Teraz jest Cz 28.03.2024, 21:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Cz 17.05.2012, 10:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
motley napisał(a):
A taka piątka aż się prosi w obecnej sytuacji (kiedy każda linia musi obowiązkowo jeździć co 15), żeby ją puścić na Stroszek składami...


W ogóle ja bym się zastanowił czy Pl. Sikorskiego musi być przystankiem końcowym, w szczególności dla takich linii jak 5 i 7. Obawiam się, że o ile obecnie 5 i 9 mają tam postój o tyle kolejne wagony z 7 moga się tam już nie zmieścić. Wiadomo, że z różnych przyczyn wykorzystanie trzeciego toru odpada...

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Cz 17.05.2012, 10:45 

Dołączył(a): Cz 5.06.2008, 21:10
Posty: 913
Lokalizacja:
Zabrze Helenka
motley napisał(a):
A taka piątka aż się prosi w obecnej sytuacji (kiedy każda linia musi obowiązkowo jeździć co 15), żeby ją puścić na Stroszek składami...
Pamiętam zamierzchłe czasy, kiedy piątka jeździła do Stroszka ( wtedy to się nazywało Radzionków III Stacja Ruchu ).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Cz 17.05.2012, 11:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
Kiedy?

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Cz 17.05.2012, 11:08 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
No jasne, niech się opóźnienia z jednotorowej siódemki przenoszą na linię do Stroszka, będą mieli jeszcze lepiej ;) Każda linia, która musi objeżdżać pl. Sikorskiego dookoła przy przejeździe przez centrum to kombinowanie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Cz 17.05.2012, 11:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
butthead napisał(a):
No jasne, niech się opóźnienia z jednotorowej siódemki przenoszą na linię do Stroszka, będą mieli jeszcze lepiej ;) Każda linia, która musi objeżdżać pl. Sikorskiego dookoła przy przejeździe przez centrum to kombinowanie.


A kto powiedział, że do Stroszka? Żeby miało to to ponad 1,5 h przelotu? :P.
Po prostu jak sobie zakończysz T7 na Sikorskiego, to kogoś trzeba stamtąd przegonić- albo 5 albo 9. Albo rezerwę, co tak naprawdę odpada całkiem.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Cz 17.05.2012, 11:43 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Przypomnę, że kiedyś wszystkie te linie tam kończyły, siódemka jeździła nawet co 10 minut, a układ torowy się nie zmienił. Zresztą zanim to odbudują, to pewnie jeszcze sporo innych atrakcji będzie w rozkładach, więc nie ma co dywagować ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Cz 17.05.2012, 12:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
butthead napisał(a):
Przypomnę, że kiedyś wszystkie te linie tam kończyły, siódemka jeździła nawet co 10 minut, a układ torowy się nie zmienił.


No ale oprócz T6 na drugim końcu placu, T9 na trzecim torze i sporadycznej T30 (która chyba nie zawsze odstawała swoje) żadna poważniejsza linia nie miała tam postoju. Pytanie, czy ktoś się teraz zdecyduje na puszczenie T5 bezpostojowo Zabrze- Zabrze.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Cz 17.05.2012, 21:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
Ludw_K napisał(a):
butthead napisał(a):
To, że nie spotkałeś nie oznacza jeszcze, że takowych nie ma ;) Tramwaje kursujące w modelu Stadtbahn nierzadko mają układ wnętrza bliższy metru,

Nie będę się spierał bo uważam Ciebie za osobę w pełni wiarygodną. Ja ze Stadtbahn korzystałem wyłacznie na sieci VRR, a tam wszystkie wagony jakie spotkałem były pod względem układu siedzeń bardzo podobne do jeżdżących u nas Pt. W klasycznym metrze takie rozwiązanie jest do przyjęcia ponieważ przeciętny pasażer nie jedzie nim chyba dłużej niż 15min,

Sadorg, mógłbyś zweryfikować? Plizzzz...

Ludw_K napisał(a):
a obniżony komfort podróży jest rekompensowany znacznym skróceniem jej czasu.

Z tą znacznością bym nie przesadał. Jeździłem z Mokotowa na Pragę i w zasadzie gdyby nie fakt, że metro miałem pod domem to różnica byłaby nieodczuwalna.
Ludw_K napisał(a):
Wydaje mi się, że niemal każdy mając do wyboru trwającą 30min. podróż na stojąco w 105-ce czy nawet w Karliku plus dwa razy 10min na dojście do/z przystanku lub trwającą w zależności od szczęscia (bo różnie bywa z korkami i bardzo dużo zależy od sygnalizacji) 45min. a nawet dłużej podróż samochodem wybierze to drugie.
Nie każdy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Pt 18.05.2012, 0:25 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
YoMaHa napisał(a):
Z tą znacznością bym nie przesadał. Jeździłem z Mokotowa na Pragę

Z Mokotowa na Pragę metrem ???. A na serio to oczywiście miałem na myśli sytuację gdy cały dojazd odbywa się metrem.
Cytuj:
Nie każdy.

Dlatego właśnie napisałem "niemal każdy".
Cytuj:
W GOPie nie ma takiej sytuacji, są co najwyżej odwrotne, czyli np. 20 minut samochodem, a 45 minut komunikacją miejską (nie licząc dojścia i czekania).

Aż takiej może nie, ale jednak porównywalny czas bywa, chociażby na trasie Zawodzie - Dworzec Gł (oczywiście nie w aktualnej sytuacji). Ja dość regularnie jeżdżę w okolice Panewnicka/Kijowska i nie tak rzadko korzystam z autobusu (a do przyst. mam ok. 10min pieszo), nie odczuwam znaczącej różnicy w czasie dojazdu a to ze względu na długi czas wyjazdu samochodem z Poniatowskiego w Mikołowską, a nie raz i na Poniatowskiego (z Kilińskiego lub Głowadzkiego) wjechać dość trudno. W zimę jest jeszcze gorzej (jeśli chodzi o czas), bo trzeba doliczyć czas przystosowania samochodu do jazdy. Z drugiej strony do autobusu zniechęca mnie właśnie komfort podróży w tym także koniecznośc jazdy w pozycji w której odpoczywa koń, natomiast człowiek hoduje sobie żylaki, a przecież w autobusie stosunek miejsc siedzących wzgl. stojących nie jest aż tak niekorzystny jak w 105-ce. Niemniej ważna jest również temperatura w pojeździe, hałas, itp.
Cytuj:
Dlatego też liczba miejsc siedzących w pojeździe ma znaczenie marginalne, biorąc pod uwagę czas podróży jaki oferuje nasz transport zbiorowy.

Nie taki marginalny właśnie ze względu na czas podróży.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Pt 18.05.2012, 23:24 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4384
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
Daro85 napisał(a):
No ale oprócz T6 na drugim końcu placu, T9 na trzecim torze i sporadycznej T30 (która chyba nie zawsze odstawała swoje) żadna poważniejsza linia nie miała tam postoju.

Nie taka sporadyczna ta 30, jeździła przecież co 10 minut, dodatkowo T5 i T18 co 20 minut każda.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: So 19.05.2012, 12:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
JacekSo napisał(a):
Daro85 napisał(a):
No ale oprócz T6 na drugim końcu placu, T9 na trzecim torze i sporadycznej T30 (która chyba nie zawsze odstawała swoje) żadna poważniejsza linia nie miała tam postoju.

Nie taka sporadyczna ta 30, jeździła przecież co 10 minut, dodatkowo T5 i T18 co 20 minut każda.


Tak, ale jak jeździła co 10 min, to postoju nie było chyba. Przynajmniej ja sobie nie przypominam odstawających za 9 wagonów 30 w tamtym czasie.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: So 19.05.2012, 12:29 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Daro85 napisał(a):
Tak, ale jak jeździła co 10 min, to postoju nie było chyba. Przynajmniej ja sobie nie przypominam odstawających za 9 wagonów 30 w tamtym czasie.


Nic wtedy nie miało postojów, a 6 i 9 symboliczne kilka minut.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: So 19.05.2012, 16:18 

Dołączył(a): Pt 11.02.2005, 12:54
Posty: 888
7ka pewnie juz nie powróci na sładach. Na 9 już dawno nie było skladu. Jakiś czas temu mówiło się o powrocie 5 na solówy ale byłyby chyba co 10 minut pewnie. Tak więc 5 i 9 to 3 wagony więc 5,7 i 9 na solówkach tez by się zmieściły teoretycznie


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: So 19.05.2012, 19:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
Ktoś pamięta / ma jakieś dane dotyczące ruchu na Sikoraku, jak tamże kończyły jeszcze takie kwiatuszki, jak 8, 39, 31, 32? To też musiało się mieścić, a rezerwa wówczas chya i tak na środkowym żeberku warowała...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Nd 20.05.2012, 11:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
YoMaHa napisał(a):
Ktoś pamięta / ma jakieś dane dotyczące ruchu na Sikoraku, jak tamże kończyły jeszcze takie kwiatuszki, jak 8, 39, 31, 32? To też musiało się mieścić, a rezerwa wówczas chya i tak na środkowym żeberku warowała...


Co do 8- tam bodajże było tak, że 6 i 8 kursowały naprzemiennie od Pogody do Sikorskiego (obie co 10 min), potem też był postój (ale chyba tylko dla 6, jakoś nie pamiętam 8 odstawającej tam ileś minut), na końcu toru wyjazdowego w stronę Katowic (tam jest troszkę więcej miejsca). Ztcp było to rozwiązanie mocno niewygodne- dodatkowo w tym samym czasie do Politechniki kursowała taka linia 41bis, bez postoju na Sikorskiego. 39 chyba kursowało bez postoju.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Nd 20.05.2012, 19:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
39 Chorzów - Bytom przez Łagiewniki Zachodnie?

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Nd 20.05.2012, 19:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
Daro85 napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
Ktoś pamięta / ma jakieś dane dotyczące ruchu na Sikoraku, jak tamże kończyły jeszcze takie kwiatuszki, jak 8, 39, 31, 32? To też musiało się mieścić, a rezerwa wówczas chya i tak na środkowym żeberku warowała...


Co do 8- tam bodajże było tak, że 6 i 8 kursowały naprzemiennie od Pogody do Sikorskiego (obie co 10 min), potem też był postój (ale chyba tylko dla 6, jakoś nie pamiętam 8 odstawającej tam ileś minut), na końcu toru wyjazdowego w stronę Katowic (tam jest troszkę więcej miejsca). Ztcp było to rozwiązanie mocno niewygodne- dodatkowo w tym samym czasie do Politechniki kursowała taka linia 41bis, bez postoju na Sikorskiego. 39 chyba kursowało bez postoju.



A Staedische StraBenbahn Beuthen? Ja jakoś zawsze imijałem Sikorak za bajtka i nawet nie wiem, z którego toru te eNki jeździły, mam gdzieś starą widokówkę ze składem Nek na 31 i drugim na 9 oraz 102Na na 6-tce, ale nie wiem, na ile to miarodajne...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Pn 21.05.2012, 8:58 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
Pamiętam jako tako ruch na Sikoraku w latach 1988-1994 :). 6,7,39, 41 nie miało postojów napewno (no może maks 2 minuty). Linie od Szombietek - 5,9,18 miały; nie pamiętam dokładnie jak z 30 ale chyba też nie).19-tki nie pamiętam dokładnie ale chyba (na 70%) też nie miała. Linia 31 (1988-90) jeżdziła jak chciała albo wogóle niejeździła, i ZTCP zaraz miała odjazd po przyjeździe.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Pn 21.05.2012, 9:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
andrzejh69 napisał(a):
Linie od Szombietek - 5,9,18 miały


5 na pewno nie miało.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Pn 21.05.2012, 10:09 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
W latach 1992-97 mieszkałem na Szombierkach, często wieczorem korzystałem z linii na Szombierki, i ZTCP wsiadaełm do tramwajów z wyłaczonym silnikiem w tym kierunku na Sikoraku i czekałem ok 10 minut na odjazd. Może poza wieczorami postoju nie miały, ale wieczorem odczekiwały wygaszone.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności