Teraz jest Śr 6.11.2024, 0:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebudowie
Napisane: Wt 8.05.2012, 8:52 

Dołączył(a): Wt 8.05.2012, 7:58
Posty: 3
Utworzenie strefy ograniczającej ruch samochodów osobowych w Katowicach pozwoli stworzyć priorytet dla transportu zbiorowego, aby w najbardziej optymalny sposób dostosowywać go do potrzeb podróżujących.
Strefa pozwoliłoby na:
• likwidację korków,
• ograniczenie liczby punktów kolizji pieszy – samochód osobowy,
• ochronę środowiska poprzez obniżenie emisji spalin i spadek poziomu hałasu generowanego przez samochody,
Decyzje ograniczające samochodowy transport indywidualny w centrum miasta przy jednoczesnej kompleksowej modernizacji infrastruktury transportu zbiorowego wyodrębniłaby komunikację miejską i ruch rowerowy jako podstawowy sposób przemieszczania się po ulicach Katowic.


Ostatnio edytowano Śr 9.05.2012, 14:23 przez Przemysław Dąbek, łącznie edytowano 2 razy

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Transport zbiorowy jako priorytet w stolicy Górnego Śląs
Napisane: Wt 8.05.2012, 14:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Przemysław Dąbek napisał(a):
LITERATURA
[...]


W kontekście tytułu tematu i zabaw w górnolotne określenia o stołeczności pewnego miasta nad Rawą, bibliografia powinna być uzupełniona o np. "Historię Górnego Śląska" pod red. J. Bahlcke, D. Gawreckiego, R. Kaczmarka, czy coś takiego...

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Transport zbiorowy jako priorytet w stolicy Górnego Śląs
Napisane: Wt 8.05.2012, 15:01 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Skąd pochodzi wklejony artykuł?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Transport zbiorowy jako priorytet w stolicy Górnego Śląs
Napisane: Wt 8.05.2012, 19:18 

Dołączył(a): Wt 8.05.2012, 7:58
Posty: 3
butthead napisał(a):
Skąd pochodzi wklejony artykuł?


Jest to moje własne opracowanie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Transport zbiorowy jako priorytet w stolicy Górnego Śląs
Napisane: Wt 8.05.2012, 20:13 

Dołączył(a): Pn 16.01.2012, 16:58
Posty: 12
Niestety link do map wysypał się.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: So 12.05.2012, 14:47 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2172
Lokalizacja:
Katowice
Temat już dawno dyskutowany na forum, mimo to uważam za celowe ustosunkowanie się do zaprezentowanego tu artykułu, bo chyba tak ten post można określić. Autor przedstawił istniejącą sytuację posiłkując się nielicznymi i dość wybiórczo wybranymi danymi statysycznymi oraz zaproponował bardzo radykalne roziązanie problemu. Z góry przepraszam, ale moja opinia (w dużej części znana z dawniejszych moich wypowiedzi na forum) będzie raczej krytyczna wobec proponowanych rozwiązań. Będąc od urodzenia mieszkańcem śródmieścia Katowic, zawsze problemy tego miasta - nie tylko w odniesieniu do komunikacji - były mi nie obojętne, wręcz bardzo bliskie.
Pozwolę sobie przypomnieć tu metaforę której już używałem; pod względem rozwiązań komunikacyjnych miasto jest bardzo chore (chyba nikt temu nie zaprzeczy), ale pamiętajmy że nie można szybko i łatwo sięgać do metody leczenia polegającej na amputacji. Fakt że czasami bywa to konieczne ale zawsze należy pamiętać, że jest to tylko wybór mniejszego zła i ograniczać tę metodę uzdrawiania do naprawdę koniecznego minimum, oraz jednocześnie pamiętać że bywają przypadki gdy jej zastosowanie jest niemożliwe - niczego nie wyleczymy poprzez amoutację głowy. Niestety, moim zdaniem autor zbyt szybko wybrał amputację jako podstawową metodę leczenia "komunikacyjnej choroby".
Już bez metafor - praktycznie problemy komunikacyjne śródmieścia Katowic proponuje rozwiązać poprzez wymuszone radykalne ograniczenie ruchu na obszarze ok. 6km. kwadratowych obejmującym nie tylko ścisłe centrum handlowo-usługowe gdzie takie rozwiązanie wydaje się oczywiste, ale także dużą część miasta stanowiącą w pierwszej kolejności rejon zamieszkania w którym mieszka kilkadziesiąt tysięcy ludzi. Obszar wybrany w dość niezrozumiały sposób, bo niby dlaczego ma objąć mieszkańców Nowego Miasta oraz os. Paderewskiego i osiedli wokół AWF a mieszkańcy Koszutki i innych okolicznych osiedli mają mieć nadal nieograniczoną swobodę poruszania się samochodem. Oczywiście nie tylko o mieszkańców tu chodzi, ale takze o tych którzy dojeżdżają do pracy, nauki, w celach odwiedzin swoich rodzin i znajomych, na zakupy i w każdym innym celu. W opracowaniu brak jest nawet dość ogólnikowej propozycji, a wymagana jest raczej szczegółowa - jak w tej sytuacji miałby być rozwiązany problem właścicieli samochodów zmieszkałych w tym rejonie ograniczonego ruchu. Dokładniej ustosunkuje się do tego dopiero wówczas gdy dowiem się co proponuje autor, mam jednak poważne i nie bezzasadne obawy, że dla tej grupy osób oznaczałoby jakieś dodatkowe i to pewnie nie małe koszty. Temu zdecydowanie mówię - nie.
Całkowicie nie zgadzam się z tezą, że "w centrum Katowic nie ma praktycznie możliwości dalszej rozbudowy infrastruktury drogowej w tym budowy nowych pasów jezdni". Istnieją zarówno możliwości rozbudowy infrastruktury drogowej jak i poprawy samej organizacji ruchu. Wiele inwestycji w tym zakresie nie zostało jeszcze dokończonych, a w niektórych przypadkach w ogóle z projektów wycofano się, w szczególności mam tu na myśli połącznie ul. M. Goeppert-Mayer z węzłem (niesłusznie zwanym rondem) gen. S. Maczka co przy jednoczesnym przedłużeniu Stęślickiego do Wełnowca w znacznym stopniu odciążyłoby ul. Mikołowską. Połączenie ul. Kozielskiej z Pukowca i zorganizowanie dużego parkingu na całkowicie niewykorzystanych terenach po rzeźni w dużym stopniu rozwiązałoby problemy dojeżdżających do zachodniej strony Nowego Miasta. Jeśli chodzi o organizację ruchu to przede wszystkim usprawnienie miejscami bardzo źle zorganizowanej sygnalizacji świetlnej oczywiście z priorytetem dla tramwajów a także w niektórych przypadkach inny układ kierunków ruchu celem skrócenia drogi przejazdu.
Żadnym rozwiązaniem nie jest ograniczenie ruchu samochodowego bez jednoczesnego usprawnienia transportu zbiorowego w tym rozbudowy sieci komunikacji szynowej tak tramwajowej jak i kolejowej. Utworznie bowiem w całym GOP sieci SKM z prawdziwego zdarzenia w pełni zintegrowanej taryfowo z cała siecią KM może i powinno przyczynić się do wybierania przez co raz szerszą grupę pasażerów, komunikacji zbiorowej i tym samym ruch samochodowy w centrum Katowic (i innych miast) zmniejszałby się bez wymusznia zakazami, ograniczniami itp. Znacznego usprawnienia i rozbudowy wymaga sieć tramwajowa w Katowicach, gdy tymczasem działa się odwrotnie. Nowa organizacja ruchu tramwajowego na Rynku spowoduje brak możliwości bezpośredniego dojazdu z Zawodzia w kierunku Wełnowca jak i os. Tysiąclecia (nie mówmy tu o absurdzie polegającym na wjeździe kieszeniowym na pl. Wolności) co jest szczególnie ważne jeśli na Zawodziu (może kiedyś także gdzieś na Wełnowcu) ma powstać punkt przesiadkowy. Brak będzie także możliwości zawracania w rejonie Rynku, co w przypadku awarii czy kolizji będzie powodować poważne utrudnienia w ruchu. Od stu lat (właśnie tak, bo wówczas powstawały pierwsze plany) południowe dzielnice Katowic nie mogą doczekąć się komunikacji tramwajowej.
Propnuje się więc ograniczyć ruch samochodowy i co dalej, do czego mamy się przesiąść jeśli obecnie w godzinach szczytu (a w niektórych relacjach przez cały dzień, tak roboczy jak i wolny) autobusy i tramwaje a nawet pociągi wypełnione są do granic możliwości a tym samym oferują bardzo niski komfort podróży, przy tym najczęściej dużo bardziej długotrwałej ?
Działać należy odwrotnie, najpierw usprawniać komunikację zbiorową, a dopiero później wprowadzać ograniczenia ruchu samochodowego, a może przy naprawdę szybkiej, wygodnej, sprawnej komunikacji zbiorowej nie będzie to potrzebne. Problem w tym, że wymaga to olbrzymich i przemyślanych (nie takich jak katowicki Rynek) inwestycji, a postawienie ograniczenia prędkości, zakazu wjazdu lub zrobienie płatnej strefy nic nie kosztuje a to ostatnie nawet daje zyski - niestety kosztem większości społeczeństwa i to większym tej mniej jego zamożnej części.
W propozycji pisano też o ścieżkach rowerowych oraz możliwościach wyboru roweru jako środka transportu miejskiego. Zabrakło mi tu jednej informacji statystycznej - mianowicie przez ile średnio dni w roku w naszym regionie mamy pogodę umożliwiającą korzystanie z roweru w sposób względnie komfortowy, a więc dni bez opadów i o temperaturze od ok 5 - 25 st. C. Wspomniano jak najbardziej słusznie, że zmniejszenie liczby samochodów to również mniejsza liczba kolizji, warto może jednak zwrócić uwagę, że rower też nie jest "bezkolizyjny", a w przypadku kolizji pieszego z rowerem skutki dla pieszego mogą być porównywalne do skutków kolizji z samochodem (oczywiście w warunkach ruchu miejskiego, gdzie samochód porusza się nie szybciej, a w miejscach najbardziej kolizyjnych na ogół znacznie wolniej jak 50km/h), przy czym kierujący rowerem też raczej nie wyjdzie bez szwanku.
No i jeszcze o hałasie i spalinach wytwarzanych przez samochody. Jest to oczywiście poważny problem którego nie należy bagatelizować, z drugiej jednak strony warto pamiętać, że współcześnie produkuje sie samochody wydzielające co raz mniej spalin jak również obecnie już bardzo mało hałaśliwe, dlatego też natężenie hałasu oraz zanieczyszczenie powietrza spalinami nie wzrasta proporcjonalnie do przyrostu liczby samochodów osobowych. Warto także uwzględnić (może gdzieś są odpowiednie dane statystyczne) jaka jest wielkość spalin i hałasu wytwarzanego w centrum miasta przez samochody prywatne (dojazdy do pracy, miejsca nauki,odpoczynku itp) względem tej liczby całościowo tj. uwzględniającej wszelkie przejazdy służbowe, techniczne zaopatrzenie a więc także samochody ciężarowe i pojazdy specjalne oraz komunikację zbiorową. Dopiero wówczas będziemy wiedzieć w jakim stopniu sztuczne utrudnienia poruszania sie prywatnymi samochodami osobowymi ten problem poprawią. Pamiętajmy również, że powoli, ale jednak przybywa samochodów hybrydowych oraz mniejszych pojazdów elektrycznych. Jaki miałoby być ich miejsce w propnowanej strefie ograniczonego ruchu ?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: So 12.05.2012, 14:51 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2172
Lokalizacja:
Katowice
Mój powyższy post, to odpowiedź na całość artykułu, który tu pierwotnie był umieszczony.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Pn 14.05.2012, 7:03 

Dołączył(a): Wt 8.05.2012, 7:58
Posty: 3
Ludw_K napisał(a):
Temat już dawno dyskutowany na forum, mimo to uważam za celowe ustosunkowanie się do zaprezentowanego tu artykułu, bo chyba tak ten post można określić. Autor przedstawił istniejącą sytuację posiłkując się nielicznymi i dość wybiórczo wybranymi danymi statysycznymi oraz zaproponował bardzo radykalne roziązanie problemu.


Dziękuję, za wypowiedź. Z pewnością przedstawione uwagi wezmę pod rozwagę. Konieczność modernizacji infrastruktury transportu zbiorowego do standardu europejskiego to konieczność przy wprowadzeniu takiej strefy, jednak uważam, że eliminacja samochodów osobowych powinna iść w parze z modernizacją infrastruktury jak i tworzeniem takiej strefy. Jak będziemy robić wszystko w tym tempie jak dotychczas, najpierw jedno potem drugie to nic z tego nie będzie. Co z tego że tabor autobusowy jest odnawiany (powoli ale jest) jak stoimy i tak w korku, co z tego że samochody mniej zanieczyszczają skoro i tak parkują na każdym skrawku resztkowej zieleni, czy chodnika (co z tego, że straż miejska zakłada blokady) itd.
Odnosząc się do wątpliwości co z mieszkańcami centrum Katowic otóż, bez sporne jest że mieszkańcy bez jakichkolwiek kosztów poruszali by się po wyznaczonej strefie.

Tnij cytaty! /admin


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Pn 14.05.2012, 14:55 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 553
Lokalizacja:
Katowice
Ja powiem tyle. Dziś nie ma mody w społeczeństwie śląsko-dąbrowskim aby korzystać z KM. KM kojarzy się naszemu społeczeństwu z brudem, niepunktualnością, biedą itp. Dojeżdzam do pracy od 22 lat (Katowice, Jaworzono, Bytom, Gliwice, Mikołów) i wiem co piszę. Każdy chce dojeżdzać autem, i dziwią się bardzo komuś kto dojeżdza do pracy KM - pytają się zdziwieni -"a nie masz auta???".
Inaczej jest w Warszawie, Krakowie (tu jeżdżę na delegacje i studiowało się też zaocznie) gdzie społeczeństwo już dawno zrozumiało, że lepiej po zakorkowanych centrach jeździć tramwajem, metrem, SKM niż autem. Do naszej władzy regionalnej też to bardzo pomału dociera. Stąd taki mamy bylejakie: KZKGOP, integrację bilotową, tramwaje. Jak społeczeńswto zobaczy czyste, nowe, komfortowe tramwaje, to zacznie bardziej z nich korzystać. Zobaczcie choćby na linię kolejową Katowice-Gliwice, odkąd zaczęły jeździć nowoczesne pociągi - auciarze zaczynają się przesiadać na KŚ. Z brudnymi i aklimatyzowanymi i posikanymi przez żulów, a w późnym wieczorem (awantury, rozboje, palenie papierosów) szczególnie niebezpiecznymi tramwajami do niczego nie dojdziemy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Pn 14.05.2012, 15:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 14011
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
andrzejh69 napisał(a):
odkąd zaczęły jeździć nowoczesne pociągi - auciarze zaczynają się przesiadać na KŚ.

Nie prawda, jeszcze parę lat temu, jak nie było super hiper nowoczesnych pesozłomów to znacznie więcej ludzi jeździło. Podstawą nie jest tabor, co już setki razy pisałem.
Cytuj:
Z brudnymi i aklimatyzowanymi i posikanymi przez żulów, a w późnym wieczorem (awantury, rozboje, palenie papierosów) szczególnie niebezpiecznymi tramwajami do niczego nie dojdziemy.

A niby jak będą nowe tramwaje to nagle społeczeństwo żule przestaną jeździć i szczać? Albo lumpiki z Szopienic targać hamulce, żeby wyleźć pod monopolem?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Pn 14.05.2012, 15:17 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 553
Lokalizacja:
Katowice
Adam.. mi o to chodzi aby władza samorządowa zaczęła traktować poważnie KM, a szczególnie tramwaje. W tym o to, aby żuli i innych podobnych nie dopusczać do przejazdu i dewastowania środków KM - tu wspólne działanie przewoźnika, KZKGOP, SM i Policji.. Co do Kś - jest nowy artykuł że ponoć od jesieni znaczanie im przybyło pasażerów.. nie wiem czy wierzyć w to czy nie, ale sporo moich znajomych odkąd są KŚ z aut przesiadło się na pociąg na tej trasie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Pn 14.05.2012, 15:29 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
andrzejh69 napisał(a):
Co do Kś - jest nowy artykuł że ponoć od jesieni znaczanie im przybyło pasażerów.. nie wiem czy wierzyć w to czy nie, ale sporo moich znajomych odkąd są KŚ z aut przesiadło się na pociąg na tej trasie.


Jest to jak najbardziej dostrzegalne. KŚ zaproponowały na rynku lepszą jakość - nowy tabor, dlatego odzyskały część utraconych pasażerów. Co więcej, paradoksalnie walka o pasażerów przestała być w interesie KŚ, bo... nie mają ich czym przewieź. Obiegi na styk, praktycznie na minimalnej rezerwie. No ale... o co Biega?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Pn 14.05.2012, 15:35 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 553
Lokalizacja:
Katowice
chyba o to że Adam86 nie dokońca w to wierzy - "Nie prawda, jeszcze parę lat temu, jak nie było super hiper nowoczesnych pesozłomów to znacznie więcej ludzi jeździło. Podstawą nie jest tabor, co już setki razy pisałem".
. Ale mi o to że jak tak się stanie z TŚ jak ze PR/KŚ to pasażerowie wrócą i do tramwajów, z czym się chyba zgodzisz?
A konkurencja by byłą wtedy prawdziwa jakby na trasie Katowice -* Gliwice równolegle do KŚ jeżdziły by też PR (np co drugi pociąg - co 30min KŚ i co 30 PR razem z takcie co 15min), tym bardziej że jak piszesz KŚ już na styk się wyrabiają.
Np na trasie Słupsk-Ustka (autobusy)swego czasu jeździło 4 przewożników (każdy w równych, zgranych wzajemnie taktach w sumie co 15 minut) i to jest prawdziwa konkurencja.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Pn 14.05.2012, 15:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 14011
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
aso napisał(a):
Jest to jak najbardziej dostrzegalne. KŚ zaproponowały na rynku lepszą jakość - nowy tabor, dlatego odzyskały część utraconych pasażerów. Co więcej, paradoksalnie walka o pasażerów przestała być w interesie KŚ, bo... nie mają ich czym przewieź. Obiegi na styk, praktycznie na minimalnej rezerwie. No ale... o co Biega?

Tylko, że ten wzrost jest pewnie w stosunku do tego co było w ostatnim roku PR na tej trasie. A wtedy dość dużo pasażerów ubyło.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Pn 14.05.2012, 15:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 14011
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
andrzejh69 napisał(a):
. Ale mi o to że jak tak się stanie z TŚ jak ze PR/KŚ to pasażerowie wrócą i do tramwajów, z czym się chyba zgodzisz?

Ale co ma TŚ do KŚ? Zauwazmy, że po pierwsze wielka modernizacja obejmuje tak na prawdę niewielką część sieci, taboru nowego będzie mało, oferta wcale nie zostanie zwiększona. Jakim cudem mają ci pasażerowie wracać? Nie mówiąc o tym, że sama przebudowa będzie powodowała chwilowe spadki napełnień, z uwagi na oczywiste trudności.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Pn 14.05.2012, 15:57 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 553
Lokalizacja:
Katowice
Ale co ma TŚ do KŚ? [/quote]
No o to że jak poprawi się wizerunek TŚ to pasażerowie do tramwajów wrócą (wiadomo że chodzi o czasie po przebudowie-2014), tak jak pasażerowie kolei na trasie Gliwice-Katowice.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Pn 14.05.2012, 16:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 14011
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
andrzejh69 napisał(a):
No o to że jak poprawi się wizerunek TŚ to pasażerowie do tramwajów wrócą (wiadomo że chodzi o czasie po przebudowie-2014), tak jak pasażerowie kolei na trasie Gliwice-Katowice.

Ale te 30 wagonów nie poprawi wizerunku całego TŚ. Jeśli wymieniono wsyztskie kible na same flirty i elfy to się poprawił wizerunek, ale tutaj tak nie będzie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Pn 14.05.2012, 16:46 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Nie wszystkie, bo przecież w KŚ są i będzie coraz więcej zmodernizowanych ezetów. Podobnie w TŚ, sporo stopiątek będzie zmodernizowanych, reszta pewnie pójdzie do kasacji. Także przynajmniej część linii będzie można obsadzić wyłącznie lepszym taborem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Pn 14.05.2012, 17:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 14011
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
butthead napisał(a):
Nie wszystkie, bo przecież w KŚ są

Na początku ich nie było. Pojawiły się później.
Cytuj:
Podobnie w TŚ, sporo stopiątek będzie zmodernizowanych,

Ale tory nie będą, praktycznie tylko w centralnej części GOPu znaczna większość torowisk będzie po remoncie. Główne linie Zagłebia czyli 21 i 26, praktycznie nie będą w ogóle ruszone i dalej będzie tam jeździła solówka co 15 minut tudzież wiedeniec, który będzie się wykolejał, jak dotychczas. W rejonie zabrzańsku gliwickim w zasadzie podobnie, w Bytomiu kilka ulic w centrum z nowymi torami i jednotor na siódemce, której uruchomienie oznaczać będzie zapewne solówki na 19. Poza tym z tego, że będziemy mieli trochę lepszy tabor, jak nic nie wskazuje na to, żeby cokolwiek się zmieniło w działalnosci przewozowej TŚ.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Strefa ruchu - artykuł powróci w całości po jego przebud
Napisane: Pn 14.05.2012, 19:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2929
adam86 napisał(a):
Ale tory nie będą, praktycznie tylko w centralnej części GOPu znaczna większość torowisk będzie po remoncie. Główne linie Zagłebia czyli 21 i 26, praktycznie nie będą w ogóle ruszone i dalej będzie tam jeździła solówka co 15 minut tudzież wiedeniec, który będzie się wykolejał, jak dotychczas. W rejonie zabrzańsku gliwickim w zasadzie podobnie, w Bytomiu kilka ulic w centrum z nowymi torami i jednotor na siódemce, której uruchomienie oznaczać będzie zapewne solówki na 19. Poza tym z tego, że będziemy mieli trochę lepszy tabor, jak nic nie wskazuje na to, żeby cokolwiek się zmieniło w działalnosci przewozowej TŚ.

- wyremontują też te pokrzywione tory na 3,
- można skrócić po prostu 18 do Sikorskiego albo (uwaga kontrowersja) wywalić 201 z Bytomia (ale wiadomo, że autobus do dworca musi jechać ;)).

Przede wszystkim to przy tych przebudowach należy pomyśleć o oszczędnościach w autobusach - bo to chore, by przeganiać te wszystkie 14, 20 i te śmieszne linie z trzema kursami na dzień przez Wrocławską, gdy tymczasem na tramwaj wychodzi tam jakieś 20 osób na kurs. Gdzie się da, należy stworzyć warunki do przesiadek i wszyscy o tym wiemy. Autobus 19 z TG do Bytomia też nie musi tak żwawo jeździć częściej niż tramwaj, można go pociąć (mocno) i zostawić w Stroszku. Autobus 39 też bez problemu może kończyć nawet w Rudzie Śląskiej, byle tylko na tej nieszczęsnej 18 jeździło coś więcej niż odwieczna solówka co 20, khe, 30 minut.

Zresztą o czym ja mówię, tu trzeba wszystko zlikwidować i poprowadzić od nowa, bo nikomu niepotrzebne są autobusy ze zrujnowanego osiedla do nieczynnej kopalni.

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności