Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Napisane: Śr 27.12.2006, 20:27 |
|
Sebastian22 |
|
Dołączył(a): Nd 29.01.2006, 19:24 Posty: 242 Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
|
bedzie stawal na 2ch przystankach jednoczesnie ;)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 28.12.2006, 22:18 |
|
zonque |
|
Dołączył(a): Cz 23.03.2006, 12:22 Posty: 826 Lokalizacja: Katowice
|
Sebastian22 napisał(a): bedzie stawal na 2ch przystankach jednoczesnie ;)
DŁUGI ROTFL!!!
_________________ A4<-te linie to zęby Frankiewicza które zjadły tramwaj (c) Gliwice Kościuszki
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 28.12.2006, 22:56 |
|
mark40 |
|
Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14 Posty: 1722 Lokalizacja: Chorzów
|
zonque napisał(a): Sebastian22 napisał(a): bedzie stawal na 2ch przystankach jednoczesnie ;) DŁUGI ROTFL!!!
A pasażerowie będą przechodzić z tyłu do przodu i w ten sposób znajdą sie na następnym przystanku HA HA HA.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 29.12.2006, 8:29 |
|
MPR |
|
Dołączył(a): Nd 9.10.2005, 9:41 Posty: 189 Lokalizacja: Ligota City
|
reksio napisał(a): zonque napisał(a): Sebastian22 napisał(a): bedzie stawal na 2ch przystankach jednoczesnie ;) DŁUGI ROTFL!!! A pasażerowie będą przechodzić z tyłu do przodu i w ten sposób znajdą sie na następnym przystanku HA HA HA.
Oczywiście trzeba będzie bilecik skasować ;P
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 29.12.2006, 10:20 |
|
zonque |
|
Dołączył(a): Cz 23.03.2006, 12:22 Posty: 826 Lokalizacja: Katowice
|
reksio napisał(a): zonque napisał(a): Sebastian22 napisał(a): bedzie stawal na 2ch przystankach jednoczesnie ;) DŁUGI ROTFL!!! A pasażerowie będą przechodzić z tyłu do przodu i w ten sposób znajdą sie na następnym przystanku HA HA HA. I nadal zostaje te 300 i więcej metrów do przejścia :P to powodzenia i MPR napisał(a): Oczywiście trzeba będzie bilecik skasować ;P
_________________ A4<-te linie to zęby Frankiewicza które zjadły tramwaj (c) Gliwice Kościuszki
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 29.12.2006, 15:54 |
|
Sebastian22 |
|
Dołączył(a): Nd 29.01.2006, 19:24 Posty: 242 Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
|
ale wywołałem śmiech - heh no ale to troche przegięty pomysł.U nas by sie nie sprawdził za bardzo - moze w Budapeszcie tak - do tego potrzeba trase "szybkiego tramwaju" a Wrocław ma taką?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 29.12.2006, 20:38 |
|
mark40 |
|
Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14 Posty: 1722 Lokalizacja: Chorzów
|
Sebastian22 napisał(a): ...do tego potrzeba trase "szybkiego tramwaju" a Wrocław ma taką?
Póki co nie ma. Tramwaje stoja w korkach bo w centrum nie ma wydzielonych torowisk. Są tam jakieś plany remontów torowisk i wdrożenia systemu zielonej fali ale co z tego wyjdzie nie wiadomo.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 30.12.2006, 0:23 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
reksio napisał(a): Sebastian22 napisał(a): ...do tego potrzeba trase "szybkiego tramwaju" a Wrocław ma taką? Póki co nie ma. Tramwaje stoja w korkach bo w centrum nie ma wydzielonych torowisk. Są tam jakieś plany remontów torowisk i wdrożenia systemu zielonej fali ale co z tego wyjdzie nie wiadomo.
:-) swego czasu na jednej konferencji widziałem jak wygląda we Wrocku preferencyjne zielone dla tramów. Wewnątrz drogi pas do jazdy na wprost, na torach tramwajowcyh. Wszystko ok ale tramwaj jedzie w prawo. Równolegle po prawej stronie tramwaju jezdnia do jazdy na wporst i w prawo.
Efekt: zielone dla samochodów powoduje, ze te stojące za tramwajem robią wszystko by dostac się na pas po jego prawej stronie, gdyz tramwaj w tym momencie tamuje ruch (ma czerwone), powoduje to zagrożenie ruchu. Z kolei tramwaj wymusza skrocenie zielonego dla samochodów jadących prosto, po jego wylączeniu wagon moze dopiero skręcic w prawo. Nie pytajcie mnie o korki. Tak jakby niedałosie zrobić pasa na wprost tylko na torowisku...
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 7.01.2007, 1:38 |
|
Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38 Posty: 2165 Lokalizacja: Katowice
|
Cytuj: bedzie stawal na 2ch przystankach jednoczesnie ;)
DŁUGI ROTFL!!!
A pasażerowie będą przechodzić z tyłu do przodu i w ten sposób znajdą sie na następnym przystanku HA HA HA.
A motorniczy na pętli będzie mógł bez wysiadania sprawdzać światła stopu i tylny wyświetlacz numeru linii. Musi także uważać, aby nie stuknąć w tył prowadzonego przez siebie tramwaju :-).
Poważniej, to zastanawiam się, czy potrzebna jest aż taka liczba drzwi. łatwo sie domyśleć, że jest ona uzyskana kosztem zmniejszenia liczby miejsc siedzących, a tramwaj ten z założenia jest chyba przystosowany do obsługi dłuższych tras o charakterze podmiejskim, a nie do obługi linii np takich jak u nas 3, 16 czy 24. Na dłuższych liniach, gdzie większość pasażerów jedzie 20, 30, a nawet więcej minut liczba miejsc siedzących powinna być stosunkowo duża - o tym już kiedyś pisałem. Druga rzecz, która mnie się w tym i innych znanych mi najnowszych modelach, tak krajowych jak i zagranicznych bardzo nie podoba, to słabo widoczny wyświetlacz numeru linii. Doprawdy nie pojmuję dlaczego nie można ich robić tak jak w tramwajach holenderskich, nie tylko tych starszych znanych nam z Poznania. Widziałem na zdjęciach nowe w których wyświetlacz ten jest równie duży i doskonale widoczny, oczywiście wykonany nową techniką.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 7.01.2007, 14:37 |
|
Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58 Posty: 4384 Lokalizacja: z Tarnowskich Gór
|
Ludw_K napisał(a): Poważniej, to zastanawiam się, czy potrzebna jest aż taka liczba drzwi. łatwo sie domyśleć, że jest ona uzyskana kosztem zmniejszenia liczby miejsc siedzących, a tramwaj ten z założenia jest chyba przystosowany do obsługi dłuższych tras o charakterze podmiejskim, a nie do obługi linii np takich jak u nas 3, 16 czy 24.
Z założenia tramwaj jest pojazdem komunikacji miejskiej przystosowanym do przewożenia dużych potoków pasażerskich.
No i nie wydaje mi się żeby wrocławski Protram wymyślił tramwaj mający z założenia obsługiwać długie linie podmiejskie, w sytuacji gdy we Wrocławiu nie ma takich linii. Chyba, że liczą na zamówienia z innych krajów albo z Łodzi.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 7.01.2007, 15:26 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
Ludw_K napisał(a): Poważniej, to zastanawiam się, czy potrzebna jest aż taka liczba drzwi. łatwo sie domyśleć, że jest ona uzyskana kosztem zmniejszenia liczby miejsc siedzących, a tramwaj ten z założenia jest chyba przystosowany do obsługi dłuższych tras o charakterze podmiejskim, a nie do obługi linii np takich jak u nas 3, 16 czy 24.
No nie wiem,mi to wygląda na linie o ogromnej wymianie pasażerów, a nie na linie podmiejskie. Jezeli poziom wymiany na kurs wynosi przez jedne drzwi w wagonie na kurs około 170 osób to nasuwa się prosty wniosek ze drzwi jest za malo. I wtedy należy zastosować większa liczbe drzwi. Odnieś sobie to do metra. Cytuj: Na dłuższych liniach, gdzie większość pasażerów jedzie 20, 30, a nawet więcej minut liczba miejsc siedzących powinna być stosunkowo duża - o tym już kiedyś pisałem.
No to wtedy optyamlny jest szynobus, albo wagon taki jak Citadis 100
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 7.01.2007, 17:50 |
|
Dołączył(a): Nd 31.07.2005, 22:29 Posty: 26
|
Mnie się wydaje, że zamiast tworzyć takie koszmarne kolosy - to chyba będzie około 2 razy dłuższe od 116Nd, czyli będzie o maksymalnej dopuszczalnej długości tramwaju - lepiej jest zwielokrotnić częstotliwość kursowania. Bo przecież linie bardzo zatłoczone powinny być po prostu częściej obsługiwane.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 7.01.2007, 20:33 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13984 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Swacza napisał(a): Mnie się wydaje, że zamiast tworzyć takie koszmarne kolosy - to chyba będzie około 2 razy dłuższe od 116Nd, czyli będzie o maksymalnej dopuszczalnej długości tramwaju - lepiej jest zwielokrotnić częstotliwość kursowania. Bo przecież linie bardzo zatłoczone powinny być po prostu częściej obsługiwane.
Czasem sie już nie da zwiększyc czestotliwości, chociażby ze względu na warunki drogowe. Tak jest teraz w alejach w Warszawie.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 7.01.2007, 21:05 |
|
mark40 |
|
Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14 Posty: 1722 Lokalizacja: Chorzów
|
adam86 napisał(a): Swacza napisał(a): Mnie się wydaje, że zamiast tworzyć takie koszmarne kolosy - to chyba będzie około 2 razy dłuższe od 116Nd, czyli będzie o maksymalnej dopuszczalnej długości tramwaju - lepiej jest zwielokrotnić częstotliwość kursowania. Bo przecież linie bardzo zatłoczone powinny być po prostu częściej obsługiwane. Czasem sie już nie da zwiększyc czestotliwości, chociażby ze względu na warunki drogowe. Tak jest teraz w alejach w Warszawie.
W Warszawie jednak także nie można wydłużyć składów.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 7.01.2007, 21:16 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13984 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
reksio napisał(a): W Warszawie jednak także nie można wydłużyć składów.
Nie, że nie można, tylko TW nie chce. Prawda taka, że tam przystanki są na 2 składy, a nie na ufoki. Tylko, ze ten tram z Protramu bedzie miał długość podobną jak 4x105N, wiec zastąpiłby te 2 składy.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 7.01.2007, 21:47 |
|
mark40 |
|
Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14 Posty: 1722 Lokalizacja: Chorzów
|
adam86 napisał(a): Nie, że nie można, tylko TW nie chce. Prawda taka, że tam przystanki są na 2 składy, a nie na ufoki. No to TW nie że nie chcą, po prostu nie mogą wprowadzić trójskładów gdzyż jak jak napisałeś na przystanku mogą stac tylko dwa składy, gdyby stał potrójny nastepny nie zmieściłby sie na przystanku, rozwlałoby to system przejazdów przez skrzyżowania (przez jedną zmianę przejeżdżają dwa składy a kolejne juz wjeżdżają na przystanek) co za tym idzie kolejne opóźnienia tramwajów. Cytuj: Tylko, ze ten tram z Protramu bedzie miał długość podobną jak 4x105N, wiec zastąpiłby te 2 składy
Może na rysunku pisze niewyraźnie ale podana długość tego tramwaju Protramu wynosi 40 metrów a więc 3x105N.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 8.01.2007, 1:32 |
|
Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38 Posty: 2165 Lokalizacja: Katowice
|
Cytuj: Protram wymyślił tramwaj mający z założenia obsługiwać długie linie podmiejskie, w sytuacji gdy we Wrocławiu nie ma takich linii.
Do Leśnicy to chyba też jedzie się prawie pół godziny. Cytuj: Chyba, że liczą na zamówienia z innych krajów albo z Łodzi.
Jak tak sobie troszkę liczyłem na zamówienia z innej aglomeracji, ale to chyba przesadny optymizm. Cytuj: No to wtedy optyamlny jest szynobus, albo wagon taki jak Citadis 100
Raczej Citadis 200 lub 300, bo w 100 to miejsc siedzących jest sporo, tylko, że takie iż najczęściej jeden pasażer zajmuje dwa. O tym już dawno temu dyskutowaliśmy. Cytuj: Bo przecież linie bardzo zatłoczone powinny być po prostu częściej obsługiwane.
Czasem sie już nie da zwiększyc czestotliwości, chociażby ze względu na warunki drogowe.
Czasami tak bywa, ale na ogół to chyba łatwiej jest prowadzić ruch z większą częstotliwością niż z mniejszą tramwajami o długości 40m.. Moim zdaniem na trasach krótkich obsługujących gęsto zabudowane i zaludnione rejony częstotliwość powinna być możliwie jak największa, natomiast mniejsze znaczenie ma jaka część pasażerów będzie podróżować na stojąco, natomiast na trasach dłuższych podmiejskich czy też międzymiastowych należy zapewnić znacznie większy komfort podróży, za to częstotliwość może być mniejsza. W takich przypadkach pojemność wagonów musi być większa, ale absolutnie nie powinno to być uzyskiwane kosztem zmniejszania liczby miejsc siedzących względem stojących. Pisałem już kiedyś i pozwolę sobie przypomnieć, że takiej proporcji miejsc stojących względem siedzących jak w naszym kraju nie widziałem nigdzie indziej. Przypuszczam, że jest to jedna z głównych przyczyn, obok czasu przejazdu zniechęcająca ludzi do korzystania z komunikacji zbiorowej, dlatego projektując nowoczesny tabor należy to zmieniać i dostosowywać do standartów europejskich.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 8.01.2007, 1:57 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
Ludw_K napisał(a): Jak tak sobie troszkę liczyłem na zamówienia z innej aglomeracji, ale to chyba przesadny optymizm. Ja to bym jednak szczerze wolał, żeby dla GOP-u wagony produkowano na miejscu. Za 5, 15 czy 25 lat - nikt nie ma większego doświadczenia niż Chorzów. Nie wspominając już o tym, że po co dawać zarabiać innym ;) Ludw_K napisał(a): takiej proporcji miejsc stojących względem siedzących jak w naszym kraju nie widziałem nigdzie indziej. Eee... w Berlinie też niejednokrotnie się stoi, szczególnie w szczycie.
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|