Teraz jest Pt 19.04.2024, 3:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Wt 15.05.2012, 18:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
memphis napisał(a):
Pytanie dokąd się przesiadają i czy rzeczywiście muszą akurat na dworcu. Bo przyjeżdżając od strony Stroszka tramwajem na pl. Sikorskiego też możesz jechać dalej bez problemu w stronę Szombierek i Chorzowa (po odbudowie 7-ki również do Łagiewnik), a w pozostałych kierunkach (Miechowice, czy Piekary Śląskie) jazda ze Stroszka przez dworzec jest bez sensu. A do Katowic pozostałoby częściej jeżdżące 820.


Inna sprawa, że Plac Sikorskiego jest w ścisłym śródmieściu miasta, a nie na uboczu tak jak Dworzec. Oprócz naprawdę kosmicznych relacji przesiadkowych (są tacy co w tej trasie jeżdżą, ale zapewne nie ma ich za dużo) typu Sucha Góra- Halemba, albo jakichś jeszcze lepszych w stylu Witor- Kol. Zygmunt, to się nie za dużo traci. Problem największy będą mieć ci, co się uczą w rejonie Żeromskiego (Gastronomik, II LO)- bo tam z tramwaju przesiadka jest dziadowska, a z 608 jest za daleko. A tak naprawdę 820 nie obsługuje po trasie 19 w Bytomiu 2 istotnych przystanków- na Suchej Górze i przy I LO, ew. M1. Na reszcie mało kto korzysta...

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Wt 15.05.2012, 21:56 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
adam86 napisał(a):
Tylko w Bytomiu jest drobny problem z końcowym przystankiem tramwaju w centrum, jednak dość sporo osób się na dworcu autobusowym przesiada.

To jest nawet duzy problem. Z tego powodu omijam w Bytomiu tramwaje szerokim lukiem.
memphis napisał(a):
a w pozostałych kierunkach (Miechowice, czy Piekary Śląskie) jazda ze Stroszka przez dworzec jest bez sensu. A do Katowic pozostałoby częściej jeżdżące 820.

A w jaki sposob inaczej ?. Bez zartow 73 jadace raz na ruski rok, a na Miechowice to juz wogole.
A 19 przycialbym do 15 w szcycie i 20 w miedzyszczycie. W zamian 820 troche czesciej zamiast 830 i 19, bo na 19 jest przesadzony takt i to na kazdym przystanku nie pokrywajacym sie z 820.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Wt 15.05.2012, 22:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13990
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
P Śl napisał(a):
A w jaki sposob inaczej ?. Bez zartow 73 jadace raz na ruski rok, a na Miechowice to juz wogole.

Akurat do Miechowic to się wysiada z bany na UM i idzie na autobus 100 m.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Wt 15.05.2012, 22:56 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
adam86 napisał(a):
Że niby co? Co to za statystyka? Gdzie to niby komunikację miejską przejmują prywatne firmy będący jednocześnie emitentem biletów?

To, że nie rozumiesz o co mi chodziło, a chodziło mi o to że spadek liczby sprzedawanych biletów KM świadczy o spadku liczby osób korzystających z komunikacji zbiorowej, ale nie zupełnie ponieważ nie uwzględnia tych którzy przesiadają się do autobusów (minibusów) prywatnych, a więc nadal korzystają z komunikacji zbiorowej.
Cytuj:
Przede wszystkim powinna wzrastać prędkość handlowa.

Owszem, jak najbardziej powinna, ale absolutnie to nie wystarczy. Jeśli uważasz, że najważniejsze, niemal jedyne znaczenie ma czas dojazdu, to wytłumacz dlaczego są wcale nie rzadkie przypadki dojeżdżających do pracy (i w innych celach) samochodami, osób które w to samo miejsce dojechałyby w takim samym lub bardzo zbliżonym czasie, licząc z dojściem do/z przystanku i oczekiwaniem na pojazd komunikacją zbiorową oraz dlaczego tak znikoma jest liczba dojezdżających motocyklem który w większości przypadków gwarantuje dojazd w najkrótszym czasie. Z drugiej strony wzrost prędkości handlowej wcale nie musi oznaczać znaczącego skrócenia czasu dojazdu, bo w większym stopniu decydować może o tym czas dojścia do/z przystanku i czas przesiadania się. Nie wszędzie też prędkość tę można znacznie zwiększyć, największe możliwości są w przypadku komunikacji szynowej to też tak ważne jest jej utrzymanie i dalsza rozbudowa.
Cytuj:
Chyba dlatego, że autobus jedzie częściej.

Też, bo u nas rozkłady jazdy są tak układane, aby w każdym autobusie, tramwaju czy nawet pociągu wykorzystane było jak najwięcej miejsc, także tych stojących. Nie spotkałem jednak w Niemczech czy Czechach tramwajów w których 80% miejsc stanowiłyby miejsca stojące, spotykałem tam za to autobusy w których miejsc stojących praktycznie nie było.
Cytuj:
I po co wypisywać tego typu bzdury?

To jest Twoje zdanie i masz prawo tak uważać, a ja mam prawo uważać inaczej, po prostu wyciągać inne wnioski ze znanych mi faktów. Tu jednak nie miejsce na dyskusję o tym.
EOT.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Śr 16.05.2012, 9:13 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
P Śl napisał(a):
A 19 przycialbym do 15 w szcycie i 20 w miedzyszczycie. W zamian 820 troche czesciej zamiast 830 i 19, bo na 19 jest przesadzony takt i to na kazdym przystanku nie pokrywajacym sie z 820.
Zdecydowanie przesadzone jest to, że ładnych kilka kilometrów dokładnie wzdłuż tramwaju jeździ w tym samym kierunku pakiet autobusów. Oczywiście dopóki stan torowisk jest jaki jest, trudno snuć wizje o reformie układu. Zakładając optymistycznie, że w ciągu kilku lat jednak ta trasa zostanie wyremontowana, nie będzie już żadnego wytłumaczenia dla dalszego utrzymywania status quo (abstrahując od tego, że pewnie budżet miasta tego dłużej nie uciągnie). Mocna linia tramwajowa (co najmniej 7'5, w szczycie i co 5'), do tego poprawa przesiadek w rejonie skrzyżowania Wrocławskiej i Kolejowej rozwiązują sprawę.

Ludw_K napisał(a):
Nie spotkałem jednak w Niemczech czy Czechach tramwajów w których 80% miejsc stanowiłyby miejsca stojące, spotykałem tam za to autobusy w których miejsc stojących praktycznie nie było.
To, że nie spotkałeś nie oznacza jeszcze, że takowych nie ma ;) Tramwaje kursujące w modelu Stadtbahn nierzadko mają układ wnętrza bliższy metru, a więc siedzenia równolegle i dużo przestrzeni dla stojących.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Śr 16.05.2012, 9:18 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Ale co mi po tym tramwaju jak nie moge nim dojechac do dworca, na Falata i Strzelcow wysiadam w jakis chaszczach gdzie hektar do glownej drogi.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Śr 16.05.2012, 9:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
P Śl napisał(a):
Ale co mi po tym tramwaju jak nie moge nim dojechac do dworca, na Falata i Strzelcow wysiadam w jakis chaszczach gdzie hektar do glownej drogi.


Akurat na Fałata (bo mówimy o autobusowym, tramwaj staje przy Olimpijskiej przecież) przystanek jest w daremnym miejscu, bo tak naprawdę praktycznie wszędzie dojścia piesze stamtąd są dziadowskie (do szpitala na około, do kościoła wracasz się 200-300 metrów, do Tesco to samo. Na Olimpijskiej jest za to bliżej do sporawego osiedla, praktycznie nieobsługiwanego od tej strony przez autobusy.

Przy UMie za to masz daleko do przesiadek, ale przewalenie szkolnego płotu może by coś pomogło ;). Generalnie o to chodzi, żeby usprawniać przesiadki, a nie tak, że w centrum Bytomia tramwaje i autobusy tworzą osobną sieć, bo wspólne punkty to jedynie przystanki Wrocławska (i to tak też nie za pięknie), Siemianowicka (też nie wszystkie stanowiska w rejonie skrzyżowania) i Zamłynie (ale tu też jednokierunkowo). Prosi się o przystanek przy Agorze, na początku Wrocławskiej, przystanek na Zamłyniu w stronę centrum i przepuszczenie 192 przez przystanek Głęboka. No i wspomniane zrobienie przejścia pieszego przez teren I LO.

Inna sprawa, że w Katowicach, Gliwicach, Zabrzu, Chorzowie też to wygląda źle. Np. w Katowicach też sobie musisz wybrać czym pojedziesz- bo oprócz Pl. Wolności (w jedną stronę), Pl. Miarki (przesiadka w dość kretyńskim kierunku), Damrota (też bezsensowna) wszędzie musisz wyrabiać kilometry. Np. w Gliwicach przystanku przy Dworcu PKP (obsługiwanego przez A4), nie obsługują autobusy w stronę Łabęd- co jest kuriozum. W Zabrzu w centrum nie ma gdzie się przesiąść, bo np. taka T3 ma przystanki na końcach Brysza i Lutra, a autobus na Placu Krakowskim ;). Itd. itd.
Czasami reforma nie wymaga specjalnych kosztów, ale...

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Śr 16.05.2012, 10:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 13.04.2006, 21:25
Posty: 764
adam86 napisał(a):
P Śl napisał(a):
A w jaki sposob inaczej ?. Bez zartow 73 jadace raz na ruski rok, a na Miechowice to juz wogole.

Akurat do Miechowic to się wysiada z bany na UM i idzie na autobus 100 m.

Można też przesiąść się z bany na Łużyckiej/Wrocławskiej - przystanki są obok siebie.

_________________
Bana 33 Bytom ul. Pokoju - Zabrze-Mikulczyce Dworzec PKP przez Zabrze-Rokitnicę :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Śr 16.05.2012, 10:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
berek26 napisał(a):
Można też przesiąść się z bany na Łużyckiej/Wrocławskiej - przystanki są obok siebie.


A z Łużyckiej jedzie jakikolwiek pojazd KM bezpośrednio do Radzionkowa, lub Stroszka?

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Śr 16.05.2012, 14:43 

Dołączył(a): So 14.11.2009, 12:21
Posty: 1085
Lokalizacja:
Gliwice
167

_________________
Nein, nein, nein. Das kann nicht sein! Um nüchtern kannst du nicht!
Midttrafik: Vi skal nok køre dig - Uczmy się!


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Śr 16.05.2012, 14:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
stachu napisał(a):
167


Bezpośrednio? :P.
Przez Łużycką panie to on jedzie tylko do Dworca :P.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Śr 16.05.2012, 15:11 

Dołączył(a): Cz 5.06.2008, 21:10
Posty: 913
Lokalizacja:
Zabrze Helenka
Daro85 napisał(a):
W Zabrzu w centrum nie ma gdzie się przesiąść, bo np. taka T3 ma przystanki na końcach Brysza i Lutra, a autobus na Placu Krakowskim ;).
Akurat tego przypadku bym aż tak nie demonizował - 50-70 m to moim zdaniem nie problem. Na niejednym dworcu PKP przejście z jednego peronu na inny wymaga przemierzenia dłuższych dystansów. Chociaż oczywiście nie rozumiem, co włodarzy powstrzymuje przed przesunięciem przystanku T3 na pl. Krakowski - szczególnie tego w stronę Makoszów. Kiedy na torach jest jakieś zawirowanie, to stojący na Lutra skład oczekujący na zwolnienie jednotoru skutecznie blokuje skrzyżowanie Klimasa/Lutra, co jest szczególnym problemem od momentu zlikwidowania połączenia drogowego ul. Bankowej z pl. Krakowskim. To tylko jeden z przykładowych minusów takiej lokalizacji.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Śr 16.05.2012, 20:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01
Posty: 1902
Lokalizacja:
Bielsko-B
Daro85 napisał(a):
adam86 napisał(a):
której uruchomienie oznaczać będzie zapewne solówki na 19.


Hie i się ludzie nie pomieszczą ;).
Sam jestem ciekaw jak to rozwiążą- bo średnio coś sensownego można wymyślić.


Skrócić 7 do Zawodzia?

_________________
Przewodnik beskidzki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Śr 16.05.2012, 20:39 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Pisałem o tym nie dalej, jak parę dni temu: z perspektywy Bytomia to nic nie zmienia przecież.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Śr 16.05.2012, 22:51 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
butthead napisał(a):
To, że nie spotkałeś nie oznacza jeszcze, że takowych nie ma ;) Tramwaje kursujące w modelu Stadtbahn nierzadko mają układ wnętrza bliższy metru,

Nie będę się spierał bo uważam Ciebie za osobę w pełni wiarygodną. Ja ze Stadtbahn korzystałem wyłacznie na sieci VRR, a tam wszystkie wagony jakie spotkałem były pod względem układu siedzeń bardzo podobne do jeżdżących u nas Pt. W klasycznym metrze takie rozwiązanie jest do przyjęcia ponieważ przeciętny pasażer nie jedzie nim chyba dłużej niż 15min, a obniżony komfort podróży jest rekompensowany znacznym skróceniem jej czasu. Wydaje mi się, że niemal każdy mając do wyboru trwającą 30min. podróż na stojąco w 105-ce czy nawet w Karliku plus dwa razy 10min na dojście do/z przystanku lub trwającą w zależności od szczęscia (bo różnie bywa z korkami i bardzo dużo zależy od sygnalizacji) 45min. a nawet dłużej podróż samochodem wybierze to drugie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Cz 17.05.2012, 7:30 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Ludw_K napisał(a):
Wydaje mi się, że niemal każdy mając do wyboru trwającą 30min. podróż na stojąco w 105-ce czy nawet w Karliku plus dwa razy 10min na dojście do/z przystanku lub trwającą w zależności od szczęscia (bo różnie bywa z korkami i bardzo dużo zależy od sygnalizacji) 45min. a nawet dłużej podróż samochodem wybierze to drugie.


W GOPie nie ma takiej sytuacji, są co najwyżej odwrotne, czyli np. 20 minut samochodem, a 45 minut komunikacją miejską (nie licząc dojścia i czekania). Dlatego też liczba miejsc siedzących w pojeździe ma znaczenie marginalne, biorąc pod uwagę czas podróży jaki oferuje nasz transport zbiorowy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Cz 17.05.2012, 7:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2928
Taka sytuacja się zdarza, tylko sporadycznie i z tego co wiem, to tylko na jednym odcinku - Katowice - Bytom. Jeśli są pierdalne korki, wiadomo, że tramwaj jednak przejedzie szybciej.

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Cz 17.05.2012, 8:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01
Posty: 1902
Lokalizacja:
Bielsko-B
butthead napisał(a):
Pisałem o tym nie dalej, jak parę dni temu: z perspektywy Bytomia to nic nie zmienia przecież.

Fakt, cóż pozostaje kolejna zmiana na trasie Stroszek - Bytom; albo poleci 18, albo składy na 19.

_________________
Przewodnik beskidzki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Cz 17.05.2012, 8:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
(37) michał napisał(a):
Fakt, cóż pozostaje kolejna zmiana na trasie Stroszek - Bytom; albo poleci 18, albo składy na 19.


Zobaczymy co wymyślą ;). Mogą zawsze też pociąć np. T5 i reaktywować gorsza wersję T30 ;).

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Cz 17.05.2012, 9:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2928
A taka piątka aż się prosi w obecnej sytuacji (kiedy każda linia musi obowiązkowo jeździć co 15), żeby ją puścić na Stroszek składami...

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności