Forum WPK http://forum.wpk.katowice.pl/ |
|
KPP - Kącik Prostych Pytań http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=47&t=3034 |
Strona 1 z 8 |
Autor: | david82 [ So 17.10.2015, 11:46 ] |
Tytuł: | KPP - Kącik Prostych Pytań |
Proponuję tutaj zadawać wszelkie proste lub głupie pytania co do których nie ma sensu tworzyć nowego wątku :) Pierwsze pytanie - dlaczego w używkach sprowadzanych z Niemiec które mają jeden uchylany lufcik, ów lufcik umieszczony jest w najmniej potrzebnym i w najbardziej bezsensownym miejscu - czyli na ostatnim oknie? Co autor takiego rozwiązania miał na myśli ? |
Autor: | nemo333 [ So 17.10.2015, 21:16 ] |
Tytuł: | Re: KPP - Kącik Prostych Pytań |
Może dlatego że w tym obszarze jest najcieplej (od silnika i innych podzespołów) a wentylacja jest utrudniona przez brak ostatnich drzwi w większości egzemplarzy? |
Autor: | Daro85 [ So 17.10.2015, 21:20 ] |
Tytuł: | Re: KPP - Kącik Prostych Pytań |
Inne pytanie: czemu w części polskich miast tramwaje w składach jeżdżą na 2 pantografy, a u nas na jeden? Ma to jakikolwiek sens w obecnych czasach? |
Autor: | adam86 [ So 17.10.2015, 23:42 ] |
Tytuł: | Re: KPP - Kącik Prostych Pytań |
Daro85 napisał(a): Inne pytanie: czemu w części polskich miast tramwaje w składach jeżdżą na 2 pantografy, a u nas na jeden? Ma to jakikolwiek sens w obecnych czasach? Zadanie domowe, sprawdzić w jaki sposób są sterowane rozjazdy w GOP, a w jaki w innych miastach. |
Autor: | YoMaHa [ Nd 18.10.2015, 1:14 ] |
Tytuł: | Re: KPP - Kącik Prostych Pytań |
adam86 napisał(a): Daro85 napisał(a): Inne pytanie: czemu w części polskich miast tramwaje w składach jeżdżą na 2 pantografy, a u nas na jeden? Ma to jakikolwiek sens w obecnych czasach? Zadanie domowe, sprawdzić w jaki sposób są sterowane rozjazdy w GOP, a w jaki w innych miastach. A to się coś zmieniło od czasów, gdy po przejechaniu sanek sterujących rozjazdem jest on blokowany w zadanej pozycji i ewentualne strącenie sanek drugim pantografem i tak nic nie zmieni, bo dopiero przejazd przez zwalniacz blokady umożliwia zmianę przełożenia zwrotnicy? Poważnie pytam, może coś się zmieniło od zamierzchłych czasów... |
Autor: | Vanessa00 [ Nd 18.10.2015, 4:16 ] |
Tytuł: | Re: KPP - Kącik Prostych Pytań |
Nie wiem jak teraz, ale kiedyś blokady w GOP były ułomne, dało się samemu sobie podciąć zwrotnicę (drugim pantografem). Otóż ta blokada nie dezaktywowała sanek, tylko powodowała cofnięcie ostrzy ułamek sekundy po próbie ich ponownego przełożenia. W efekcie przez ten krytyczny moment ostrze nie przylegało ściśle, więc wystarczyło mieć pecha i trafić kołem (pierwszego wagonu) na ten moment "drgnięcia". |
Autor: | Marcin Nawrot [ Nd 18.10.2015, 9:01 ] |
Tytuł: | Re: KPP - Kącik Prostych Pytań |
Rozjazdy rozjazdami ale chodzi też o brak kabla WN na dachu tramwajów np. w Warszawie czy Częstochowie gdzie jeździ się na dwóch patykach. |
Autor: | YoMaHa [ Nd 18.10.2015, 9:47 ] |
Tytuł: | Re: KPP - Kącik Prostych Pytań |
Marcin Nawrot napisał(a): Rozjazdy rozjazdami ale chodzi też o brak kabla WN na dachu tramwajów np. w Warszawie czy Częstochowie gdzie jeździ się na dwóch patykach. A czemu w Krakowie bywały jazdy na pierwszy i trzeci? Skoro drugi jechał z opuszczonym to kabel musiał być... |
Autor: | pycio1400 [ Nd 18.10.2015, 13:30 ] |
Tytuł: | Re: KPP - Kącik Prostych Pytań |
Bo w trojskladzie był za duży pobór prądu i jeden patyk by sobie nie poradził... |
Autor: | YoMaHa [ Nd 18.10.2015, 18:58 ] |
Tytuł: | Re: KPP - Kącik Prostych Pytań |
pycio1400 napisał(a): Bo w trojskladzie był za duży pobór prądu i jeden patyk by sobie nie poradził... Ale w GOPu przykładowo jeździły na pierwszy i drugi. Dlatego Kraków trochę dziwny układ jednak. ATSD to wtedy w GOPu nie było problemu ze zwrotkami? Z innej beczki - gdzie jeżdżą/jeździli na trzy kije?
|
Autor: | JacekSo [ Nd 18.10.2015, 19:08 ] |
Tytuł: | Re: KPP - Kącik Prostych Pytań |
YoMaHa napisał(a): Z innej beczki - gdzie jeżdżą/jeździli na trzy kije? W Gdańsku: http://phototrans.pl/14,588354,0,Konsta ... _1347.html |
Autor: | adam86 [ Nd 18.10.2015, 21:07 ] |
Tytuł: | Re: KPP - Kącik Prostych Pytań |
YoMaHa napisał(a): pycio1400 napisał(a): Bo w trojskladzie był za duży pobór prądu i jeden patyk by sobie nie poradził... Ale w GOPu przykładowo jeździły na pierwszy i drugi. Dlatego Kraków trochę dziwny układ jednak. ATSD to wtedy w GOPu nie było problemu ze zwrotkami? Z innej beczki - gdzie jeżdżą/jeździli na trzy kije?A kiedy takie cos miało miejsce? |
Autor: | YoMaHa [ Nd 18.10.2015, 21:41 ] |
Tytuł: | Re: KPP - Kącik Prostych Pytań |
adam86 napisał(a): YoMaHa napisał(a): pycio1400 napisał(a): Bo w trojskladzie był za duży pobór prądu i jeden patyk by sobie nie poradził... Ale w GOPu przykładowo jeździły na pierwszy i drugi. Dlatego Kraków trochę dziwny układ jednak. ATSD to wtedy w GOPu nie było problemu ze zwrotkami? Z innej beczki - gdzie jeżdżą/jeździli na trzy kije?A kiedy takie cos miało miejsce? |
Autor: | Daro85 [ Nd 18.10.2015, 22:03 ] |
Tytuł: | Re: KPP - Kącik Prostych Pytań |
adam86 napisał(a): Zadanie domowe, sprawdzić w jaki sposób są sterowane rozjazdy w GOP, a w jaki w innych miastach. ;-) z obserwacji wynika, że w GOPie w 99% są sterowane na wajchę :P. |
Autor: | adam86 [ Nd 18.10.2015, 22:46 ] |
Tytuł: | Re: KPP - Kącik Prostych Pytań |
YoMaHa napisał(a): adam86 napisał(a): YoMaHa napisał(a): pycio1400 napisał(a): Bo w trojskladzie był za duży pobór prądu i jeden patyk by sobie nie poradził... Ale w GOPu przykładowo jeździły na pierwszy i drugi. Dlatego Kraków trochę dziwny układ jednak. ATSD to wtedy w GOPu nie było problemu ze zwrotkami? Z innej beczki - gdzie jeżdżą/jeździli na trzy kije?A kiedy takie cos miało miejsce? Jeżdżenie na pierwszy i trzeci bigiel. |
Autor: | YoMaHa [ Pn 19.10.2015, 10:37 ] |
Tytuł: | Re: KPP - Kącik Prostych Pytań |
adam86 napisał(a): YoMaHa napisał(a): adam86 napisał(a): YoMaHa napisał(a): pycio1400 napisał(a): Bo w trojskladzie był za duży pobór prądu i jeden patyk by sobie nie poradził... Ale w GOPu przykładowo jeździły na pierwszy i drugi. Dlatego Kraków trochę dziwny układ jednak. ATSD to wtedy w GOPu nie było problemu ze zwrotkami? Z innej beczki - gdzie jeżdżą/jeździli na trzy kije?A kiedy takie cos miało miejsce? Jeżdżenie na pierwszy i trzeci bigiel. |
Autor: | inżinier [ Pt 30.10.2015, 17:00 ] |
Tytuł: | Re: KPP - Kącik Prostych Pytań |
Pytanie z kategorii historia: czy WPK Katowice (niekoniecznie linie handlowe) miało kiedykolwiek styk z autobusami częstochowskimi i cieszyńskimi? Jakieś przewozy do Huty Miasteczko czy KWK Morcinek? |
Autor: | Jelczu [ Pt 30.10.2015, 17:23 ] |
Tytuł: | Re: KPP - Kącik Prostych Pytań |
nemo333 napisał(a): Może dlatego że w tym obszarze jest najcieplej (od silnika i innych podzespołów) a wentylacja jest utrudniona przez brak ostatnich drzwi w większości egzemplarzy? Tak, otwarcie owych lufcików daje naprawdę świetną cyrkulację powietrza z tyłu. To pewnie jakiś wymóg w Niemczech był, jeśli klima zdechnie na chwilę. |
Autor: | YoMaHa [ Pt 30.10.2015, 22:00 ] |
Tytuł: | Re: KPP - Kącik Prostych Pytań |
Jelczu napisał(a): nemo333 napisał(a): Może dlatego że w tym obszarze jest najcieplej (od silnika i innych podzespołów) a wentylacja jest utrudniona przez brak ostatnich drzwi w większości egzemplarzy? Tak, otwarcie owych lufcików daje naprawdę świetną cyrkulację powietrza z tyłu. To pewnie jakiś wymóg w Niemczech był, jeśli klima zdechnie na chwilę. |
Autor: | markus [ So 31.10.2015, 20:18 ] |
Tytuł: | Re: KPP - Kącik Prostych Pytań |
inżinier napisał(a): Pytanie z kategorii historia: czy WPK Katowice (niekoniecznie linie handlowe) miało kiedykolwiek styk z autobusami częstochowskimi i cieszyńskimi? Jakieś przewozy do Huty Miasteczko czy KWK Morcinek? Za czasów WPK Katowice były na pewno 4 linie - przewozy pracowników z Huty Miasteczko - w rejon nigdy nie obsługiwany przez katowicką komunikację miejską. Linie te obsługiwała zajezdnia Świerklaniec. Były to: 1. Linia 132 - Koziegłowy 2. Linia 139 - Herby 3. Linia 144 - Lubliniec przez Koszęcin 4. Linia 146 - Woźniki Na pewno linie istniały w latach 60-tych, obsługiwane przez m.in. Ikarusy 66. Bardzo często można było zobaczyć owe autobusy na zajezdni Świerklaniec z tablicami kierunkowymi za szybą. Prawdopodobnie na początku lat 70-tych albo i wcześniej, zostały wszystkie przejęte przez PKS Lubliniec, Częstochowa i Zawiercie, ponieważ z takich oddziałów można było zobaczyć autobusy na parkingu przed hutą. Dość długo jeszcze na parkingu były stare tablice kierunkowe z podanymi wcześniej numerami linii. Nawet autobusy PKS miały na swoich tablicach kierunkowych dawne numery linii WPK do pewnego czasu. Tyle pamiętam z owych czasów, być może było wcześniej jeszcze więcej linii pracowniczych obsługiwanych przez WPK w kierunku częstochowskim ale tego już nie wiem. |
Strona 1 z 8 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |