Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

KPP - Kącik Prostych Pytań
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=47&t=3034
Strona 1 z 8

Autor:  david82 [ So 17.10.2015, 11:46 ]
Tytuł:  KPP - Kącik Prostych Pytań

Proponuję tutaj zadawać wszelkie proste lub głupie pytania co do których nie ma sensu tworzyć nowego wątku :)

Pierwsze pytanie - dlaczego w używkach sprowadzanych z Niemiec które mają jeden uchylany lufcik, ów lufcik umieszczony jest w najmniej potrzebnym i w najbardziej bezsensownym miejscu - czyli na ostatnim oknie? Co autor takiego rozwiązania miał na myśli ?

Autor:  nemo333 [ So 17.10.2015, 21:16 ]
Tytuł:  Re: KPP - Kącik Prostych Pytań

Może dlatego że w tym obszarze jest najcieplej (od silnika i innych podzespołów) a wentylacja jest utrudniona przez brak ostatnich drzwi w większości egzemplarzy?

Autor:  Daro85 [ So 17.10.2015, 21:20 ]
Tytuł:  Re: KPP - Kącik Prostych Pytań

Inne pytanie:

czemu w części polskich miast tramwaje w składach jeżdżą na 2 pantografy, a u nas na jeden?
Ma to jakikolwiek sens w obecnych czasach?

Autor:  adam86 [ So 17.10.2015, 23:42 ]
Tytuł:  Re: KPP - Kącik Prostych Pytań

Daro85 napisał(a):
Inne pytanie:

czemu w części polskich miast tramwaje w składach jeżdżą na 2 pantografy, a u nas na jeden?
Ma to jakikolwiek sens w obecnych czasach?

Zadanie domowe, sprawdzić w jaki sposób są sterowane rozjazdy w GOP, a w jaki w innych miastach.

Autor:  YoMaHa [ Nd 18.10.2015, 1:14 ]
Tytuł:  Re: KPP - Kącik Prostych Pytań

adam86 napisał(a):
Daro85 napisał(a):
Inne pytanie:

czemu w części polskich miast tramwaje w składach jeżdżą na 2 pantografy, a u nas na jeden?
Ma to jakikolwiek sens w obecnych czasach?

Zadanie domowe, sprawdzić w jaki sposób są sterowane rozjazdy w GOP, a w jaki w innych miastach.

A to się coś zmieniło od czasów, gdy po przejechaniu sanek sterujących rozjazdem jest on blokowany w zadanej pozycji i ewentualne strącenie sanek drugim pantografem i tak nic nie zmieni, bo dopiero przejazd przez zwalniacz blokady umożliwia zmianę przełożenia zwrotnicy? Poważnie pytam, może coś się zmieniło od zamierzchłych czasów...

Autor:  Vanessa00 [ Nd 18.10.2015, 4:16 ]
Tytuł:  Re: KPP - Kącik Prostych Pytań

Nie wiem jak teraz, ale kiedyś blokady w GOP były ułomne, dało się samemu sobie podciąć zwrotnicę (drugim pantografem).
Otóż ta blokada nie dezaktywowała sanek, tylko powodowała cofnięcie ostrzy ułamek sekundy po próbie ich ponownego przełożenia. W efekcie przez ten krytyczny moment ostrze nie przylegało ściśle, więc wystarczyło mieć pecha i trafić kołem (pierwszego wagonu) na ten moment "drgnięcia".

Autor:  Marcin Nawrot [ Nd 18.10.2015, 9:01 ]
Tytuł:  Re: KPP - Kącik Prostych Pytań

Rozjazdy rozjazdami ale chodzi też o brak kabla WN na dachu tramwajów np. w Warszawie czy Częstochowie gdzie jeździ się na dwóch patykach.

Autor:  YoMaHa [ Nd 18.10.2015, 9:47 ]
Tytuł:  Re: KPP - Kącik Prostych Pytań

Marcin Nawrot napisał(a):
Rozjazdy rozjazdami ale chodzi też o brak kabla WN na dachu tramwajów np. w Warszawie czy Częstochowie gdzie jeździ się na dwóch patykach.

A czemu w Krakowie bywały jazdy na pierwszy i trzeci? Skoro drugi jechał z opuszczonym to kabel musiał być...

Autor:  pycio1400 [ Nd 18.10.2015, 13:30 ]
Tytuł:  Re: KPP - Kącik Prostych Pytań

Bo w trojskladzie był za duży pobór prądu i jeden patyk by sobie nie poradził...

Autor:  YoMaHa [ Nd 18.10.2015, 18:58 ]
Tytuł:  Re: KPP - Kącik Prostych Pytań

pycio1400 napisał(a):
Bo w trojskladzie był za duży pobór prądu i jeden patyk by sobie nie poradził...
Ale w GOPu przykładowo jeździły na pierwszy i drugi. Dlatego Kraków trochę dziwny układ jednak. ATSD to wtedy w GOPu nie było problemu ze zwrotkami? Z innej beczki - gdzie jeżdżą/jeździli na trzy kije?

Autor:  JacekSo [ Nd 18.10.2015, 19:08 ]
Tytuł:  Re: KPP - Kącik Prostych Pytań

YoMaHa napisał(a):
Z innej beczki - gdzie jeżdżą/jeździli na trzy kije?

W Gdańsku:
http://phototrans.pl/14,588354,0,Konsta ... _1347.html

Autor:  adam86 [ Nd 18.10.2015, 21:07 ]
Tytuł:  Re: KPP - Kącik Prostych Pytań

YoMaHa napisał(a):
pycio1400 napisał(a):
Bo w trojskladzie był za duży pobór prądu i jeden patyk by sobie nie poradził...
Ale w GOPu przykładowo jeździły na pierwszy i drugi. Dlatego Kraków trochę dziwny układ jednak. ATSD to wtedy w GOPu nie było problemu ze zwrotkami? Z innej beczki - gdzie jeżdżą/jeździli na trzy kije?

A kiedy takie cos miało miejsce?

Autor:  YoMaHa [ Nd 18.10.2015, 21:41 ]
Tytuł:  Re: KPP - Kącik Prostych Pytań

adam86 napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
pycio1400 napisał(a):
Bo w trojskladzie był za duży pobór prądu i jeden patyk by sobie nie poradził...
Ale w GOPu przykładowo jeździły na pierwszy i drugi. Dlatego Kraków trochę dziwny układ jednak. ATSD to wtedy w GOPu nie było problemu ze zwrotkami? Z innej beczki - gdzie jeżdżą/jeździli na trzy kije?

A kiedy takie cos miało miejsce?
Kiedy jakie coś miało miejsce?

Autor:  Daro85 [ Nd 18.10.2015, 22:03 ]
Tytuł:  Re: KPP - Kącik Prostych Pytań

adam86 napisał(a):
Zadanie domowe, sprawdzić w jaki sposób są sterowane rozjazdy w GOP, a w jaki w innych miastach.


;-) z obserwacji wynika, że w GOPie w 99% są sterowane na wajchę :P.

Autor:  adam86 [ Nd 18.10.2015, 22:46 ]
Tytuł:  Re: KPP - Kącik Prostych Pytań

YoMaHa napisał(a):
adam86 napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
pycio1400 napisał(a):
Bo w trojskladzie był za duży pobór prądu i jeden patyk by sobie nie poradził...
Ale w GOPu przykładowo jeździły na pierwszy i drugi. Dlatego Kraków trochę dziwny układ jednak. ATSD to wtedy w GOPu nie było problemu ze zwrotkami? Z innej beczki - gdzie jeżdżą/jeździli na trzy kije?

A kiedy takie cos miało miejsce?
Kiedy jakie coś miało miejsce?

Jeżdżenie na pierwszy i trzeci bigiel.

Autor:  YoMaHa [ Pn 19.10.2015, 10:37 ]
Tytuł:  Re: KPP - Kącik Prostych Pytań

adam86 napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
adam86 napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
pycio1400 napisał(a):
Bo w trojskladzie był za duży pobór prądu i jeden patyk by sobie nie poradził...
Ale w GOPu przykładowo jeździły na pierwszy i drugi. Dlatego Kraków trochę dziwny układ jednak. ATSD to wtedy w GOPu nie było problemu ze zwrotkami? Z innej beczki - gdzie jeżdżą/jeździli na trzy kije?

A kiedy takie cos miało miejsce?
Kiedy jakie coś miało miejsce?

Jeżdżenie na pierwszy i trzeci bigiel.
W tej chwili nie jestem w stanie tego ustalić. Dam znać ASAP.

Autor:  inżinier [ Pt 30.10.2015, 17:00 ]
Tytuł:  Re: KPP - Kącik Prostych Pytań

Pytanie z kategorii historia: czy WPK Katowice (niekoniecznie linie handlowe) miało kiedykolwiek styk z autobusami częstochowskimi i cieszyńskimi? Jakieś przewozy do Huty Miasteczko czy KWK Morcinek?

Autor:  Jelczu [ Pt 30.10.2015, 17:23 ]
Tytuł:  Re: KPP - Kącik Prostych Pytań

nemo333 napisał(a):
Może dlatego że w tym obszarze jest najcieplej (od silnika i innych podzespołów) a wentylacja jest utrudniona przez brak ostatnich drzwi w większości egzemplarzy?

Tak, otwarcie owych lufcików daje naprawdę świetną cyrkulację powietrza z tyłu. To pewnie jakiś wymóg w Niemczech był, jeśli klima zdechnie na chwilę.

Autor:  YoMaHa [ Pt 30.10.2015, 22:00 ]
Tytuł:  Re: KPP - Kącik Prostych Pytań

Jelczu napisał(a):
nemo333 napisał(a):
Może dlatego że w tym obszarze jest najcieplej (od silnika i innych podzespołów) a wentylacja jest utrudniona przez brak ostatnich drzwi w większości egzemplarzy?

Tak, otwarcie owych lufcików daje naprawdę świetną cyrkulację powietrza z tyłu. To pewnie jakiś wymóg w Niemczech był, jeśli klima zdechnie na chwilę.
Akurat taka kompletacja wnętrza nie ma nic wspólnego z klimą, vide MANy NLxx2 czy choćby porównanie układu okien między .26 a .02 (solo odpowiednio .04 do .02).

Autor:  markus [ So 31.10.2015, 20:18 ]
Tytuł:  Re: KPP - Kącik Prostych Pytań

inżinier napisał(a):
Pytanie z kategorii historia: czy WPK Katowice (niekoniecznie linie handlowe) miało kiedykolwiek styk z autobusami częstochowskimi i cieszyńskimi? Jakieś przewozy do Huty Miasteczko czy KWK Morcinek?

Za czasów WPK Katowice były na pewno 4 linie - przewozy pracowników z Huty Miasteczko - w rejon nigdy nie obsługiwany przez katowicką komunikację miejską. Linie te obsługiwała zajezdnia Świerklaniec. Były to:
1. Linia 132 - Koziegłowy
2. Linia 139 - Herby
3. Linia 144 - Lubliniec przez Koszęcin
4. Linia 146 - Woźniki
Na pewno linie istniały w latach 60-tych, obsługiwane przez m.in. Ikarusy 66. Bardzo często można było zobaczyć owe autobusy na zajezdni Świerklaniec z tablicami kierunkowymi za szybą. Prawdopodobnie na początku lat 70-tych albo i wcześniej, zostały wszystkie przejęte przez PKS Lubliniec, Częstochowa i Zawiercie, ponieważ z takich oddziałów można było zobaczyć autobusy na parkingu przed hutą. Dość długo jeszcze na parkingu były stare tablice kierunkowe z podanymi wcześniej numerami linii. Nawet autobusy PKS miały na swoich tablicach kierunkowych dawne numery linii WPK do pewnego czasu. Tyle pamiętam z owych czasów, być może było wcześniej jeszcze więcej linii pracowniczych obsługiwanych przez WPK w kierunku częstochowskim ale tego już nie wiem.

Strona 1 z 8 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/