Teraz jest Cz 28.03.2024, 16:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 210 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 25.07.2005, 8:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
aso napisał(a):
Taaaak? Ciekawe, bo jak jeździło na składzie, to łapało dosyć sensowne napełnienia i to na kilku odcinkach, nie na jednym. To, że liczba chętnych zmniejszyła się po wprowadzeniu solówek, to inna sprawa.


Nie zauważasz kilku podstawowych rzeczy:
1- zmniejszyła się liczba pasażerów ze względu na restrukturyzację i upadek zakładów pracy (m.in. KWK Paryż, czy dużego ograniczenia zatrudnienia w hutach)
2-obnizono cenę za korzystanie z autobusów przyspieszonych
3-rozwój motoryzacji indywidualnej zahamował szczególnie w Będzinie wzrosyt liczby przewiezionych pasazerów

Cytuj:
Daro85 napisał(a):
To samo dotyczy linii 14, co z tego że odcinek Słoneczna-AE jedzie nabita do granic mozliwości skoro dalej jadą nią pojedyncze osoby...


Nie porównuj 14-tki, bo ona ma zupełnie inną specyfikę.


Róznicę jaką ja widzę to to że 14 pusta dojeżdża do swoich końcówek a 21 swój najbidniejszy odcinek ma pośrodku trasy...

Cytuj:
Daro85 napisał(a):
Pamiętaj o tym że na dalszym odcinku trasy linia ta ma poważnego konkurenta w postaci znacznie szybszego polaczenia jakim jest 807.


Linia 807 jeździ rzadziej. niż 21. Pogoń obsługuje częściowo, w Będzinie nie obsługuje ronda Czeladzkiego (punkt przesiadkowy), dodatkowo wjeżdża na Mydlice i jest zawalona pasażerami do lub od Katowic, zatem każdy o zdrowych zmysłach idzie na tramwaj, który (jeszcze) jeździ częściej. Linia 807 nie stanowi dużego zagrożenia dla tramwaju, chociaż na pewnych odcinkach rzeczywiście jest mocno konkurencyjna.


A co tam kogo Rondo Czeladzkie... Znacznie ważniejszym punktem przesiadkowymjest Stadion i nie ma co do tego najmniejszych wątpliwości. Jedynie z punktu widzenia kierunku wschód-zachód Rondo mozna uznac za atrakcyjne do przesiadek.

Cytuj:
Daro85 napisał(a):
Dlatego jezeli nie ma szans (bo nie ma) na składy na 21 to może czas pomyśleć o jakiejś bisce w relacji Centrum- Pogoń (o bisce w relacji Będzin-Pogoń nie ma co myśleć bo jakby sie jej nie puściło przez to miasto to i tak nie zaspokoi potrzeb, zawsze lepiej zrobi to 807). I tyle.


Praktycznie każdy pociąg ma obecnie jakiś punkt, gdzie ewidentnie potrzebny jest skład ze względu na przepełnienia.


Robiłes badania :?: Źle że ta linia jest aż tak długa, bo niestety róznorodne potrzeby wymuszałyby puszczenie składów o każdej porze. I może to zaowocoweać tym, że linia ta na krótkim odcinku rzeczywiście będzie jechac nabita ale potem powiezie już tylko nielicznych pasażerów.
Mi w swoim poprzednim wywodzie chodzilo o okreslenie tych punktów...
Bo utrzymywanie składów na linii gdzie napełnienia są bardzo nierówne i mogloby się okazać że linia mimo pełnych wagonów przynosi straty wymaga zastosowania innego rozwiązania...

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 25.07.2005, 8:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
Daro85 napisał(a):
Robiłes badania :?:


A Ty robiłeś? Bo wypowiadasz się conajmniej tak autorytarnie, jak ja na temat konfliktu kompetencyjnego między "starymi prykami" a "młodymi zapaleńcami" w komunikacji, to znaczy tak, jakbyś od dziecka jeździł 21 na całej trasie i to łącznie z nockami. Wszędzie potoki są częsciowo uwarunkowane ofertą i tego nie zmienisz. W sporej mierze za spadek napełnień na 21 odpowiada właśnie zmniejszenie oferty - ludzie, nie mogąc zmieścić się do tramwajów, znaleźli sobie jakąś alternatywę. Nie chce mi się specjalnie korygować większości Twoich stwierdzeń (bo poniekąd mijasz się w wielu miejscach z prawdą), ale żeby Ci uzmysłowić zagadnienie - pamiętasz, co się działo, jak na 9 wycięli drugie wagony? Tam też są niepotrzebne? Na 7 też można wskazać odcinki "pustawe". Naprawdę z Twoim myśleniem to szybciutko się pożegnamy z tramwajami, bo zamiast optymalizować system pod kątem np. likwidacji dublujących połączeń widziałbyś tylko wąsko rozumianą efektywność typu 807 jest okej...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 25.07.2005, 9:16 
Daro85 napisał(a):
aso napisał(a):
Taaaak? Ciekawe, bo jak jeździło na składzie, to łapało dosyć sensowne napełnienia i to na kilku odcinkach, nie na jednym. To, że liczba chętnych zmniejszyła się po wprowadzeniu solówek, to inna sprawa.


Nie zauważasz kilku podstawowych rzeczy:
1- zmniejszyła się liczba pasażerów ze względu na restrukturyzację i upadek zakładów pracy (m.in. KWK Paryż, czy dużego ograniczenia zatrudnienia w hutach)
2-obnizono cenę za korzystanie z autobusów przyspieszonych
3-rozwój motoryzacji indywidualnej zahamował szczególnie w Będzinie wzrosyt liczby przewiezionych pasazerów


Ad. 1
KWK PAryż i Milowice nie ma, ale jest SSE w Milowicach. W samej Hucie pracuje mniej osób, ale weź pod uwagę tereny SSE wokół Huty Katowice. Generalnie bilans nieznacznie na minus. Zwiększyła się za to liczba dojeżdżających studentów do szkół wyższych.
Ad. 2
Ceny za przyspieszone obniżono w 1993 roku i dalszych obniżek JUŻ NIE BYŁO
Ad. 3
Posiadasz szczegółowe dane dotyczące Będzina, czy tylko ogólniki? Bo taka sama tendencja występuje w każdym mieście i Będzin pod tym względem nie jest szczególnie uprzywilejowany.

Daro85 napisał(a):
aso napisał(a):
Daro85 napisał(a):
To samo dotyczy linii 14, co z tego że odcinek Słoneczna-AE jedzie nabita do granic mozliwości skoro dalej jadą nią pojedyncze osoby...


Nie porównuj 14-tki, bo ona ma zupełnie inną specyfikę.


Róznicę jaką ja widzę to to że 14 pusta dojeżdża do swoich końcówek a 21 swój najbidniejszy odcinek ma pośrodku trasy...


Na odcinku Będzin - Pogoń wcale te napełnienia nie są tak niskie. Poza tym - gdyby były rzeczywiście bardzo niskie, nie rekompensowanoby drugich wagonów wydłużeniem 24. Błąd myślenia.

Daro85 napisał(a):
aso napisał(a):
Daro85 napisał(a):
Pamiętaj o tym że na dalszym odcinku trasy linia ta ma poważnego konkurenta w postaci znacznie szybszego polaczenia jakim jest 807.


Linia 807 jeździ rzadziej. niż 21. Pogoń obsługuje częściowo, w Będzinie nie obsługuje ronda Czeladzkiego (punkt przesiadkowy), dodatkowo wjeżdża na Mydlice i jest zawalona pasażerami do lub od Katowic, zatem każdy o zdrowych zmysłach idzie na tramwaj, który (jeszcze) jeździ częściej. Linia 807 nie stanowi dużego zagrożenia dla tramwaju, chociaż na pewnych odcinkach rzeczywiście jest mocno konkurencyjna.


A co tam kogo Rondo Czeladzkie... Znacznie ważniejszym punktem przesiadkowymjest Stadion i nie ma co do tego najmniejszych wątpliwości. Jedynie z punktu widzenia kierunku wschód-zachód Rondo mozna uznac za atrakcyjne do przesiadek.


No to mam przywidzenia w takim razie, że widzę przesiadających się z innych kierunków na przystanku Będzin Przemsza.

Daro85 napisał(a):
aso napisał(a):
Daro85 napisał(a):
Dlatego jezeli nie ma szans (bo nie ma) na składy na 21 to może czas pomyśleć o jakiejś bisce w relacji Centrum- Pogoń (o bisce w relacji Będzin-Pogoń nie ma co myśleć bo jakby sie jej nie puściło przez to miasto to i tak nie zaspokoi potrzeb, zawsze lepiej zrobi to 807). I tyle.


Praktycznie każdy pociąg ma obecnie jakiś punkt, gdzie ewidentnie potrzebny jest skład ze względu na przepełnienia.


Robiłes badania :?: Źle że ta linia jest aż tak długa, bo niestety róznorodne potrzeby wymuszałyby puszczenie składów o każdej porze.


Zgadza się. Trzeba utrzymać składy do 18-tej na wszystkich pociągach. A co do badań - miałem wgląd w wyniki (o ile tego już ktoś nie wyrzucił) i całkiem sporo przejazdów tą trasą.

Daro85 napisał(a):
I może to zaowocoweać tym, że linia ta na krótkim odcinku rzeczywiście będzie jechac nabita ale potem powiezie już tylko nielicznych pasażerów.


Raczej na kilku krótkich odcinkach będzie trochę niedociążona, zaś na reszcie trasy będą normalne warunki podróży.

Daro85 napisał(a):
Mi w swoim poprzednim wywodzie chodzilo o okreslenie tych punktów... Bo utrzymywanie składów na linii gdzie napełnienia są bardzo nierówne i mogloby się okazać że linia mimo pełnych wagonów przynosi straty wymaga zastosowania innego rozwiązania...


Jest ich kilka na trasie, w tym odcinek Osiedle Piastów - Pogoń, odcinek wewnątrzdąbrowski w szczycie, obsługa końcówek w szczycie (Huta i SSE). To mało?


Na górę strony
  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 25.07.2005, 11:11 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Daro85 napisał(a):
Nie zauważasz kilku podstawowych rzeczy:
(...)
Róznicę jaką ja widzę to to że 14 pusta dojeżdża do swoich końcówek
(...)
A co tam kogo Rondo Czeladzkie... Znacznie ważniejszym punktem przesiadkowymjest Stadion i nie ma co do tego najmniejszych wątpliwości.
(...)
Robiłes badania :?: Źle że ta linia jest aż tak długa, bo niestety róznorodne potrzeby wymuszałyby puszczenie składów o każdej porze.

Skoro ty jesteś takim fachowcem i pochodząc z Bytomia znasz lepiej potrzeby przewozowe na linii 21, niż ASO z Sosnowca, to dlaczego do ciężkiej cholery jeszcze nie pracujesz w KZK GOP?

A 14-tka od czasu zamknięcia Sokolskiej już od Wełnowca nie jeździ pusta.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 25.07.2005, 14:50 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
O solówka dyskutowaliśmy tu już nie raz. Moim zdaniem absurdem jest dobieranie pojemności pojazdów KM na dłuższych trasach kierując się napełnieniami na tych odcinkach, gdzie są one najmniejsze. Przykłady takich absurdów to właśnie solówki na 21 czy 14, ale także linia 6 ( gdzie solówka wystarczy jedynie na odcinku Poniatowskiego - Brynów ) czy 41 ( tu nie ma tłoku na końcowym odcinku w Bytomiu ). Uważam, że nie można płakać nad tym, że skład będzie wiózł kilku ( a czasem kilkunastu ) pasażerów na odcinku Gołonóg - Huta d."Katowice" , pl. Alfreda - Siemianowice czy Park Kościuszki - Brynów jeżeli dzięki temu pasażerowie jeżdzący w centralnych częściach Sosnowca, Dąbrowy Górniczej, Katowic, Chorzowa czy Bytomia bedą jechać w normalnych warunkach, a nie upchani "jak śledzie w beczce" nie wspominając o najbardziej drastycznych przypadkach gdy czasami ktoś w ogóle pozostanie na przystanku i to akurat np pasażer który potrzebuje dojechać z Załęża do Siemianowic czy z Huty Baildon do Brynowa. To właśnie m.in. tłok w tramwajach jest przyczyną, że pasażerowie wybierają inne środki transportu ( autobusy lub własny samochód ). Gdyby na tych trasach jeżdziły składy to z czasem więcej osób chętniej korzystałoby z tramwajów, tym samym wzrosłaby także liczba pasażerów na końcowych odcinkach linii i w efekcie tego koszty wcale niebyłyby tak wielkie jak sie niektórym wydaje. Należy przy tym pamiętać, że koszty eksploatacji wagonów przeciążonych także moga być bardzo duże. Dlatego w pełni popieram zdanie :
Cytuj:
Nie wprowadzenie, a PRZYWRÓCENIE i nie krzywdy, a korzyści. Bo sensowne warunki podróży to są w solówkach jedynie w wakacje. I nie piszę tylko o jednym odcinku.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 25.07.2005, 17:11 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
butthead napisał(a):
Skoro ty jesteś takim fachowcem i pochodząc z Bytomia znasz lepiej potrzeby przewozowe na linii 21, niż ASO z Sosnowca, to dlaczego do ciężkiej cholery jeszcze nie pracujesz w KZK GOP?

Krzyyysiu :shock: teraz Ciebie coś zaś w dupsko ugryzło, że rzucasz cholerami (i to ciężkimi w dodatku)? :twisted: :D A taki grzeczny chłopak się wydawał... :roll:
Meliskę, dwa razy dziennie meliskę parzyć pod przykryciem 15 minut i pić ciepłą :lol:
Już mówiłem kiedyś: 21 między przystankami Pogoń Orla (np. odjazd: 9.16), a Dąbrowa Górnicza Dom Kultury (przyjazd: 9.38 ) jedzie 22 minuty, natomiast 807 jedzie aż o całą minutę krócej (Pogoń Kościół np.: 9.15, przyjazd do Dąbrowy Górniczej Centrum: 9.36). Więc ten prymat linii przyspieszonej nad tramwajem jest w tym przypadku zwykłym mitem i stereotypem.
Druga sprawa: dzisiaj o godzinie, dokładnie 15.12 tramwaj linii 28 jechał sobie przez Manhatan w kierunku Kasprzaka z 3 osobami na pokładzie...
Już nie pamiętam z jakiego powodu, ale to chyba było coś ok. 1998 roku, przez pół roku 26 jeździł właśnie na Będzińską. I wielu osobom takie połączenie bezpośrednie było właśnie na rękę. Dodatkowo pozwoliłoby to na zróżnicowanie oferty przewozowej nie tylko z Niwki (do Będzina), ale przede wszystkim z Pawiaku i Kalinowej na Pogoń. Wbrew pozorom tramwaj z Sosnowca na Pogoń kursuje co 7 minut tylko fikcyjnie i przesiadka wcale nie jest taka łatwa i bezproblemowa. 21 jeździ spod dworca, a 24 i 27 z Małachowkiego. Aby istniała wygodna przesiadka z 26 na 27, musiałyby jeździć w 2 minutowym odstępie. A utrzymywanie beznadziejnej trasy 24 w obecnym kształcie mija się z celem, bo nie służy chyba nikomu na przeważającym odcinku i w zasadzie podzielona jest na dwie trasy: z Konstantynowa pod dworzec i spod dworca na Koszelew. Więc- co było wałkowane już 10 razy- lepiej byłoby skierować 24 do Milowic (za co drugi kurs 26), a co drugi kurs 26 zamienić w np. 29 i przekierować do Będzina czy gdzieś w tamtym kierunku (Czeladzi?). Dzięki temu więcej osób jeździłoby 24 na dłuższym odcinku i mieszkańcy Konstantynowa i Zamkowej mieliby połączenie z Milowicami (bo na Pogoń raczej niewiele osób stamtąd jeździ tramwajem). Natomiast dla poprawy połączenia między tymi dzielnicami (Konstantynowem i Środulą a Pogonią) sensowne mogłoby być np. wydłuzenie... 154 przez Staszica do Środuli Prusa (ew. Zagórza) i ucywilizowanie rozkładu 116 (Będzin)
Tworzenie linii bisowych nie ma sensu. Skoro 35 (pomścimy!) nie cieszył się jakimś wielkim napełnieniem, to nie sądzę, aby linia z Milowic na Pogoń była potrzebna. Dołożenie drugich wagonów do 21 wydaje mi się bardziej sensowne. Niekoniecznie do 18-tej, ale do 16 mogłyby być potrzebne.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 25.07.2005, 17:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Ludw_K napisał(a):
O solówka dyskutowaliśmy tu już nie raz. Moim zdaniem absurdem jest dobieranie pojemności pojazdów KM na dłuższych trasach kierując się napełnieniami na tych odcinkach, gdzie są one najmniejsze. Przykłady takich absurdów to właśnie solówki na 21 czy 14, ale także linia 6 ( gdzie solówka wystarczy jedynie na odcinku Poniatowskiego - Brynów ) czy 41 ( tu nie ma tłoku na końcowym odcinku w Bytomiu ).


Akurat przy tych liniach kierowano sie napełnieniami na innych odcinkach. Zdecydowanie najbardziej pusto w tych tramwajach jest między Osiedle Arki Bożka a Chorzowem Nową. O koncowy odcinek 41 swego czasu w gazetach była niezła haja...

Cytuj:
Uważam, że nie można płakać nad tym, że skład będzie wiózł kilku ( a czasem kilkunastu ) pasażerów na odcinku Gołonóg - Huta d."Katowice" , pl. Alfreda - Siemianowice czy Park Kościuszki - Brynów jeżeli dzięki temu pasażerowie jeżdzący w centralnych częściach Sosnowca, Dąbrowy Górniczej, Katowic, Chorzowa czy Bytomia bedą jechać w normalnych warunkach, a nie upchani "jak śledzie w beczce" nie wspominając o najbardziej drastycznych przypadkach gdy czasami ktoś w ogóle pozostanie na przystanku i to akurat np pasażer który potrzebuje dojechać z Załęża do Siemianowic czy z Huty Baildon do Brynowa. To właśnie m.in. tłok w tramwajach jest przyczyną, że pasażerowie wybierają inne środki transportu ( autobusy lub własny samochód ). Gdyby na tych trasach jeżdziły składy to z czasem więcej osób chętniej korzystałoby z tramwajów, tym samym wzrosłaby także liczba pasażerów na końcowych odcinkach linii i w efekcie tego koszty wcale niebyłyby tak wielkie jak sie niektórym wydaje. Należy przy tym pamiętać, że koszty eksploatacji wagonów przeciążonych także moga być bardzo duże. Dlatego w pełni popieram zdanie :
Cytuj:
Nie wprowadzenie, a PRZYWRÓCENIE i nie krzywdy, a korzyści. Bo sensowne warunki podróży to są w solówkach jedynie w wakacje. I nie piszę tylko o jednym odcinku.


Zarwać 105Na czy nawet 2*105Na nie jest wcale tak trudno :( i tu nie chodzi mi o warunki warszawskie tylko o nasze rodzime. Prawdą jest że w wielu wypadkach składy pocięto zbyt pochopnie wyrządzając duża krzywdę tej spółce, do tego doszły przypadki z trwającymi po pół roku remontami i wiele wiele innych. Zgadzam się z tym że solówka oferuje bardzo kiepskie warunki jazdy nawet jesli jedzie pusta (do Katowic solówką- nigdy :!: ). Co do 21 to sam pamiętam że w DG do skladu nie dało się wejść i ludzie jechali jeden na drugim. Szczerze powiedziawszy sam się dośc mocno zdziwiłem kiedy zauważyłem kiedyś w Sosnowcu solówke na 21 :shock: Nie mówię fajnie by było gdyby podwójniaki tam powróciły ale nie na zasadzie MUSZĄ BYĆ I KONIEC... Wszystko musi być oparte na konkretnych wynikach badań a nie na czyimś widzimisię i czyjejś hierarchii preferencji. Jezeli się opłaca- puścić, jeżeli nie- przemyslec czy są kursy w których się jednak opłaca...

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 25.07.2005, 18:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
Daro85 napisał(a):
Prawdą jest że w wielu wypadkach składy pocięto zbyt pochopnie wyrządzając duża krzywdę tej spółce,


Spółce jak spółce - przede wszystkim PASAŻEROM :!:

daro85 napisał(a):
Nie mówię fajnie by było gdyby podwójniaki tam powróciły ale nie na zasadzie MUSZĄ BYĆ I KONIEC...


Zgadza się. To jest obiektywna potrzeba.

Daro85 napisał(a):
Wszystko musi być oparte na konkretnych wynikach badań


Wyniki zawsze będą tak tendencyjne, jak sobie tego zażyczy zleceniodawca badań.

Daro85 napisał(a):
a nie na czyimś widzimisię i czyjejś hierarchii preferencji.


No na chwilę obecną jest to preferencja konkretnych, enumeratywnie wskazywalnych osób, których nazwiska możesz znaleźć na pewnej granatownej stronie internetowej 8)

Daro85 napisał(a):
Jezeli się opłaca- puścić, jeżeli nie- przemyslec czy są kursy w których się jednak opłaca...


Czysto z rachunkiem ekonomicznym to wywalamy w pierwszym rzędzie 870 :lol:


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 25.07.2005, 18:39 
Ravel napisał(a):
butthead napisał(a):
Skoro ty jesteś takim fachowcem i pochodząc z Bytomia znasz lepiej potrzeby przewozowe na linii 21, niż ASO z Sosnowca, to dlaczego do ciężkiej cholery jeszcze nie pracujesz w KZK GOP?


Już mówiłem kiedyś: 21 między przystankami Pogoń Orla (np. odjazd: 9.16), a Dąbrowa Górnicza Dom Kultury (przyjazd: 9.38 ) jedzie 22 minuty, natomiast 807 jedzie aż o całą minutę krócej (Pogoń Kościół np.: 9.15, przyjazd do Dąbrowy Górniczej Centrum: 9.36). Więc ten prymat linii przyspieszonej nad tramwajem jest w tym przypadku zwykłym mitem i stereotypem.
Druga sprawa: dzisiaj o godzinie, dokładnie 15.12 tramwaj linii 28 jechał sobie przez Manhatan w kierunku Kasprzaka z 3 osobami na pokładzie...


Ten kurs linii nr 28 to był aż za dzienie pusty. Nie jechał czasem przed nim full nabity 22?

Ravel napisał(a):
Już nie pamiętam z jakiego powodu, ale to chyba było coś ok. 1998 roku, przez pół roku 26 jeździł właśnie na Będzińską. I wielu osobom takie połączenie bezpośrednie było właśnie na rękę. Dodatkowo pozwoliłoby to na zróżnicowanie oferty przewozowej nie tylko z Niwki (do Będzina), ale przede wszystkim z Pawiaku i Kalinowej na Pogoń.


Jeździł na Będzińską, bo nie dało się skręcić na Milowice :)
Ale nie cieszył się wcale tak dużym zainteresowaniem. Wiem, bo jeździłem.

Ravel napisał(a):
Wbrew pozorom tramwaj z Sosnowca na Pogoń kursuje co 7 minut tylko fikcyjnie i przesiadka wcale nie jest taka łatwa i bezproblemowa. 21 jeździ spod dworca, a 24 i 27 z Małachowkiego. Aby istniała wygodna przesiadka z 26 na 27, musiałyby jeździć w 2 minutowym odstępie.


Do przesiadek 26 -> 27 ludzie się przyzwyczaili. Jestem przeciwnikiem rozdzielania linii nr 26 na dwie linie, bo przy obecnym napiętym rozkładzie, pasażer nie odczuwa tak bardzo występujących zakłóceń.

Ravel napisał(a):
A utrzymywanie beznadziejnej trasy 24 w obecnym kształcie mija się z celem, bo nie służy chyba nikomu na przeważającym odcinku i w zasadzie podzielona jest na dwie trasy: z Konstantynowa pod dworzec i spod dworca na Koszelew.


Wydłużenie na Pogoń też miało swoje zalety.

Ravel napisał(a):
Więc- co było wałkowane już 10 razy- lepiej byłoby skierować 24 do Milowic (za co drugi kurs 26), a co drugi kurs 26 zamienić w np. 29 i przekierować do Będzina czy gdzieś w tamtym kierunku (Czeladzi?). Dzięki temu więcej osób jeździłoby 24 na dłuższym odcinku i mieszkańcy Konstantynowa i Zamkowej mieliby połączenie z Milowicami (bo na Pogoń raczej niewiele osób stamtąd jeździ tramwajem). Natomiast dla poprawy połączenia między tymi dzielnicami (Konstantynowem i Środulą a Pogonią) sensowne mogłoby być np. wydłuzenie... 154 przez Staszica do Środuli Prusa (ew. Zagórza) i ucywilizowanie rozkładu 116 (Będzin)


jak wyżej

Ravel napisał(a):
Tworzenie linii bisowych nie ma sensu. Skoro 35 (pomścimy!) nie cieszył się jakimś wielkim napełnieniem, to nie sądzę, aby linia z Milowic na Pogoń była potrzebna. Dołożenie drugich wagonów do 21 wydaje mi się bardziej sensowne. Niekoniecznie do 18-tej, ale do 16 mogłyby być potrzebne.


Po 18-tej na niektórych odcinkach masz jeszcze wysokie napełnienia w samych centrach.


Na górę strony
  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 25.07.2005, 18:43 
Daro85 napisał(a):
aso napisał(a):
Nie wprowadzenie, a PRZYWRÓCENIE i nie krzywdy, a korzyści. Bo sensowne warunki podróży to są w solówkach jedynie w wakacje. I nie piszę tylko o jednym odcinku.


Prawdą jest że w wielu wypadkach składy pocięto zbyt pochopnie wyrządzając duża krzywdę tej spółce, do tego doszły przypadki z trwającymi po pół roku remontami i wiele wiele innych. Zgadzam się z tym że solówka oferuje bardzo kiepskie warunki jazdy nawet jesli jedzie pusta (do Katowic solówką- nigdy :!: ). Co do 21 to sam pamiętam że w DG do skladu nie dało się wejść i ludzie jechali jeden na drugim. Szczerze powiedziawszy sam się dośc mocno zdziwiłem kiedy zauważyłem kiedyś w Sosnowcu solówke na 21 :shock: Nie mówię fajnie by było gdyby podwójniaki tam powróciły ale nie na zasadzie MUSZĄ BYĆ I KONIEC... Wszystko musi być oparte na konkretnych wynikach badań a nie na czyimś widzimisię i czyjejś hierarchii preferencji. Jezeli się opłaca- puścić, jeżeli nie- przemyslec czy są kursy w których się jednak opłaca...


Jak wycinano składy na 21, nikt nie przejmował się wynikami badań, choć takowe istniały :-P


Na górę strony
  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 26.07.2005, 7:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
aso napisał(a):
Daro85 napisał(a):
aso napisał(a):
Nie wprowadzenie, a PRZYWRÓCENIE i nie krzywdy, a korzyści. Bo sensowne warunki podróży to są w solówkach jedynie w wakacje. I nie piszę tylko o jednym odcinku.
Prawdą jest że w wielu wypadkach składy pocięto zbyt pochopnie wyrządzając duża krzywdę tej spółce, do tego doszły przypadki z trwającymi po pół roku remontami i wiele wiele innych. Zgadzam się z tym że solówka oferuje bardzo kiepskie warunki jazdy nawet jesli jedzie pusta (do Katowic solówką- nigdy :!: ). Co do 21 to sam pamiętam że w DG do skladu nie dało się wejść i ludzie jechali jeden na drugim. Szczerze powiedziawszy sam się dośc mocno zdziwiłem kiedy zauważyłem kiedyś w Sosnowcu solówke na 21 :shock: Nie mówię fajnie by było gdyby podwójniaki tam powróciły ale nie na zasadzie MUSZĄ BYĆ I KONIEC... Wszystko musi być oparte na konkretnych wynikach badań a nie na czyimś widzimisię i czyjejś hierarchii preferencji. Jezeli się opłaca- puścić, jeżeli nie- przemyslec czy są kursy w których się jednak opłaca...
Jak wycinano składy na 21, nikt nie przejmował się wynikami badań, choć takowe istniały :-P
Eee, chyba sięprzejmował - stwierdził, że za dużo ludzi jeździ jeszcze tramami i trzeba zrobić z tym porządek, zniechęcając pasażerów...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 26.02.2006, 19:52 

Dołączył(a): Pt 11.02.2005, 12:54
Posty: 888
Może lekko nie na temat, ale mam pytanie. Gdzie można zgłośić uszkodzoną wzbudzaną sygnalizację wzbudzaną w Gliwicach. Chodzi o odcinek Gliwice Willa Caro - Gliwice Zwycięstwa. Sygnalizacja steruje pierwszenśtwem przejazdu przwz zakręt. Sygnalizacja swieci się już od kilku dni non-stop (nawet jak przez 2 godziny nie jeżdziły tramwaje). Dodatkowo sygnalizator z belka pionowa na Zwycięstwa jest rozkręcony a zdezorientowani motorniczy od strony Caro czekają aż "tramwaj widmo" skręci ze wycięstwa. Czasami trwa to nawet 5 minut zanim motorniczy chwyci za radio i dowie sie że nic nie skręca. O sygnalizacji wspomniałem Centralnemu Dyspozytorowi w Katowicach (kiedy dodzwoniłem sie do niego po ok. 40- minutach) podczaspytania sie o nie kursujace 1ki i 4ki. Ale chyba sie tym nie przejął bo jak sygnalizacja świeciła tak świeci cały dzień, a kilowaty lecą i będzie trzeba kolejną linie zlikwidować by opłaćić prąd.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 26.02.2006, 20:57 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
myszka napisał(a):
Może lekko nie na temat, ale mam pytanie. Gdzie można zgłośić uszkodzoną wzbudzaną sygnalizację wzbudzaną w Gliwicach.


ZKT-4 Gliwice, Dział Techniczny albo Rejon Górnej Sieci (czy jak to się tam w obecnej strukturze organizacyjnej nazywa). Zresztą podejrzewam, że oni wiedzą, że to nie działa.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 28.02.2006, 23:04 

Dołączył(a): Pt 11.02.2005, 12:54
Posty: 888
ZKT-4 Gliwice, Dział Techniczny albo Rejon Górnej Sieci (czy jak to się tam w obecnej strukturze organizacyjnej nazywa). Zresztą podejrzewam, że oni wiedzą, że to nie działa.[/quote]

Może i wiedzą, ale sygnalizacja nie działa już od około 4 dni(dane na dzień wczorajszy tj poniedziałek). A dzisiaj jest wtorek i nie patrzyłem czy już naprawili.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 14.07.2006, 10:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 16.09.2003, 22:18
Posty: 273
Lokalizacja:
Katowice
Dosyć ciekawy jest słup trakcyjny na linii tramwajowej między Alfredem a Siemianowicami na jednotorze. A mianowicie wygląda jakby zaraz miał się złamać. Albo przegnił albo ktoś na nim zaparkował. Obecnie jest podparty jakąś metalową rurą.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 10.03.2007, 9:14 

Dołączył(a): Pt 11.02.2005, 12:54
Posty: 888
A od kilku dni znowu sygnalizacja mijankowa w Gliwicach Dolne Wały - Zwycięstwa działa(tzn swieci) 24h na dobę, czy tramwaj jedzie czy nie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 5.04.2007, 20:47 

Dołączył(a): Pt 11.02.2005, 12:54
Posty: 888
Czy ktos wie kiedy wymieniono przewód trakcji w Gliwicach na łuku Dolnych Wałów/Zwycięstwa nad torem w stronę zajezdnii??? Od jakiegoś czasu wisi tam piękny miedziany przewód, że aż razi po oczach.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 10.07.2007, 22:34 

Dołączył(a): Pt 11.02.2005, 12:54
Posty: 888
Czy ma ktoś jakieś informacje na temat stawiania nowych słupów trakcyjnych i ewentualnym remoncie sieci na odcinku Jagiellońskiej od Klubu Hutnika do byłego przejazdu przez tory tramwajowe wąskotorówki?
Wyburzanie byłej Huty Gliwice (ex 1-go Maja) idzie całą parą. Klubu Hutnika już nie ma. Budynki huty to tylko przednia elewacja dla podtrzymania trakcji tramwajowej dlalinii 1 i 4.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 11.07.2007, 9:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 1.05.2006, 19:25
Posty: 95
Fasada wzdluz Jagiellonskiej (pozostalosci hali prasowni) jest wpisana do rejestru zabytkow i pozostanie na swoim miejscu - nie trakcja jest zatem przyczyna tego, ze sciana nadal stoi. Stoi i bedzie stala.
A slupy stawiaja zapewne ze wzgledu na spowodowana zblizajacycm sie remontem koniecznosc uwolnienia owej sciany od trakcji.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 11.07.2007, 18:54 

Dołączył(a): Pt 11.02.2005, 12:54
Posty: 888
Może nie napisałem to jednoznacznie, ale słupów nowych nikt nie stawia. Miałem na myśli, że jeśli plac po hucie wygląda jakby przeszło tornado i została tylko przednia elewacja (nawet są fragmenty bez okien) przy Jagiellońskiej, to zrobią niedługo nowe słupki i przepną sieć.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 210 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności