Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Napisane: Pn 8.01.2007, 10:30 |
|
PoVo |
|
Dołączył(a): Pn 17.10.2005, 13:17 Posty: 214 Lokalizacja: Witney koło Oxfordu UK / Chorzów Batory
|
jurko444 napisał(a):
Witam tu wygląda ładniej jak na prezentacji którą widziałem wczesniej. nawet czesi umia zrobic ładny, dobry wóz
_________________ . . : : > > Welcom to Witney (UK) < < : : . .
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 8.01.2007, 11:12 |
|
mark40 |
|
Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14 Posty: 1722 Lokalizacja: Chorzów
|
butthead napisał(a): Ja to bym jednak szczerze wolał, żeby dla GOP-u wagony produkowano na miejscu. Za 5, 15 czy 25 lat - nikt nie ma większego doświadczenia niż Chorzów. Nie wspominając już o tym, że po co dawać zarabiać innym ;). Dokładnie tak. Myślę że w chorzowskim alstomie byłaby możliwosć produkcji tramwajów z serii np Citadis 301 czy 401 takie jak np jeżdżą w Orleans http://www.railfaneurope.net/pix/fr/tra ... s/pix.html lub w Montpellier http://www.railfaneurope.net/pix/fr/tra ... r/pix.html , oczywiście w wersji jednokierunkowej. Te tramwaje bardzo mi się podobają. Rozwiniecie konstrukcji i wprowadzenie różnych udoskonaleń w 116Nd również nie byłoby głupim pomysłem. PoVo napisał(a): Witam tu wygląda ładniej jak na prezentacji którą widziałem wczesniej. nawet czesi umia zrobic ładny, dobry wóz
Jedyne co w nim ładnego to kolor niebieski ale to tylko z tego względu że to mój ulubiony. Po za tym nie rozumię dlaczego skoro w 1 i 5 członie podłoga jest wyżej, zastosowano siedzenia tyłem do szyb.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 8.01.2007, 12:13 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
butthead napisał(a): ]Ja to bym jednak szczerze wolał, żeby dla GOP-u wagony produkowano na miejscu. Za 5, 15 czy 25 lat - nikt nie ma większego doświadczenia niż Chorzów. Nie wspominając już o tym, że po co dawać zarabiać innym ;)
Tylko jesczez jest kwestia ceny. No chyba, że chorzowski Konstal wyprodukuje nam znowu 116Nd. Przez najblizsze lata produkty PESy, czy owego Protramu na pewno będą tańsze niż Citadisy.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 8.01.2007, 12:24 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Ludw_K napisał(a): Pisałem już kiedyś i pozwolę sobie przypomnieć, że takiej proporcji miejsc stojących względem siedzących jak w naszym kraju nie widziałem nigdzie indziej. Przypuszczam, że jest to jedna z głównych przyczyn, obok czasu przejazdu zniechęcająca ludzi do korzystania z komunikacji zbiorowej, dlatego projektując nowoczesny tabor należy to zmieniać i dostosowywać do standartów europejskich.
Ale zauważ tez, że w krajach starej UE tej komunikacji jest zwyczajnie dużo więcej. W dużych aglomeracjach głównie jeżdzi sie pociągiem lub metrem, a tam miejsc siedzących raczej dużo nie ma. U nas pasażerów odstraszają rozpadające się tramwaje i autobusy, no i to, ze jest ich za mało.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 8.01.2007, 12:30 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
reksio napisał(a): Jedyne co w nim ładnego to kolor niebieski ale to tylko z tego względu że to mój ulubiony. Podzielam ;) Ta mordka paszczaka wygląda jakby akurat ktoś przechodził na hali i przyczepił. adam86 napisał(a): No chyba, że chorzowski Konstal wyprodukuje nam znowu 116Nd. No, i to chyba wystarczy? W tym tramwaju trzeba tylko parę rzeczy poprawić i jak na nasze potrzeby będzie chyba ok? adam86 napisał(a): W dużych aglomeracjach głównie jeżdzi sie pociągiem lub metrem, a tam miejsc siedzących raczej dużo nie ma. Eee...? Bez przesady, miejsc siedzących jest sporo ;)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 8.01.2007, 16:48 |
|
mark40 |
|
Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14 Posty: 1722 Lokalizacja: Chorzów
|
adam86 napisał(a): Tylko jesczez jest kwestia ceny. No chyba, że chorzowski Konstal wyprodukuje nam znowu 116Nd. Przez najblizsze lata produkty PESy, czy owego Protramu na pewno będą tańsze niż Citadisy.
Może będą tańsze ale czy lepsze?
Swoją drogą TŚ w przyszłości powinny zawiazać jakąś wspólprace z pobliskim Alstomem na długeletnią dostawę tramwajów (tak jak Wrocław z Protramem). Chocby to były 116Nd w wersji ulepszonej, bo zapewne ten model można udoskonalić, a byłby odpowiedni na wiekszość tras TŚ.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 8.01.2007, 20:01 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
reksio napisał(a): Może będą tańsze ale czy lepsze? Swoją drogą TŚ w przyszłości powinny zawiazać jakąś wspólprace z pobliskim Alstomem na długeletnią dostawę tramwajów (tak jak Wrocław z Protramem). Chocby to były 116Nd w wersji ulepszonej, bo zapewne ten model można udoskonalić, a byłby odpowiedni na wiekszość tras TŚ.
Tylko po pierwsze Alstom musi chcieć, poza tym niezbyt da się nawiązywac współprace z konkretnym podmiotem, bo na dostawy tramwajów ogłasza się przetargi. Oczywiście przetarg można tak ustawic, zeby wygrał ten kto ma. A co do Pesy, w najblizszym czasie będziemy się mogli przekonać jak sprawują się ichniejsze tramwaje.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 8.01.2007, 21:57 |
|
berek26 |
|
Dołączył(a): Cz 13.04.2006, 21:25 Posty: 764
|
adam86 napisał(a): reksio napisał(a): Może będą tańsze ale czy lepsze? Swoją drogą TŚ w przyszłości powinny zawiazać jakąś wspólprace z pobliskim Alstomem na długeletnią dostawę tramwajów (tak jak Wrocław z Protramem). Chocby to były 116Nd w wersji ulepszonej, bo zapewne ten model można udoskonalić, a byłby odpowiedni na wiekszość tras TŚ. Tylko po pierwsze Alstom musi chcieć, poza tym niezbyt da się nawiązywac współprace z konkretnym podmiotem, bo na dostawy tramwajów ogłasza się przetargi. Oczywiście przetarg można tak ustawic, zeby wygrał ten kto ma. A co do Pesy, w najblizszym czasie będziemy się mogli przekonać jak sprawują się ichniejsze tramwaje.
Czyżby PESA miała jazdy na naszych "prostych" i "cichych" torowiskach?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 8.01.2007, 22:40 |
|
mark40 |
|
Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14 Posty: 1722 Lokalizacja: Chorzów
|
berek26 napisał(a): Czyżby PESA miała jazdy na naszych "prostych" i "cichych" torowiskach? Nie. Jej wynalazki jeżdżą w Elblągu a wkrótce takze w Łodzi i Warszawie. Stamtąd pewnie sie dowiemy jak sie sprawują te tramwaje. adam86 napisał(a): ...Oczywiście przetarg można tak ustawic, zeby wygrał ten kto ma.
Otóż właśnie.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 9.01.2007, 21:48 |
|
berek26 |
|
Dołączył(a): Cz 13.04.2006, 21:25 Posty: 764
|
reksio napisał(a): berek26 napisał(a): Czyżby PESA miała jazdy na naszych "prostych" i "cichych" torowiskach? Nie. Jej wynalazki jeżdżą w Elblągu a wkrótce takze w Łodzi i Warszawie. Stamtąd pewnie sie dowiemy jak sie sprawują te tramwaje. adam86 napisał(a): ...Oczywiście przetarg można tak ustawic, zeby wygrał ten kto ma. Otóż właśnie.
Na nasze torowiska potrzebne są jakiekolwiek banki sprawne i w miarę bezawaryjne.
Dobrze,że jest wiosna tej zimy,a nie zima z zeszłego roku, bo nie wyobrażam sobie naszych banek w mroźnej i śnieżnej pogodzie...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 10.01.2007, 10:12 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
berek26 napisał(a): Na nasze torowiska potrzebne są jakiekolwiek banki sprawne i w miarę bezawaryjne.
Nie ma tramwajów bezawaryjnych, a na nasze torowiska póki co nadają się tylko 105tki, innych tramwajów to by szkoda było. Po prostu najwpierw wyremontujmy torowiska,a potem kupujmy tramwaje.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 11.01.2007, 15:27 |
|
berek26 |
|
Dołączył(a): Cz 13.04.2006, 21:25 Posty: 764
|
adam86 napisał(a): berek26 napisał(a): Na nasze torowiska potrzebne są jakiekolwiek banki sprawne i w miarę bezawaryjne.
Nie ma tramwajów bezawaryjnych, a na nasze torowiska póki co nadają się tylko 105tki, innych tramwajów to by szkoda było. Po prostu najwpierw wyremontujmy torowiska,a potem kupujmy tramwaje.
A jakiej jakości są wagony PESy?Nigdy nie jechałem w Polsce nimi (np. w Elblągu). Czy one nadają sie na nasze torowiska? Szlag ich nie trafi na tych krzywiznach?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 11.01.2007, 16:27 |
|
mark40 |
|
Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14 Posty: 1722 Lokalizacja: Chorzów
|
berek26 napisał(a): A jakiej jakości są wagony PESy?Nigdy nie jechałem w Polsce nimi (np. w Elblągu). Czy one nadają sie na nasze torowiska? Szlag ich nie trafi na tych krzywiznach?
121N kursują w Elblągu od około miesiaca więc za dużo napisać o nich nie można. Jedynie to iż kursują tylko na wyznaczynych trasach bo na tych gorszych jeździć nie mogą i są dosyć głośne. Na nasze torowiska na pewno się nie nadają chociażby z racji tego ze są to tramwaje wąskotorowe.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 11.01.2007, 17:39 |
|
mark40 |
|
Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14 Posty: 1722 Lokalizacja: Chorzów
|
berek26 napisał(a): Tramwaje wąskotorowe-spox.A co za problem zrobic do nich wózki o rozstawie 1435mm?:) Chyba,że całe mają konstrukcję przeznaczoną dla Elbląga tylko.
Oczywiście że można zrobić wózki normalnotorowe, taki tramwaj PESy ma oznaczenie 119N. Ale szkoda by go było puścić na nasze tory. Na obecny stan naszych torowisk ten i jakikolwiek nowy tramwaj się nie nadaje.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 11.01.2007, 18:21 |
|
Dołączył(a): Nd 19.02.2006, 13:14 Posty: 1595
|
A czemu ten wagon ma pantograf odwrotnie założony? Czy to tak ma być?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 11.01.2007, 19:09 |
|
Peter |
|
Dołączył(a): Śr 14.09.2005, 22:21 Posty: 177 Lokalizacja: Katowice
|
Co do wagonów 121N, to pojawiły się już pewne komentarze, że one niszczą szyny (wady wózków lub obręczy) przez co dochodziło ostatnio do wykolejeń.
Na razie oczywiście tego nikt oficjalnie nie potwierdził, bo przecież nie można krytykować dopiero co zakupionych wagonów.
Ja bym u nas widział jednak produkty Alstom - Konstal. Trochę lokalnego patriotyzmu nie zaszkodzi. Mimo wielu wad 116Nd tam wiedzą dobrze jak buduje się tramwaje ;-)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 11.01.2007, 19:16 |
|
berek26 |
|
Dołączył(a): Cz 13.04.2006, 21:25 Posty: 764
|
przemo napisał(a): A czemu ten wagon ma pantograf odwrotnie założony? Czy to tak ma być?
Tak-producent ustawił go "pod włos":) jeśli chodzi o kierunek jazdy.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 11.01.2007, 19:28 |
|
mark40 |
|
Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14 Posty: 1722 Lokalizacja: Chorzów
|
Peter napisał(a): Co do wagonów 121N, to pojawiły się już pewne komentarze, że one niszczą szyny (wady wózków lub obręczy) przez co dochodziło ostatnio do wykolejeń. Na razie oczywiście tego nikt oficjalnie nie potwierdził, bo przecież nie można krytykować dopiero co zakupionych wagonów.
Tak. Tramawje PESy "ścinają" szyny. Dotyczy to jednak torowisk w niezbyt dobrym stanie technicznym. Natomiast na nowych torowiskach jest OK. Widocznie tylko nowopołożone tory współgraja z nowym tramwajem. Peter napisał(a): Ja bym u nas widział jednak produkty Alstom - Konstal. Trochę lokalnego patriotyzmu nie zaszkodzi. Mimo wielu wad 116Nd tam wiedzą dobrze jak buduje się tramwaje ;-)
Mam identyczne zdanie w tym temacie.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 11.01.2007, 20:01 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
reksio napisał(a): Widocznie tylko nowopołożone tory współgraja z nowym tramwajem. Coś mi się ta teoria "kupy nie trzyma" ;) Albo wózki są dobre, albo spieprzone.
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|