Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Chorzów, Siemianowice)
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=42&t=2715
Strona 1 z 4

Autor:  butthead [ Nd 5.09.2010, 22:12 ]
Tytuł:  Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Chorzów, Siemianowice)

Bardziej chodziło mi o odcinek Chorzów - Kochłowice, gdzie 48 jest skoordynowane ze 139. Pożyjemy, zobaczymy.

Autor:  P Śl [ Nd 5.09.2010, 22:53 ]
Tytuł: 

Ty, faktycznie, nie moze byc, jedna linia, az w dwoch miejscach skoordynowana ? ;)

Autor:  butthead [ Nd 5.09.2010, 23:43 ]
Tytuł: 

W wielu miejscach na sieci da się dopatrzyć koordynacji, równie zapomnianej jak odwiecznego jeżdżenia stadami gdzie indziej. Nawiasem mówiąc te 48 możnaby w dni wolne spiąć ze 139, optymalizując uruchomienie. No ale cóż - różni przewoźnicy, niedasie ;)

Autor:  inżinier [ Pn 6.09.2010, 5:15 ]
Tytuł: 

butthead napisał(a):
Bardziej chodziło mi o odcinek Chorzów - Kochłowice, gdzie 48 jest skoordynowane ze 139. Pożyjemy, zobaczymy.


Ta koordynacja jest mistrzowska, bo 139 jest skoordynowane zarówno z 48 jak i z tymi strzępami 144, tak by jechać ~30 minut po każdej z nich. Jaki z tego wniosek? :)

Autor:  P Śl [ Pn 6.09.2010, 7:15 ]
Tytuł: 

butthead napisał(a):
Nawiasem mówiąc te 48 możnaby w dni wolne spiąć ze 139, optymalizując uruchomienie. No ale cóż - różni przewoźnicy, niedasie ;)

1:05 i 2:01 faktycznie smialo mozna by zejsc do 4 wozow, ale wazne, ze koordynacja jest w weekend utrzymana rowniez.

Autor:  P Śl [ Pn 6.09.2010, 7:16 ]
Tytuł: 

inżinier napisał(a):
Ta koordynacja jest mistrzowska, bo 139 jest skoordynowane zarówno z 48 jak i z tymi strzępami 144, tak by jechać ~30 minut po każdej z nich. Jaki z tego wniosek? :)

Sugerujesz wzmocnienie 144, a 139 do piachu ? ;>

Autor:  adam86 [ Pn 6.09.2010, 13:48 ]
Tytuł: 

butthead napisał(a):
W wielu miejscach na sieci da się dopatrzyć koordynacji, równie zapomnianej jak odwiecznego jeżdżenia stadami gdzie indziej. Nawiasem mówiąc te 48 możnaby w dni wolne spiąć ze 139, optymalizując uruchomienie. No ale cóż - różni przewoźnicy, niedasie ;)

No ale one jadą przecież nieco inaczej:>

Autor:  inżinier [ Pn 6.09.2010, 15:03 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Sugerujesz wzmocnienie 144, a 139 do piachu ? ;>


Tak, i do tego przeguba na 98. ;)

Ale poważnie. Takim rozwiązaniem na od zaraz, bez likwidacji szkieletowych połączeń bezpośrednich, roszad przewoźnikowych i dołożenia połowy kilometra, byłaby zmiana sobotniego rozkładu 98, puszczenie go w takcie 60/120' (jak to okrutnie brzmi!). W dwugodzinną dziurę wpuszczamy 144 i do tego ładnie komponujemy 48+139 i mamy piękny 20 minutowy takt. W niedziele godzinę odjazdu 48 pozostawiamy bez zmiany (koordynacja na dalszym odcinku), a 139 puszczamy tak jak dziś, 30 minut po nim. 98 służy nam w miarę możliwości do uzupełnienia okrojonego 139 rano.

Autor:  butthead [ Pn 6.09.2010, 15:53 ]
Tytuł: 

A tak poważnie, to należałoby kiedyś w końcu się zorientować, czy takie tasiemce jak 98 i 144 są w ogóle komukolwiek potrzebne.

Autor:  inżinier [ Pn 6.09.2010, 16:37 ]
Tytuł: 

Wycięcie tych linii to jest dopiero science-fiction, dlatego nawet tego nie rozpatrywałem.

Z tego co się pałęta po Chorzowie to 98, 144, 664, 665 są do natychmiastowego pogrzebania, a 165 (wespół z swoją mikrobusową odmianą 998) do gruntownej reformy. No ale to nie z tym betonem wszędzie wokół. Znów rozkręcam OT, więc proponuje EOT albo wydzielenie. :)

Autor:  aso [ Pn 6.09.2010, 16:48 ]
Tytuł: 

inżinier napisał(a):
Wycięcie tych linii to jest dopiero science-fiction, dlatego nawet tego nie rozpatrywałem.

Z tego co się pałęta po Chorzowie to 98, 144, 664, 665 są do natychmiastowego pogrzebania, a 165 (wespół z swoją mikrobusową odmianą 998) do gruntownej reformy. No ale to nie z tym betonem wszędzie wokół. Znów rozkręcam OT, więc proponuje EOT albo wydzielenie. :)


664 i 665 łapią jakieś przypadkowe przewozy, co widać po asymetrii liczby pasażerów (665 jest dużo słabsza). Przy czym OIDW wskaźnikowo nie wyglądają źle... Ale sens istnienia tych linii w tej postaci jest dyskusyjny, a zwłaszcza to trzaskanie kilometrów do Przełajki.

Autor:  inżinier [ Pn 6.09.2010, 16:55 ]
Tytuł: 

Mnie bardziej zastanawia odcinek Węzłowiec - Maciejkowice - peryferia przy Kop. Barbara, kto i po co tym jeździ na tym odcinku? W zasadzie na odcinku zachodniochorzowskim napełnienia robią tam tylko Pnioki, stąd te dramatyczne pisemka by przerzucić autobusy z trasy Chorzów - Michałkowice na dodatkowe kursy 664/5 (www.664-665.rox.pl, jeśli ktoś nie zna szczegółów). W rejonie Żołnierzy Września ta linia jest kompletnie ignorowana, ludzie wolą czekać na 632, mimo że jedzie do centrum kilka minut dłużej.

Autor:  butthead [ Pn 6.09.2010, 17:26 ]
Tytuł: 

Wątek wydzielony, ku ogólnej frajdzie.

Nie twierdzę, że 98 i 144 trzeba zlikwidować, tylko zweryfikować czy ktokolwiek z tego na tak długich trasach korzysta. 98 na odcinku od centrum Chorzowa w stronę Siemianowic "od zawsze" wozi pojedyncze osoby (podobno uruchomiono to dla rzeszy górników jeżdżących z Siemianowic na Halembę...) i zaryzykuję stwierdzenie, że z tych dwóch możnaby zrobić jedną, kursującą jako dodatek do 139 z Chorzowa do Halemby.

Na 664/665 z Bytkowa do zakładów rozlokowanych w Maciejkowicach są niewielkie przewozy w szczycie (i nawet się wstrzela w potrzeby), w pozostałych godzinach pustki. Na dalszej części trasy wszystkie kursy w szczycie pokryte są z 663, które też potrzebuje zmian z uwagi na brak postoju na Batorym.

Podobnie jak w wielu innych przypadkach, jedynym rozwiązaniem jest rozeznanie faktycznych potrzeb i hard-reset sieci. Na razie wygląda to trochę tak, że flagową linią łączącą chorzowskie dzielnice jest furgon na kartofle ;) A w Siemianowicach naleśnik cieszący się zainteresowaniem pomimo obłędnie zakręconej trasy.

Autor:  adam86 [ Pn 6.09.2010, 17:41 ]
Tytuł: 

butthead napisał(a):
Nie twierdzę, że 98 i 144 trzeba zlikwidować, tylko zweryfikować czy ktokolwiek z tego na tak długich trasach korzysta. 98 na odcinku od centrum Chorzowa w stronę Siemianowic "od zawsze" wozi pojedyncze osoby (podobno uruchomiono to dla rzeszy górników jeżdżących z Siemianowic na Halembę...) i zaryzykuję stwierdzenie, że z tych dwóch możnaby zrobić jedną, kursującą jako dodatek do 139 z Chorzowa do Halemby.

Ale po co do halemby? Niech jedzie jedna linia czesto kursująca, czyli 139 do kochłowic, może i końzyć na bykowinie. Stamtąd powinna byc możliwosć przesiadki na halembę. Ale oczywiscie tu już jest kwestia 7 i kolejnych linii...

Autor:  P Śl [ Pn 6.09.2010, 17:43 ]
Tytuł: 

inżinier napisał(a):
Tak, i do tego przeguba na 98. ;)

Nie bardzo, to lepiej wprowadzic dodatkowy autobus do obslugi takiej linii anizeli przeguba.
inżinier napisał(a):
W rejonie Żołnierzy Września ta linia jest kompletnie ignorowana, ludzie wolą czekać na 632, mimo że jedzie do centrum kilka minut dłużej.

A jeszcze bardziej wsiadac w tramwaj.
A odnosnie Przelajki to zauwazylem inny zasadniczy problem. 96/196 wylatuja w podobnym czasie.

Autor:  adam86 [ Pn 6.09.2010, 17:48 ]
Tytuł: 

P Śl napisał(a):
A jeszcze bardziej wsiadac w tramwaj.

Że co? Kaj tramwaj a kaj Żołnierzy Września...

Autor:  Daro85 [ Pn 6.09.2010, 18:05 ]
Tytuł: 

P Śl napisał(a):
A odnosnie Przelajki to zauwazylem inny zasadniczy problem. 96/196 wylatuja w podobnym czasie.


E tam- nie jest tam wcale źle- w szczycie zamiast jeździć co 15 chodzą co 10-20, ale to są jednak linie kursujące odmienną trasą i dostępność poszczególnych punktów podróży w obu przypadkach (mimo, że to te same punkty) jest zupełnie różna.

Autor:  Daro85 [ Pn 6.09.2010, 18:06 ]
Tytuł: 

adam86 napisał(a):
Ale po co do halemby? Niech jedzie jedna linia czesto kursująca, czyli 139 do kochłowic, może i końzyć na bykowinie. Stamtąd powinna byc możliwosć przesiadki na halembę. Ale oczywiscie tu już jest kwestia 7 i kolejnych linii...


Na dziś wystarczyłoby z 4-5 kursów ekstra na 130 i problem załatwiony.

Autor:  inżinier [ Pn 6.09.2010, 18:23 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Że co? Kaj tramwaj a kaj Żołnierzy Września...


Z jedenastki nie ma tam tak wcale daleko, no ale to raczej sport na wieczory i weekendy, gdy komunikacja jest jak Yeti - niby są jakieś przystanki, ktoś niby dostrzegł przejeżdżającego niebieskiego sebździka, ale skorzystać nie sposób bez wcześniej przygotowanej zasadzki. ;) I to raczej przy transporcie gdzieś dalej niż do Rynku/Wolki, bo tam piechotą szybciej.


Co do 144, to jest to pierwszy krzak do wycięcia, przecież to nie realizuje nawet żadnej unikalnej relacji. W przeciwieństwie do np. 98, na którego specjalnie mogą czatować mieszkańcy Halemby z rana przy jeździe do Chorzowa. No bo kto pojedzie sto czwórkami do Nowego Bytomia z Chorzowa czy między Bykowiną a Halembą? Większość jego pasażerów to przypadkowi ludzie. Zrobić hard-reset, zostawić mocne 139, 39, 230 i będzie oł rajt. ;)

Autor:  adam86 [ Pn 6.09.2010, 18:29 ]
Tytuł: 

inżinier napisał(a):
Z jedenastki nie ma tam tak wcale daleko, no ale to raczej sport na wieczory i weekendy, gdy komunikacja jest jak Yeti - niby są jakieś przystanki, ktoś niby dostrzegł przejeżdżającego niebieskiego sebździka, ale skorzystać nie sposób bez wcześniej przygotowanej zasadzki. ;) I to raczej przy transporcie gdzieś dalej niż do Rynku/Wolki, bo tam piechotą szybciej.

Bo 632 generalnie mogłoby jechać przez Boczną/Reymonta, zamiast kręcić razem z 998 z resztą. 165 tak jak jest, tylko częściej.

Strona 1 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/