Forum WPK http://forum.wpk.katowice.pl/ |
|
Tramwaje we Wrocławiu http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=49&t=1393 |
Strona 23 z 26 |
Autor: | Sadorg [ Nd 21.11.2010, 12:19 ] |
Tytuł: | |
P Śl napisał(a): Jakby przyjechaly chocby takie co w Rydze to mozna by porozmawiac, ale te wroclawskie sa brzydkie bezdyskusyjnie.
Miałem okazję 15Tr z bliska obejrzeć. IMHO produkty PESY robią lepsze wrażenie (mowa o 120Na). A wracając do tematu: byłem ostatnio 4 dni we Wrocławiu - w weekendy tramwaje jeżdżą co 20 minut (rzadko!) i linii jest całe mnóstwo (np. zastanawiam się po co na takie Sępolno jadą aż 3 linie). Nie wiem, spodziewałem się czegoś lepszego po tamtejszej sieci. |
Autor: | JacekSo [ Nd 21.11.2010, 15:30 ] |
Tytuł: | |
Sadorg napisał(a): A wracając do tematu: byłem ostatnio 4 dni we Wrocławiu - w weekendy tramwaje jeżdżą co 20 minut (rzadko!) i linii jest całe mnóstwo (np. zastanawiam się po co na takie Sępolno jadą aż 3 linie).
Co 20 minut to rzadko? Poza jakąś Kleciną czy Kowalami jeździ więcej niż jedna linia co daje odpowiednio większą częstotliwość. |
Autor: | Sadorg [ Nd 21.11.2010, 22:29 ] |
Tytuł: | |
JacekSo napisał(a): Sadorg napisał(a): A wracając do tematu: byłem ostatnio 4 dni we Wrocławiu - w weekendy tramwaje jeżdżą co 20 minut (rzadko!) i linii jest całe mnóstwo (np. zastanawiam się po co na takie Sępolno jadą aż 3 linie). Co 20 minut to rzadko? tak, szczególnie, że przy takiej liczbie linii nie wszystko wszędzie zsynchronizujesz - stad było sporo. Cytuj: Poza jakąś Kleciną czy Kowalami jeździ więcej niż jedna linia co daje odpowiednio większą częstotliwość.
Oglądałem sobie ostatnio (na razie wirtualnie) sieć w Szczecinie - tam w weekend jest takt 12', co mnie mile zaskoczyło. |
Autor: | butthead [ Wt 23.11.2010, 21:08 ] |
Tytuł: | |
Sadorg napisał(a): w weekendy tramwaje jeżdżą co 20 minut (rzadko!) i linii jest całe mnóstwo Jeszcze parę lat temu w soboty tramwaje kursowały co 15'...Sadorg napisał(a): (np. zastanawiam się po co na takie Sępolno jadą aż 3 linie) Spełnia rolę lokalnego punktu przesiadkowego, poza tym z linii kończącej na pętli Stadion Olimpijski tak naprawdę pożytek kończy się na pl. Grunwaldzkim. Także jadą tam niejako z braku innych lepszych rozwiązań.Sadorg napisał(a): tak, szczególnie, że przy takiej liczbie linii nie wszystko wszędzie zsynchronizujesz - stad było sporo. Synchronizacja rozkładów jazdy tramwajów we Wrocławiu oparta jest przede wszystkim o długie odcinki na przedmieściach (poszczególne węzły sieci mają różną wagę), stąd szczególnie w centrum koordynacja nie zawsze będzie optymalna. Tym niemniej niestety siatka czasów coraz mniej przystaje do zmieniających się warunków ruchu, co w połączeniu z priorytetem po wrocławsku daje łagodnie mówiąc umiarkowane efekty.
|
Autor: | ngt8dd [ Śr 24.11.2010, 13:01 ] |
Tytuł: | |
Sadorg napisał(a): Miałem okazję 15Tr z bliska obejrzeć. IMHO produkty PESY robią lepsze wrażenie (mowa o 120Na). Chyba 15T. Ja oglądałem ten tramwaj w Pilźnie i bardzo przypadł mi do gustu. Duża pojemność, 100% niskiej podłogi i skrętne wózki! To prawda co ludzie mówią, że przejście między członami jest tragiczne, ale trzeba wybrać - wąskie przejścia czy "zajechane" torowiska. Tramwaje o konfiguracji takiej jak Pesa 120Na czy Škoda 16T niszczą torowiska szybciej niż nam się wydaje. Warszawa, która stan infrastruktury poprawia na bieżąco może nie odczuje tego. Ale Wrocław w przyszłości będzie miał problemy z torowiskami. Sadorg napisał(a): A wracając do tematu: byłem ostatnio 4 dni we Wrocławiu - w weekendy tramwaje jeżdżą co 20 minut (rzadko!) i linii jest całe mnóstwo (np. zastanawiam się po co na takie Sępolno jadą aż 3 linie). 3 linie na Sępolnie przydają się. Czasami ni z tego ni z owego mamy pełny ludzi skład np. o 23:30 w kierunku centrum miasta. Sadorg napisał(a): Nie wiem, spodziewałem się czegoś lepszego po tamtejszej sieci. PR władz miasta robi swoje. A później ludzie nam nie wierzą, że tak naprawdę we Wrocławiu nie jest super. Ostatnio koledze z Warszawy pokazywałem jak wyglądają przesiadki na tym słynnym "superwęźle przesiadkowym" na RRR. Dopiero po przejściu kilkuset metrów, pokonaniu 5 przejść z sygnalizacja świetlną, a następnie przejścia podziemnego stwierdził, że ów "superwęzeł" jest zdecydowanie przereklamowany.Sadorg napisał(a): tak, szczególnie, że przy takiej liczbie linii nie wszystko wszędzie zsynchronizujesz - stad było sporo. Akurat synchronizacja w tramwajach "daje radę". Do synchronizowania linii tramwajowych wykorzystywany jest podobno program komputerowy (swoją drogą pewnie znacie autora tego programu) i na papierze synchronizacja nawet wygląda. Gorzej, że rozkłady (zwłaszcza w dni robocze) mają mało wspólnego z rzeczywistymi czasami przyjazdu tramwaju.
Aha, zapomniałbym: http://www.tuwroclaw.com/fotogaleria,no ... 7-566.html i hit hitów: http://www.tuwroclaw.com/pliki/fotogale ... zno/13.jpg Zgadnijcie cóż to jest to "coś" w 3. członie! (butthead nie podpowiada) |
Autor: | DW [ Śr 24.11.2010, 15:44 ] |
Tytuł: | |
ngt8dd napisał(a): i hit hitów: http://www.tuwroclaw.com/pliki/fotogale ... zno/13.jpg Miejsce sypialne :-P
Zgadnijcie cóż to jest to "coś" w 3. członie! (butthead nie podpowiada) |
Autor: | ngt8dd [ Pt 26.11.2010, 13:45 ] |
Tytuł: | |
Pewnie tak to będzie wykorzystywane, mimo że to miejsce przeznaczone zostało rowerom! Moim zdaniem miejsce na rowery w członie bez drzwi jest absurdalnym pomysłem. Zwłaszcza, że połowa drzwi w tym wagonie będzie nieużywana podczas danego kursu i z powodzeniem w tym miejscu można będzie przewozić rowery. Ale miasto kazało inaczej... |
Autor: | butthead [ Pt 28.01.2011, 23:32 ] |
Tytuł: | |
http://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,tra ... -5682.html W ruchu pozostaje w związku z tym linia 75 przecinająca się na kokardkę na Arkadach - polecam! |
Autor: | aso [ So 29.01.2011, 4:31 ] |
Tytuł: | |
butthead napisał(a): http://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,tramwaje-na-grabiszynska-nie-wroca-bo-nie-mieszcza-sie-na-petli,wia5-3266-5682.html
W ruchu pozostaje w związku z tym linia 75 przecinająca się na kokardkę na Arkadach - polecam! Oj tam, oj tam... Tak jakby nie można wydać polecenia motorowym składania lusterek :-)))))))) |
Autor: | berek26 [ Nd 30.01.2011, 9:45 ] |
Tytuł: | |
P Śl napisał(a): Jakby przyjechaly chocby takie co w Rydze to mozna by porozmawiac, ale te wroclawskie sa brzydkie bezdyskusyjnie.
Chciałbym takie inwestycje w GOPie. Brzydki niebrzydki, rzecz gustu. |
Autor: | irek-28- [ Nd 30.01.2011, 16:19 ] |
Tytuł: | |
A tu ciekawy artykuł na temat likwidacji tramwai w Gliwicach, a mnie jedno zastanawia ile tramwaje na tym zarobią?Tylko gdzie ja to wkleiłem z góry przepraszam za zamieszanie. http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... alasu.html |
Autor: | OczeQ [ Nd 30.01.2011, 16:29 ] |
Tytuł: | |
200 metrów szyny na złomowcu... więcej z tego raczej nie będzie |
Autor: | Shadow238 [ Śr 2.02.2011, 1:06 ] |
Tytuł: | |
aso napisał(a): butthead napisał(a): http://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,tramwaje-na-grabiszynska-nie-wroca-bo-nie-mieszcza-sie-na-petli,wia5-3266-5682.html W ruchu pozostaje w związku z tym linia 75 przecinająca się na kokardkę na Arkadach - polecam! Oj tam, oj tam... Tak jakby nie można wydać polecenia motorowym składania lusterek :-)))))))) Kolejna wpadka: http://www.gazetawroclawska.pl/stronagl ... l?cookie=1 :) |
Autor: | T11 [ So 5.02.2011, 13:33 ] |
Tytuł: | |
Poważny wypadek wydarzył się wczesnym rankiem na ulicy Legnickiej. http://kontakt24.tvn.pl/temat,-quot-tramwaj-nabil-sie-na-slup-quot-wypadek-we-wroclawiu,71459.html http://www.prw.pl/articles/view/12379/Grozny-wypadek kolejne zdjęcia . http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,9058478.html |
Autor: | butthead [ Śr 2.03.2011, 20:06 ] |
Tytuł: | Re: Tramwaje we Wrocławiu |
Od soboty rusza wiosenny sezon remontów we Wrocławiu, zaczyna się od mocnego uderzenia: jednocześnie prace rozpoczęte zostaną aż w trzech miejscach - na Legnickiej (budowa odgałęzienia na stadion), Piłsudskiego (remont istniejącego torowiska pod skody) i na pl. Grunwaldzkim (kolejny etap wymiany pozapadanej nowej kostki na nawierzchnię betonową). Przy okazji otwarta zostaje pętla na Grabiszyńskiej, słupy zostały pouczone odnośnie trzymania się z dala od lusterek ;) Wprowadzone zmiany najbardziej odczują pasażerowie z zachodniej części miasta - w skrajnym przypadku (podróż z Leśnicy) przesiadać się będą musieli aż cztery razy w drodze do centrum. Szczegóły zmian: http://www.wroclaw.pl/zmiany_w_kursowan ... nyod5marca I jeszcze oryginalna "wizualizacja" dojazdu do Leśnicy zaczerpnięta z forum WFK: http://www5.picturepush.com/photo/a/498 ... esnica.jpg Po dwóch dniach roboczych funkcjonowania nowej (dez)organizacji ruchu: http://matomi.dolnoslazacy.info/2011/03 ... -domu.html |
Autor: | butthead [ So 28.05.2011, 18:02 ] |
Tytuł: | Re: Tramwaje we Wrocławiu |
Nowy prezes MPK przedstawił swoje pomysły na "oszczędności". W programie m.in. likwidacja zajezdni tramwajowej na Dąbiu oraz autobusowej na Grabiszyńskiej, a także sprzedaż kilkunastu sztuk taboru tramwajowego, z racji dostaw skód. http://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,now ... -7214.html |
Autor: | berek26 [ Nd 5.06.2011, 10:32 ] |
Tytuł: | Re: Tramwaje we Wrocławiu |
butthead napisał(a): Nowy prezes MPK przedstawił swoje pomysły na "oszczędności". W programie m.in. likwidacja zajezdni tramwajowej na Dąbiu oraz autobusowej na Grabiszyńskiej, a także sprzedaż kilkunastu sztuk taboru tramwajowego, z racji dostaw skód. http://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,now ... -7214.html Oszczędność w "myśleniu" nowego prezesa jest porażająca. |
Autor: | piotrekw [ Nd 5.06.2011, 15:42 ] |
Tytuł: | Re: Tramwaje we Wrocławiu |
butthead napisał(a): Nowy prezes MPK przedstawił swoje pomysły na "oszczędności". Swoją drogą, ciekawe czemu ten pan nie jest już dyrektorem Volvo Polska Autobusy ;) |
Autor: | butthead [ Nd 5.06.2011, 19:02 ] |
Tytuł: | Re: Tramwaje we Wrocławiu |
Wyniki sprzedaży na rynku krajowym nie powalały, może to jest jakiś trop :) |
Autor: | butthead [ Cz 9.06.2011, 10:00 ] |
Tytuł: | Re: Tramwaje we Wrocławiu |
To nieważne, czy będzie czym jeździć i gdzie to odstawiać, ważne żeby był PLUS ;) http://www.gazetawroclawska.pl/stronagl ... ,id,t.html |
Strona 23 z 26 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |