Teraz jest Cz 28.03.2024, 12:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 501 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 26  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 16.01.2007, 8:09 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
arcziv napisał(a):
Cytuj:
830 to w normalnym układzie nie powinien istnieć

Tak zlikwidować 820,830, a dać więcej 6/41 żeby ludzie nie mieli jak się wydostać zimą, gdy tramwaje nie jeżdzą.


Pojęcie komunikacji zastępczej jest Ci obce?

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 16.01.2007, 8:17 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
adam86 napisał(a):
Stad wnioskuję, że gdyby linia została wyremontowana w całości, nie byłoby solówek, to możnaby bez przeszkód pozbyć sie 830.


jak ma byc wyremontowana z zastosowaniem takich swiatel jak np. na Steslickiego, to ja proponuje ja od razy wyrżnąć.

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 16.01.2007, 11:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 31.01.2004, 23:27
Posty: 227
Lokalizacja:
Gliwice
Hmmm, ja odnoszę wrażenie, że jedną z przyczyn obecnej sytuacji jest rodzaj posiadanego taboru. Bo gdyby TŚ miały dużo więcej tramwajów przegubowych, np. 102Na i 116Nd, to takie "wycinki" nie byłyby możliwe. Oczywiście zawsze można manipulować częstotliwością, ale na to chyba nie ma żadnej rady.

_________________
Wszystko o kozach
Zdjęcie czarno-białej kozy


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 16.01.2007, 12:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Sadorg napisał(a):

jak ma byc wyremontowana z zastosowaniem takich swiatel jak np. na Steslickiego, to ja proponuje ja od razy wyrżnąć.

Wyremontować, a nie spieprzyć:P


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 16.01.2007, 12:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
adam86 napisał(a):
Solówki na 6/41 są nie tyle przykładem niedofinansowania, co raczej niodpowiedniego finansowania. Ten cały nasz system jest przeciez postawiony na głowie. To że, tramwajem jeździ mniej osób jest wynikiem właśnie owej antytramwajowej polityki. Skoro mam jechac zawaloną solówką, to wolę jechać autobusem, który będzie tak samo zawalony z resztą, ale pojedzie 3 minuty krócej, no chyba że staremu ikarusowi odpadnie koło.


Zważ że te solówki w 70% przypadków są zawalone nie dlatego, ze tabor jest za mały, tylko dlatego, ze rozkład jest wykonywany nieprawidłowo- przypadek z dziś- nabite 604 za nim 1 minutę zapelnione w połowie 41, za nim puściutka 11. A rozkład zakłada przeciez 4-4-6 no nie? Takie coś wymaga nie zastosowania składu na 6 tylko zrobienia czegoś by to 4-4-6 było realizowane.

Cytuj:
A co do tych badań napełnień, zwróc uwagę, że ten tramwaj jeździ częsciej niż autobus, w przypadku autobusów mamy szczytówki, a w przypadku tramwajów nie.


W przypadku tramwajów mamy na odcinku WPKiW takt co 3,5 minuty, obsługiwany przez 5 linii- nie jest to malo zważywszy, ze prawie co 6-8 minut jedzie tam wagon przegubowy lub skład. Badania napełnien pokazały, ze autobus ma zdecydowanie wyższe napelnienia na wozokm i co ma do tego szczytówka bo ja nie wiem? Był taki okres w historii kiedy starano się forowac tramwaj kosztem 820/830, ale skończyło się to tak rażącymi przepełnieniami na 820/830, że musiano wprowadzić kursowanie 830 rano co 7 minut.

Cytuj:
6/41 jest poza tym przykładem niedokończonej inwestycji, kupiono tramwaje, ale torów nie wyremontowano. Stad wnioskuję, że gdyby linia została wyremontowana w całości, nie byłoby solówek, to możnaby bez przeszkód pozbyć sie 830.


Możnaby wyrżnąć 820/830 tylko w 1 przypadku- jeśli trasę Bytom- Katowice obsługiwaloby SKM co 10 minut lub co 15 w szczycie. Inaczej tramwajek tak i tak nie wydoli- po pierwsze czas graniczny przejazdu do katowic jaki jest stoisowany obecnie nie ulegnie raczej dużemu skroceniu- wydaje mi się że czas PL. Sikorskiego- Rynek na poziomie 30 minut to jest max co mozna wycisnąć w komunikacyjnym szczycie, nawet przy odpicowaniu torowisk. Poza tym tramwaj raczej nie pojeździ na tej trasie co 5 minut, bo koordynacja z innymi liniami wymusi na sygnalizatorach towrzenie się stad- cześciej niż co 2,5 minuty na odcinku WPKiW- Rynek raczej nie pośmigasz, chyba, ze pod ziemią.

Cytuj:
Cytuj:
Przy tej taryfie preferowane jest spęlnianie mocno egoistycznych potrzeb, dlatego tez przejazd przez Zabrze linią 840 jest dość powaznym tłuczeniem sie od przystanku do przystanku.


Na wiekszości których wysiada 1 lub 2 osoby, szcególnie na tych w Zaborzu... Sorry, ale jezeli linia pospieszna zatrzymuje się między Goethego a Rudą na prawie wszystkich przystankach, to coś jest zleksza nie tak. I nie wiem co ma do tego taryfa, bo ludzie, którzy korzystaja codziennie z autobusu mają przecież miesięczny.


Co ma taryfa- no jak to? To ze kupiłem miesięczny i zyskalem nie upoważnia mnie do straty czasu. Koszt czasu jest tu bardzo istotny. Nikt nie bedzie sie na Chebziu przesiadał z 1 do 11 dla idei. A roznica jest widoczna:
840- Zaborze Skargi- K-ce Korfantego- 43 minuty
1/11- Zaborze Skargi- K-ce Rondo(!)- 66 minut= 19 minut 1+ 47 minut 11

Tracę 1/2 czasu więcej na podrózy wariantem 2. Poza tym polityka nie moze byc nastawiona tylko na miesięczniakow (poza tym sorry Winnetou- to ze mam miesięczny tez nie powinno mnie zmuszac do iluśtam przesiadek po drodze)- jednorazowiec tez nie chce jechac długo i z przesiadką. Rodzi to pewne nieoptymalności przemawiające na niekorzysć tramwaju- dlatego też celem nr 1 powinno byc skracanie czasu przejazdu i podwyższenie standardu obsługi klienta przez trakcję tramwajową.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 16.01.2007, 16:32 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Ludw_K napisał(a):
Jeśli miałby to być punkt przesiadkowy z prawdziwego zdarzenia, koniecznym byłoby przebudowanie całego węzła tak, by tory tramwajowe przebiegały tunelem prosto z ul. Chorzowskiej do Zabrzańskiej i w tym tunelu powinny znajdować się przystanki tramwajowe z których wychodziłoby się lub wyjezdżało ruchomymi schodami bezpośrednio na peron dworca kolejowego.
Pomysł jest fajny, ale wydaje mi się, że nie aż tak "konieczny". Mimo wszystko nie ma chyba potrzeby łączenia 1 i 11 w jedną relację przewozową. Tym bardziej, że w tym pomyśle tramwaj na tym odcinku miałby przede wszystkim pełnić rolę dowozu z obu stron do stacji kolei miejskiej.

Daro85 napisał(a):
Możnaby wyrżnąć 820/830 tylko w 1 przypadku- jeśli trasę Bytom- Katowice obsługiwaloby SKM co 10 minut lub co 15 w szczycie.
Dokładnie. I tak na dobrą sprawę co 10-15 minut przez cały dzień, żeby to była w miarę atrakcyjna oferta.
Daro85 napisał(a):
Poza tym tramwaj raczej nie pojeździ na tej trasie co 5 minut, bo koordynacja z innymi liniami wymusi na sygnalizatorach towrzenie się stad
Z Bytomia do Katowic jest około kilkanaście bardziej lub mniej spieprzonych sygnalizacji. Gdyby każda dawała prawdziwy priorytet tramwajowi, to śmiem zaryzykować, że czas przejazdu byłby naprawdę niewiele gorszy od autobusu. No i jeszcze jedna kwestia - są ze dwa przystanki na trasie, które możnaby chyba wyłączyć z obsługi bez większego uszczerbku dla pasażerów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 16.01.2007, 17:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Daro85 napisał(a):
Zważ że te solówki w 70% przypadków są zawalone nie dlatego, ze tabor jest za mały, tylko dlatego, ze rozkład jest wykonywany nieprawidłowo- przypadek z dziś- nabite 604 za nim 1 minutę zapelnione w połowie 41, za nim puściutka 11. A rozkład zakłada przeciez 4-4-6 no nie? Takie coś wymaga nie zastosowania składu na 6 tylko zrobienia czegoś by to 4-4-6 było realizowane.

Dobrze wiesz, że owe 4-4-6 nigdy nie bedzie idealnie zrealizowane, a szczególnie w obecnej sytuacji. Dlatego własnie solówki powinny stamtąd ja knajszybciej zniknąć. Poza tym, za Chorzowem mamy juz tylko 6 i 41 bez 11, więc prosze mi kitu nie wciskać, że ta solówka wystarczy.
Cytuj:
Co ma taryfa- no jak to? To ze kupiłem miesięczny i zyskalem nie upoważnia mnie do straty czasu. Koszt czasu jest tu bardzo istotny. Nikt nie bedzie sie na Chebziu przesiadał z 1 do 11 dla idei. A roznica jest widoczna:
840- Zaborze Skargi- K-ce Korfantego- 43 minuty
1/11- Zaborze Skargi- K-ce Rondo(!)- 66 minut= 19 minut 1+ 47 minut 11

Tracę 1/2 czasu więcej na podrózy wariantem 2. Poza tym polityka nie moze byc nastawiona tylko na miesięczniakow (poza tym sorry Winnetou- to ze mam miesięczny tez nie powinno mnie zmuszac do iluśtam przesiadek po drodze)- jednorazowiec tez nie chce jechac długo i z przesiadką. Rodzi to pewne nieoptymalności przemawiające na niekorzysć tramwaju- dlatego też celem nr 1 powinno byc skracanie czasu przejazdu i podwyższenie standardu obsługi klienta przez trakcję tramwajową.

Dalece nie o jeżdżenie 1 i 11 mi chodziło. Przecież wystarczy wysiąść z tramwaju na rudzie Południowej i wejść do autobusu. Idąc Twoim tokiem myślenia, linie pospiesznie nie mają racji bytu. Skoro 840 obsługuje te przystanki, to dlaczego 870 ma się tam nie zatrzymywać?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 16.01.2007, 18:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
adam86 napisał(a):
Dobrze wiesz, że owe 4-4-6 nigdy nie bedzie idealnie zrealizowane, a szczególnie w obecnej sytuacji. Dlatego własnie solówki powinny stamtąd ja knajszybciej zniknąć. Poza tym, za Chorzowem mamy juz tylko 6 i 41 bez 11, więc prosze mi kitu nie wciskać, że ta solówka wystarczy.


Tej, ale za Chorzowem potoki pasażerskie sa dość mizerne. Przejedź się to zobaczysz, ze do CHorzowa Nowej jeszcze jest wagon w miare napelniony a dalej juz jest coraz gorzej- po prostu dalej ziomki wola juz jechać 820/830, a poza tym solówki powinny być twoim zdaniem ukrotnione z powodu awaryjności 11? A moze w takim wypadku wyciąć cos na 11, jesli jest awaryjna i się wciąz nie wyrabia? Czy może wystarczy tylko przerobić międzyczasy i wtedy nawet z sołowka pociągniemy?

Cytuj:
Dalece nie o jeżdżenie 1 i 11 mi chodziło. Przecież wystarczy wysiąść z tramwaju na rudzie Południowej i wejść do autobusu. Idąc Twoim tokiem myślenia, linie pospiesznie nie mają racji bytu. Skoro 840 obsługuje te przystanki, to dlaczego 870 ma się tam nie zatrzymywać?


Nie pospieszne, a przyspieszone ;-). Jeżeli np. 870 byłoby linią pospieszna z wyższą ceną biletu to bys widzial jak chętnie ludziki z Zaborza by sie do niej garnęli. Poza tym praktyka widac pokazała, że klienci 840 są leniwi i wolą jechac w ścisku ze swojego przystanku niz podjeżdżać tramem. Po prostu ludzie widzą, ze 840 to linia "przyspieszona' czyli tak czy owak pojedzie się nia szybciej. A przecież nie chodzi o to by robić przyspieszona w relacji Klary- Maciejów. Jezeli cena biletu na 840 była wyższa to na tej linii na pewno wielu nie woziloby się w relacji Zaborze Wschód- Zaborze Skargi. Taka ci to polityka.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 16.01.2007, 18:34 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4384
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
Sadorg napisał(a):

jak ma byc wyremontowana z zastosowaniem takich swiatel jak np. na Steslickiego, to ja proponuje ja od razy wyrżnąć.

A co ma remont linii do świateł? Światła to akurat mały problem, zawsze można je przeprogramować.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 16.01.2007, 19:17 

Dołączył(a): Śr 5.02.2003, 3:09
Posty: 609
Lokalizacja:
Katowice
Daro85 napisał(a):
solówki powinny być twoim zdaniem ukrotnione z powodu awaryjności 11? A moze w takim wypadku wyciąć cos na 11, jesli jest awaryjna i się wciąz nie wyrabia? Czy może wystarczy tylko przerobić międzyczasy i wtedy nawet z sołowka pociągniemy?


Z moich obserwacji:
- jedenastka nie jest jakoś szczególnie bardziej awaryjna od innych linii, ale brak postojów na jednej krańcówce oraz długie jednotory na drugiej robią swoje - sama już tylko zamiana pętli między 41 a 11 zrobiłaby punktualności dobrze (Pl. Miarki <-> Pl. Wolności);
- pominąwszy godziny wieczorne i dni wolne na linii 6 również nie ma postojów na Pl. Sikorskim, a na objazd całej pętli (3 przystanki, na dwóch praktycznie 100% ludzi wsiada/wysiada, pięć wajch, co najmniej jedna obsługiwana "manualnie", w porywach 3) są trzy minuty, co dla mnie jest dość żartobliwym podejściem do układania siatki przelotów;
- od pewnego czasu mamy rozkoszne światła na Chorzowskiej.

Wobec powyższego w tym nota bene najnowocześniejszym ciągu komunikacji tramwajowej w GOPie szanse na planowy ruch pociągów są żadne.

BTW. Ktoś ostatnio policzył, że na odcinku Zawodzie Pętla - Katowice Rynek (czas przelotu 10 minut) maksymalnie na wszystkich czerwonych światłach tramwaj może spędzić (w szczycie w dzień roboczy) około 8 minut. Niech statystycznie wypada 4 minuty - pozostaje 6 minut na przejechanie ośmiu przystanków. Pod warunkiem, że przed nosem nie jedzie napchana solówka...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 16.01.2007, 19:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Daro85 napisał(a):
Tej, ale za Chorzowem potoki pasażerskie sa dość mizerne. Przejedź się to zobaczysz, ze do CHorzowa Nowej jeszcze jest wagon w miare napelniony a dalej juz jest coraz gorzej- po prostu dalej ziomki wola juz jechać 820/830, a poza tym solówki powinny być twoim zdaniem ukrotnione z powodu awaryjności 11? A moze w takim wypadku wyciąć cos na 11, jesli jest awaryjna i się wciąz nie wyrabia? Czy może wystarczy tylko przerobić międzyczasy i wtedy nawet z sołowka pociągniemy?


Nie pociągniemy z solówkami na 11, ani na 6, ani na 41. A na pewno nie w szczycie, potoki sa tu na tyle duże, że solówka tylko odstrasza pasażerów i tyle. Prędzej z 7/36 można zdjąc niektóre składy, sczególnie w miedzyszczycie. Sam często jeżdże z Nowej do rynku i jak widze solówkę, to się zastanwiam czemu nie poszedłem sobie grzecznie na 165.
Ty chyba cały czas zapominasz, że ludzie tymi tramwajami jeżdżą nie tylko na trasie Katowice-Chorzów Rynek, czy Katowice-Bytom.

Daro85 napisał(a):
Nie pospieszne, a przyspieszone ;-). Jeżeli np. 870 byłoby linią pospieszna z wyższą ceną biletu to bys widzial jak chętnie ludziki z Zaborza by sie do niej garnęli. Poza tym praktyka widac pokazała, że klienci 840 są leniwi i wolą jechac w ścisku ze swojego przystanku niz podjeżdżać tramem. Po prostu ludzie widzą, ze 840 to linia "przyspieszona' czyli tak czy owak pojedzie się nia szybciej. A przecież nie chodzi o to by robić przyspieszona w relacji Klary- Maciejów. Jezeli cena biletu na 840 była wyższa to na tej linii na pewno wielu nie woziloby się w relacji Zaborze Wschód- Zaborze Skargi. Taka ci to polityka.

Ale już dzis mało kto korzysta z przystanków typu Skargi czy Zaborze Wschód, szczególnie w kierunku Katowic. Jeżli chcemy zmieniac taryfę, to wtedy z naszych lini pseudoprzyspieszonych trzeba wywalić większość przystanków, a inne przenumerowac na zwykle. A tak swoja drogą co to niby za praktyka pokazyła? Przecież jak ktos dodał te przystanki, to nikt nie będzie jechał tramwajem. A jak znam życie te przystanki dodano dla czyjegoś "widzimisie".


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 16.01.2007, 20:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
adam86 napisał(a):
Nie pociągniemy z solówkami na 11, ani na 6, ani na 41. A na pewno nie w szczycie, potoki sa tu na tyle duże, że solówka tylko odstrasza pasażerów i tyle. Prędzej z 7/36 można zdjąc niektóre składy, sczególnie w miedzyszczycie. Sam często jeżdże z Nowej do rynku i jak widze solówkę, to się zastanwiam czemu nie poszedłem sobie grzecznie na 165.


To dlaczego mielibyśmy pociągnąć z solówkami na 7 czy 36? Akurat w międzyszczycie 6/41 nie są wiele bardzej obładowane od w/w linii. Tu nie chodzi o to żeby skądś wziąć żeby gdzieś dać ale żeby na każdej linii podróż była wygodna.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 16.01.2007, 21:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
reksio napisał(a):
To dlaczego mielibyśmy pociągnąć z solówkami na 7 czy 36? Akurat w międzyszczycie 6/41 nie są wiele bardzej obładowane od w/w linii. Tu nie chodzi o to żeby skądś wziąć żeby gdzieś dać ale żeby na każdej linii podróż była wygodna.

Oczywiście, że nie chodzi o to, żeby ciąć gdzie indziej. Tylko, że akurat wydaje mi się, że z dwojga złego lepie zdjąc składy z 36 niż z 6/11/41. U nas mimo wszystko brakuje sczytówek, na 7 składy w międzyczcie wożą czesto powietrze. Przynajmniej na odcinku Chorzów - Katowice Dworzec.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 16.01.2007, 22:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
adam86 napisał(a):
Oczywiście, że nie chodzi o to, żeby ciąć gdzie indziej. Tylko, że akurat wydaje mi się, że z dwojga złego lepie zdjąc składy z 36 niż z 6/11/41. U nas mimo wszystko brakuje sczytówek, na 7 składy w międzyczcie wożą czesto powietrze. Przynajmniej na odcinku Chorzów - Katowice Dworzec.


Solówki na 36 kursowały kiedyś podczas ferii i wakacji. Tłoki były nawet gorsze niż w 6/41. Obecnie kursują zawsze składy. Tak samo nie wyobrażam sobie solówki na 7 - z Katowic do Piaśnik składy są jak najbardziej potrzebne.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 16.01.2007, 22:58 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
JacekSo napisał(a):
A co ma remont linii do świateł? Światła to akurat mały problem, zawsze można je przeprogramować.


to, że podczas remontu takowe się pojawiają :>

A jeśli światła w GOP-ie to mały problem, to chyba zyjemy w innych światach :P

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 16.01.2007, 23:23 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4384
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
Sadorg napisał(a):
to, że podczas remontu takowe się pojawiają :>

Dalej nie widzę związku. Światła na Chorzowskiej przy Grundmanna i Stęślickiego pojawiły się bo takowe drogi zostały zbudowane. Nie powinno być tam świateł czy co?
Sadorg napisał(a):
A jeśli światła w GOP-ie to mały problem, to chyba zyjemy w innych światach :P

To jest li tylko problem odpowiedniej regulacji. Może kiedyś w K-cach znajdzie się ktoś kto postawi na szybsze tramwaje i światła staną się protramwajowe.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 17.01.2007, 0:52 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
Cytuj:
Proszę się przejechać tramwajami i posłuchać na co naprawdę ludzie narzekają w tramwajach (na bród, niepunktualność, ich dużą awaryjność i to, że trzeba mieć duże szczęście, żeby przejeździć tramwajem bez żadnej awarii cały tydzien i jeszcze czas przejazdu,

Słusznie, uwzględniając wszelkie niedogodności związane z dojazdami środkami KM, trudno się dziwić iż tego jak często pasażer korzysta z miejsca siedzącego można prawie niezauważyć. Niemniej jednak przy projektowaniu konstrukcji nowych pojazdów trudno z góry zakładać iż będą one jeździć brudne, niepunktualnie i z dużą awaryjnością ( wynikającą nie koniecznie ze stanu pojazdu, ale też z sytuacji na trasie ) i tym samym zagadnienie stosunku liczby miejsc siedzących wzgledem stojacych traktować jako rzecz bez znaczenia. I jeszcze jedno ; z jednej strony masz rację, że warto słuchać na co narzekają pasażerowie, ale ja bym to uzupełnił iż warto także poznać opinie tych którzy z usług komunikacji zbiorowej zrezygnowali, co należy zmienić, aby przynajmniej niektórzy z nich zechcieli pozostawiać swe samochody w garażach czy na parkingach i do pracy dojeżdżać tramwajem, autobusem lub też koleją.
Cytuj:
Mimo wszystko nie ma chyba potrzeby łączenia 1 i 11 w jedną relację przewozową.

Oczywiście, że nie. Przy rozwiązaniu o którym pisałem konieczne stałyby się bardziej radykalne zmiany w układzie tych linii. Najprościej byłoby :
1 Wójtowa Wieś - Chorzów, a 11 Katowice - Zaborze, ale lepszym rozwiązaniem byłoby moim zdaniem 1 Wójtowa Wieś - Lipiny, a 11 Katowice - Ruda Południowa. Wówczas długości tych linii byłyby chyba najbardziej racjonalne, ale w tym celu do całej inwestycji doszłaby jeszcze budowa dwóch nowych pętli. Natomiast w miejsce 18-ki widziałbym linię okrężną ( oczywiście w obu kierunkach ) Bytom - Ruda Śl - Chebzie - Lipiny - Łagiewniki - Bytom.
Cytuj:
wydaje mi się że czas PL. Sikorskiego- Rynek na poziomie 30 minut to jest max co mozna wycisnąć w komunikacyjnym szczycie,

Prędzej z pampersa uda Ci się coś wycisnąć, niż taki czas przejazdu tramwaju na tym odcinku :-)
Cytuj:
Z Bytomia do Katowic jest około kilkanaście bardziej lub mniej spieprzonych sygnalizacji. Gdyby każda dawała prawdziwy priorytet tramwajowi, to śmiem zaryzykować, że czas przejazdu byłby naprawdę niewiele gorszy od autobusu.

Ciekawe czym chciałbyś zaryzykować, natomiast pewny jestem, że byś to stracił :-)
Myślę, że darujecie mi tę odrobię złośliwego humoru. Teraz już całkiem serio. Po prostu uzyskanie takiego samego ( lub różniącego się bardzo nieznacznie ) czasu przejazdu autobusu i tramwaju na tym odcinku jest niemożliwe. Przyczyna tkwi tylko w tym iż linia autobusowa jest linią przyspieszoną ( powinna być pospieszną, ale z tą samą liczbą przystanków ). Na całej trasie autobus ma w sumie pięć przystanków ( nie licząc wyjazdowego ) , gdy tramwaj ma tych przystanków 22 ( o ile się nie pomyliłem ). Nawet zmniejszenie tej liczby o dwa oraz wprowadzenie priorytetu dla tramwaju na niektórych światłach niewiele tu zmieni. Trudno sobie wyobrazić przejazd jakiegokolwiek odcinka w tym samym czasie przez dwa pojazdy KM z których jeden zatrzymuje się czterokrotnie częściej, nawet uwzględniając większe przyspieszenie tramwaju oraz to, że na niektórych odcinkach może rozwijać większą prędkość. Trzeba przy tym uwzględnić, że na tej trasie autobus również na wielu odcinkach może jechać z prędkością 70km/h. Dodam, że obecnie tramwaj ma tu założony czas przejazdu 42min, ale obawiam się, że niezbyt często w tym czasie rzeczywiście tę trasę przejeżdża. Dlatego jedynym rozwiązaniem jest tu kolej, no ale oczywiście nie taka jak obecnie, gdy na odcinku między Chorzowem Batorym, a Chorzowem Starym to i rowerzysta jadący wzdłuż torów moze pociąg wyprzedzić.
Cytuj:
To dlaczego mielibyśmy pociągnąć z solówkami na 7 czy 36? Akurat w międzyszczycie 6/41 nie są wiele bardzej obładowane od w/w linii.

Solówki tak naprawdę były wystarczające na linii 25 ( i to nie byłbym całkiem pewny, czy w godzinach szczytu też ).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 17.01.2007, 10:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Ludw_K napisał(a):
Trzeba przy tym uwzględnić, że na tej trasie autobus również na wielu odcinkach może jechać z prędkością 70km/h. Dodam, że obecnie tramwaj ma tu założony czas przejazdu 42min, ale obawiam się, że niezbyt często w tym czasie rzeczywiście tę trasę przejeżdża. Dlatego jedynym rozwiązaniem jest tu kolej, no ale oczywiście nie taka jak obecnie, gdy na odcinku między Chorzowem Batorym, a Chorzowem Starym to i rowerzysta jadący wzdłuż torów moze pociąg wyprzedzić.

A ja sie obawaim, ze autobus w te 34 minuty też sie nie wyrabia. Pamietaj o czymś takim jak korki, mimo, że przebudowano rondo, to dalej troche sie tam stoi. I pokaż mi jescze Ikarusa ze Świerklańca albo załadowana 120tke, która jedzie 70kmh:D. Tramwaj przy prostych torach i normalnych sygnalizacjach jest w stanie pojechać w czasie podobnym do autobusu. Co do pociągu, to niestety linia z Katowic do Tarnowskich Gór jest zleksza powykręcana i obawiam się, że nawet po jej wyremontowaniu pociąg do Bytomia pojedzie ponad 20 minut. A pamietajmy, że jeżeli maot być SKM, to czas jazdy się wydłuży ze wzgedu na dodanie kolejnych przystanków.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 17.01.2007, 14:44 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
Cytuj:
A ja sie obawaim, ze autobus w te 34 minuty też sie nie wyrabia.

Wiem, że obecnie różnie z tym bywa. Jedną z przyczyn jest i to o czym piszesz dalej :
Cytuj:
I pokaż mi jescze Ikarusa ze Świerklańca albo załadowana 120tke, która jedzie 70kmh:D.

Takie autobusy absolutnie nie powinny jeździć na liniach pospiesznych czy przyspieszonych jak również na jakichkolwiek długich trasach. Do czasu kiedy znajdą się tam, gdzie ich miejsce, czyli na składnicach złomu, oraz jako egzemplarze muzealne, powinny obsługiwać wyłącznie takie linie jak 46 czy 297 t.j. w całości przebiegające drogami o dopuszczalnej prędkości 50km/h. Niestety, u nas często bywa dokładnie odwrotnie, to znaczy najnowsze i najwygodniejsze autobusy jeżdżą na krótkich wewnątrz miejskich trasach i najgorsze graty na długich, w tym także na liniach przyspieszonych. Po za stanem technicznym pojazdów nie bez znaczenia są też umiejetności kierowców, napewno wymagane jest duże doświadczenie jak i opanowanie by umieć jechać szybko, ale i płynnie, bez szarpnięć, a przy tym co najważniejsze bezpiecznie. Z tego względu dobór kierowców obsługujących poszczególne trasy też nie powinien być przypadkowy.
Cytuj:
Tramwaj przy prostych torach i normalnych sygnalizacjach jest w stanie pojechać w czasie podobnym do autobusu.

Ja bym to jednak uściślił, że jest w stanie osiągnąć taką samą, a nawet większą prędkość handlową, ale mimo wszystko wątpię, aby mógł pokonać tę trasę w tym samym czasie mając 22 przystanki podczas, gdy autobus ma ich 5. Projekt szybkiego tramwaju zakładał taki czas przejazdu ( chyba mówiono nawet o 25min ) i ja sam w to przecież kiedyś wierzyłem. Myślałem jednak, że trasa ta będzie na odcinku Rondo - Dąb przebiegać równolegle do DTŚ bez jakichkolwiek skrzyżowań oraz, że na całym odcinku Chorzów Metalowców - Bytom Siemianowicka tramwaj będzie miał całkowity priorytet w ruchu, a przy tym, że na obu tych odcinkach liczba przystanków będzie trochę mniejsza. Tylko przy takim rozwiązaniu byłoby realne osiągnięcie takiego czasu przejazdu, no ale niestety trasę "zmodernizowano" całkiem inaczej i tak pozostanie na wiele lat.
Cytuj:
A pamietajmy, że jeżeli maot być SKM, to czas jazdy się wydłuży ze wzgedu na dodanie kolejnych przystanków.

Nie widziałbym na tej trasie potrzeby dodawania jakichkolwiek przystanków ( na temat skm dyskutujemy w innym wątku ).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 17.01.2007, 16:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Ludw_K napisał(a):
Takie autobusy absolutnie nie powinny jeździć na liniach pospiesznych czy przyspieszonych jak również na jakichkolwiek długich trasach. Do czasu kiedy znajdą się tam, gdzie ich miejsce, czyli na składnicach złomu, oraz jako egzemplarze muzealne, powinny obsługiwać wyłącznie takie linie jak 46 czy 297 t.j. w całości przebiegające drogami o dopuszczalnej prędkości 50km/h. Niestety, u nas często bywa dokładnie odwrotnie, to znaczy najnowsze i najwygodniejsze autobusy jeżdżą na krótkich wewnątrz miejskich trasach i najgorsze graty na długich, w tym także na liniach przyspieszonych. Po za stanem technicznym pojazdów nie bez znaczenia są też umiejetności kierowców, napewno wymagane jest duże doświadczenie jak i opanowanie by umieć jechać szybko, ale i płynnie, bez szarpnięć, a przy tym co najważniejsze bezpiecznie. Z tego względu dobór kierowców obsługujących poszczególne trasy też nie powinien być przypadkowy.

Czemu chcesz dzielic pasażerów na lepszych i gorszych? Czemu ktos jadąc 820 ma jechac nowym autobusem, a na innej lini może być stary grat? Wszyscy płaca tak samo za bilet. A i jesczez jedno, jeżeli droga przebiega przez teraz zabudowany, a prędkość jest na niej podniesiona do np. 70kmh, to autobus może jechac i tak tylko 50kmh. Wiem, przepis ten jest durny, niestety jednak taki jest. Poza tym wydaje mi się, że obecny rozkład jest zrobiony na 50kmh. Dla tramwaju pewnie także.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 501 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 26  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności