Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Nowy przystanek
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=42&t=544
Strona 2 z 2

Autor:  aso [ Pt 19.02.2010, 11:45 ]
Tytuł: 

grek napisał(a):
aso napisał(a):
JacekSo napisał(a):
Nowy przystanek otrzymuje nazwę „Czeladź Stare Miasto”. Jednocześnie, wyłączone z obsługi zostają przystanki: „Czeladź Targowisko” i „Czeladź Mysłowicka”.


Fajnie. W ten sposób w okolicach rynku i targowiska będzie tylko przystanek prywatnych przewoźników. Zamienił stryjek...


Ja raczej jestem skłonny sądzić, że prywatni pójdą tam gdzie publiczni...


Jedno nie wyklucza drugiego. "Obiadek" na Rynku, potem przez Kombatantów i "deserek" na Starym Mieście.

Autor:  Daro85 [ Pt 19.02.2010, 12:03 ]
Tytuł: 

aso napisał(a):
Jedno nie wyklucza drugiego. "Obiadek" na Rynku, potem przez Kombatantów i "deserek" na Starym Mieście.


;) gorzej jak im UM skasuje przystanek np. rozkopując go dokumentnie na 3 miesiące ;).

Autor:  grek [ Pt 19.02.2010, 12:18 ]
Tytuł: 

aso napisał(a):

Jedno nie wyklucza drugiego. "Obiadek" na Rynku, potem przez Kombatantów i "deserek" na Starym Mieście.


Jakoś trudno mi sobie to wyobrazić.

Autor:  treeboor [ Pt 7.05.2010, 14:04 ]
Tytuł: 

Katowice - uruchomienie nowego przystanku autobusowego „Katowice Mikołowska Sąd” od 8 maja 2010 r.
Komunikacyjny Związek Komunalny GOP informuje, że w ramach rozszerzania dostępności do komunikacji zbiorowej od soboty 8 maja 2010 r. przy ul. Mikołowskiej (rejon skrzyżowania z ul. Andrzeja) uruchomiony zostanie nowy przystanek autobusowy oznaczony jako „Katowice Mikołowska Sąd” obwiązujący dla linii przelotowych nr 11, 177, 657. źródło: www.kzkgop.com.pl

Autor:  JacekSo [ Pn 19.11.2012, 17:28 ]
Tytuł:  Re: Nowy przystanek

Powoli doganiamy Warszawę pod względem komicznie małych odległości międzyprzystankowych. ;)
Będzin - Grodziec, ul. Kijowska, przystanki w kierunku pętli co 200 metrów:
http://i225.photobucket.com/albums/dd31 ... _4852a.jpg
http://i225.photobucket.com/albums/dd31 ... _4850a.jpg

Przykład warszawskiej patologii przystankowej:
http://phototrans.pl/14,196913,0,Ikarus ... _5562.html

Autor:  memphis [ Pn 19.11.2012, 19:44 ]
Tytuł:  Re: Nowy przystanek

JacekSo napisał(a):
Powoli doganiamy Warszawę pod względem komicznie małych odległości międzyprzystankowych. ;)
Będzin - Grodziec, ul. Kijowska, przystanki w kierunku pętli co 200 metrów:
http://i225.photobucket.com/albums/dd31 ... _4852a.jpg
http://i225.photobucket.com/albums/dd31 ... _4850a.jpg

Przykład warszawskiej patologii przystankowej:
http://phototrans.pl/14,196913,0,Ikarus ... _5562.html


Na Osiedlu Tuwima też tak jest ;) I jeszcze parę przykładów by się znalazło. Co gorsza na SKR w Tychach są podobne absurdalnie małe (uwzględniając perspektywę kolei) odległości między przystankami, rzędu 400 m.

Autor:  aso [ Pn 19.11.2012, 21:32 ]
Tytuł:  Re: Nowy przystanek

memphis napisał(a):
Co gorsza na SKR w Tychach są podobne absurdalnie małe (uwzględniając perspektywę kolei) odległości między przystankami, rzędu 400 m.


Te małe odległości mają dwojakie uzasadnienie - powiązanie kolei z komunikacją miejską (co w Tychach nie jest proste z racji układu drogowego) i jednocześnie jak najlepsza dostępność kolei dla pasażerów dochodzących pieszo do przystanków. Jako, że jest to początkowy odcinek trasy, to straty czasu na całości podróży (czyli wliczając dojście od/do przystanku w Tychach) nie są duże. Weź sobie narysuj 3 izochrony teoretyczne - 5, 10 i 15 minut dojścia i zobacz sobie, co wyjdzie Ci przy obecnym układzie przystanków... Dyskusyjną natomiast sprawą jest pozostawienie Tychy Miasto. Faktycznie wydłuża czas przejazdu, a nie poprawia jakoś mocno dostępności.

Autor:  memphis [ Pn 19.11.2012, 21:50 ]
Tytuł:  Re: Nowy przystanek

aso napisał(a):
Te małe odległości mają dwojakie uzasadnienie - powiązanie kolei z komunikacją miejską (co w Tychach nie jest proste z racji układu drogowego) i jednocześnie jak najlepsza dostępność kolei dla pasażerów dochodzących pieszo do przystanków. Jako, że jest to początkowy odcinek trasy, to straty czasu na całości podróży (czyli wliczając dojście od/do przystanku w Tychach) nie są duże. Weź sobie narysuj 3 izochrony teoretyczne - 5, 10 i 15 minut dojścia i zobacz sobie, co wyjdzie Ci przy obecnym układzie przystanków... Dyskusyjną natomiast sprawą jest pozostawienie Tychy Miasto. Faktycznie wydłuża czas przejazdu, a nie poprawia jakoś mocno dostępności.


Wydaje mi się jednak, że jak z jednego peronu możesz sobie pogadać z kimś kto stoi na końcu następnego to jest chyba jednak trochę przesada. Wg mnie niepotrzebny jest przystanek Tychy Bielska, no i te Tychy Miasto teraz powracające. To ma być jednak kolej, a nie tramwaj.

Autor:  adam86 [ Pn 19.11.2012, 21:52 ]
Tytuł:  Re: Nowy przystanek

Ale przecież Tychy miasto miały zostać wyłączone z eksploatacji.

Autor:  aso [ Pn 19.11.2012, 22:04 ]
Tytuł:  Re: Nowy przystanek

memphis napisał(a):
Wg mnie niepotrzebny jest przystanek Tychy Bielska, no i te Tychy Miasto teraz powracające. To ma być jednak kolej, a nie tramwaj.


Tychy Bielska ma jeszcze pewne uzasadnienie koncentracją wielokondygnacyjnej zabudowy w tamtych kwartałach - jest to blisko, ale trzymanie się ślepych zasad to droga donikąd (kolej ma służyć ludziom, a nie wykonaniu w jak najkrótszym czasie jak największej liczby kilometrów). Natomiast powracające Tychy Miasto są mocno dyskusyjne przez to, że wstrzelono je w środek obszaru relatywnie słabo zabudowanego.

Autor:  Egon [ Pn 19.11.2012, 22:21 ]
Tytuł:  Re: Nowy przystanek

aso napisał(a):
Natomiast powracające Tychy Miasto są mocno dyskusyjne przez to, że wstrzelono je w środek obszaru relatywnie słabo zabudowanego.

Ale tam jest City Point, który ma jeszcze się podobno rozbudowywać, oraz hotel.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/