memphis napisał(a):
Oczywiście kłopotów też będzie sporo, bo jeśli ten powiat obejmie tylko obecne miasta GZM to właściwie jest to pi razy oko połowa dzisiejszego KZK. Z pozostałymi gminami trzeba by podpisać porozumienia komunalne, co jest okazją do mnożenia problemów.
Mniejsze gminy raczej nie będą miały wyjścia. Problemowy może być Będzin. Tarnowskie Góry ze swoim MZKP będą dalej poza powiatem, wiec tutaj nie powinno być oporów we współpracy na podstawie porozumień chociażby jakie funkcjonują dziś. Tychy będące w powiecie pociągną pewnie za sobą Mikołów.
Też myślę, że nowa jednostka zajmująca się komunikacją w powiecie, organizacyjnie może wyglądac zupełnie inaczej niż KZK GOP. Prawdopodobnie finansowaniem komunikacji będzie zajmował sie "superpowiat". Możliwe, że rozwiąże to problemy z funkcjonowaniem komunikacji w biedniejszych miastach i przestanie to rzutować na pozostałe miasta. Nie powinno być wtedy kuriozalnych sytuacji typu wycinamy tramwaj w mieście X bo nas nie stać, albo "że nie chcemy". Piszę, że to wszystko możliwe, bo powiat moze byc też biedny.