pieszo wysiadając z tramwaju przy Szkolnej. Jeśli takie połączenie powstanie to zapewne kolejną ciekawostką będzie druga za 138/238 w GOP linia o innym numerze w zlaeżności od kierunku jazdy, bo gdyby numer był taki sam to dopiero byłoby zamieszanie. A i tak niejeden pasażer pomyli się, na szczęście zawsze będzie mógł wysiąść w okolicach Rynku. |
Autor: | motley [ Nd 15.04.2012, 23:24 ] |
Tytuł: | Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy |
Ale przystanek przy Szkolnej przecież ma byc na czas przebudowy. Jeszcze 664/665 i 96/196 np ;P |
Autor: | butthead [ Nd 15.04.2012, 23:28 ] |
Tytuł: | Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy |
Ludw_K napisał(a): Będzie, albo i nie, jeśli nie będzie chętnych by z niego korzystać, Na T33 też nie ma chętnych, a jeździ w najlepsze ;)
|
Strona 9 z 11 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |