Teraz jest So 20.10.2018, 12:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Chorzów, Siemianowice)
Napisane: Nd 5.09.2010, 22:12 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Bardziej chodziło mi o odcinek Chorzów - Kochłowice, gdzie 48 jest skoordynowane ze 139. Pożyjemy, zobaczymy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 5.09.2010, 22:53 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Ty, faktycznie, nie moze byc, jedna linia, az w dwoch miejscach skoordynowana ? ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 5.09.2010, 23:43 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
W wielu miejscach na sieci da się dopatrzyć koordynacji, równie zapomnianej jak odwiecznego jeżdżenia stadami gdzie indziej. Nawiasem mówiąc te 48 możnaby w dni wolne spiąć ze 139, optymalizując uruchomienie. No ale cóż - różni przewoźnicy, niedasie ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 6.09.2010, 5:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
butthead napisał(a):
Bardziej chodziło mi o odcinek Chorzów - Kochłowice, gdzie 48 jest skoordynowane ze 139. Pożyjemy, zobaczymy.


Ta koordynacja jest mistrzowska, bo 139 jest skoordynowane zarówno z 48 jak i z tymi strzępami 144, tak by jechać ~30 minut po każdej z nich. Jaki z tego wniosek? :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 6.09.2010, 7:15 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
butthead napisał(a):
Nawiasem mówiąc te 48 możnaby w dni wolne spiąć ze 139, optymalizując uruchomienie. No ale cóż - różni przewoźnicy, niedasie ;)

1:05 i 2:01 faktycznie smialo mozna by zejsc do 4 wozow, ale wazne, ze koordynacja jest w weekend utrzymana rowniez.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 6.09.2010, 7:16 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
inżinier napisał(a):
Ta koordynacja jest mistrzowska, bo 139 jest skoordynowane zarówno z 48 jak i z tymi strzępami 144, tak by jechać ~30 minut po każdej z nich. Jaki z tego wniosek? :)

Sugerujesz wzmocnienie 144, a 139 do piachu ? ;>


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 6.09.2010, 13:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13362
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
butthead napisał(a):
W wielu miejscach na sieci da się dopatrzyć koordynacji, równie zapomnianej jak odwiecznego jeżdżenia stadami gdzie indziej. Nawiasem mówiąc te 48 możnaby w dni wolne spiąć ze 139, optymalizując uruchomienie. No ale cóż - różni przewoźnicy, niedasie ;)

No ale one jadą przecież nieco inaczej:>


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 6.09.2010, 15:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Cytuj:
Sugerujesz wzmocnienie 144, a 139 do piachu ? ;>


Tak, i do tego przeguba na 98. ;)

Ale poważnie. Takim rozwiązaniem na od zaraz, bez likwidacji szkieletowych połączeń bezpośrednich, roszad przewoźnikowych i dołożenia połowy kilometra, byłaby zmiana sobotniego rozkładu 98, puszczenie go w takcie 60/120' (jak to okrutnie brzmi!). W dwugodzinną dziurę wpuszczamy 144 i do tego ładnie komponujemy 48+139 i mamy piękny 20 minutowy takt. W niedziele godzinę odjazdu 48 pozostawiamy bez zmiany (koordynacja na dalszym odcinku), a 139 puszczamy tak jak dziś, 30 minut po nim. 98 służy nam w miarę możliwości do uzupełnienia okrojonego 139 rano.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 6.09.2010, 15:53 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
A tak poważnie, to należałoby kiedyś w końcu się zorientować, czy takie tasiemce jak 98 i 144 są w ogóle komukolwiek potrzebne.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 6.09.2010, 16:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Wycięcie tych linii to jest dopiero science-fiction, dlatego nawet tego nie rozpatrywałem.

Z tego co się pałęta po Chorzowie to 98, 144, 664, 665 są do natychmiastowego pogrzebania, a 165 (wespół z swoją mikrobusową odmianą 998) do gruntownej reformy. No ale to nie z tym betonem wszędzie wokół. Znów rozkręcam OT, więc proponuje EOT albo wydzielenie. :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 6.09.2010, 16:48 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3868
Lokalizacja:
Sosnowiec
inżinier napisał(a):
Wycięcie tych linii to jest dopiero science-fiction, dlatego nawet tego nie rozpatrywałem.

Z tego co się pałęta po Chorzowie to 98, 144, 664, 665 są do natychmiastowego pogrzebania, a 165 (wespół z swoją mikrobusową odmianą 998) do gruntownej reformy. No ale to nie z tym betonem wszędzie wokół. Znów rozkręcam OT, więc proponuje EOT albo wydzielenie. :)


664 i 665 łapią jakieś przypadkowe przewozy, co widać po asymetrii liczby pasażerów (665 jest dużo słabsza). Przy czym OIDW wskaźnikowo nie wyglądają źle... Ale sens istnienia tych linii w tej postaci jest dyskusyjny, a zwłaszcza to trzaskanie kilometrów do Przełajki.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 6.09.2010, 16:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Mnie bardziej zastanawia odcinek Węzłowiec - Maciejkowice - peryferia przy Kop. Barbara, kto i po co tym jeździ na tym odcinku? W zasadzie na odcinku zachodniochorzowskim napełnienia robią tam tylko Pnioki, stąd te dramatyczne pisemka by przerzucić autobusy z trasy Chorzów - Michałkowice na dodatkowe kursy 664/5 (www.664-665.rox.pl, jeśli ktoś nie zna szczegółów). W rejonie Żołnierzy Września ta linia jest kompletnie ignorowana, ludzie wolą czekać na 632, mimo że jedzie do centrum kilka minut dłużej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 6.09.2010, 17:26 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Wątek wydzielony, ku ogólnej frajdzie.

Nie twierdzę, że 98 i 144 trzeba zlikwidować, tylko zweryfikować czy ktokolwiek z tego na tak długich trasach korzysta. 98 na odcinku od centrum Chorzowa w stronę Siemianowic "od zawsze" wozi pojedyncze osoby (podobno uruchomiono to dla rzeszy górników jeżdżących z Siemianowic na Halembę...) i zaryzykuję stwierdzenie, że z tych dwóch możnaby zrobić jedną, kursującą jako dodatek do 139 z Chorzowa do Halemby.

Na 664/665 z Bytkowa do zakładów rozlokowanych w Maciejkowicach są niewielkie przewozy w szczycie (i nawet się wstrzela w potrzeby), w pozostałych godzinach pustki. Na dalszej części trasy wszystkie kursy w szczycie pokryte są z 663, które też potrzebuje zmian z uwagi na brak postoju na Batorym.

Podobnie jak w wielu innych przypadkach, jedynym rozwiązaniem jest rozeznanie faktycznych potrzeb i hard-reset sieci. Na razie wygląda to trochę tak, że flagową linią łączącą chorzowskie dzielnice jest furgon na kartofle ;) A w Siemianowicach naleśnik cieszący się zainteresowaniem pomimo obłędnie zakręconej trasy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 6.09.2010, 17:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13362
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
butthead napisał(a):
Nie twierdzę, że 98 i 144 trzeba zlikwidować, tylko zweryfikować czy ktokolwiek z tego na tak długich trasach korzysta. 98 na odcinku od centrum Chorzowa w stronę Siemianowic "od zawsze" wozi pojedyncze osoby (podobno uruchomiono to dla rzeszy górników jeżdżących z Siemianowic na Halembę...) i zaryzykuję stwierdzenie, że z tych dwóch możnaby zrobić jedną, kursującą jako dodatek do 139 z Chorzowa do Halemby.

Ale po co do halemby? Niech jedzie jedna linia czesto kursująca, czyli 139 do kochłowic, może i końzyć na bykowinie. Stamtąd powinna byc możliwosć przesiadki na halembę. Ale oczywiscie tu już jest kwestia 7 i kolejnych linii...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 6.09.2010, 17:43 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
inżinier napisał(a):
Tak, i do tego przeguba na 98. ;)

Nie bardzo, to lepiej wprowadzic dodatkowy autobus do obslugi takiej linii anizeli przeguba.
inżinier napisał(a):
W rejonie Żołnierzy Września ta linia jest kompletnie ignorowana, ludzie wolą czekać na 632, mimo że jedzie do centrum kilka minut dłużej.

A jeszcze bardziej wsiadac w tramwaj.
A odnosnie Przelajki to zauwazylem inny zasadniczy problem. 96/196 wylatuja w podobnym czasie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 6.09.2010, 17:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13362
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
P Śl napisał(a):
A jeszcze bardziej wsiadac w tramwaj.

Że co? Kaj tramwaj a kaj Żołnierzy Września...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 6.09.2010, 18:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
P Śl napisał(a):
A odnosnie Przelajki to zauwazylem inny zasadniczy problem. 96/196 wylatuja w podobnym czasie.


E tam- nie jest tam wcale źle- w szczycie zamiast jeździć co 15 chodzą co 10-20, ale to są jednak linie kursujące odmienną trasą i dostępność poszczególnych punktów podróży w obu przypadkach (mimo, że to te same punkty) jest zupełnie różna.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 6.09.2010, 18:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
adam86 napisał(a):
Ale po co do halemby? Niech jedzie jedna linia czesto kursująca, czyli 139 do kochłowic, może i końzyć na bykowinie. Stamtąd powinna byc możliwosć przesiadki na halembę. Ale oczywiscie tu już jest kwestia 7 i kolejnych linii...


Na dziś wystarczyłoby z 4-5 kursów ekstra na 130 i problem załatwiony.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 6.09.2010, 18:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Cytuj:
Że co? Kaj tramwaj a kaj Żołnierzy Września...


Z jedenastki nie ma tam tak wcale daleko, no ale to raczej sport na wieczory i weekendy, gdy komunikacja jest jak Yeti - niby są jakieś przystanki, ktoś niby dostrzegł przejeżdżającego niebieskiego sebździka, ale skorzystać nie sposób bez wcześniej przygotowanej zasadzki. ;) I to raczej przy transporcie gdzieś dalej niż do Rynku/Wolki, bo tam piechotą szybciej.


Co do 144, to jest to pierwszy krzak do wycięcia, przecież to nie realizuje nawet żadnej unikalnej relacji. W przeciwieństwie do np. 98, na którego specjalnie mogą czatować mieszkańcy Halemby z rana przy jeździe do Chorzowa. No bo kto pojedzie sto czwórkami do Nowego Bytomia z Chorzowa czy między Bykowiną a Halembą? Większość jego pasażerów to przypadkowi ludzie. Zrobić hard-reset, zostawić mocne 139, 39, 230 i będzie oł rajt. ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 6.09.2010, 18:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13362
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
inżinier napisał(a):
Z jedenastki nie ma tam tak wcale daleko, no ale to raczej sport na wieczory i weekendy, gdy komunikacja jest jak Yeti - niby są jakieś przystanki, ktoś niby dostrzegł przejeżdżającego niebieskiego sebździka, ale skorzystać nie sposób bez wcześniej przygotowanej zasadzki. ;) I to raczej przy transporcie gdzieś dalej niż do Rynku/Wolki, bo tam piechotą szybciej.

Bo 632 generalnie mogłoby jechać przez Boczną/Reymonta, zamiast kręcić razem z 998 z resztą. 165 tak jak jest, tylko częściej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności