Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Skrzyżowania kolejowe
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=49&t=1772
Strona 1 z 1

Autor:  memphis [ Pn 21.01.2008, 22:33 ]
Tytuł:  Skrzyżowania kolejowe

Już za miesiąc na sieci tramwajowej GOPu zostaną już tylko trzy skrzyżowania kolejowe (Niwka, Nowy Bytom i przy zajezdni Chorzów Batory). Mianowicie w połowie lutego ma odbyć się likwidacja skrzyżowania z rozebraną (rozkradzioną?) linią kolejową w Łagiewnikach na Szybach Rycerskich.

http://phototrans.eu/2-22480.html
http://phototrans.eu/2-74186.html
http://phototrans.eu/2-34729.html
http://phototrans.eu/2-34019.html

Zachęcam do fotografowania.

Autor:  memphis [ Cz 14.02.2008, 20:57 ]
Tytuł: 

No i skrzyżowanie odchodzi do historii. W sobotę wieczorem zostanie zdemontowane.

http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=707

Autor:  Ardo [ Cz 14.02.2008, 21:18 ]
Tytuł: 

cały (a dla większości pół i mniej) piątek i 18 godzin soboty na robienie zdjęć :)
Chyba się tam wybiorę, lepiej dojechać od strony Bytomia czy Chorzowa? Bo nigdy się nie zapuszczałem w te rejony.

Autor:  SpuQ [ So 29.11.2008, 9:41 ]
Tytuł:  skrzyzowanie tram-kol NIWKA

Witam
Mam pytanie co do skrzyzowania kolejowego z torem tramwajowym linii 26, czy ruch pociagow jest prowadzony regularnie(konkretne godziny) na tym przejezdzie bo tor widac ze jest uzywany- do jakiego zakladu prowadzi i czy rogatki sa nadal czynne.

Autor:  rustsaltz [ So 29.11.2008, 13:12 ]
Tytuł: 

według nieoficjalnych informacji ruch prowadzony jest tylko w nocy i prowadzi do Huty Cedler oraz gdzieś dalej, ale to można zobaczyć na google.
Skoro buda stoi to pewnie rogatki sprawne :).

Swoją drogą mnie to zastanawia, jakim cudem te tory jeszcze istnieją :D

Autor:  Rafał [ So 29.11.2008, 15:18 ]
Tytuł:  Re: Skrzyżowania kolejowe

memphis napisał(a):
Już za miesiąc na sieci tramwajowej GOPu zostaną już tylko trzy skrzyżowania kolejowe (Niwka, Nowy Bytom i przy zajezdni Chorzów Batory).



Przy wjeździe do zajezdni Chorzów B. też już nie ma skrzyżowania

Autor:  Martinek [ So 29.11.2008, 21:42 ]
Tytuł:  Re: skrzyzowanie tram-kol NIWKA

SpuQ napisał(a):
Witam
Mam pytanie co do skrzyzowania kolejowego z torem tramwajowym linii 26, czy ruch pociagow jest prowadzony regularnie(konkretne godziny) na tym przejezdzie bo tor widac ze jest uzywany- do jakiego zakladu prowadzi i czy rogatki sa nadal czynne.

Linia kolejowa prowadzi od stacji Sosnowiec Bór Górny do Huty im. Cedlera (lub jak kto woli Mittal Steel Poland oddz. Sosnowiec). Rogatki są jak najbardziej czynne, nawet w tym roku przeszły remont połączony ze zmianą ich oznaczeń.
Pociągi jeżdżą dosyć często, ale nie powiem czy Ci regularnie, bo widzę je o różnych porach. Ostatnio ok. 14:40 z Cedlera na Bór.
Jeżeli Ci to bardzo potrzebne to możesz zapytać dróżniczki, w końcu to chyba nie jest tajemnica ;-)

Autor:  Misza [ Śr 21.07.2010, 13:19 ]
Tytuł: 

Pod koniec zeszłego tygodnia przystąpiono do remontu przejazdu przy Hucie Pokój w Nowym Bytomiu. Dla przypomnienia - tramwaj przecinał dwa tory kolejowe ( jeden już dawno rozebrany, szyny były tylko na szerokości przejazdu).
Tramwajarze przyglądali się wcześniej kilka razy - ostatecznie z przejazdu wypruto nieczynny kawałek toru kolejowego, ale krzyżownica została (obcięto na równo z torem tramwajowym).
Pozostałe skrzyżowanie toru tramwajowego z kolejowym jest raczej niezagrożone. Z obu stron ( tramwaje i Huta) jest intensywnie eksploatowane.

Autor:  Iwo [ Nd 17.10.2010, 18:10 ]
Tytuł:  Re: skrzyzowanie tram-kol NIWKA

SpuQ napisał(a):
Witam
Mam pytanie co do skrzyzowania kolejowego z torem tramwajowym linii 26, czy ruch pociagow jest prowadzony regularnie(konkretne godziny) na tym przejezdzie bo tor widac ze jest uzywany- do jakiego zakladu prowadzi i czy rogatki sa nadal czynne.


Przejazd jest jak najbardziej używany. Kilka dni temu wymienione zostały rogatki dla tramwajów z drągów drewnianych na stalowe z mechanizmem umozliwiającym ich "otwarcie" w przypadku zagrożenia lub staranowania ich przez tramwaj. Pociągi jeżdzą, prowadząc ostatnio pociąg na 26 zdażyło mi się stac na przejeździe.

Autor:  rustsaltz [ Nd 17.10.2010, 20:00 ]
Tytuł: 

A jakieś godzinki może? W ogóle posterunek dróżnika jest czynny cały czas czy tylko na przejazd pociągu?

Autor:  Iwo [ Wt 19.10.2010, 16:43 ]
Tytuł: 

rustsaltz napisał(a):
A jakieś godzinki może? W ogóle posterunek dróżnika jest czynny cały czas czy tylko na przejazd pociągu?


Pociągi jeżdzą jak chcą i to w dowolnej konfiguracji, sztywnego rozkładu nie zaobserwowałem. Drózniczki zmiane mają koło 19 - generalnie zamknięte okiennice i kraty wcale nie świadczą o braku dróżniczki wewnątrz...

Autor:  Mika0005 [ Cz 21.10.2010, 20:36 ]
Tytuł: 

Na posterunku nie ma obsady całodobowej.

Autor:  rustsaltz [ Pt 22.10.2010, 18:55 ]
Tytuł: 

Mika0005 napisał(a):
Na posterunku nie ma obsady całodobowej.

No więc jeszcze bym prosił o godzinki otwarcia i zestawienia pociągów (maszyna, długość, typ wagonów itd) :)

Autor:  Iwo [ Śr 6.02.2013, 19:23 ]
Tytuł:  Re:

rustsaltz napisał(a):
Mika0005 napisał(a):
Na posterunku nie ma obsady całodobowej.

No więc jeszcze bym prosił o godzinki otwarcia i zestawienia pociągów (maszyna, długość, typ wagonów itd) :)


Otwarte wg potrzeby - ruch też bardzo różny. Czsami przez kilka dni nic nie jedzie, czasami cały dzień i noc jeżdzą.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/