Teraz jest Pt 29.03.2024, 2:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 501 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 26  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 25.10.2009, 15:51 

Dołączył(a): Wt 21.04.2009, 9:47
Posty: 12
Lokalizacja:
Wrocław
butthead napisał(a):
Czekam na to z utęsknieniem, lepsza nawet pobazgrana stodwójka niż krótki autobus, do którego w ogóle nie da się wsiąść.

Niestety jeszcze trochę poczekasz, bo jak zwykle wystąpiło drobne opóźnienie. Grabiszyńska prawdopodobnie zostanie otwarta dla tramwajów jedynie tymczasowo na okres święta Wszystkich Świętych (czekamy na wynik prac komisji).

Podczas mojej ostatniej wyprawy na Grabiszyńską trochę się załamałem oglądając stan zaawansowania prac.

A pobazgranymi stodwójkami też za długo nie będzie dane nam jeździć. Wygląda na to, że MPK będzie zmuszone wycofać wagony 102Na z dniem 31.12.2009.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Nowosci
Napisane: Pt 4.12.2009, 11:37 

Dołączył(a): Cz 8.11.2007, 18:58
Posty: 117
Lokalizacja:
KATOWICE/WROCLAW
http://www.rynek-kolejowy.pl/13619/Wroc ... 2Broku.htm
http://www.rynek-kolejowy.pl/13517/Wroc ... iejska.htm


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 29.03.2010, 16:34 

Dołączył(a): Śr 19.03.2008, 12:58
Posty: 981
Lokalizacja:
Bydgoszcz/Tarnowskie Góry
http://www.rynek-kolejowy.pl/index.php? ... j&id=15172

Cytuj:
Pięć firm złożyło swe oferty w przetargu rozpisanym przez Wrocławski Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta na remont torów tramwajowych w mieście.
Fot. Skoda

Torowiska tramwajowe we Wrocławiu zostały podzielone na dwa rejony utrzymania torów: rejon A i rejon B (mapa podziału na regiony - tutaj). Zgodnie z tym podziałem utworzono także dwa zadania we wspomnianym przetargu. Wykonawca mógł złożyć ofertę tylko na jeden region.

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontów torów tramwajowych w rejonie A i B. Ich zakres to: regulacja torów w planie i profilu, wymiana szyn, podkładów i akcesoriów torowych, wymiana zwrotnic, wymiana styków dylatacyjnych, wymiana rozjazdów, skrzyżowań, remont lub wymiana podbudowy, remont nawierzchni drogowej i podbijanie podkładów podbijarką typu Plasser.


A teraz pytanie: jak się takie prace wykonuje w GOP-ie? (jeżeli się w ogóle wykonuje...)

_________________
Zgłoszenia błędów w komunikacji miejskiej - Warsztat napraw KZK GOP | Zobacz blog adas.jogger.pl


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 31.03.2010, 10:54 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Od 1 kwietnia Wrocław wprowadza bilety czasowe.
Cytuj:
30 minut za 2,40 zł, ulgowy 1,20 zł;
60 minut za 3,60 zł, ulgowy 1,80 zł;
90 minut za 5 zł, ulgowy 2,50 zł;
(...)

http://www.wroclaw.pl/m3375/p131716.aspx


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 1.04.2010, 6:37 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Nie klam kolego :P.
http://www.mpk.wroc.pl/index.php?option ... &Itemid=37


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 1.04.2010, 8:30 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
No i co ciekawego wyczytałeś po kliknięciu w znajdujący się tam link do strony miejskiej? Tak samo na stronie PKM Katowice można wyczytać, że obsługują linie 197, 909, 930 i N-84 - ale czy to oznacza, że należy im wierzyć? ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 1.04.2010, 9:46 

Dołączył(a): Cz 5.06.2008, 21:10
Posty: 913
Lokalizacja:
Zabrze Helenka
butthead napisał(a):
No i co ciekawego wyczytałeś po kliknięciu w znajdujący się tam link do strony miejskiej? Tak samo na stronie PKM Katowice można wyczytać, że obsługują linie 197, 909, 930 i N-84 - ale czy to oznacza, że należy im wierzyć? ;)

Przecież prima aprilis mamy :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 29.04.2010, 12:22 

Dołączył(a): Cz 8.11.2007, 18:58
Posty: 117
Lokalizacja:
KATOWICE/WROCLAW
http://www.rynek-kolejowy.pl/15558/Wroc ... wajowe.htm

...Oferty złożone dla rejonu A:

Zakład Sieci i Zasilania Sp. z o.o. - 4 946 242,71 zł, otrzymała ona 5,01 pkt.
PPHU DABUD Zabrze - 6 899 614,84 zł, oferta została odrzucona,
SPRK Spolbud Wrocław - 2 476 453,60 zł, oferta dostała 10 pkt.


Oferty złożone dla rejonu B:

KZN Bieżanów - 7 801 485,69 zł, oferta otrzymała 4,87 pkt.
Zakład Torowy Sp. z o.o. - 3 801 845,37 zł, oferta otrzymała 10 pkt.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 11.05.2010, 15:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 12.07.2008, 21:52
Posty: 1245
Lokalizacja:
Chełm Śląski
Tutaj się podepnę, coby nowego tematu nie zakładać.
Jak informuje WNP karty miejskie wprowadza Wrocław. Może nie taki diabeł straszny...?
http://www.portalsamorzadowy.pl/gospoda ... ,4473.html

_________________
Jeżeli ktoś żyje z tego, że zwalcza wroga, jest zainteresowany tym, aby wróg pozostał przy życiu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 11.05.2010, 18:19 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
rustsaltz napisał(a):
Jak informuje WNP karty miejskie wprowadza Wrocław.
Pewnie przez wzgląd na wypowiadającego się w tekście skarbnika miasta pominięto nazwę owej karty, bo przypisano jej od razu dwie ;)
http://urbancard.pl/
Jakkolwiek w tekście mowa jest o tym, że kartę będzie można doładować przez internet, to warto na marginesie dodać, że zlecone doładowanie i tak musi zostać "wgrane" na kartę w punkcie z czytnikiem.
Cytuj:
Może nie taki diabeł straszny...?

Zawsze warto sobie zadać pytanie, co to daje pasażerowi. W tym wypadku oprócz okazji do spędzenia trochę czasu w kolejce po odbiór i utrudnionej metody sprawdzania ważności biletu raczej niewiele - skorzystają natomiast studenci, bo ma to być jednocześnie ELS. Daleki jestem od paranoi, jednak zasadne jest także odnotowanie, że we Wrocławiu funkcjonują m.in. bilety trasowane (na dwie linie). A nie widać żadnego sensownego argumentu za tym, aby urzędnicy mogli sprawdzać, że Kowalska jeździ trójką i dziesiątką.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 11.05.2010, 18:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 1.09.2007, 19:18
Posty: 979
Lokalizacja:
Gliwice
Sensowny argument jest taki, że jeśli tych Kowalskich przesiadających się z trójki na dziesiątkę będzie więcej, to organizator - mając taką wiedzę - może wprowadzić zmiany umożliwiające lepsze skomunikowanie tych dwóch linii.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 11.05.2010, 20:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 12.07.2008, 21:52
Posty: 1245
Lokalizacja:
Chełm Śląski
butthead napisał(a):
Zawsze warto sobie zadać pytanie, co to daje pasażerowi.

Ładnie wygląda na zewnątrz? ;). No i faktycznie można sprawdzić, gdzie dane Kowalskie jeżdżą. Niemniej gdyby to faktycznie połączyć z innymi usługami, a także wprowadzić jakąś sensowną taryfę/promocje (nawet ten głupi basen, zwłaszcza gimnazjalistom mógłby się podobać) to mogłoby zachęcić do korzystania z KM.

Cytuj:
Pewnie przez wzgląd na wypowiadającego się w tekście skarbnika miasta pominięto nazwę owej karty, bo przypisano jej od razu dwie ;)

Dobrze, że nie przez wzgląd na pewnego redaktora naczelnego :P

_________________
Jeżeli ktoś żyje z tego, że zwalcza wroga, jest zainteresowany tym, aby wróg pozostał przy życiu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 11.05.2010, 23:00 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
mieszko966 napisał(a):
jeśli tych Kowalskich przesiadających się z trójki na dziesiątkę będzie więcej, to organizator - mając taką wiedzę - może wprowadzić zmiany umożliwiające lepsze skomunikowanie tych dwóch linii.
Tylko po części. Tu chodziło mi nade wszystko o kwestię niepotrzebnego naruszania prywatności. Oczywiście podkreślam, nie należy popadać w paranoję, jednak zwyczajnie nie podoba mi się koncepcja, że gdzieś tam w urzędzie ktoś będzie w stanie sobie wyklikać, jakiego rodzaju bilety dana osoba kupuje - bo i co mu do tego? W szczególności we Wrocławiu, gdzie układ sieci zmienia się jak w kalejdoskopie, takie informacje są zupełnie bez wartości. To, że ludzie się przesiadają z jednej linii na drugą bynajmniej nie oznacza, że faktycznie tak chcą jeździć - równie dobrze może się okazać, że to jest ich wypracowany ad hoc sposób na objechanie jakiegoś placu budowy albo zatoru, w którym utyka interesująca ich linia - zupełnie inna. Ktoś potem z tego wyciągnie wnioski, wdroży po czasie zmiany, a remont się skończy i ...? Bilet elektroniczny nie daje żadnej wiążącej informacji, gdzie ludzie chcą jeździć, a jedynie jak jeżdżą - było już o tym.

rustsaltz napisał(a):
Niemniej gdyby to faktycznie połączyć z innymi usługami, a także wprowadzić jakąś sensowną taryfę/promocje (nawet ten głupi basen, zwłaszcza gimnazjalistom mógłby się podobać) to mogłoby zachęcić do korzystania z KM.
Nie oszukujmy się, grupa uczniów / studentów jest i tak w większości zdana na ten transport zbiorowy, więc pojadą tak, czy inaczej.
Wszyscy już chyba znają ten marketingowy bełkot Mennicy o świetlanych możliwościach rozwoju systemu, ale powiedzmy sobie szczerze: będziesz zasuwać do punktu doładowywania karty, zamrażać sobie na zapas jakąś kasę (bo tego nie będzie się dało doładować jak komórki, z domu), po to żeby potem od wielkiego dzwonu zapłacić na basenie albo (optymistycznie zakładając) raz do roku w muzeum? Dla takiego zwykłego pasażera, a już nie daj Boże potencjalnego pasażera, karta może być wręcz czynnikiem zniechęcającym do korzystania z KM, kolejną barierą do pokonania.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 12.05.2010, 7:10 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
butthead napisał(a):
jednak zwyczajnie nie podoba mi się koncepcja, że gdzieś tam w urzędzie ktoś będzie w stanie sobie wyklikać, jakiego rodzaju bilety dana osoba kupuje - bo i co mu do tego?


Otóż to, bo problemem nie jest samo to, że w systemie będą dane o podróżach, tylko to, że będą one przypisane do konkretnych osób, bo przecież karty w większości są personalizowane.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 12.05.2010, 9:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 1.09.2007, 19:18
Posty: 979
Lokalizacja:
Gliwice
To, że karta jest spersonalizowana wcale nie oznacza, że spersonalizowane są pochodzące z niej dane. GIODO czuwa i pewnie ma na to swoje baczenie. Tak przynajmniej sądzę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 12.05.2010, 9:48 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
memphis napisał(a):
bo przecież karty w większości są personalizowane.
Teoretycznie można załadować bilet na okaziciela, ale uprzednio przy wyrabianiu karty trzeba się... wylegitymować i podać PESEL ;)
mieszko966 napisał(a):
To, że karta jest spersonalizowana wcale nie oznacza, że spersonalizowane są pochodzące z niej dane.
Jak najbardziej są, można sobie zestawić te dane zwykłym zapytaniem do bazy. Być może masz większe zaufanie do urzędów, ja nie wierzę aby w razie potrzeby powstrzymano się przed udostępnieniem takich informacji. GIODO opinię ma na ten temat jednoznaczną:
Cytuj:
Zarząd Transportu Miejskiego ma się zajmować przewożeniem, a nie ściganiem pasażerów. To nie detektyw - tak o gromadzeniu danych pasażerów mówi Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 12.05.2010, 12:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 1.09.2007, 19:18
Posty: 979
Lokalizacja:
Gliwice
butthead napisał(a):
Teoretycznie można załadować bilet na okaziciela, ale uprzednio przy wyrabianiu karty trzeba się... wylegitymować i podać PESEL ;)


Jak odbierałem kartę na okaziciela w Rybniku nikt nie kazał mi się legitymować. Procedura przypominała raczej zakup startera do komórki.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 12.05.2010, 12:56 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
mieszko966 napisał(a):
Jak odbierałem kartę na okaziciela w Rybniku nikt nie kazał mi się legitymować. Procedura przypominała raczej zakup startera do komórki.


w Warszawie podobnie - z tym, że bilet na okaziciela jest odpowiednio droższy:
http://ztm.waw.pl/?c=110&l=1

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 12.05.2010, 13:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 1.09.2007, 19:18
Posty: 979
Lokalizacja:
Gliwice
W Rybniku jest w tej samej cenie, ale na karcie na okaziciela można ładować tylko bilety jednorazowe. Do okresowych trzeba mieć kartę ze zdjęciem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 12.05.2010, 14:37 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Tytułem uzupełnienia, podpisanie się potrzebne jest tylko przy składaniu wniosku przez Internet. Co nie zmienia w sumie faktu, że dzięki personalizacji kart tworzy się niejako "przy okazji" całkiem pokaźna baza danych osobowych, kompletnie do niczego organizatorowi przewozów niepotrzebnych.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 501 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 26  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności