Teraz jest Pt 29.03.2024, 9:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Pn 14.05.2012, 20:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
motley napisał(a):
- wyremontują też te pokrzywione tory na 3,

Na niewielkim odcinku niestety.
Cytuj:
- można skrócić po prostu 18 do Sikorskiego albo (uwaga kontrowersja) wywalić 201 z Bytomia (ale wiadomo, że autobus do dworca musi jechać ;)).

Od strony Stroszka?:P
Cytuj:
Przede wszystkim to przy tych przebudowach należy pomyśleć o oszczędnościach w autobusach - bo to chore, by przeganiać te wszystkie 14, 20 i te śmieszne linie z trzema kursami na dzień przez Wrocławską,

Przede wszystkim nalezy zrobić z nimi porządek, bo one jeżdżą stadnie,
Cytuj:
gdy tymczasem na tramwaj wychodzi tam jakieś 20 osób na kurs. Gdzie się da, należy stworzyć warunki do przesiadek i wszyscy o tym wiemy.

Ale akurat tam takich nie ma i jesli nie powstanie tramwaj do Miechowic to nie ma niestety możliwości skracania czegokolwiek do Wrocławskiej. Z resztą tam w autobusach nie ma co ciąć, 623 jest niestety pocięte już do granic możliwości.
Cytuj:
Autobus 19 z TG do Bytomia też nie musi tak żwawo jeździć częściej niż tramwaj, można go pociąć (mocno)

MZKP się raczej na to nie zgodzi, to nie jest linia KZKGOP.
Cytuj:
Autobus 39 też bez problemu może kończyć nawet w Rudzie Śląskiej, byle tylko na tej nieszczęsnej 18 jeździło coś więcej niż odwieczna solówka co 20, khe, 30 minut.

Ale on się ma tak raczej średnio do 18.
Cytuj:
Zresztą o czym ja mówię, tu trzeba wszystko zlikwidować i poprowadzić od nowa, bo nikomu niepotrzebne są autobusy ze zrujnowanego osiedla do nieczynnej kopalni.

Ale najpierw należy te zrujnowane Bobrki i inksze Lipniny wysadzic w powietrze:P


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Pn 14.05.2012, 20:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
adam86 napisał(a):
motley napisał(a):
Autobus 39 też bez problemu może kończyć nawet w Rudzie Śląskiej, byle tylko na tej nieszczęsnej 18 jeździło coś więcej niż odwieczna solówka co 20, khe, 30 minut.

Ale on się ma tak raczej średnio do 18.

Od Rudy Południowej do Bytomia ma moim zdaniem.

Cytuj:
Ale najpierw należy te zrujnowane Bobrki i inksze Lipniny wysadzic w powietrze:P

:D

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Pn 14.05.2012, 20:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Cytuj:
Od Rudy Południowej do Bytomia ma moim zdaniem.


Do Biskupic przydałoby się utrzymać (od Rudy), potok może nie oszałamiający, ale nie ma po co budować muru na granicy miast. Co ciekawe jazda z Rudy 1 do Zabrza via Biskupice jest nawet opłacalna czasowo.

Cytuj:
Ale najpierw należy te zrujnowane Bobrki i inksze Lipniny wysadzic w powietrze:P


Lubię to! Ino jakby dokonać eksterminacji wszelkiego elementu, lipiniarstwa z zasięgu działania KZK GOP to z 2 mln robi się Rzeszów czy Białystok. :(

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Pn 14.05.2012, 22:08 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
motley napisał(a):
Przede wszystkim to przy tych przebudowach należy pomyśleć o oszczędnościach w autobusach
Te "oszczędności" niestety niewiele dadzą. Przy obecnym modelu finansowania tramwajów cięcia w autobusach będą stawały się coraz mniej zauważalne. Nawet wycięcie całej linii obsługiwanej przez tanie linie autobusowe będzie niczym wobec odpięcia drugiego wagonu z dowolnego składu tramwajowego kursującego cały dzień.

adam86 napisał(a):
MZKP się raczej na to nie zgodzi, to nie jest linia KZKGOP.
Wszystko zależy od determinacji MZKP do ewentualnego utrzymywania linii bez dofinansowania na terenie Bytomia, a to sporo wozokm ;) Koncepcja reformy na tym odcinku znana jest zresztą nie od dziś: 820 wzmocnić, a 19 i 830 wywalić.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Pn 14.05.2012, 23:07 

Dołączył(a): Cz 5.06.2008, 21:10
Posty: 913
Lokalizacja:
Zabrze Helenka
andrzejh69 napisał(a):
A konkurencja by byłą wtedy prawdziwa jakby na trasie Katowice -* Gliwice równolegle do KŚ jeżdziły by też PR (np co drugi pociąg - co 30min KŚ i co 30 PR razem z takcie co 15min), tym bardziej że jak piszesz KŚ już na styk się wyrabiają.
Np na trasie Słupsk-Ustka (autobusy)swego czasu jeździło 4 przewożników (każdy w równych, zgranych wzajemnie taktach w sumie co 15 minut) i to jest prawdziwa konkurencja.

Obawiam się, że mylisz pojęcia. Co ma wspólnego z konkurencją proponowane przez Ciebie rozwiązanie "co drugi pociąg PR i co drugi KŚ" ? Czy pasażer preferujący KŚ "przepuści" przejeżdżający właśnie skład PR, żeby 15 minut czekać na pociąg swojego ulubionego przewoźnika ? Obawiam się, że raczej nie. W tym przypadku byłoby to raczej wzajemne uzupełnianie oferty. Tym niemniej takie rozwiązanie miałoby sens przy wzajemnym honorowaniu biletów. Moja szanowna Małżonka twierdzi ( nie bez pewnej dozy racji ), że w dzisiejszych czasach żeby korzystać z komunikacji zbiorowej należałoby wcześniej ukończyć stosowny fakultet, żeby np. odpowiednio wcześniej upewnić się przez jakiego operatora obsługiwany jest dany kurs ( pociąg ) i stosownie do tego podejść do odpowiedniej kasy biletowej. System podziału PKP na milion spółek w zamierzeniu miał przynieść odchudzenie biurokracji ( niby zarządzanie ogromnym molochem jest kosztowniejsze ) a tymczasem jest zupełnie odwrotnie. Każda z owego miliona spółek musi mieć swój odrębny zarząd, prezesa, wiceprezesów, etc. nie mówiąc o odrębnych działach księgowości i osobach tam zatrudnionych ( m.in. czuwających nad wzajemnymi rozliczeniami, krążącymi tam i z powrotem fakturami... ). Gdzie tu sens takiego rozwiązania ? A Ty jeszcze wyjeżdżasz ze specyficznie przez Ciebie rozumianą "prawdziwą konkurencją".


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Wt 15.05.2012, 7:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
adam86 napisał(a):
której uruchomienie oznaczać będzie zapewne solówki na 19.


Hie i się ludzie nie pomieszczą ;).
Sam jestem ciekaw jak to rozwiążą- bo średnio coś sensownego można wymyślić.

Cytuj:
Wszystko zależy od determinacji MZKP do ewentualnego utrzymywania linii bez dofinansowania na terenie Bytomia, a to sporo wozokm ;) Koncepcja reformy na tym odcinku znana jest zresztą nie od dziś: 820 wzmocnić, a 19 i 830 wywalić.


To chyba Tobie jest znana taka koncepcja :P. Prawda jest taka, że A19 co 10 min jest potrzebne tylko na odcinku Stroszek- TG i tam jeździ sporo ludzi. Można zawsze zrobić 19 co 20 min, a te skrócone kursy zakończyć na Stroszku. Pamiętaj, że 820 nie zatrzymuje się ani na Suchej Górze, ani w Bobrownikach- wprowadzenie dwóch dodatkowych przystanków robi z tego linię zwykłą. A 158 sobie nie dojadą.

Cytuj:
Nawet wycięcie całej linii obsługiwanej przez tanie linie autobusowe będzie niczym wobec odpięcia drugiego wagonu z dowolnego składu tramwajowego kursującego cały dzień.


Ale prawda jest taka, że do woli tego robić nie będzie można.

Cytuj:
Przede wszystkim nalezy zrobić z nimi porządek, bo one jeżdżą stadnie,


;) nie dziwota, skoro każda wiocha chce na tą samą godzinę. Inna sprawa, że w wolne to aż się prosi, by zmienić rozkład 14 i 20.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Wt 15.05.2012, 8:31 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
[quote="Bodzio].[/quoteObawiam się, że mylisz pojęcia. Co ma wspólnego z konkurencją proponowane przez Ciebie rozwiązanie "co drugi pociąg PR i co drugi KŚ" ? Czy pasażer preferujący KŚ "przepuści" przejeżdżający właśnie skład PR, żeby 15 minut czekać na pociąg swojego ulubionego przewoźnika ? Obawiam się, że raczej nie. .... quote]
][/quote][/quote]
Bodzio z całym szacunkiem do Ciebie. Wymieniam tu przykład połączenia Słupsk-Ustka (działa to do dziś ale niestety już bez MZK Słupsk które nie wytrzymało konkurencji), na którym własnie tak było że pasażerowie mogli i wybierali sobie przewoźnika bo własnie przychodzili na przystanek na odpowiedni kurs żeby jechać własnie tylko i wyłącznie wybranym przewoźnikiem (każdy z nich miał jednen kurs na godzinę, każdy swoje bilety w tym miesięczne). Jak chcesz to poszukaj sobie w necie na ten temat informacji, bo to ciekawy przypadek. Dziś na trasie kolejowej Gliwice-Katowice, wsiadając np w Świętochłowicach mamu możliwość korzystania wyłącznie w KŚ, więc świadomie tu piszę jaka tu konkurencja? Zanim nie było KŚ mogłem na bilecie "strefie A" dojechać ze Świon do Mikołowa, czy mój ojciec z Tychów do Batorego. Dziś nie da się tak - trzeba mieć dwa bilety co wychodzi dwa razy drożej. Dlatego oboje olaliśmy kolej i jeździmy autami. Dalej szukać przykładów? Jak by jezdziły PRki to właśnie byśmy z nich korzystali omijając pociągi KŚ. W Słupsku było podobnie - Ci c mieli sieciówki MZK wybierali ich linię 10 a innych przewoźników olewali. Innni korzystający wyłącznie z trasy Słupsk centrum - Ustka wybierali innych przewoźników.


Ostatnio edytowano Wt 15.05.2012, 8:40 przez andrzejh69, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Wt 15.05.2012, 8:37 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
andrzejh69 napisał(a):
pasażerowie mogli i wybierali sobie przewoźnika bo własnie przychodzili na przystanek na odpowiedni kurs żeby jechać własnie tylko i wyłącznie wybranym przewoźnikiem (każdy z nich miał jednen kurs na godzinę, każdy swoje bilety w tym miesięczne).


Nie mogli wybierać sobie dowolnie przewoźnika, bo chcąc jechać o określonej porze (czy dojechać na odpowiednią godzinę) nie mieli żadnego wyboru tylko musieli tym co akurat jechało w danym momencie. Jakby te autobusy jeździły co kilka minut to zgoda, ale nie co godzinę. Wolność wyboru mieliby wówczas gdyby o jednej porze jechały autobusy różnych przewoźników oferujące zróżnicowaną usługę (inny standard taboru, inne ceny). Inaczej to nie ma większego sensu z punktu widzenia pasażera, a jedynym efektem konkurencji może być spadek cen.

W naszym lokalnym półświatku kolejowym to w ogóle bez sensu skoro to i tak samorząd zamawia określony rozkład jazdy, a na dodatek jest (współ)właścicielem obu spółek kolejowych.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Wt 15.05.2012, 8:40 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Daro85 napisał(a):
Prawda jest taka, że A19 co 10 min jest potrzebne tylko na odcinku Stroszek- TG i tam jeździ sporo ludzi.
Bez wątpienia dowozówka do tramwaju byłaby potrzebna, nawet i co 10 minut. Skrót myślowy ;)

Daro85 napisał(a):
Ale prawda jest taka, że do woli tego robić nie będzie można.
Oczywiście, że można. Kiedyś też nikt sobie nie wyobrażał, że można w środku zimy tramwaj co 14 minut zastąpić niczym, a następnie przez kwartał uruchomionym autobusem nie obsługiwać głównego generatora przewozów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Wt 15.05.2012, 8:51 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
Memhis a mieszkałeś w Słupsku i korzystałeś z tej trasy na tym połączeniu? Napewno nie, a wyobraź sobie że moja rodzina i wiele znajomych tam mieszka i w taki sposób korzysta jak własnie opisuje. Przy podróży trwającej 30 minut ludzie są gotowi odczekać ten czas (do godziny domu, czy w moiejscu pracy robiąc po niej zakupy). jeszce w gre wchodzą letnie weekendy i dojazd na plażę i czy się na nią przyjedzie o 10 czy o 11 nie robi tak wielkiem różnicy żeby wybierac pierwszego z brzegu przewoźnika. W moim przypadku wsiadając w świonach żeby dojechać do Mikołowa czy tychów na jednym bilecie, też bym te 30 minut czekał na kurs PR.
Ale cóz masz skończone pewnie studia z dziedziny transportu i wiesz to lepiej ..... teoretycznie :P.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Wt 15.05.2012, 8:59 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
andrzejh69 napisał(a):
Memhis a mieszkałeś w Słupsku i korzystałeś z tej trasy na tym połączeniu? Napewno nie, a wyobraź sobie że moja rodzina i wiele znajomych tam mieszka i w taki sposób korzysta jak własnie opisuje. Przy podróży trwającej 30 minut ludzie są gotowi odczekać ten czas (do godziny domu, czy w moiejscu pracy robiąc po niej zakupy). jeszce w gre wchodzą letnie weekendy i dojazd na plażę i czy się na nią przyjedzie o 10 czy o 11 nie robi tak wielkiem różnicy żeby wybierac pierwszego z brzegu przewoźnika. W moim przypadku wsiadając w świonach też bym te 30 minut czekał na kurs PR.
Ale cóz masz skończone pewnie studia z dziedziny transportu i wiesz to lepiej ..... teoretycznie :P.


A co za różnica czy w Słupsku czy gdziekolwiek indziej? Czekanie pół godziny dłużej tylko po to, żeby jechać innym przewoźnikiem jest absurdalne. To, że Ty lub Twoi znajomi tak robią to nie znaczy, że jest to reguła. A już na pewno przeszczęśliwi są ci, którzy mają bilety okresowe i nie mogą korzystać z jakiejś części oferty w ogóle. W omawianym przypadku kolejowym bez wzajemnego honorowania biletów oferta dla posiadacza miesięcznego byłaby w ilości jednego kursu na godzinę. To jest kpina przecież. A z honorowaniem - nie ma znaczenia jaki jest przewoźnik, więc to żadna konkurencja.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Wt 15.05.2012, 9:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
butthead napisał(a):
Oczywiście, że można. Kiedyś też nikt sobie nie wyobrażał, że można w środku zimy tramwaj co 14 minut zastąpić niczym, a następnie przez kwartał uruchomionym autobusem nie obsługiwać głównego generatora przewozów.


Pożyjemy zobaczymy jak będzie. Obecnie tak naprawdę gminy tą kasę płacić będą same sobie, więc ciekawe, czy będą takie chętne do likwidowania. Inna sprawa, że tą logikę można przenieść na grunt autobusowy. Przecież likwidacja połowy kursów na linii przewoźnika prywatnego nie zastąpi miejscami wycięcia 1/4 na linii przewoźnika komunalnego ;). Nie jest to ta sama skala, ale "logika bierności" podobna ;).
A wszystko zależy kto ma ile kasy i jakie cele ;).

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Wt 15.05.2012, 9:30 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
Memphis, bez honorowania i każdy przewoźnik raz na 30 minut (KŚ,PR)., teraz ZTCW to KŚ jeździ raz na 30minut. Ja korzystam głównie z auta bo to co ma w ofercie nasza KM to prawie tragedia, o czym dobrze wiesz :P. Swegpo czasu właśnie próbowałem TŚ, PR ale dałem sobie szybko spokój bo bym roboty nie miał z powodu spóźnień.
Jak jestem na urlopie w Słupsku i jak jeżdzę sam (bez dzieci) to korzystam z ichniejszej KM która zawsze tam była i jest nadal dobra.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Wt 15.05.2012, 9:38 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
andrzejh69 napisał(a):
Memphis, bez honorowania i każdy przewoźnik raz na 30 minut (KŚ,PR)
Tylko kto by miał tą całą zabawę w konkurencję na torach udźwignąć finansowo? :) Zdajesz sobie chyba sprawę z tego, że tak naprawdę to niezależnie od tego czy jedzie pociąg KŚ czy PR, to jest dotowany przez marszałka.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Wt 15.05.2012, 9:45 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
butthead napisał(a):
andrzejh69 napisał(a):
Memphis, bez honorowania i każdy przewoźnik raz na 30 minut (KŚ,PR)
Tylko kto by miał tą całą zabawę w konkurencję na torach udźwignąć finansowo? :) Zdajesz sobie chyba sprawę z tego, że tak naprawdę to niezależnie od tego czy jedzie pociąg KŚ czy PR, to jest dotowany przez marszałka.


No tak w przypadku naszych kolei to i KŚ i PR dotuje marszałek któty budżet na dofinansowywanie ma skromny.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Wt 15.05.2012, 12:48 

Dołączył(a): Cz 5.06.2008, 21:10
Posty: 913
Lokalizacja:
Zabrze Helenka
andrzejh69 napisał(a):
Bodzio z całym szacunkiem do Ciebie. Wymieniam tu przykład połączenia Słupsk-Ustka (działa to do dziś ale niestety już bez MZK Słupsk które nie wytrzymało konkurencji), na którym własnie tak było że pasażerowie mogli i wybierali sobie przewoźnika bo własnie przychodzili na przystanek na odpowiedni kurs żeby jechać własnie tylko i wyłącznie wybranym przewoźnikiem (każdy z nich miał jednen kurs na godzinę, każdy swoje bilety w tym miesięczne). Jak chcesz to poszukaj sobie w necie na ten temat informacji, bo to ciekawy przypadek. Dziś na trasie kolejowej Gliwice-Katowice, wsiadając np w Świętochłowicach mamu możliwość korzystania wyłącznie w KŚ, więc świadomie tu piszę jaka tu konkurencja? Zanim nie było KŚ mogłem na bilecie "strefie A" dojechać ze Świon do Mikołowa, czy mój ojciec z Tychów do Batorego. Dziś nie da się tak - trzeba mieć dwa bilety co wychodzi dwa razy drożej. Dlatego oboje olaliśmy kolej i jeździmy autami. Dalej szukać przykładów? Jak by jezdziły PRki to właśnie byśmy z nich korzystali omijając pociągi KŚ. W Słupsku było podobnie - Ci c mieli sieciówki MZK wybierali ich linię 10 a innych przewoźników olewali. Innni korzystający wyłącznie z trasy Słupsk centrum - Ustka wybierali innych przewoźników.

Już @memphis powyżej uzasadniał Tobie, dlaczego nie można tego nazywać konkurencją. Ja tylko dodam, że również doświadczyłem problemów z dojazdem łączonym PR/KŚ podróżując w relacji Kędzierzyn Koźle - Zabrze. W Kędzierzynie mogłem kupić bilet jedynie do Gliwic ( PR ), dalej miałem do wyboru albo lecieć z wywieszonym ozorem do kasy KŚ bez żadnej gwarancji, że zdążę kupić bilet na KŚ przed odjazdem składu ( pomijam oczywiście fakt, że takie rozwiązanie na pewno byłoby kosztowniejsze od jazdy na całej trasie PR ), albo zrezygnować z dalszej jazdy pociagiem na rzecz autobusu. Wybrałem oczywiście to drugie rozwiązanie, ponieważ i tak celem mojej podróży była Helenka, więc skorzystałem z 57. Ale tych problemów na pewno nie rozwiąże proponowana przez Ciebie przeplatanka PR/KŚ. Przykład Słupska również nie uzasadnia przywołania przez Ciebie pojęcia "konkurencja". Sam napisałeś, że owi przewoźnicy podzielili między siebie strefy wpływów jeżdżąc między sobą w stałych taktach. I tak to należy postrzegać : podział strefy wpływów i koegzystowanie a nie konkurencja. A jednostkowe przypadki kierowania się wyborem poprzez kryterium "jaki przewoźnik" a nie odpowiedni czas przybycia do celu podróży na pewno nie spowoduje masowego przepływu pasażerów od jednego przewoźnika do drugiego i w konsekwencji eliminację z rynku gorszych podmiotów ( przecież o to właśnie chodzi w przypadku konkurencji ). Ja ostatnio w Warszawie doświadczyłem tego, co powinno mieć zastosowanie w każdym systemie zbiiorkomu. Mianowicie jechałem 17 kwietnia do centrum Warszawy pociągiem IC "Ślęża". W pewnym momencie w głośnikach radiowęzła dało się usłyszeć komunikat, że z powodu awarii systemu sterowania na odcinku Warszawa Zachodnia - Warszawa Centralna - Warszawa Wschodnia nasz pociąg zakończy bieg na stacji Warszawa Gdańska. Nie wiedziałbym, co dalej robić ( nasze PKP wcale nie przejmowało się tym, że nie wszyscy podróżni są warszawiakami i w każdym szczególe orientują się w zawiłościach warszawskiej komunikacji ), na szczęście miałem przy sobie telefon i zadzwoniłem do osoby, którą miałem w Warszawie odwiedzić. Od niej dowiedziałem się, że najlepiej w kiosku kupić bilet 20-minutowy ( 2.60PLN ) i przejechać metrem dwie stacje do przystanku "Świętokrzyska". Na podstawie tego samego biletu mogłem podróżować metrem, tramwajem lub autobusem. Czy Twoim zdaniem powinna mieć jednak tutaj miejsce konkurencja pomiędzy tymi środkami komunikacji ? Bo moim po stokroć nie ! A dlaczego "niedasię" takiego rozwiązania wprowadzić u nas ? Dlaczego ( o czym pisałem wyżej ) muszę cholernie uważać do czego wsiadam, jaki posiadam bilet, jaki bilet kupić ? Zważać by czasem w Katowicach nie wsiąść do autobusu PKM Tychy ?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Wt 15.05.2012, 13:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
butthead napisał(a):
Bez wątpienia dowozówka do tramwaju byłaby potrzebna, nawet i co 10 minut. Skrót myślowy ;)

Tylko w Bytomiu jest drobny problem z końcowym przystankiem tramwaju w centrum, jednak dość sporo osób się na dworcu autobusowym przesiada.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Wt 15.05.2012, 13:52 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
andrzejh69 napisał(a):
Dziś nie ma mody w społeczeństwie śląsko-dąbrowskim aby korzystać z KM. KM kojarzy się naszemu społeczeństwu z brudem, niepunktualnością, biedą itp. Dojeżdzam do pracy od 22 lat (Katowice, Jaworzono, Bytom, Gliwice, Mikołów) i wiem co piszę. Każdy chce dojeżdzać autem, i dziwią się bardzo komuś kto dojeżdza do pracy KM - pytają się zdziwieni -"a nie masz auta???".
Inaczej jest w Warszawie, Krakowie (tu jeżdżę na delegacje i studiowało się też zaocznie) gdzie społeczeństwo już dawno zrozumiało, że lepiej po zakorkowanych centrach jeździć tramwajem, metrem, SKM niż autem.

Moim zdaniem nie jest to do końca prawdą. Według niektórych informacji (niedawno czytałem o tym artykuł, ale nie powiem gdzie, bo wielu uznałoby go za mało wiarygodny) sprzedaż biletów KM systematycznie zmniejsza się w całej Polsce. To oczywiście nie oznacza, że wszyscy przesiadają się do swoich samochodów bo statystyka ta nie obejmuje przejmowania komunikacji zbiorowej przez przewoźników prywatnych. Słyszałem (czytałem) przy tym wiele narzekań na komunikację warszawską w tym na konieczność co raz większej liczby przesiadek jak i duży wzrost cen biletów.
Z drugiej strony w naszym regionie niby to nie ma mody na komunikację zbiorową, a jednocześnie środki tej komunikacji jeżdżą zapełnione. Wynika to z tego, że obecnie równolegle toczy się proces przesiadania się pasażerów do własnych samochodów ze stałym zmniejszniem ilości linii i kursów KM.
Przemysław Dąbek proponuje tu dokładne odwrócenie tego procesu pisząc :
Cytuj:
uważam, że eliminacja samochodów osobowych powinna iść w parze z modernizacją infrastruktury jak i tworzeniem takiej strefy. Jak będziemy robić wszystko w tym tempie jak dotychczas, najpierw jedno potem drugie to nic z tego nie będzie.

Łatwo powiedzieć, ale ja jakoś nie za bardzo wyobrażam sobie w praktyce takie "chodzenie w parze" w tym kierunku. W praktyce bowiem ruch samochodowy powoli, ale jednak jest ograniczany sztucznymi utrudnieniami (strefy płatnego parkowania, wyłączanie z ruchu niektórych ulic czy nawet czasami zmniejszanie liczby pasów ruchu o czym kiedyś dyskutowaliśmy) a jakoś nie widzę zupełnie "drugiej połówki tej pary". Modernizacje niektórych odcinków torów i utworznie jednej zielonej fali dla tramwajów to zaledwie kropeleczka w morzu potrzeb, w nikłym bowiem stopniu skraca czas przejazdu a poprawa komfortu sprowadza sie wyłacznie do mniejszych wstrząsów w tramwajach. Nadal więc uważam, ze jeśli chcemy by ludzie przesiadali się z samochodów do komunikacji zbiorowej konieczne są bardzo duże i kosztowne inwestycje w tę drugą aby nie oznaczało to dla przeciętnego Kowalskiego pogorszenia warunków dojazdów tak jeśli chodzi o czas jak i o komfort. Zawsze jednak najwyższy komfort zapewnić może tylko idywidualny środek transportu, dlatego więc należy dązyć do możliwie najwyższego komfortu podróży komunikacją zbiorową. Tak właśnie robi się w krajach zachodnich (jak i w Czechach), gdzie wielokrotnie większy niż u nas odsetek pasażerów ma do dyspozycji miejsce siedzące, w pojazdach zachowana jest odpowiednia temperatura, mniejszy hałas, większośa czystość, lepsza jest informacja pasażerska (to może najmniej istotne), przesiadki jeśli już są konieczne to nie wymagają przechodzenia pieszo kilkuset metrów, często w ogóle nie powodują kontaktu z deszczem czy wiatrem oraz w całym rejonie podróżuje się na podstawie jednego biletu. Nic więc dziwnego, że tam liczba korzystających z komunikacji zbiorowej jest większa, aczkolwiek procentowo w stosunku do dojezdzających samochodami chyba nie aż tak radykalnie większa niż u nas.
Cytuj:
Odnosząc się do wątpliwości co z mieszkańcami centrum Katowic otóż, bez sporne jest że mieszkańcy bez jakichkolwiek kosztów poruszali by się po wyznaczonej strefie.

Tu moje obawy znowu wynikają z dotychczasowej praktyki, nie są mi znane przypadki by gdziekolwiek istniały jakieś bezpłatne karty mieszkańca umożliwiające poruszanie się lub parkowanie w strefie ograniczonego ruchu/parkowania. W Katowicach obecnie za taki "luksus" trzeba płacić i to nie mało to też większość mieszkańców strefy płatnego parkowania jeśli nie ma możliwości korzystania z miejsc na podwórzach parkuje poza tą strefą utrudniając tym samym parkowanie tym którzy tam mieszkają. Ba, co gorsze bywa i tak, że strefy takie wcale nie są wprowadzane po to by ograniczać ruch, zmniejszać zanieczyszczenie powietrza, hałas, poprawiać bezpieczeństwo lecz głównie po to by miasto miało dodatkowe źródło dochodów, bynajmniej nie przenaczanych zawsze na poprawę warunków życie mieszkańców lecz na wyższe zarobki (premie) prominentów i poprawę ich warunków pracy i życia (służbowe samochody, wyposażenie biur, tzw szkolenia wyjazdowe itp).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Wt 15.05.2012, 14:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Ludw_K napisał(a):
bo statystyka ta nie obejmuje przejmowania komunikacji zbiorowej przez przewoźników prywatnych.

Że niby co? Co to za statystyka? Gdzie to niby komunikację miejską przejmują prywatne firmy będący jednocześnie emitentem biletów?
Cytuj:
Słyszałem (czytałem) przy tym wiele narzekań na komunikację warszawską w tym na konieczność co raz większej liczby przesiadek jak i duży wzrost cen biletów.

Jak ktoś nie ma porównania z GOPem np. to może narzekać. Ale to jest niebo i ziemia.

Cytuj:
Modernizacje niektórych odcinków torów i utworznie jednej zielonej fali dla tramwajów to zaledwie kropeleczka w morzu potrzeb, w nikłym bowiem stopniu skraca czas przejazdu a poprawa komfortu sprowadza sie wyłacznie do mniejszych wstrząsów w tramwajach.

Przede wszystkim powinna wzrastać prędkość handlowa.
Cytuj:
gdzie wielokrotnie większy niż u nas odsetek pasażerów ma do dyspozycji miejsce siedzące,

Chyba dlatego, że autobus jedzie częściej.
Cytuj:
Nic więc dziwnego, że tam liczba korzystających z komunikacji zbiorowej jest większa, aczkolwiek procentowo w stosunku do dojezdzających samochodami chyba nie aż tak radykalnie większa niż u nas.

Nieco sobie przeczysz. Jesli chcesz porównywac jakiekolwiek wartości to przecież nie ma sensu podawanie bezwzględnej liczby pasażerów.
Cytuj:
lecz na wyższe zarobki (premie) prominentów i poprawę ich warunków pracy i życia (służbowe samochody, wyposażenie biur, tzw szkolenia wyjazdowe itp).

I po co wypisywać tego typu bzdury?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Wt 15.05.2012, 14:22 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
adam86 napisał(a):
butthead napisał(a):
Bez wątpienia dowozówka do tramwaju byłaby potrzebna, nawet i co 10 minut. Skrót myślowy ;)

Tylko w Bytomiu jest drobny problem z końcowym przystankiem tramwaju w centrum, jednak dość sporo osób się na dworcu autobusowym przesiada.


Pytanie dokąd się przesiadają i czy rzeczywiście muszą akurat na dworcu. Bo przyjeżdżając od strony Stroszka tramwajem na pl. Sikorskiego też możesz jechać dalej bez problemu w stronę Szombierek i Chorzowa (po odbudowie 7-ki również do Łagiewnik), a w pozostałych kierunkach (Miechowice, czy Piekary Śląskie) jazda ze Stroszka przez dworzec jest bez sensu. A do Katowic pozostałoby częściej jeżdżące 820.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności