Teraz jest Cz 28.03.2024, 18:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 402 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 15.10.2006, 14:20 

Dołączył(a): Wt 10.01.2006, 19:40
Posty: 370
Lokalizacja:
Sosnowiec
pawełłł napisał(a):
Chciałbym się tylko dowiedzieć jaka była przyczyna tajemniczego wczorajszego zatrzymania w Sosnowcu. Byłem ok 23:40 w okolicy ronda im. E. Gierka i moim oczom ukazał się gigantyczny sznur tramwajowy od ulicy Małachowskiego na wysokości przystanku aż do połowy odcinka między sądem a przystankiem "Ostrogórska" Było kilka tramwajów linii 26, chyba z 2 tramwaje linii 27, 2 tramwaje 24, 21 i co wydało mi się trochę dziwne - od Ludwika przyjechał tramwaj 15 (!). Później wszystko ruszyło, przyjechały dwa tramwaje linii 27 z Kazimierza pod rząd, a planowy tramwaj o 23:45 (linia 27) w strone Kazimierza przyjechał dopiero o godzinie 0:10. Nadzór ruchu TŚ stał na ul Małąchowskiego razem z radiowozem. Zastanawiam się czy znów znany scenariusz... i jakiś palant zostawił auto za blisko torowiska i się zrobił "korek gigant"? W sumie chyba teraz jest taki proceder jeśli chodzi o takie przypadki, że się auto ściąga na lawetę przynajmniej raz tak było :)

Ja wczoraj przejeżdżałem samochodem w okolicach ronda Gierka o godzinie 22:30, zatrzymanie miało miejsce już od około 22. Powodem zatrzymania był oczywiście idiota, który pozostawił samochód na torach przy ulicy Małachowskiego. Na tej ulicy stały bodajże dwa tramwaje, i dalej korek zrobił się już na samym rondzie. Żeby zrobić przejazd wozom jadącym z centrum w kier. Ludwika widziałem, jak tramwaj na linii 21 skręcił w lewo z Sienkiewicza w Małachoskiego, a następnie wycofał na tor Ludwik --> Małachowskiego. Następnie pewnie, żeby kolejne wagony miały gdzie jeździć właśnie 15 jechały na Okrzei lub Dańdówkę, a następnie zawracały i stawały w korku przed rondem Gierka.
Zastanawiające jest jeszcze jedno - jak widać całe zatrzymanie trwało ponad 1,5 godziny - i w takim czasie nikt nie potrafił sobie poradzić z jednym samochodem, który zastawił drogę...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 15.10.2006, 19:08 

Dołączył(a): Cz 4.09.2003, 11:41
Posty: 722
Lokalizacja:
Ruda Śląska 1
Przed chwilą ( dok. 19:45) od mijanki Ruda Poczta w kierunku Rudy Południowej jechała 18-ka z "następną". Widać koło fortuny toczy się dalej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 15.10.2006, 19:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
Wydarzenie miało miejsce kilka dni temu.
Cytuj:
Zderzenie tramwaju z cysterną

Cztery osoby zostały poszkodowane w wyniku zderzenia tramwaju linii nr 17 z cysterną przewożącą sypką sodę kaustyczną. Do wypadku doszło we wtorek przed południem w Świętochłowicach - podał dyspozytor spółki Tramwaje Śląskie.

http://ww6.tvp.pl/View?Cat=2858&id=405974

I kolejny wagon został odstawiony :-(.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 15.10.2006, 20:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
A niby czemu odstawiony? Przecież wystarczy wymienić szyby, wyklupać trochę i pomalować. 2 dni i już będzie w ruchu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 15.10.2006, 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
adam86 napisał(a):
A niby czemu odstawiony? Przecież wystarczy wymienić szyby, wyklupać trochę i pomalować. 2 dni i już będzie w ruchu.


Zderzenie miało miejsce 10.10. a wagon póki co stoi odstawiony do naprawy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 15.10.2006, 22:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
reksio napisał(a):

Zderzenie miało miejsce 10.10. a wagon póki co stoi odstawiony do naprawy.

Może na farbe nie mają;P Jak #482+#483 spotkał sie z TIRem, to wyjechał po paru dniach, więc z tym powinno byc pdobnie, bo przecież uszkodzenia nie są duże.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 16.10.2006, 6:05 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 3.01.2003, 16:43
Posty: 4265
Lokalizacja:
Bytom
"Na farbę", a raczej "farbę" ztcw chwilowo mają. Podejrzewam, że za powód przestoju robi nieśmiertelny "brak mocy przerobowych".

_________________
"Bo na końcowych przystankach kawa ma szary smak..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 16.10.2006, 23:03 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
Cytuj:
Co ma zjechanie się tramwajów na odcinku jednotorowym, do stanu kasy TS?

Taka sytuacja maoże być spowodowana błędem człowieka, ale także wadliwym działaniem sygnalizacji. Trzeba przy tym przypomnieć, że żyjemy w XXI w i współczesna technika, w tym głównie elektronika pozwala na instalowanie takich systemów zabezbieczeń, które praktycznie uniemożliwiają jazdę dwóch tramwajów na odcinku jednotorowym w przeciwnych kierunkach, tym samym eliminując skutki błędu człowieka. Wydaje mi się, że takie rozwiazanie wcale nie musi być bardzo kosztowne, nieco prostszym i tym samym tańszym rozwiązaniem byłyby układy sygnalizujące obu motorniczym iż poruszają się na jednym odcinku w kierunku "do siebie". Bez wątpienia opłacalne byłoby utrzymywanie na niektórych liniach, tam gdzie wystarczające są częstotliwości 20min lub mniejsze odcinków jednotorowych, ale z takimi lub podobnymi nowoczesnymi systemami zabezpieczeń. Jak pisałem, wcale takie systemy nie muszą być bardzo kosztowne, ale oczywiście zawsze będą droższe od żarówek ręcznie włączanych i wyłączanych przez motorniczych lub innych rozwiazań pamiętających epokę "elektroniki przekaźnikowej" t.j. okresu końca XIX w.
Cytuj:
NIE DA SIĘ WYELIMINOWAĆ BŁĘDU LUDZKIEGO!!

O co tyle krzyku. To przecież każdy wie i rozumie. Wbrew pozorom, jednak i tu można doszukać się niewielkiego wpływu stanu kasy. Gdyby np zarobki motorniczych były na tyle atrakcyjne, aby na każde dziesięć miejsc pracy było jedenastu chętnych, łatwiej dałoby się wybrać tych, którzy błedów popełniają najmniej, a z każdym który świadomie naruszy przepisy i zasady bezpieczeństwa ( niezależnie od skutków tego naruszenia ) można byłoby się pożegnać już tego samego dnia.
Nie wszystkie omawiane tu wypadki, to zderzenia na jednotorach, w tych innych istnieje chyba duże prawdopodobieństwo, że przyczyną mógł być zły stan techniczny tramwajów czy też torowisk, a w tym przypadku nie trzeba chyba nikogo przekonywać o wpływie na ten stan rzeczy kasy ( a ściślej jej braku ) TŚ SA.
Na koniec warto także się zastanowić dlaczego w ostatnim okresie odnosimy wrażenie, że jazda autobusem jest bezpieczniejsza niż tramwajem, mimo że stan techniczny taboru autobusowego również bardzo wiele pozostawia do życzenia.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 17.10.2006, 13:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
adam86 napisał(a):
reksio napisał(a):
Wszystko może zależeć od tego ile będzie trwała procedura przekazania akcji przez KZK GOP gminom.

Może się okazac, że w ogóle nie przekaże.


Ciekawa informacja.
http://katowice.naszemiasto.pl/wydarzenia/659050.html

No i co zrobią z tymi 15%? Przekażą pracownikom TŚ? Oj procedura przejęcia tramwajów chyba się wydłuży.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 17.10.2006, 19:21 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Ludw_K napisał(a):
Cytuj:
Co ma zjechanie się tramwajów na odcinku jednotorowym, do stanu kasy TS?

Nie wszystkie omawiane tu wypadki, to zderzenia na jednotorach, w tych innych istnieje chyba duże prawdopodobieństwo, że przyczyną mógł być zły stan techniczny tramwajów czy też torowisk, a w tym przypadku nie trzeba chyba nikogo przekonywać o wpływie na ten stan rzeczy kasy ( a ściślej jej braku ) TŚ SA.


KZK GOP też nie jest bez winy i nie chodzi mi tutaj już tylko o stawki za wozokilometr, ale o samo techniczne podejście do rozkładów, czyli jego brak. To jest cały system naczyń połączonych...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 17.10.2006, 22:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Ludw_K napisał(a):
Nie wszystkie omawiane tu wypadki, to zderzenia na jednotorach, w tych innych istnieje chyba duże prawdopodobieństwo, że przyczyną mógł być zły stan techniczny tramwajów czy też torowisk, a w tym przypadku nie trzeba chyba nikogo przekonywać o wpływie na ten stan rzeczy kasy ( a ściślej jej braku ) TŚ SA.

Jakich innych? Co najwyżej w wypadku na Chebziu możemy mówic o wpływie stanu infrastruktury, ale tego też nie możemy być pewni. A jeżeli chodzi o zderzenia z ciężarówkami to stan techniczny nie może miec żadnego wpływu. Jeszcze raz odsyłam do przykładu Warszawy, gdzie w niedziele motorowa nie zauważyla, że ma zwrotke w lewo i wjechała w tramwaj jadący z naprzeciwka. Ogólnie konkluzja jest taka: znakomita wiekszość wypadków jest powodowana błędem ludzkim. A paradoksalnie im lepsza infra, tym większe predkości tramwajów, co może powodować większą niuwagę motorowych.
Cytuj:
Na koniec warto także się zastanowić dlaczego w ostatnim okresie odnosimy wrażenie, że jazda autobusem jest bezpieczniejsza niż tramwajem, mimo że stan techniczny taboru autobusowego również bardzo wiele pozostawia do życzenia.

Czyzbys uwierzył w KZKGOPowska propagandę?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 18.10.2006, 0:05 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
Cytuj:
Jakich innych? Co najwyżej w wypadku na Chebziu możemy mówic o wpływie stanu infrastruktury, ale tego też nie możemy być pewni.

A np oderwanie się koła ? Może jednak poczekajmy na oficjalne ustalenia przyczyn, tylko czy je poznamy, czy informacje o tym bedą tak samo nagłaśniane jak informacje o samych wypadkach ? Przypuszczenia i wszelkie domysły przyczyn tych zdarzeń to chyba trochę mało do jednoznacznych ocen. Niemniej jednak nikt chyba nie zaprzeczy iż stan tak infrastruktury jak i samych wozów jest bardzo zły, a główną przyczyną tego jest brak środków na konserwacje, remonty i odnawianie taboru. W tej sytuacji stopień bezpieczeństwa musi być stosunkowo niski. Czy w Warszawie sytuacja finansowa tramwajów jest taka wspaniała także miałbym wątpliwości. Przypomnę jeszcze, że kilka bardzo poważnych katastrof kolejowych ( zwłaszcza w Wielkiej Brytanii, ale nawet w Niemczech ) miała miejsce po wprowadzeniu radykalnego ograniczania kosztów.
Cytuj:
KZK GOP też nie jest bez winy i nie chodzi mi tutaj już tylko o stawki za wozokilometr, ale o samo techniczne podejście do rozkładów, czyli jego brak. To jest cały system naczyń połączonych...

Z tym całkowicie się zgadzam.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 18.10.2006, 4:36 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
adam86 napisał(a):
Jeszcze raz odsyłam do przykładu Warszawy, gdzie w niedziele motorowa nie zauważyla, że ma zwrotke w lewo i wjechała w tramwaj jadący z naprzeciwka. Ogólnie konkluzja jest taka: znakomita wiekszość wypadków jest powodowana błędem ludzkim.


Akurat w przypadku tych czołowych zderzeń warszawskich (i nie tylko, bo kiedyś w Łodzi też takie coś było, w innych miastach chyba też) to jest jakaś paranoja kompletna - jak można się mijać na zwrotnicach? To nawet w tym naszym zacofanym GOPie z niedoinwestowanymi tramwajami i priorytetem w postaci wozokilometrów, a nie bezpieczeństwa jest kategoryczny zakaz takiego mijania i rzadko widać, żeby nie był przestrzegany. A tak, pomimo dziesiątek wypadków (tragicznych) dalej wszystkim to wisi.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 18.10.2006, 7:13 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
memphis napisał(a):
Akurat w przypadku tych czołowych zderzeń warszawskich (i nie tylko, bo kiedyś w Łodzi też takie coś było, w innych miastach chyba też) to jest jakaś paranoja kompletna - jak można się mijać na zwrotnicach? To nawet w tym naszym zacofanym GOPie z niedoinwestowanymi tramwajami i priorytetem w postaci wozokilometrów, a nie bezpieczeństwa jest kategoryczny zakaz takiego mijania i rzadko widać, żeby nie był przestrzegany. A tak, pomimo dziesiątek wypadków (tragicznych) dalej wszystkim to wisi.


Wracamy do punktu wyjścia inną drogą... Rozkład jest tak napięty, że nie ma czasu na jazdę "z przepisami". Nie tłumaczy to motorowych, ale wskazuję przyczynę pośrednią.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 18.10.2006, 20:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
memphis napisał(a):
Akurat w przypadku tych czołowych zderzeń warszawskich (i nie tylko, bo kiedyś w Łodzi też takie coś było, w innych miastach chyba też) to jest jakaś paranoja kompletna - jak można się mijać na zwrotnicach? To nawet w tym naszym zacofanym GOPie z niedoinwestowanymi tramwajami i priorytetem w postaci wozokilometrów, a nie bezpieczeństwa jest kategoryczny zakaz takiego mijania i rzadko widać, żeby nie był przestrzegany. A tak, pomimo dziesiątek wypadków (tragicznych) dalej wszystkim to wisi.

Tam już przecież doszło do tego, że wszystkie niużywane liniowo zwrotki są pozakręcane.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 18.10.2006, 20:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
aso napisał(a):
Wracamy do punktu wyjścia inną drogą... Rozkład jest tak napięty, że nie ma czasu na jazdę "z przepisami". Nie tłumaczy to motorowych, ale wskazuję przyczynę pośrednią.

A to też prawda, warszawskie rozkłady sa dość napięte i motorowi jeżdżą po 70kmh. ale swoje robia tez proste tory, dzieki którym uwaga motorowych jest znacznie mniejsza niż u nas.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 18.10.2006, 20:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Ludw_K napisał(a):
Niemniej jednak nikt chyba nie zaprzeczy iż stan tak infrastruktury jak i samych wozów jest bardzo zły, a główną przyczyną tego jest brak środków na konserwacje, remonty i odnawianie taboru. W tej sytuacji stopień bezpieczeństwa musi być stosunkowo niski. Czy w Warszawie sytuacja finansowa tramwajów jest taka wspaniała także miałbym wątpliwości.

Jest dość dobra, a w stosunku do nas, to jest wręcz przepaść. Tam sie mówi, że torowcy mają za dużo kasy, nie ma ani jednego krzywego toru, a tory dobre wymienia się na lepsze. Faktem natomiast jest, że tabor jest wiekowo dość stary, ale za to bardzo regularnie remontowany.Ale jest jesczez jaedna sprawa, która odróżnia TS od TW. Na warszwskiej zajezdni sa proste tory, na hali jest porządek, a na placu nie ma ton brudu, jak jest u nas chyba dobrze wiadomo...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 19.10.2006, 4:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 31.01.2004, 23:27
Posty: 227
Lokalizacja:
Gliwice
adam86 napisał(a):
aso napisał(a):
Wracamy do punktu wyjścia inną drogą... Rozkład jest tak napięty, że nie ma czasu na jazdę "z przepisami". Nie tłumaczy to motorowych, ale wskazuję przyczynę pośrednią.

A to też prawda, warszawskie rozkłady sa dość napięte i motorowi jeżdżą po 70kmh. ale swoje robia tez proste tory, dzieki którym uwaga motorowych jest znacznie mniejsza niż u nas.


Ten pośpiech tez jest widoczny na inne sposoby. W czasie mojej tegorocznej wizyty w Warszawie sporo jeździłem tramwajami. I klika razy byłem świadkiem, jak motorniczy przytrzasnął pasażera. Na Śląsku jest to dużo rzadsze.

_________________
Wszystko o kozach
Zdjęcie czarno-białej kozy


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Wypadek T3 około 17:50
Napisane: Pn 23.10.2006, 19:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 13.04.2006, 21:25
Posty: 764
Dziś okolo 17:50 osobówka typu Van wpadła pod bankę 3
w Zabrzu-Mikulczycach.
Byłem swiadkiem tego akurat.
Osobówka za ostro wyjechała z krzyżówki ul.Strzelców Bytomskich
z ul.Tarnopolską.
Ewidentnie kierowca samochodu zawinił.
Groźnie to wyglądało.
Na szczęście nikomu sie nic nie stało-bana się porysowała trochę, a przód auta do klepania.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 25.10.2006, 14:44 

Dołączył(a): Pn 16.10.2006, 16:50
Posty: 27
Lokalizacja:
so
dzisiaj w zabrzu na petli przy lompy zderzyły się 2 105 jedna się wykoleiła

_________________
jajo


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 402 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 21  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności