Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Katowice Rynek - nowy układ torowy
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=42&t=2635
Strona 10 z 11

Autor:  motley [ Nd 15.04.2012, 23:42 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

Jest ich coraz więcej i gdyby były pieniądze na kursowanie w takcie takim jak reszta, 33 miałaby rację bytu.

Autor:  butthead [ Pn 16.04.2012, 0:22 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

Tak, utrzymujmy dalej tą fanaberię, a jednocześnie na innych trasach w dni wolne dalej będzie komunikacyjna pustynia.

Autor:  motley [ Pn 16.04.2012, 11:38 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

Aj, źle mnie zrozumiałeś. Ja tylko gdybam ;) Jasne, że pieniądze z 33 przydałyby się bardziej w innych miejscach, ale nie można takiej relacji skazywać od razu na potępienie, prawda?

Autor:  memphis [ Pn 16.04.2012, 14:59 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

motley napisał(a):
można takiej relacji skazywać od razu na potępienie, prawda?


Można, szczególnie jeśli w tym samym czasie likwiduje się bardziej potrzebne relacje.

Autor:  motley [ Pn 16.04.2012, 20:31 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

Relacji jako takiej, abstrahujac od wywalenia 14.

EOT może ;)

Autor:  Ludw_K [ So 21.04.2012, 23:08 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

motley napisał(a):
Ale przystanek przy Szkolnej przecież ma byc na czas przebudowy.

Z poprzedniej czyjejś wypowiedzi wynikało, że na stałe stąd te moje narzekania. Dzisiaj zobaczyłem jak to wyglada na miejscu no i już wszystko jasne - tylko nie do końca. Przesiadka z Warszawskiej na linie północ-południe i tak wymagać będzie (docelowo) pokonania nie tak bardzo krótkiego odcinka pieszo, co u nas jest dość powszechne. Nie mogę jednak zrozumieć dlaczego obecnie tj. podczas przebudowy węzła, pasażerowie jadący do/z Rynku będą zmuszeni wędrować aż od/do ul. Szkolnej. Co by się takiego złego działo gdyby tramwaj od Zawodzie dojeżdżał po teatr z pasażerami i po ich wymianie z tego miejsca odjezdżał. Przecież i tak będzie tu dojeżdżał celem nawrócenia, to dlaczego pusty, a ludzie będą szli (ew. niektórzy będą biegli) obok.

Autor:  motley [ So 21.04.2012, 23:17 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

Na pewno są jakieś regulacje zabraniające wyrzucania ludzi na placu budowy :P

Autor:  Daro85 [ Nd 22.04.2012, 8:59 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

motley napisał(a):
Na pewno są jakieś regulacje zabraniające wyrzucania ludzi na placu budowy :P


;) eeee, jak piją to trzeba wyrzucić :P.

Autor:  motley [ Nd 22.04.2012, 9:39 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

Mam jeszcze jedną teorię - może przystanek przeniesiono, by idealnie obsługiwać Salon Miasta znany również jako Obrzygany Deptak? :D Teraz czas dojścia do Lornety z Meduzą z przystanku Teatr Śląski to 2 minuty zamiast 5 minut. ;)

Autor:  adam86 [ Nd 22.04.2012, 10:28 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

Przystanek przeniesiono, bo tramwaj musi mieć miejsce do zmiany toru.

Autor:  motley [ Nd 22.04.2012, 22:42 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

Powiadasz? :P Przecież pisaliśmy o tym, że wypuszczenie ludzi po wjeździe na 'odcinek jednotorowy' nie powinno stanowić problemu, i że niezrozumiała jest decyzja o przeniesieniu przystanku dwie przecznice dalej.

Autor:  P Śl [ Nd 22.04.2012, 22:52 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

Dla mnie bardzo ciekawie sie zapowiadal wjazd na jednotor, a konkretnie to, ze jak dobrze dojrzalem bedzie nad droga z racji szyn w betonie.

Autor:  adas [ Nd 22.04.2012, 23:29 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=456 - tak to wygląda.

Autor:  adam86 [ Pn 23.04.2012, 13:24 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

motley napisał(a):
Powiadasz? :P Przecież pisaliśmy o tym, że wypuszczenie ludzi po wjeździe na 'odcinek jednotorowy' nie powinno stanowić problemu, i że niezrozumiała jest decyzja o przeniesieniu przystanku dwie przecznice dalej.

Skoro jest dla Ciebie niezrozumiała to pora podjąć pewne kroki aby stała się zrozumiała...

Autor:  motley [ Wt 24.04.2012, 21:36 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

adam86 napisał(a):
motley napisał(a):
Powiadasz? :P Przecież pisaliśmy o tym, że wypuszczenie ludzi po wjeździe na 'odcinek jednotorowy' nie powinno stanowić problemu, i że niezrozumiała jest decyzja o przeniesieniu przystanku dwie przecznice dalej.

Skoro jest dla Ciebie niezrozumiała to pora podjąć pewne kroki aby stała się zrozumiała...

To mi o tym opowiedz.

Autor:  Ludw_K [ Śr 25.04.2012, 23:26 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

adam86 napisał(a):
Skoro jest dla Ciebie niezrozumiała to pora podjąć pewne kroki aby stała się zrozumiała...


To mi o tym opowiedz.


Dla mnie też jest niezrozumiała i kroki ku jej zrozumieniu (ale bez pozytywnego efektu) podjąłem. Własnymi krokami pokonałem dzisiaj odcinek od przystanku przy Szkolnej do przystanku na Korfantego (jadąc z Zawodzia AE do Poniatowskiego). Cała podróż zajęła mi 18min, w tym spacerek przez Warszawską i Rynek 4min, oczekiwanie na 16-kę 2min. Przypuszczam, że przyczyną "wyrzucania" pasażerów z tramwaju przed rozjazdem może być wyjątkowo prymitywna jego konstrukcja w efekcie czego tramwaj bardziej obciążony mógłby kontynuować jazdę po asfalcie. To tylko moje przypuszczenie, być może się mylę, ale zapewne nie mylę się jeśli napiszę, że są tu na forum tacy (zwłaszcza jeden) którzy wiedzą lecz nie powiedzą.
Jeśli jest tak jak przypuszczam, to i tak nie jest to dla mnie nie całkiem zrozumiałe, bo wydaje mi się, że zrobienie tu normalnego, solidnego połączenia torów i pozostawienie tego na stałe miałoby sens, bowiem mogłoby być wykorzystywane w przyszłości w różnych sytuacjach awaryjnych.

Autor:  adam86 [ Cz 26.04.2012, 9:23 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

Ludw_K napisał(a):
Przypuszczam, że przyczyną "wyrzucania" pasażerów z tramwaju przed rozjazdem może być wyjątkowo prymitywna jego konstrukcja w efekcie czego tramwaj bardziej obciążony mógłby kontynuować jazdę po asfalcie.

Nie, tam nie ma nic prymitywnego. Odpowiedz jest bardzo prosta, po pierwsze pasażerowie na slepej końcówce wychodziliby na 2 strony, po drugie motorowy musiałby iść peronem, po trzecie wystarczy, że się jeden wagon zepsuje i już następny ludzi nie wypuści.

Autor:  motley [ Cz 26.04.2012, 21:26 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

adam86 napisał(a):
Ludw_K napisał(a):
Przypuszczam, że przyczyną "wyrzucania" pasażerów z tramwaju przed rozjazdem może być wyjątkowo prymitywna jego konstrukcja w efekcie czego tramwaj bardziej obciążony mógłby kontynuować jazdę po asfalcie.

Nie, tam nie ma nic prymitywnego. Odpowiedz jest bardzo prosta, po pierwsze pasażerowie na slepej końcówce wychodziliby na 2 strony, po drugie motorowy musiałby iść peronem, po trzecie wystarczy, że się jeden wagon zepsuje i już następny ludzi nie wypuści.

I wytłumaczenie tego zajęło Ci dwa posty, pierwszy durny, drugi rzeczowy. Gratuluję. Dziękuję.

Autor:  adam86 [ Pt 27.04.2012, 8:39 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

Wytłumaczenie tego jest tak oczywiste, że każdy miłośnik na jako takim poziomie powinien sam sobie an to pytanie odpowiedzieć. Zaś co do samej przelotki, to pogratulować długości jednotoru.

Autor:  Ludw_K [ Pt 27.04.2012, 23:32 ]
Tytuł:  Re: Katowice Rynek - nowy układ torowy

adam86 napisał(a):
po pierwsze pasażerowie na slepej końcówce wychodziliby na 2 strony, po drugie motorowy musiałby iść peronem, po trzecie wystarczy, że się jeden wagon zepsuje i już następny ludzi nie wypuści.

Z tych argumentów sens ma tylko ostatni i to nie do końca, albowiem na tym jednotorowym odcinku zmieszczą się dwa helmuty i to nawet w wiekszości przy peronie.
Pasażerowie wysiadaliby i wsiadali z tej strony z której motorniczy otworzyłby dzrzwi, a nie na 2 strony, nie rozumiem również dlaczego motorniczy nie mógłby przejść przez wagon pomiędzy pasażerami (chyba aż takiego tłoku nie ma, no a gdyby w szczycie byłoby to rzeczywiście utrudnione to przeszedłby peronem i co by się stało ?).
Inna rzecz, że obecnie to i tak bez znaczenia bo torowisko na ostatnim odcinku jest wyłączone z ruchu (nawet nie ma trakcji) - tylko nie wiem "po jakiego grzyba" przecież rozjazd w kier. Brynowa nie będzie na tak długim odcinku, zapewne będzie zaczynał się za peronami, a te nie będą skracane. To nie wszystko jeśli chodzi o utrudnienia życia, nie tylko dojazdy stały się koszmarem ale także przechodzenie przez Rynek m.in. przez zamknięcie i zastawienie siatką omawianego tu odcinka toru. Dojście z "Zenitu" do przystanu 16-ki (podobnie z innego, ale tu w pełni uzasadnionego powodu, z 3-go Maja do 40-ki) to dobry kawał drogi.

Strona 10 z 11 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/