Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Tramwaje we Wrocławiu
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=49&t=1393
Strona 23 z 26

Autor:  Sadorg [ Nd 21.11.2010, 12:19 ]
Tytuł: 

P Śl napisał(a):
Jakby przyjechaly chocby takie co w Rydze to mozna by porozmawiac, ale te wroclawskie sa brzydkie bezdyskusyjnie.


Miałem okazję 15Tr z bliska obejrzeć. IMHO produkty PESY robią lepsze wrażenie (mowa o 120Na).

A wracając do tematu: byłem ostatnio 4 dni we Wrocławiu - w weekendy tramwaje jeżdżą co 20 minut (rzadko!) i linii jest całe mnóstwo (np. zastanawiam się po co na takie Sępolno jadą aż 3 linie). Nie wiem, spodziewałem się czegoś lepszego po tamtejszej sieci.

Autor:  JacekSo [ Nd 21.11.2010, 15:30 ]
Tytuł: 

Sadorg napisał(a):
A wracając do tematu: byłem ostatnio 4 dni we Wrocławiu - w weekendy tramwaje jeżdżą co 20 minut (rzadko!) i linii jest całe mnóstwo (np. zastanawiam się po co na takie Sępolno jadą aż 3 linie).

Co 20 minut to rzadko? Poza jakąś Kleciną czy Kowalami jeździ więcej niż jedna linia co daje odpowiednio większą częstotliwość.

Autor:  Sadorg [ Nd 21.11.2010, 22:29 ]
Tytuł: 

JacekSo napisał(a):
Sadorg napisał(a):
A wracając do tematu: byłem ostatnio 4 dni we Wrocławiu - w weekendy tramwaje jeżdżą co 20 minut (rzadko!) i linii jest całe mnóstwo (np. zastanawiam się po co na takie Sępolno jadą aż 3 linie).

Co 20 minut to rzadko?


tak, szczególnie, że przy takiej liczbie linii nie wszystko wszędzie zsynchronizujesz - stad było sporo.

Cytuj:
Poza jakąś Kleciną czy Kowalami jeździ więcej niż jedna linia co daje odpowiednio większą częstotliwość.


Oglądałem sobie ostatnio (na razie wirtualnie) sieć w Szczecinie - tam w weekend jest takt 12', co mnie mile zaskoczyło.

Autor:  butthead [ Wt 23.11.2010, 21:08 ]
Tytuł: 

Sadorg napisał(a):
w weekendy tramwaje jeżdżą co 20 minut (rzadko!) i linii jest całe mnóstwo
Jeszcze parę lat temu w soboty tramwaje kursowały co 15'...
Sadorg napisał(a):
(np. zastanawiam się po co na takie Sępolno jadą aż 3 linie)
Spełnia rolę lokalnego punktu przesiadkowego, poza tym z linii kończącej na pętli Stadion Olimpijski tak naprawdę pożytek kończy się na pl. Grunwaldzkim. Także jadą tam niejako z braku innych lepszych rozwiązań.
Sadorg napisał(a):
tak, szczególnie, że przy takiej liczbie linii nie wszystko wszędzie zsynchronizujesz - stad było sporo.
Synchronizacja rozkładów jazdy tramwajów we Wrocławiu oparta jest przede wszystkim o długie odcinki na przedmieściach (poszczególne węzły sieci mają różną wagę), stąd szczególnie w centrum koordynacja nie zawsze będzie optymalna. Tym niemniej niestety siatka czasów coraz mniej przystaje do zmieniających się warunków ruchu, co w połączeniu z priorytetem po wrocławsku daje łagodnie mówiąc umiarkowane efekty.

Autor:  ngt8dd [ Śr 24.11.2010, 13:01 ]
Tytuł: 

Sadorg napisał(a):
Miałem okazję 15Tr z bliska obejrzeć. IMHO produkty PESY robią lepsze wrażenie (mowa o 120Na).

Chyba 15T. Ja oglądałem ten tramwaj w Pilźnie i bardzo przypadł mi do gustu. Duża pojemność, 100% niskiej podłogi i skrętne wózki! To prawda co ludzie mówią, że przejście między członami jest tragiczne, ale trzeba wybrać - wąskie przejścia czy "zajechane" torowiska. Tramwaje o konfiguracji takiej jak Pesa 120Na czy Škoda 16T niszczą torowiska szybciej niż nam się wydaje. Warszawa, która stan infrastruktury poprawia na bieżąco może nie odczuje tego. Ale Wrocław w przyszłości będzie miał problemy z torowiskami.
Sadorg napisał(a):
A wracając do tematu: byłem ostatnio 4 dni we Wrocławiu - w weekendy tramwaje jeżdżą co 20 minut (rzadko!) i linii jest całe mnóstwo (np. zastanawiam się po co na takie Sępolno jadą aż 3 linie).

3 linie na Sępolnie przydają się. Czasami ni z tego ni z owego mamy pełny ludzi skład np. o 23:30 w kierunku centrum miasta.
Sadorg napisał(a):
Nie wiem, spodziewałem się czegoś lepszego po tamtejszej sieci.
PR władz miasta robi swoje. A później ludzie nam nie wierzą, że tak naprawdę we Wrocławiu nie jest super. Ostatnio koledze z Warszawy pokazywałem jak wyglądają przesiadki na tym słynnym "superwęźle przesiadkowym" na RRR. Dopiero po przejściu kilkuset metrów, pokonaniu 5 przejść z sygnalizacja świetlną, a następnie przejścia podziemnego stwierdził, że ów "superwęzeł" jest zdecydowanie przereklamowany.
Sadorg napisał(a):
tak, szczególnie, że przy takiej liczbie linii nie wszystko wszędzie zsynchronizujesz - stad było sporo.
Akurat synchronizacja w tramwajach "daje radę". Do synchronizowania linii tramwajowych wykorzystywany jest podobno program komputerowy (swoją drogą pewnie znacie autora tego programu) i na papierze synchronizacja nawet wygląda. Gorzej, że rozkłady (zwłaszcza w dni robocze) mają mało wspólnego z rzeczywistymi czasami przyjazdu tramwaju.

Aha, zapomniałbym:
http://www.tuwroclaw.com/fotogaleria,no ... 7-566.html
i hit hitów: http://www.tuwroclaw.com/pliki/fotogale ... zno/13.jpg
Zgadnijcie cóż to jest to "coś" w 3. członie! (butthead nie podpowiada)

Autor:  DW [ Śr 24.11.2010, 15:44 ]
Tytuł: 

ngt8dd napisał(a):
i hit hitów: http://www.tuwroclaw.com/pliki/fotogale ... zno/13.jpg
Zgadnijcie cóż to jest to "coś" w 3. członie! (butthead nie podpowiada)
Miejsce sypialne :-P

Autor:  ngt8dd [ Pt 26.11.2010, 13:45 ]
Tytuł: 

Pewnie tak to będzie wykorzystywane, mimo że to miejsce przeznaczone zostało rowerom! Moim zdaniem miejsce na rowery w członie bez drzwi jest absurdalnym pomysłem. Zwłaszcza, że połowa drzwi w tym wagonie będzie nieużywana podczas danego kursu i z powodzeniem w tym miejscu można będzie przewozić rowery. Ale miasto kazało inaczej...

Autor:  butthead [ Pt 28.01.2011, 23:32 ]
Tytuł: 

http://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,tra ... -5682.html

W ruchu pozostaje w związku z tym linia 75 przecinająca się na kokardkę na Arkadach - polecam!

Autor:  aso [ So 29.01.2011, 4:31 ]
Tytuł: 

butthead napisał(a):
http://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,tramwaje-na-grabiszynska-nie-wroca-bo-nie-mieszcza-sie-na-petli,wia5-3266-5682.html

W ruchu pozostaje w związku z tym linia 75 przecinająca się na kokardkę na Arkadach - polecam!


Oj tam, oj tam... Tak jakby nie można wydać polecenia motorowym składania lusterek :-))))))))

Autor:  berek26 [ Nd 30.01.2011, 9:45 ]
Tytuł: 

P Śl napisał(a):
Jakby przyjechaly chocby takie co w Rydze to mozna by porozmawiac, ale te wroclawskie sa brzydkie bezdyskusyjnie.


Chciałbym takie inwestycje w GOPie. Brzydki niebrzydki, rzecz gustu.

Autor:  irek-28- [ Nd 30.01.2011, 16:19 ]
Tytuł: 

A tu ciekawy artykuł na temat likwidacji tramwai w Gliwicach, a mnie jedno zastanawia ile tramwaje na tym zarobią?Tylko gdzie ja to wkleiłem z góry przepraszam za zamieszanie.
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... alasu.html

Autor:  OczeQ [ Nd 30.01.2011, 16:29 ]
Tytuł: 

200 metrów szyny na złomowcu... więcej z tego raczej nie będzie

Autor:  Shadow238 [ Śr 2.02.2011, 1:06 ]
Tytuł: 

aso napisał(a):
butthead napisał(a):
http://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,tramwaje-na-grabiszynska-nie-wroca-bo-nie-mieszcza-sie-na-petli,wia5-3266-5682.html

W ruchu pozostaje w związku z tym linia 75 przecinająca się na kokardkę na Arkadach - polecam!


Oj tam, oj tam... Tak jakby nie można wydać polecenia motorowym składania lusterek :-))))))))


Kolejna wpadka:
http://www.gazetawroclawska.pl/stronagl ... l?cookie=1 :)

Autor:  T11 [ So 5.02.2011, 13:33 ]
Tytuł: 

Poważny wypadek wydarzył się wczesnym rankiem na ulicy Legnickiej.
http://kontakt24.tvn.pl/temat,-quot-tramwaj-nabil-sie-na-slup-quot-wypadek-we-wroclawiu,71459.html

http://www.prw.pl/articles/view/12379/Grozny-wypadek kolejne zdjęcia .

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,9058478.html

Autor:  butthead [ Śr 2.03.2011, 20:06 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje we Wrocławiu

Od soboty rusza wiosenny sezon remontów we Wrocławiu, zaczyna się od mocnego uderzenia: jednocześnie prace rozpoczęte zostaną aż w trzech miejscach - na Legnickiej (budowa odgałęzienia na stadion), Piłsudskiego (remont istniejącego torowiska pod skody) i na pl. Grunwaldzkim (kolejny etap wymiany pozapadanej nowej kostki na nawierzchnię betonową). Przy okazji otwarta zostaje pętla na Grabiszyńskiej, słupy zostały pouczone odnośnie trzymania się z dala od lusterek ;) Wprowadzone zmiany najbardziej odczują pasażerowie z zachodniej części miasta - w skrajnym przypadku (podróż z Leśnicy) przesiadać się będą musieli aż cztery razy w drodze do centrum.

Szczegóły zmian:
http://www.wroclaw.pl/zmiany_w_kursowan ... nyod5marca

I jeszcze oryginalna "wizualizacja" dojazdu do Leśnicy zaczerpnięta z forum WFK:
http://www5.picturepush.com/photo/a/498 ... esnica.jpg

Po dwóch dniach roboczych funkcjonowania nowej (dez)organizacji ruchu:
http://matomi.dolnoslazacy.info/2011/03 ... -domu.html

Autor:  butthead [ So 28.05.2011, 18:02 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje we Wrocławiu

Nowy prezes MPK przedstawił swoje pomysły na "oszczędności". W programie m.in. likwidacja zajezdni tramwajowej na Dąbiu oraz autobusowej na Grabiszyńskiej, a także sprzedaż kilkunastu sztuk taboru tramwajowego, z racji dostaw skód.

http://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,now ... -7214.html

Autor:  berek26 [ Nd 5.06.2011, 10:32 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje we Wrocławiu

butthead napisał(a):
Nowy prezes MPK przedstawił swoje pomysły na "oszczędności". W programie m.in. likwidacja zajezdni tramwajowej na Dąbiu oraz autobusowej na Grabiszyńskiej, a także sprzedaż kilkunastu sztuk taboru tramwajowego, z racji dostaw skód.

http://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,now ... -7214.html


Oszczędność w "myśleniu" nowego prezesa jest porażająca.

Autor:  piotrekw [ Nd 5.06.2011, 15:42 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje we Wrocławiu

butthead napisał(a):
Nowy prezes MPK przedstawił swoje pomysły na "oszczędności".

Swoją drogą, ciekawe czemu ten pan nie jest już dyrektorem Volvo Polska Autobusy ;)

Autor:  butthead [ Nd 5.06.2011, 19:02 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje we Wrocławiu

Wyniki sprzedaży na rynku krajowym nie powalały, może to jest jakiś trop :)

Autor:  butthead [ Cz 9.06.2011, 10:00 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje we Wrocławiu

To nieważne, czy będzie czym jeździć i gdzie to odstawiać, ważne żeby był PLUS ;)

http://www.gazetawroclawska.pl/stronagl ... ,id,t.html

Strona 23 z 26 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/