Teraz jest Cz 28.03.2024, 19:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Pismo w sprawie tramwaju linii 26
Napisane: Śr 7.09.2011, 21:37 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
memphis napisał(a):
aso napisał(a):
Aksjomatyczne przyjmowanie pewnych założeń nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem. W obecnych warunkach jednoczesna prawidłowa obsługa Huty Katowice przy jednoczesnym skierowaniu pracy eksploatacyjnej na tereny mieszkaniowo-usługowe bez wariantowania którejś z linii nie jest możliwa. Na obecny moment nie stać nas na kilometrów poza szczytem do Huty dla więcej, niż jednej linii. Ostrawa jakoś nie ma takich problemów i jadąca do Nowej Huty 9-tka w co drugim kursie poza szczytem jest skracana do pętli Hranečník.


Biorąc pod uwagę liczbę pasażerów chętnych na dojazdy tramwajem do huty puszczanie tam tramwaju co 10' (albo co gorsza co 7,5') jest lekką przesadą.


Tu kłania się lubiana przez ciebie "koncepcja błędnego koła". Przyjrzyj się, jak wygląda obsługa komunikacją tramwajową huty wschodniosłowackiej w Koszycach, Nowej Huty w Ostrawie i następnie porównaj to do tego, co ty proponujesz w Dąbrowie Górniczej - tramwaj stanowiący dodatek do stada autobusów i samochodów wiozących ludzi do pracy. To woda na młyn dla tej grupy radnych, którzy chcą tramwaj w Dąbrowie Górniczej zlikwidować, bo wówczas pytanie "po co nam ten tramwaj?" będzie coraz trudniejsze w odpowiedzi.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Pismo w sprawie tramwaju linii 26
Napisane: Śr 7.09.2011, 21:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Ale nie rozumiesz, że od tego częstszego jeżdżenia tam tramwaju nikt więcej z niego nie skorzysta? Chocby tam zrobić nie wiem jaki rozkład to przy obecnych mozliwosciach tabrowych i finansowych nie zdziała sie praktycznie nic wiecej poza to co jest. A stanu wagonów i infry sie poprawic nie da przeciez, nie ma na to co liczyc w najblizszych latach w tej czesci GOPu. Przecież te wozokm, które tam sie zmarnja mozna gdzie indziej lepiej wykorzystać.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Pismo w sprawie tramwaju linii 26
Napisane: Śr 7.09.2011, 21:50 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
aso napisał(a):
Tu kłania się lubiana przez ciebie "koncepcja błędnego koła". Przyjrzyj się, jak wygląda obsługa komunikacją tramwajową huty wschodniosłowackiej w Koszycach, Nowej Huty w Ostrawie i następnie porównaj to do tego, co ty proponujesz w Dąbrowie Górniczej - tramwaj stanowiący dodatek do stada autobusów i samochodów wiozących ludzi do pracy. To woda na młyn dla tej grupy radnych, którzy chcą tramwaj w Dąbrowie Górniczej zlikwidować, bo wówczas pytanie "po co nam ten tramwaj?" będzie coraz trudniejsze w odpowiedzi.


Na dzień dzisiejszy puszczanie częściej tramwaju do Huty bez wycięcia połowy autobusów jest bez sensu, bo generuje ogromne koszty. I to też argument dla przeciwników tramwajów, bo wskaźniki wychodzą fatalne. A torowisko de facto należałoby zamknąć ze względów bezpieczeństwa.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Pismo w sprawie tramwaju linii 26
Napisane: Śr 7.09.2011, 22:16 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
adam86 napisał(a):
Ale nie rozumiesz, że od tego częstszego jeżdżenia tam tramwaju nikt więcej z niego nie skorzysta? Chocby tam zrobić nie wiem jaki rozkład to przy obecnych mozliwosciach tabrowych i finansowych nie zdziała sie praktycznie nic wiecej poza to co jest. A stanu wagonów i infry sie poprawic nie da przeciez, nie ma na to co liczyc w najblizszych latach w tej czesci GOPu. Przecież te wozokm, które tam sie zmarnja mozna gdzie indziej lepiej wykorzystać.


Tym bardziej tramwaj jadący rzadko i nie zabezpieczający właściwie wszystkich zmian nie przyciągnie pasażerów. Mając na względzie ograniczoną pulę pracy eksploatacyjnej od początku w dyskusji wskazywałem na wariantowanie jako najlepsze rozwiązanie.

memphis napisał(a):
Na dzień dzisiejszy puszczanie częściej tramwaju do Huty bez wycięcia połowy autobusów jest bez sensu, bo generuje ogromne koszty. I to też argument dla przeciwników tramwajów, bo wskaźniki wychodzą fatalne. A torowisko de facto należałoby zamknąć ze względów bezpieczeństwa.


Dojazdy do Huty charakteryzują się koncentracją w określonej porach doby. Tam potrzebne jest umiejętne wzmocnienie oferty przez kilka godzin w ciągu doby - 2,5 godziny rano, 2,5 godziny po południu i 1,5 godziny wieczorem. W dni wolne jest to jeszcze mniej - trzy razy po 1,5 godziny. Pomimo corocznych "dożynek" w Zagłębiu nadal możliwe jest istotne zwiększenie roli tramwaju w dojazdach do Huty Katowice. Ten zakład ma szczególne znaczenie dla mieszkańców miasta i taki sam jest sposób myślenia radnych. Choć sytuacja budżetowa Dąbrowy Górniczej nie jest najlepsza - pomimo nie najgorszych dochodów, miasto w ostatnich latach mocno się zadłużyło, to są szanse pozyskania środków na remonty infrastruktury tramwajowej oceniam jako duże. Natomiast musi być świadomość, że ten tramwaj czemuś służy. Tą świadomość skutecznie niszczą niestety działania rozkładowców w KZK GOP w ostatnich latach.

Może postawmy pytanie w ten sposób: kto uważa, że tramwaje w Dąbrowie Górniczej należy zastąpić autobusami, a pozyskane w ten sposób wagony i rezerwę pracy eksploatacyjnej wykorzystać w innych częściach sieci?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Pismo w sprawie tramwaju linii 26
Napisane: Cz 8.09.2011, 14:06 

Dołączył(a): Pn 21.02.2005, 16:13
Posty: 982
Lokalizacja:
Sosnowiec
aso napisał(a):
Po pierwsze. Nie mam zwyczaju przywłaszczać sobie cudzej pracy. Po drugie - same chęci to nie wszystko. Chcesz od razu osiągnąć za dużo i dlatego potem "chcieliśmy dobrze, a wyszło jak zawsze". Jeżeli chcesz rozwiązać problem 26 i 27, to skup się na 26 i 27. A Ty od razu chcesz robić wielkie reformy całej sieci, w dodatku traktując wszystko pobieżnie. Dla kluczowego problemu, który chcesz rozwiązać, wybierz z tego monologu te argumenty, które naprawdę będą przekonywać o tym, że proponowane przez Ciebie rozwiązanie jest dobre. Zrób to w sposób taki, aby potencjalny odbiorca to zrozumiał. Zarówno ten, co ma się pod tym podpisać, jak i ten, kto ma potem to czytać. A co do krytyki, to sam sobie odpowiedz na pytanie czego chcesz, żeby to było, czy chcesz, żeby to było dobre. A gdybym nie szanował twojego trudu, to bym w ogóle nie czytał i nie udzielał odpowiedzi.
Dlatego oczywiście jestem Ci wdzięczy za wszelkie uwagi.
Zatem póki co chyba najlepiej byłoby wywalić te całe dodatkowe sprawy, które dopisałem na końcu, a całość znacznie skrócić, aby rzeczywiście komuś chciało się to przeczytać i zrozumieć.
Najlepiej chyba będzie to opracować wypisując argumenty kolejno od myślników.
Jak będę miał kiedyś trochę czasu, to się tym zajmę. Choć należałoby działać jak najszybciej, bo nie wiadomo kiedy KZK ogłosi, że nowe rozkłady zostały już opracowane i puszczą na 26 np. solówkę co 12 min. (co pisał jeden z sosnowieckich portali).

aso napisał(a):
(o rozkładach)
Chcąc zrobić za dużo, czyli stworzyć gotowy rozkład jazdy niszczysz swoją robotę, czyli pokazanie rezultatów możliwości koordynacji całej zagłębiowskiej sieci na module 15-minutowym.
Nie jestem zawodowym specjalistą od tworzenia rozkładów. Mimo iż trochę już się tym zajmuje, to można powiedzieć, że dopiero się uczę.
Stwierdziłem, że nie ma sensu układania rozkładu uwzględniającego wszelkie zapotrzebowania, przepisy itd., gdyż nawet jeśli podobne zmiany miałyby zostać wprowadzone, to pewnie TŚ i tak ułożyłyby rozkład od nowa.
Rzeczywiście wychodzi na to, że najlepiej jest przestawić tylko wybiórcze efekty w postaci koordynacji kursów w godzinach szczytu (oraz ewentualnie międzyszczytowych).
Co do dobrania idealnych przelotów, to musiałbym poświęcać godziny czasu na jazdę tramwajem i sprawdzać jak to rzeczywiście wygląda, co obecnie jest nierealne.

aso napisał(a):
Dojazdy do Huty charakteryzują się koncentracją w określonej porach doby. Tam potrzebne jest umiejętne wzmocnienie oferty przez kilka godzin w ciągu doby - 2,5 godziny rano, 2,5 godziny po południu i 1,5 godziny wieczorem. W dni wolne jest to jeszcze mniej - trzy razy po 1,5 godziny.
Czyli mniej więcej tak, jak to funkcjonowało, gdy kursowało jeszcze 22/32.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności