Teraz jest Cz 18.04.2024, 12:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 212 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Goodbye Sebzda!
Napisane: Pt 2.09.2011, 22:52 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Crom napisał(a):
Powiedz mi co Ci daje ta dyspozytornia? Nic.
To w takim razie po co w PKM-ie dyspozytornia, skoro i tak nic nie daje? ;)
Crom napisał(a):
Ikarus jest jaki jest, ale przynajmniej niezawodny, przewiewny na dodatek 4 drzwiowy, a na pewno lepszy niż typowy Sebzdowy zaprzegub.
Stan techniczny wozów PUP-y się w ostatnich latach osunął, to fakt. Tym niemniej każdy kolejny ikarus w ruchu to naprawdę jest rozpacz - może z perspektywy GOP-u tego aż tak nie widać.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Goodbye Sebzda!
Napisane: So 3.09.2011, 6:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 14.01.2004, 23:55
Posty: 366
Lokalizacja:
SO
piotrekw napisał(a):
M11 napisał(a):
A tak sobie obliczyłem...
Na zakończenie pozwolę sobie zacytować takie przysłowie:
"Nie dyskutuj z debilem - zdenerwuje Cię, sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem."

Widać argumentów już zabrakło, skoro uciekasz się do wycieczek osobistych.


Bynajmniej!
Po prostu uważam za bezcelową dyskusję, z kimś kto nie potrafi doszukać się zwykłej przenośni (albo porównania), czepia się o przysłowiowy "przecinek", a jednocześnie sam nie potrafi merytorycznie odnieść się do mojego wywodu.

_________________
M11


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Goodbye Sebzda!
Napisane: So 3.09.2011, 9:51 
- Moderator -

Dołączył(a): Nd 10.04.2005, 13:53
Posty: 1677
Lokalizacja:
Siemianowice Śląskie
piotrekw napisał(a):
Crom napisał(a):
Ikarus jest jaki jest, ale przynajmniej niezawodny, przewiewny na dodatek 4 drzwiowy, a na pewno lepszy niż typowy Sebzdowy zaprzegub.

Za to te PKSowe neosie to są super przewiewne, ani jednego otiweranego okna, a klima nie dziala. I o to w tym chodzi, że jeżdzi co popadnie, nikogo nie obchodzi w jakim stanie, wazne, ze cokolwiek jedzi. i dlatego nic sie nie zmieniło. Z resztą ten PKS to gdzies w okolicy Katowic stacjonuje?

Cytujesz o Ikarusie piszesz o Neosiu, trochę chyba nie tędy. Jakie to ma dla Ciebie za znaczenie gdzie stacjonuje? To jest ich osobista sprawa, nikt za dojazd nie płaci. Jeżeli się nie mylę PKS SG parkował na Diagnocarze na Miechowicach.

Cytuj:
Nie, na 3 liniach jeździ PKM, co samo przez się oznacza poprawę komfortu, bezpieczeństwa i punktualności. ;)

Co wniósł Twój post do dyskusji?

butthead napisał(a):
To w takim razie po co w PKM-ie dyspozytornia, skoro i tak nic nie daje? ;)

Żeby ludzie mieli pracę ;) i żeby ktoś panował nad tymi ~30 liniami na każdej zajezdni.
butthead napisał(a):
Stan techniczny wozów PUP-y się w ostatnich latach osunął, to fakt. Tym niemniej każdy kolejny ikarus w ruchu to naprawdę jest rozpacz - może z perspektywy GOP-u tego aż tak nie widać.

Nie przeczę, że tak nie jest. Ale tych wszystkich ultra fajnych niebieskich wozów nie zastąpiły same Ikarusy. Pojawiają się one tylko na jednej linii z 8 (OIDP).

_________________
Obrazek


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Goodbye Sebzda!
Napisane: So 3.09.2011, 10:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2928
A widzicie, 813 tajniacko (i tymczasowo oczywiście) w paru zjazdówkach z Katowic wydłużono do Dworca ;)

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Goodbye Sebzda!
Napisane: So 3.09.2011, 10:23 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Crom napisał(a):
Ale tych wszystkich ultra fajnych niebieskich wozów nie zastąpiły same Ikarusy. Pojawiają się one tylko na jednej linii z 8 (OIDP).


Na dwóch innych jeżdżą za to stare 120-tki ;) A na jeszcze innych heblowate używki nie różniące się (poza kolorem) kompletnie niczym od tych od Sebzdy (czasem nawet z tego samego miasta są). Innymi słowy - stan taboru obecnie jest zupełnie przypadkowy, nie ma żadnego znaczenia dla wyboru przewoźników i nie miał też żadnego znaczenia przy wypowiadaniu umowy. System jest chory i patologiczny, nie daje żadnych rozsądnych perspektyw i upadek Sebzdy jest kolejnym z dziesiątek przykładów na to, że nie ma szans na normalnych przewoźników, inwestujących w tabor, zaplecze i kadry z myślą o przyszłości. Bo przyszłości nie ma - jest dzień dzisiejszy, jakoś się kula, a jutro i za miesiąc to się zobaczy. Jak się jakiś hebel posypie to przyjedzie inny, a jak w PKM-ie braknie kasy to się sypnie z gminnej puli. A ponieważ komunikacją miejską jeździ coraz mniej osób i będzie jeździło jeszcze mniej (brak rozwoju, błędne koło, itd.), więc nic lepiej będzie. I żadne bajeranckie citaro z żółtego PKMu tego nie zmieni.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Goodbye Sebzda!
Napisane: So 3.09.2011, 11:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 20.06.2011, 13:08
Posty: 199
Lokalizacja:
Katowice
memphis napisał(a):
Crom napisał(a):
Ale tych wszystkich ultra fajnych niebieskich wozów nie zastąpiły same Ikarusy. Pojawiają się one tylko na jednej linii z 8 (OIDP).


Na dwóch innych jeżdżą za to stare 120-tki ;) A na jeszcze innych heblowate używki nie różniące się (poza kolorem) kompletnie niczym od tych od Sebzdy (czasem nawet z tego samego miasta są). Innymi słowy - stan taboru obecnie jest zupełnie przypadkowy, nie ma żadnego znaczenia dla wyboru przewoźników i nie miał też żadnego znaczenia przy wypowiadaniu umowy.

W niektórych przypadkach powiedziałbym, że jest nawet gorzej - patrzcie taką 600 - pojawiał się na niej bardzo często Mastero czy jakiś inny #22, #27 lub #32, a teraz po wkroczeniu Irexu mamy brudne (#631) lub z rdzą wyłażącą na potęgę (#630) MANy. Co do 672 to o ile w robocze jakoś to wygląda dzięki Neoplanom z Żar, to dzisiejsza sobota to porażka - Setra rodem z tych D-tkowych (S215 SL) i żółty MAN NL202 (za PUP mieliśmy chociaż 100% niskich wozów, w dodatku jeden był przegubowy). PKM Sosnowiec też zbytnio się nie przesila, dziś na 154 co prawda Citaro #717, ale szczerze mówiąc w dni robocze spodziewałem się czegoś lepszego na liniach, które objęli.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Goodbye Sebzda!
Napisane: So 3.09.2011, 11:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13990
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Crom napisał(a):
Cytujesz o Ikarusie piszesz o Neosiu, trochę chyba nie tędy.

No właśnie tędy, bo to nie chodzi o to, że tu jedzie ikarus a tam neoś, tylko o to, że nikogo kompletnie nie obchodzi co jeździ i jaki jest standard tego. o ile PKM Sosnowiec sobie uruchomił klimę w MB, to PKS nie.
Cytuj:
Jakie to ma dla Ciebie za znaczenie gdzie stacjonuje? To jest ich osobista sprawa, nikt za dojazd nie płaci.

I nikogo też nie obchodzi kiedy rezerwa dotrze.
Cytuj:
Jeżeli się nie mylę PKS SG parkował na Diagnocarze na Miechowicach.

To było daaawano temu jak 280 jeździło do Bytomia.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Goodbye Sebzda!
Napisane: So 3.09.2011, 13:34 
- Moderator -

Dołączył(a): Nd 10.04.2005, 13:53
Posty: 1677
Lokalizacja:
Siemianowice Śląskie
memphis napisał(a):
Crom napisał(a):
Ale tych wszystkich ultra fajnych niebieskich wozów nie zastąpiły same Ikarusy. Pojawiają się one tylko na jednej linii z 8 (OIDP).

Na dwóch innych jeżdżą za to stare 120-tki ;) A na jeszcze innych heblowate używki nie różniące się (poza kolorem) kompletnie niczym od tych od Sebzdy (czasem nawet z tego samego miasta są). Innymi słowy - stan taboru obecnie jest zupełnie przypadkowy, nie ma żadnego znaczenia dla wyboru przewoźników i nie miał też żadnego znaczenia przy wypowiadaniu umowy. System jest chory i patologiczny, nie daje żadnych rozsądnych perspektyw i upadek Sebzdy jest kolejnym z dziesiątek przykładów na to, że nie ma szans na normalnych przewoźników, inwestujących w tabor, zaplecze i kadry z myślą o przyszłości. Bo przyszłości nie ma - jest dzień dzisiejszy, jakoś się kula, a jutro i za miesiąc to się zobaczy. Jak się jakiś hebel posypie to przyjedzie inny, a jak w PKM-ie braknie kasy to się sypnie z gminnej puli. A ponieważ komunikacją miejską jeździ coraz mniej osób i będzie jeździło jeszcze mniej (brak rozwoju, błędne koło, itd.), więc nic lepiej będzie. I żadne bajeranckie citaro z żółtego PKMu tego nie zmieni.

To, że system jest chory i patologiczny nie musicie mnie przekonywać i że powinno się to odbywać inaczej to ja doskonale wiem. Sam dobrze wiesz, że jest to zmiana tymczasowa i kto miał ten posłał z wolnej ręki co miał. Nie jest to zmiana przewoźników na podstawie przetargów o niższych wymaganiach niż dotychczas. Poczekajmy na przetargi i wtedy można będzie stwierdzić dobitnie, że jest to zmiana na gorsze a może i lepsze ;) A to, że kiedyś obudzimy się z ręką w nocniku jest nieuniknione. KZK należy wyczyścić na stołkach, układ komunikacyjny totalnie zreorganizować i wtedy można będzie mówić o komunikacji miejskiej na poziomie Europejskim - na razie jest Zakaukazie.

Cytuj:
No właśnie tędy, bo to nie chodzi o to, że tu jedzie ikarus a tam neoś, tylko o to, że nikogo kompletnie nie obchodzi co jeździ i jaki jest standard tego. o ile PKM Sosnowiec sobie uruchomił klimę w MB, to PKS nie.

Ale co to ma do rzeczy? Sebzda spełniał jakieś standardy albo był z tego rozliczany? Raczej nic z tych rzeczy, a jeżeli był kiedyś karany za "luksus" berlińczyków na PKSie to jest zupełnie inna sprawa. Tu wszystko się rozbija o organizatora i jego pieczę, a ja wcale o tym nie mówię bo temat dupiatości KZK jest już nudny i kolejną dyskusją tutaj nic się w tej materii nie zmieni.

_________________
Obrazek


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Goodbye Sebzda!
Napisane: So 3.09.2011, 13:40 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Crom napisał(a):
Poczekajmy na przetargi i wtedy można będzie stwierdzić dobitnie, że jest to zmiana na gorsze a może i lepsze ;) A to, że kiedyś obudzimy się z ręką w nocniku jest nieuniknione.


Otóż to. Dlatego idiotyczne są stwierdzenia, że teraz nagle wywalenie Sebzdy to jest genialne posunięcie KZK, wszystkim żyje się lepiej i w ogóle jest cudownie. Na razie nawet nie wiemy na ile są umowy podpisane, nie mówiąc o tym, że nikt nie wie co KZK wymyśli w przetargach. I to jest kolejna patologia, czyli brak jakiejkolwiek przewidywalności w polityce przetargowej. Jak tu inwestować? No, prawie brak, bo jedno jest pewne - pakiety PKMowskie z każdym kolejnym podejściem będą jeszcze większe i trudniejsze do obalenia.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Goodbye Sebzda!
Napisane: So 3.09.2011, 14:23 
- Moderator -

Dołączył(a): Nd 10.04.2005, 13:53
Posty: 1677
Lokalizacja:
Siemianowice Śląskie
memphis napisał(a):
I to jest kolejna patologia, czyli brak jakiejkolwiek przewidywalności w polityce przetargowej. Jak tu inwestować?

Ale po co inwestować skoro pierwszy 2 tygodnie po objęciu linii to można nawet ogórkiem objeździć ;-) Ja nie twierdzę, że wywalenie Sebzdy to jest genialne posunięcie albo gdzieś tak napisałem?

_________________
Obrazek


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Goodbye Sebzda!
Napisane: So 3.09.2011, 14:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13990
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Crom napisał(a):
Ale po co inwestować skoro pierwszy 2 tygodnie po objęciu linii to można nawet ogórkiem objeździć ;-)

Ale potem już trzeba coś mieć i nigdy nie wiadomo co będzie po tych 3 latach.
Cytuj:
Ja nie twierdzę, że wywalenie Sebzdy to jest genialne posunięcie albo gdzieś tak napisałem?

Ty nie, ale co niektórzy się tym wybitnie podniecają.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Goodbye Sebzda!
Napisane: Nd 4.09.2011, 16:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 17.09.2007, 7:54
Posty: 73
Lokalizacja:
Katowice
adam86 napisał(a):
Ty nie, ale co niektórzy się tym wybitnie podniecają.



Podniecanie - to za ostre słowo. Ale w moim przypadku przypomniało mi się tylko, jak to było z upadkiem PKM Bytom. Dzięki upadkowi PKM Bytom z GOPu zniknęło masę wozów w stanie wiadomo jakim. Tym razem również z GOPu zniknie przynajmniej część hebli.
Szkoda tylko, bo przecież wystarczy napisać dobry przetarg z bardzo wysokimi wymaganiami, niekoniecznie powodując upadki kolejnych firm przewozowych...

_________________
Lubisz turystykę? Wkręć się w to jeszcze bardziej!
.

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Goodbye Sebzda!
Napisane: Nd 4.09.2011, 16:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13990
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
palex napisał(a):
Podniecanie - to za ostre słowo. Ale w moim przypadku przypomniało mi się tylko, jak to było z upadkiem PKM Bytom. Dzięki upadkowi PKM Bytom z GOPu zniknęło masę wozów w stanie wiadomo jakim. Tym razem również z GOPu zniknie przynajmniej część hebli.

Póki co zamiast owych hebli jeżdżą podobne albo i nawet gorsze. To jest coś zupełnie innego niz upadek PKM Bytom. Z resztą wtedy też kilka dobrych autobusów przedwcześnie zakończyło żywot.
Cytuj:
Szkoda tylko, bo przecież wystarczy napisać dobry przetarg z bardzo wysokimi wymaganiami, niekoniecznie powodując upadki kolejnych firm przewozowych...

Taaak, bedziemy mieli kolejne białoruskie wynalazki. To nie chodzi o to, jakie będą wymagania, tylko jak się je egzekwuje, nie mówiąc już o terminach, które umożliwiają zamówienie normalnego autobusu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Goodbye Sebzda!
Napisane: Nd 4.09.2011, 18:56 

Dołączył(a): Cz 24.06.2010, 21:08
Posty: 607
adam86 napisał(a):
palex napisał(a):
Szkoda tylko, bo przecież wystarczy napisać dobry przetarg z bardzo wysokimi wymaganiami, niekoniecznie powodując upadki kolejnych firm przewozowych...

Taaak, bedziemy mieli kolejne białoruskie wynalazki. To nie chodzi o to, jakie będą wymagania, tylko jak się je egzekwuje, nie mówiąc już o terminach, które umożliwiają zamówienie normalnego autobusu.

Jeszcze trzeba mieć pieniądze, żeby kupić lepszy autobus. Za te stawki żaden prywaciarz nie kupi Mercedesa Citaro...

_________________
"Dać Polsce Śląsk, to jak małpie dać zegarek" (David Lloyd George, 1919)
"(...) z punktu widzenia 80 lat możemy powiedzieć, że małpa zegarek zepsuła"
(Jerzy Gorzelik, 2001)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Goodbye Sebzda!
Napisane: Nd 4.09.2011, 19:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13990
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Maciek2207 napisał(a):
Jeszcze trzeba mieć pieniądze, żeby kupić lepszy autobus. Za te stawki żaden prywaciarz nie kupi Mercedesa Citaro...

Nikt przecież nie kupuje autobusów nowych...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Goodbye Sebzda!
Napisane: Nd 4.09.2011, 19:33 

Dołączył(a): Nd 4.09.2011, 19:31
Posty: 2
już niedługo Sebzda odzyska swoje linie, co myślicie o takim scenariuszu?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Goodbye Sebzda!
Napisane: Nd 4.09.2011, 19:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2928
adam86 napisał(a):
Maciek2207 napisał(a):
Jeszcze trzeba mieć pieniądze, żeby kupić lepszy autobus. Za te stawki żaden prywaciarz nie kupi Mercedesa Citaro...

Nikt przecież nie kupuje autobusów nowych...

No a te wszystkie fabrycznie nowe MAZy?

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Goodbye Sebzda!
Napisane: Nd 4.09.2011, 20:12 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
palex napisał(a):
Dzięki upadkowi PKM Bytom z GOPu zniknęło masę wozów w stanie wiadomo jakim. Tym razem również z GOPu zniknie przynajmniej część hebli.
Które wozy od Sebzdy to heble ? Jakoś nie widzę aby coś lepszego jeździło po drogach. Przynajmniej MANy i Mercedesy po przemalowaniu a nie każdy z innej parafii.
Dzięki wygranej PKM Sosnowiec udało się przedłużyć żywot kolejnych złomów zamiast naturalnie dać im wieczny spoczynek. Mercedesy Citaro kupowane przez PKM Sosnowiec to też nie nowe autobusy więc nie wiem w czym podnieta.


Ostatnio edytowano Nd 4.09.2011, 20:16 przez lgor, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Goodbye Sebzda!
Napisane: Nd 4.09.2011, 20:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 23.03.2006, 12:22
Posty: 826
Lokalizacja:
Katowice
semek48 napisał(a):
już niedługo Sebzda odzyska swoje linie, co myślicie o takim scenariuszu?

W konsorcjum z PKM Bytom.

_________________
A4<-te linie to zęby Frankiewicza które zjadły tramwaj (c) Gliwice Kościuszki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Goodbye Sebzda!
Napisane: Pn 5.09.2011, 13:03 

Dołączył(a): Pn 3.10.2005, 13:21
Posty: 141
Lokalizacja:
Czeladź
Owszem pojawiły się na linii 814, którą podróżuję codziennie w zamian Ikarusy i ktoś powie, że są to autobusy gorsze od wszelkich niskaczy, które pojawiały się za czasów Sebzdy.
Pozornie. Bo "niebieskie" autobusy były wolniejsze, gorzej utrzymane, a przede wszystkim podróż nimi nie należała do komfortowych ze względu na panujący smród.
W zasadzie po kilkunastu minutach jazdy miało się ochotę pozbyć się ubrań i wziąć prysznic.

_________________
pozdrowienia
grek


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 212 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności