Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Tramwaje we Wrocławiu
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=49&t=1393
Strona 25 z 26

Autor:  JacekSo [ Cz 10.11.2011, 22:37 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje we Wrocławiu

Ciekawie jest rozwiązany nowy przystanek autobusowy na Ślężnej przy dworcu PKS - zatoka po lewej stronie jezdni, co widać na wizualizacji:
http://radiotraffic.fm/wiadomosci_drogo ... /offset=88

Autor:  butthead [ Pt 11.11.2011, 21:45 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje we Wrocławiu

Zgrupowanie przystanków A i T w tym samym kierunku w obrębie jednej wyspy jest rzeczywiście warte docenienia, dzięki temu pasażerowie będą mogli przesiadać się bez przecinania ruchliwej jezdni. Realizacja tego miniwęzła dobiega już zresztą powoli końca (zdjęcia sprzed miesiąca, obecnie jest już prawie gotowe). Niestety jak to zwykle w dynamicznym mieście, zabrakło wyobraźni i odrobiny zdrowego rozsądku: na wąskiej wyspie przystankowej zainstalowano w wiatach szerokie panele reklamowe i równie szeroki teplusowy panel na informację pasażerską, w efekcie czego ludzie omijać będą wąskie gardła wchodząc bezpośrednio na jezdnię. Dokładnie tak samo spartaczone są przystanki przy Galerii Dominikańskiej i nikt nie wyciągnął z tego wniosków. A potoki będą tu spore, szczególnie do momentu otwarcia frontu dworca, na co przyjdzie jeszcze nieco poczekać.

Autor:  mark40 [ So 12.11.2011, 20:56 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje we Wrocławiu

I tak najlepsze są "ławki"
http://img685.imageshack.us/img685/2609/142db.jpg

jak i neonówki z praktikera na dosyć fajnych wiatach
http://img638.imageshack.us/img638/5889/158lz.jpg

Autor:  Maciek2207 [ So 12.11.2011, 22:08 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje we Wrocławiu

Te ławki to będzie taki pręgierz - mamusia bierze niegrzeczne dziecko i bije je publicznie klapsami w tyłek. hahah :D

Autor:  inżinier [ So 12.11.2011, 22:45 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje we Wrocławiu

Co wy chcecie, to ma zaginać na wizualizacjach i fajnie wyglądać na fotkach na jakichś forach dla domorosłych koneserów nowoczesnej architektury, a nie służyć ludziom. Te wiaty też mistrzostwo, przed wiatrem to w ogóle nie chroni.

Zdecydowanie wolę przaśną i nie tak cool i modern Budotechnikę, którą ostatnio się stawia w Chorzowie. Miasto się nie polansuje, ale chociaż mieszkańcy mają funkcjonalną wiatę.

Autor:  butthead [ Nd 13.11.2011, 17:25 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje we Wrocławiu

Te ławki-"podpórki" nie są takie złe, weźcie pod uwagę że ten przystanek pełnić będzie rolę mini centrum przesiadkowego, gdzie nie czeka się raczej zbyt długo, a liczy się raczej przestrzeń dla sprawnej wymiany pasażerów. Podobnie jest z tymi designerskimi wiatami "z Ikei" (producentem jest jakaś szwedzka firma ;), które akurat dobrze że nie mają ścianek bocznych, z podobnych przyczyn. Można by oczywiście dyskutować, w ogóle czy nie powinny stać bardziej w głębi placyku, ale w obecnych wrocławskich realiach należy się cieszyć, że w ogóle zainwestowano w coś, co jest tak odległe od mauzoleum.

Autor:  mark40 [ Nd 20.11.2011, 15:11 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje we Wrocławiu

Niskie nakłady na utrzymanie torowisk
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... ount=19353

Autor:  Bodzio [ Pn 21.11.2011, 12:10 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje we Wrocławiu

mark40 napisał(a):
Niskie nakłady na utrzymanie torowisk
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... ount=19353

http://tumw.pl/list-tumw-w-sprawie-fata ... -torowisk/

W trzecim slajdzie skanu podane są średnie prędkości tramwajów w wybranych aglomeracjach ( Wrocław - 13,2 km/h ). Ciekawe, jak wyliczana jest owa średnia prędkość i jaka jest jej wartość dla naszego regionu.

Autor:  Daro85 [ Pn 21.11.2011, 12:45 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje we Wrocławiu

Bodzio napisał(a):
W trzecim slajdzie skanu podane są średnie prędkości tramwajów w wybranych aglomeracjach ( Wrocław - 13,2 km/h ). Ciekawe, jak wyliczana jest owa średnia prędkość i jaka jest jej wartość dla naszego regionu.


Jakaś dziwna jest ta wartość. W GOPie zdarzają się linie, gdzie przekracza 20 km/h, są też takie, gdzie jest poniżej 15. Ale wartości poniżej 13 nie kojarzę. Przynajmniej jeśli chodzi o prędkości komunikacyjne. Możliwe, że w tym wypadku podano prędkość eksploatacyjną, ale w tym momencie to jest żadna podstawa do zdenerwowania...

Autor:  butthead [ Pn 21.11.2011, 13:57 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje we Wrocławiu

Jest to najpewniej prędkość eksploatacyjna, przy czym jest to beznadziejna wartość (dla porównania w Krakowie prawie 19 km/h, w Poznaniu 17,7 km/h bez wliczania PST). Zresztą jak ma być inaczej, skoro prawie na każdych światłach tramwaj we Wrocławiu stoi.

Autor:  aso [ Pn 21.11.2011, 19:28 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje we Wrocławiu

butthead napisał(a):
Jest to najpewniej prędkość eksploatacyjna, przy czym jest to beznadziejna wartość (dla porównania w Krakowie prawie 19 km/h, w Poznaniu 17,7 km/h bez wliczania PST). Zresztą jak ma być inaczej, skoro prawie na każdych światłach tramwaj we Wrocławiu stoi.


To by trzeba na spokojnie przeliczyć. Wcale nie jestem pewien, czy chłopaki nie pomieszali komunikacyjnych z eksploatacyjnymi. Kraków wcale nie jest taki rewelacyjny, bo tam też światła dają popalić.

Autor:  butthead [ Cz 19.01.2012, 15:02 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje we Wrocławiu

Wieloczłonowy 405N-Kr dla MPK Kraków testowany we Wrocławiu:
http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/ ... ,id,t.html

Autor:  butthead [ Wt 20.03.2012, 22:19 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje we Wrocławiu

Dziś odbyto pierwsze jazdy próbne torowiska na Kozanowie wraz z końcówką do stadionu. Relacja zdjęciowa WFK:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 707&type=3

Dla równowagi, w centrum miasta zaradni urzędnicy planują absurd roku czyli przystanek peronowo-uliczny:
http://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,w-w ... 10632.html

Autor:  MANIAC SCAT [ Nd 8.04.2012, 12:20 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje we Wrocławiu

Witam, zrobiłem sobie wycieczkę po całej trasie 31 i 32 Plus. Skoda bardzo dynamicznie jeździ, torowisko w większości pozwala na takową... Niektóre odcinki koło Kozanowa są wytłumiane dodatkowo jakiegoś rodzaju dywanami z trawy, coś jak w Paryżu... Ogólnie fajnie. Wesołych Świat Wszystkim.

Autor:  Bodzio [ Cz 12.12.2013, 22:37 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje we Wrocławiu

Dziś będąc w stolicy Dolnego Śląska widziałem jadący wagon Konstal 102n (nie 102Na). Jechał bez numeru linii i bez pasażerów, nie był również oznakowany jako nauka jazdy. Pomalowany tak jakby w barwy Tramwajów Śląskich.

Autor:  adam86 [ Cz 12.12.2013, 22:59 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje we Wrocławiu

A to nowość! http://phototrans.pl/14,643355,0,Konstal_102N_2002.html

Autor:  Bodzio [ Pt 13.12.2013, 9:51 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje we Wrocławiu

adam86 napisał(a):
Tak, to był dokładnie ten wagon. Nowość, czy nie nowość, co innego widzieć na zdjęciu, a co innego w realu. Ciekawe w jakiej roli on jeździ po Wrocławiu: czy to jakieś jazdy testowe, czy promocja miasta...

Autor:  butthead [ Pt 13.12.2013, 11:23 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje we Wrocławiu

http://wroclawskakomunikacja.pl/biezace ... rwach.html

Autor:  adam86 [ Pt 13.12.2013, 11:36 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje we Wrocławiu

A oryginalnie to w jakich barwach on był?

Autor:  MANIAC SCAT [ Pt 20.12.2013, 19:56 ]
Tytuł:  Re: Tramwaje we Wrocławiu

adam86 napisał(a):
A oryginalnie to w jakich barwach on był?

W Pafawagu z dostarczonych części wybudowali robotnicy dla miasta w barwach niebieskich a w ramach centralnego rozdziału przychodziły czerwone....
Po II wojnie światowej wagony liniowe pomalowano na wzór Lwowa na niebiesko.
W początku lat 50. przyjęto standardowy w całej ówczesnej Polsce kolor czerwony w dolnej połowie i żółty w górnej (od linii okien).
Wyjątkiem był skład kursujący na linii 12 (najczęściej) pod koniec lat 70. XX w. – pomalowany był w barwy wrocławskie – czerwono-żółte.
Od około roku 1973 do końca lat siedemdziesiątych – pierwotnie jako malowanie nowych wagonów typu 102N – przywrócono niebieskie malowanie.

Strona 25 z 26 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/