Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud Napisane: Cz 17.05.2012, 10:11 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
motley napisał(a): A taka piątka aż się prosi w obecnej sytuacji (kiedy każda linia musi obowiązkowo jeździć co 15), żeby ją puścić na Stroszek składami... W ogóle ja bym się zastanowił czy Pl. Sikorskiego musi być przystankiem końcowym, w szczególności dla takich linii jak 5 i 7. Obawiam się, że o ile obecnie 5 i 9 mają tam postój o tyle kolejne wagony z 7 moga się tam już nie zmieścić. Wiadomo, że z różnych przyczyn wykorzystanie trzeciego toru odpada...
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud Napisane: Cz 17.05.2012, 10:45 |
|
Dołączył(a): Cz 5.06.2008, 21:10 Posty: 913 Lokalizacja: Zabrze Helenka
|
motley napisał(a): A taka piątka aż się prosi w obecnej sytuacji (kiedy każda linia musi obowiązkowo jeździć co 15), żeby ją puścić na Stroszek składami... Pamiętam zamierzchłe czasy, kiedy piątka jeździła do Stroszka ( wtedy to się nazywało Radzionków III Stacja Ruchu ).
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud Napisane: Cz 17.05.2012, 11:06 |
|
motley |
|
Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47 Posty: 2927
|
Kiedy?
_________________ Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie. - inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum - użytkownik Forum Tramwajów Śląskich
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud Napisane: Cz 17.05.2012, 11:08 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
No jasne, niech się opóźnienia z jednotorowej siódemki przenoszą na linię do Stroszka, będą mieli jeszcze lepiej ;) Każda linia, która musi objeżdżać pl. Sikorskiego dookoła przy przejeździe przez centrum to kombinowanie.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud Napisane: Cz 17.05.2012, 11:13 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
butthead napisał(a): No jasne, niech się opóźnienia z jednotorowej siódemki przenoszą na linię do Stroszka, będą mieli jeszcze lepiej ;) Każda linia, która musi objeżdżać pl. Sikorskiego dookoła przy przejeździe przez centrum to kombinowanie. A kto powiedział, że do Stroszka? Żeby miało to to ponad 1,5 h przelotu? :P. Po prostu jak sobie zakończysz T7 na Sikorskiego, to kogoś trzeba stamtąd przegonić- albo 5 albo 9. Albo rezerwę, co tak naprawdę odpada całkiem.
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud Napisane: Cz 17.05.2012, 11:43 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
Przypomnę, że kiedyś wszystkie te linie tam kończyły, siódemka jeździła nawet co 10 minut, a układ torowy się nie zmienił. Zresztą zanim to odbudują, to pewnie jeszcze sporo innych atrakcji będzie w rozkładach, więc nie ma co dywagować ;)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud Napisane: Cz 17.05.2012, 12:34 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
butthead napisał(a): Przypomnę, że kiedyś wszystkie te linie tam kończyły, siódemka jeździła nawet co 10 minut, a układ torowy się nie zmienił. No ale oprócz T6 na drugim końcu placu, T9 na trzecim torze i sporadycznej T30 (która chyba nie zawsze odstawała swoje) żadna poważniejsza linia nie miała tam postoju. Pytanie, czy ktoś się teraz zdecyduje na puszczenie T5 bezpostojowo Zabrze- Zabrze.
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud Napisane: Cz 17.05.2012, 21:22 |
|
YoMaHa |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08 Posty: 3897 Lokalizacja: Katowice
|
Ludw_K napisał(a): butthead napisał(a): To, że nie spotkałeś nie oznacza jeszcze, że takowych nie ma ;) Tramwaje kursujące w modelu Stadtbahn nierzadko mają układ wnętrza bliższy metru,
Nie będę się spierał bo uważam Ciebie za osobę w pełni wiarygodną. Ja ze Stadtbahn korzystałem wyłacznie na sieci VRR, a tam wszystkie wagony jakie spotkałem były pod względem układu siedzeń bardzo podobne do jeżdżących u nas Pt. W klasycznym metrze takie rozwiązanie jest do przyjęcia ponieważ przeciętny pasażer nie jedzie nim chyba dłużej niż 15min, Sadorg, mógłbyś zweryfikować? Plizzzz... Ludw_K napisał(a): a obniżony komfort podróży jest rekompensowany znacznym skróceniem jej czasu. Z tą znacznością bym nie przesadał. Jeździłem z Mokotowa na Pragę i w zasadzie gdyby nie fakt, że metro miałem pod domem to różnica byłaby nieodczuwalna. Ludw_K napisał(a): Wydaje mi się, że niemal każdy mając do wyboru trwającą 30min. podróż na stojąco w 105-ce czy nawet w Karliku plus dwa razy 10min na dojście do/z przystanku lub trwającą w zależności od szczęscia (bo różnie bywa z korkami i bardzo dużo zależy od sygnalizacji) 45min. a nawet dłużej podróż samochodem wybierze to drugie. Nie każdy.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud Napisane: Pt 18.05.2012, 0:25 |
|
Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38 Posty: 2165 Lokalizacja: Katowice
|
YoMaHa napisał(a): Z tą znacznością bym nie przesadał. Jeździłem z Mokotowa na Pragę
Z Mokotowa na Pragę metrem ???. A na serio to oczywiście miałem na myśli sytuację gdy cały dojazd odbywa się metrem. Cytuj: Nie każdy.
Dlatego właśnie napisałem "niemal każdy". Cytuj: W GOPie nie ma takiej sytuacji, są co najwyżej odwrotne, czyli np. 20 minut samochodem, a 45 minut komunikacją miejską (nie licząc dojścia i czekania).
Aż takiej może nie, ale jednak porównywalny czas bywa, chociażby na trasie Zawodzie - Dworzec Gł (oczywiście nie w aktualnej sytuacji). Ja dość regularnie jeżdżę w okolice Panewnicka/Kijowska i nie tak rzadko korzystam z autobusu (a do przyst. mam ok. 10min pieszo), nie odczuwam znaczącej różnicy w czasie dojazdu a to ze względu na długi czas wyjazdu samochodem z Poniatowskiego w Mikołowską, a nie raz i na Poniatowskiego (z Kilińskiego lub Głowadzkiego) wjechać dość trudno. W zimę jest jeszcze gorzej (jeśli chodzi o czas), bo trzeba doliczyć czas przystosowania samochodu do jazdy. Z drugiej strony do autobusu zniechęca mnie właśnie komfort podróży w tym także koniecznośc jazdy w pozycji w której odpoczywa koń, natomiast człowiek hoduje sobie żylaki, a przecież w autobusie stosunek miejsc siedzących wzgl. stojących nie jest aż tak niekorzystny jak w 105-ce. Niemniej ważna jest również temperatura w pojeździe, hałas, itp. Cytuj: Dlatego też liczba miejsc siedzących w pojeździe ma znaczenie marginalne, biorąc pod uwagę czas podróży jaki oferuje nasz transport zbiorowy.
Nie taki marginalny właśnie ze względu na czas podróży.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud Napisane: Pt 18.05.2012, 23:24 |
|
Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58 Posty: 4384 Lokalizacja: z Tarnowskich Gór
|
Daro85 napisał(a): No ale oprócz T6 na drugim końcu placu, T9 na trzecim torze i sporadycznej T30 (która chyba nie zawsze odstawała swoje) żadna poważniejsza linia nie miała tam postoju. Nie taka sporadyczna ta 30, jeździła przecież co 10 minut, dodatkowo T5 i T18 co 20 minut każda.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud Napisane: So 19.05.2012, 12:12 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
JacekSo napisał(a): Daro85 napisał(a): No ale oprócz T6 na drugim końcu placu, T9 na trzecim torze i sporadycznej T30 (która chyba nie zawsze odstawała swoje) żadna poważniejsza linia nie miała tam postoju. Nie taka sporadyczna ta 30, jeździła przecież co 10 minut, dodatkowo T5 i T18 co 20 minut każda. Tak, ale jak jeździła co 10 min, to postoju nie było chyba. Przynajmniej ja sobie nie przypominam odstawających za 9 wagonów 30 w tamtym czasie.
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud Napisane: So 19.05.2012, 12:29 |
|
memphis |
Administrator |
|
Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38 Posty: 10682
|
Daro85 napisał(a): Tak, ale jak jeździła co 10 min, to postoju nie było chyba. Przynajmniej ja sobie nie przypominam odstawających za 9 wagonów 30 w tamtym czasie. Nic wtedy nie miało postojów, a 6 i 9 symboliczne kilka minut.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud Napisane: So 19.05.2012, 16:18 |
|
Dołączył(a): Pt 11.02.2005, 12:54 Posty: 888
|
7ka pewnie juz nie powróci na sładach. Na 9 już dawno nie było skladu. Jakiś czas temu mówiło się o powrocie 5 na solówy ale byłyby chyba co 10 minut pewnie. Tak więc 5 i 9 to 3 wagony więc 5,7 i 9 na solówkach tez by się zmieściły teoretycznie
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud Napisane: So 19.05.2012, 19:05 |
|
YoMaHa |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08 Posty: 3897 Lokalizacja: Katowice
|
Ktoś pamięta / ma jakieś dane dotyczące ruchu na Sikoraku, jak tamże kończyły jeszcze takie kwiatuszki, jak 8, 39, 31, 32? To też musiało się mieścić, a rezerwa wówczas chya i tak na środkowym żeberku warowała...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud Napisane: Nd 20.05.2012, 11:15 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
YoMaHa napisał(a): Ktoś pamięta / ma jakieś dane dotyczące ruchu na Sikoraku, jak tamże kończyły jeszcze takie kwiatuszki, jak 8, 39, 31, 32? To też musiało się mieścić, a rezerwa wówczas chya i tak na środkowym żeberku warowała... Co do 8- tam bodajże było tak, że 6 i 8 kursowały naprzemiennie od Pogody do Sikorskiego (obie co 10 min), potem też był postój (ale chyba tylko dla 6, jakoś nie pamiętam 8 odstawającej tam ileś minut), na końcu toru wyjazdowego w stronę Katowic (tam jest troszkę więcej miejsca). Ztcp było to rozwiązanie mocno niewygodne- dodatkowo w tym samym czasie do Politechniki kursowała taka linia 41bis, bez postoju na Sikorskiego. 39 chyba kursowało bez postoju.
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud Napisane: Nd 20.05.2012, 19:00 |
|
motley |
|
Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47 Posty: 2927
|
39 Chorzów - Bytom przez Łagiewniki Zachodnie?
_________________ Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie. - inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum - użytkownik Forum Tramwajów Śląskich
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud Napisane: Nd 20.05.2012, 19:57 |
|
YoMaHa |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08 Posty: 3897 Lokalizacja: Katowice
|
Daro85 napisał(a): YoMaHa napisał(a): Ktoś pamięta / ma jakieś dane dotyczące ruchu na Sikoraku, jak tamże kończyły jeszcze takie kwiatuszki, jak 8, 39, 31, 32? To też musiało się mieścić, a rezerwa wówczas chya i tak na środkowym żeberku warowała... Co do 8- tam bodajże było tak, że 6 i 8 kursowały naprzemiennie od Pogody do Sikorskiego (obie co 10 min), potem też był postój (ale chyba tylko dla 6, jakoś nie pamiętam 8 odstawającej tam ileś minut), na końcu toru wyjazdowego w stronę Katowic (tam jest troszkę więcej miejsca). Ztcp było to rozwiązanie mocno niewygodne- dodatkowo w tym samym czasie do Politechniki kursowała taka linia 41bis, bez postoju na Sikorskiego. 39 chyba kursowało bez postoju. A Staedische StraBenbahn Beuthen? Ja jakoś zawsze imijałem Sikorak za bajtka i nawet nie wiem, z którego toru te eNki jeździły, mam gdzieś starą widokówkę ze składem Nek na 31 i drugim na 9 oraz 102Na na 6-tce, ale nie wiem, na ile to miarodajne...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud Napisane: Pn 21.05.2012, 8:58 |
|
Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16 Posty: 552 Lokalizacja: Katowice
|
Pamiętam jako tako ruch na Sikoraku w latach 1988-1994 :). 6,7,39, 41 nie miało postojów napewno (no może maks 2 minuty). Linie od Szombietek - 5,9,18 miały; nie pamiętam dokładnie jak z 30 ale chyba też nie).19-tki nie pamiętam dokładnie ale chyba (na 70%) też nie miała. Linia 31 (1988-90) jeżdziła jak chciała albo wogóle niejeździła, i ZTCP zaraz miała odjazd po przyjeździe.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud Napisane: Pn 21.05.2012, 9:04 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
andrzejh69 napisał(a): Linie od Szombietek - 5,9,18 miały 5 na pewno nie miało.
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud Napisane: Pn 21.05.2012, 10:09 |
|
Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16 Posty: 552 Lokalizacja: Katowice
|
W latach 1992-97 mieszkałem na Szombierkach, często wieczorem korzystałem z linii na Szombierki, i ZTCP wsiadaełm do tramwajów z wyłaczonym silnikiem w tym kierunku na Sikoraku i czekałem ok 10 minut na odjazd. Może poza wieczorami postoju nie miały, ale wieczorem odczekiwały wygaszone.
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|