Teraz jest Pt 29.03.2024, 5:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 210 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 8.08.2010, 13:52 

Dołączył(a): Cz 4.09.2003, 11:41
Posty: 722
Lokalizacja:
Ruda Śląska 1
Ostatnio jadąc przez Lipiny, widziałem na słupie przy rozjeździe 11/17 (przystanek Targowisko) zawieszone obok siebie dwa sygnalizatory jednokomorowe. Jeden jest skierowany dla tramwaju jadącego od Barlickiego, drugi od strony Kościoła. Czy może ktoś wie, co to sygnalizuje, gdzie się wzbudza itd. ?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 8.08.2010, 14:24 

Dołączył(a): Śr 5.02.2003, 3:09
Posty: 609
Lokalizacja:
Katowice
Misza napisał(a):
Ostatnio jadąc przez Lipiny, widziałem na słupie przy rozjeździe 11/17 (przystanek Targowisko) zawieszone obok siebie dwa sygnalizatory jednokomorowe. Jeden jest skierowany dla tramwaju jadącego od Barlickiego, drugi od strony Kościoła. Czy może ktoś wie, co to sygnalizuje, gdzie się wzbudza itd. ?


Sygnalizują blokadę zwrotnicy elektrycznej.
11 i 17 w kierunku jazdy do Chebzia dawniej rozpruwały zwrotnicę (starego typu). Po wymianie rozjazdu na nowoczesny takie rozpruwanie powodowało, że pociągi jadące w przeciwnym kierunku (na ostrze czyli do Chorzowa i Katowic) miały rozjazd każdorazowo zablokowany (niedoleganie iglic), czyli do obsługi ręcznej. Teraz tramwaj jadący do Chebzia przekłąda zwrotnicę zgodnie z kierunkiem z którego nadjeżdża (kontakty są na kilka metrów przed wjazdem na rozjazd). Dzięki temu iglice zawsze dolegają i wajcha jest sprawna. Poziome szczeliny na sygnalizatorach oznaczają zakaz wjazdu na rozjazd, ponieważ system jego sterowania "widzi" jeszcze poprzedzający pociąg i nie jest gotowy do przełożenia zwrotnicy - analogicznie jak krzyż plus strzałka na sygnalizatorze w przeciwnym kierunku.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 8.08.2010, 15:17 

Dołączył(a): Cz 4.09.2003, 11:41
Posty: 722
Lokalizacja:
Ruda Śląska 1
Dzięki za wyjaśnienie.
A jak wygląda sprawa, gdyby pociąg poprzedzający w kierunku Chebzia nie odblokował sygnalizacji? Czy pociąg następny może "rozpruć" iglice, czy musi obowiązkowo się zatrzymać i poprawić ręcznie zgodnie z kirunkiem, z którego jedzie?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 8.08.2010, 15:53 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Rafał napisał(a):
Teraz tramwaj jadący do Chebzia przekłąda zwrotnicę zgodnie z kierunkiem z którego nadjeżdża (kontakty są na kilka metrów przed wjazdem na rozjazd). Dzięki temu iglice zawsze dolegają i wajcha jest sprawna.


Tyle tylko, że była decyzja, że ten bajerancki mechanizm miał być wyłączony, bo część motorowych sobie z nim nie radziła. To działa dalej?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 8.08.2010, 16:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
memphis napisał(a):
Tyle tylko, że była decyzja, że ten bajerancki mechanizm miał być wyłączony, bo część motorowych sobie z nim nie radziła. To działa dalej?

To chyba należy doszkolić motorowych a nie wyłaczać?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 8.08.2010, 17:21 

Dołączył(a): Śr 5.02.2003, 3:09
Posty: 609
Lokalizacja:
Katowice
Misza napisał(a):
Dzięki za wyjaśnienie.
A jak wygląda sprawa, gdyby pociąg poprzedzający w kierunku Chebzia nie odblokował sygnalizacji? Czy pociąg następny może "rozpruć" iglice, czy musi obowiązkowo się zatrzymać i poprawić ręcznie zgodnie z kirunkiem, z którego jedzie?


Oficjalnie - z tego co słyszałem - należy w takiej sytuacji przełożyć zwrotnicę ręcznie (czyli nie rozpruwać). Jak jest w praktyce, można się łatwo domyślić ;-)

memphis napisał(a):
Tyle tylko, że była decyzja, że ten bajerancki mechanizm miał być wyłączony, bo część motorowych sobie z nim nie radziła. To działa dalej?


Działa. Bardziej sobie podobno nie radzili z oceną dolegania iglic zwrotnicy przy jeździe na ostrze...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 10.08.2010, 23:14 

Dołączył(a): So 21.11.2009, 11:06
Posty: 35
Lokalizacja:
RŚL
Codziennie tamtędy jadę 17 do pracy i z pracy i działa bez zarzutu.
Tak jak kolega napisał rozjazd jest jakieś 20-30m przed zwrotnica. Chodź czasami jadą starszymi 105n kiedy kierowała pani motorniczy chyba zapomniała i ręcznie przerzuciła se wajchę. Za to jadąca za nami 11 już sobie ustawiła ją sama :)
Plus dla lini7/17/37 która włącza sie na jedno tor do chebzia także ma sygnalizator zawieszony na słupie na przeciw. Nie wiem od czego to do końca zależy czy świeci mu sie zakaz wjazdu czy nie. Tak jak dzisiaj kiedy nie było 11 z lipin do 17 ruszyła kiedy świeciło się -.
Ogólnie dla mnie mijanka za "targowiskiem" to porażka kiedy planowo stoi sie tam od 5 do 10 min w zależności od tego co się dzieje na chebziu i jakie tępo mają motorniczy :/
No i zostaje kwestia ze co 15min można sobie jechać na przemian 17 i 37 bo jadą razem aż do Świętochłowic :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 11.08.2010, 8:36 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
kych0 napisał(a):
Tak jak kolega napisał rozjazd jest jakieś 20-30m przed zwrotnica.


To ciekawe stwierdzenie :P


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 11.08.2010, 13:44 

Dołączył(a): So 21.11.2009, 11:06
Posty: 35
Lokalizacja:
RŚL
Sory to już ta godzina :D
Chodziło mi o te "puszki po piwie na trakcji" jak to kiedyś mój znajomy nazwał :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 20.11.2010, 19:53 

Dołączył(a): Pt 11.02.2005, 12:54
Posty: 888
Dzisiaj zauważyłem kolejny ubytek sieci trakcyjnej w Gliwicach. Braki znajdują się jak kto woli: na "górce tramwajowej", "nasypie chorzowskim"...
Braki obejmują most nad przejazdem kolejowym oraz okolice i jest długości około 9 słupów trakcyjnych. Zniknął także gruby przewód podwieszony między słupami. Pozostał tylko światłowód.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 210 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności