Teraz jest Cz 25.04.2024, 1:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 336 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: So 20.02.2010, 8:31 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
memphis napisał(a):
888 napisał(a):
No ale czy poza tym spółka zamierza odmłodzić tabor o zupełnie nowe nabytki, czy taki Duewag już nim będzie??
Zamierza kupić 30 protramów.
Ten zamiar to już jakiś pewny jest ? Czy naprawdę jest to opłacalne wydawanie kasy na coś takiego ? Rozumiem jakby zamówili Protramy dwukierunkowe.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 20.02.2010, 10:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 12.07.2008, 21:52
Posty: 1245
Lokalizacja:
Chełm Śląski
lgor napisał(a):
Ten zamiar to już jakiś pewny jest ? Czy naprawdę jest to opłacalne wydawanie kasy na coś takiego ? Rozumiem jakby zamówili Protramy dwukierunkowe.

Tylko jaki sens ma Protram dwukierunkowy, kiedy każda linia kończy się pętlą, a na nowe się nie zanosi (poza Sosnowcem). Poza tym taki dwukierunkowiec może być wyrokiem na kilka pętli.

_________________
Jeżeli ktoś żyje z tego, że zwalcza wroga, jest zainteresowany tym, aby wróg pozostał przy życiu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 20.02.2010, 11:40 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
lgor napisał(a):
memphis napisał(a):
888 napisał(a):
No ale czy poza tym spółka zamierza odmłodzić tabor o zupełnie nowe nabytki, czy taki Duewag już nim będzie??
Zamierza kupić 30 protramów.
Ten zamiar to już jakiś pewny jest ? Czy naprawdę jest to opłacalne wydawanie kasy na coś takiego ? Rozumiem jakby zamówili Protramy dwukierunkowe.


Igorek, przez ostatni rok na emigracji byłeś? W programie unijnym jest przewidziany zakup 30 wagonów częściowo niskopodłogowych. Pierwotnie miało być 25 całkiem niskich i 25 zwykłych, a potem zmieniono na 30 częściowo niskich. Czyli protramy, bo póki co nikt inny takiego czegoś nie produkuje.

Cytuj:
Tylko jaki sens ma Protram dwukierunkowy, kiedy każda linia kończy się pętlą,


Dwukierunkowiec się zawsze przydaje, bo choćby w sytuacjach awaryjnych można sobie nim zawrócić w różnych miejscach. Choć nie jest to proste, bo zamiast dokładać to się likwiduje przejścia torowe.

Cytuj:
a na nowe się nie zanosi (poza Sosnowcem).


Co się w Sosnowcu zanosi nowego? Bo na pewno nie linia tramwajowa. Właśnie stwierdzono, że jednak miasta nie stać.

Cytuj:
Poza tym taki dwukierunkowiec może być wyrokiem na kilka pętli.


Ale może być też szansą na uruchomienie nowych relacji przewozowych, choćby szczytowych wzmocnień. Gdyby parę lat temu w Gliwicach wprowadzono zestaw jednej linii z Zabrza do WW i drugiej uzupełniającej jeżdżącej tylko od Puszkina do Zabrskiej być może dyskusja o likwidacji przebiegałaby nieco inaczej. A takich relacji gdzie należałoby dołożyć kursów na najbardziej obciążonych odcinkach jest mnóstwo (Bytom-Szombierki, Katowice-Park Kościuszki, można by w jakichś Lipinach kończyć bieg, itd.). Zresztą kiedyś już tak było, za czasów N-ek było bardzo dużo takich relacji uruchamianych.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 20.02.2010, 11:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 12.07.2008, 21:52
Posty: 1245
Lokalizacja:
Chełm Śląski
memphis napisał(a):
Co się w Sosnowcu zanosi nowego? Bo na pewno nie linia tramwajowa. Właśnie stwierdzono, że jednak miasta nie stać.

A to przepraszam, miałem nieaktualne informacje.

Cytuj:
Czyli protramy, bo póki co nikt inny takiego czegoś nie produkuje.

Eksperymentalny KTM30 ;)

_________________
Jeżeli ktoś żyje z tego, że zwalcza wroga, jest zainteresowany tym, aby wróg pozostał przy życiu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 20.02.2010, 12:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
memphis napisał(a):
Co się w Sosnowcu zanosi nowego? Bo na pewno nie linia tramwajowa. Właśnie stwierdzono, że jednak miasta nie stać.


A czemu dawać kasę na coś, co raczej w tym roku nie doczeka się realizacji?


Cytuj:
Ale może być też szansą na uruchomienie nowych relacji przewozowych, choćby szczytowych wzmocnień. Gdyby parę lat temu w Gliwicach wprowadzono zestaw jednej linii z Zabrza do WW i drugiej uzupełniającej jeżdżącej tylko od Puszkina do Zabrskiej być może dyskusja o likwidacji przebiegałaby nieco inaczej.


Akurat w Gliwicach napełnienie pociagów nie pogrzebało linii tramwajowej, tylko raczej układ własnościowy... I tutaj akurat uruchamianie dodatkowych relacji nic by nie rozwiązało, bo przecież teraz nikt nie broni w ten sposób modernizować A4 a jakoś tego się nie robi, m.in. bo PKM musiałby stracić część wozokm.

Cytuj:
A takich relacji gdzie należałoby dołożyć kursów na najbardziej obciążonych odcinkach jest mnóstwo (Bytom-Szombierki, Katowice-Park Kościuszki, można by w jakichś Lipinach kończyć bieg, itd.). Zresztą kiedyś już tak było, za czasów N-ek było bardzo dużo takich relacji uruchamianych.


No tyle, ze by trzeba było przynajmniej kilka torów odstawczych dobudować, a u nas jest problem ze zbudowaniem chodnika ;).

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 20.02.2010, 14:35 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
rustsaltz napisał(a):
Poza tym taki dwukierunkowiec może być wyrokiem na kilka pętli.

Moim zdaniem, to bywało odwrotnie, brak taboru dwukierunkowego był wyrokiem dla niektórych linii. Nie wiem czy w GOP, ale słyszałem o przypadkach, gdzie jako jeden z "powodów" likwidacji linii (czasem dość krótkich odgałęzień - n.p. 4-ki w Bydgoszcy) używano brak mozliwości budowy pętli, a tabor dwukierunkowy praktycznie przestawał istnieć.
Brak dwukierunkowych tramwajów stanowi dość poważne utrudnienie, po pierwsze w sytuacjach awaryjnych, także związanych z remontami torowisk, a po drugie uniemożliwaia tworzenie lini uzupełniejących o czym powyżej napisał memphis.
Daro85 napisał(a):
No tyle, ze by trzeba było przynajmniej kilka torów odstawczych dobudować,

Bez tego można się obejść, konieczna jest tylko możliwość zawrócenia ze zjazdem na prawy tor. Przez dziesiątki lat na linii 16bis przy Parku Kościuszki z żadnego toru odstawczego kursujące z częstotliwością 3min. tramwaje nie korzystały, chociaż technicznie istniała możliwość zjazdu pod zajezdnię, na Koszutce też chyba toru odstawczego nie było.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 20.02.2010, 23:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Ludw_K napisał(a):
Bez tego można się obejść, konieczna jest tylko możliwość zawrócenia ze zjazdem na prawy tor. Przez dziesiątki lat na linii 16bis przy Parku Kościuszki z żadnego toru odstawczego kursujące z częstotliwością 3min. tramwaje nie korzystały, chociaż technicznie istniała możliwość zjazdu pod zajezdnię, na Koszutce też chyba toru odstawczego nie było.


Ale trzeba się jakoś bronić przed nawarstwianiem się problemów na sieci- są miejsca, gdzie takie rozwiązanie byłoby konieczne- choćby na wspomnianej Kościuszki.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 21.02.2010, 13:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 13.04.2006, 21:25
Posty: 764
Ludw_K napisał(a):
rustsaltz napisał(a):
Poza tym taki dwukierunkowiec może być wyrokiem na kilka pętli.

Moim zdaniem, to bywało odwrotnie, brak taboru dwukierunkowego był wyrokiem dla niektórych linii. Nie wiem czy w GOP, ale słyszałem o przypadkach, gdzie jako jeden z "powodów" likwidacji linii (czasem dość krótkich odgałęzień - n.p. 4-ki w Bydgoszcy) używano brak mozliwości budowy pętli, a tabor dwukierunkowy praktycznie przestawał istnieć.
Brak dwukierunkowych tramwajów stanowi dość poważne utrudnienie, po pierwsze w sytuacjach awaryjnych, także związanych z remontami torowisk, a po drugie uniemożliwaia tworzenie lini uzupełniejących o czym powyżej napisał memphis.
(...)

W GOP tak było w 1983r, gdy zlikwidowano 31,32 i 33 w Bytomiu z powodu braku przejazdu pod lub nad torami kolejowymi w Karbiu. Do tego doszedł fatalny stan Nek i polityka ówczesnych władz...

_________________
Bana 33 Bytom ul. Pokoju - Zabrze-Mikulczyce Dworzec PKP przez Zabrze-Rokitnicę :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 21.02.2010, 13:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2928
A do końcówki lat 80. funkcjonowała linia 31 bez pętli, 38 bez pętli i 17 bez pętli. I jakoś istniał tabor dwukierunkowy. Powodem zawieszenia (bo tak najpiew było) 31, 32 i 33 był brak przejazdu, a nie brak pętli. A potem i tak nie było na czym prowadzić ruchu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 21.02.2010, 21:12 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 3.01.2003, 16:43
Posty: 4265
Lokalizacja:
Bytom
berek26 napisał(a):
Do tego doszedł fatalny stan Nek (...)

Bez urazy, ale to akurat bzdura - na tle ogólnego stanu naszego ówczesnego taboru (poza fabrycznie nowym oczywiście) wozy te były w co najmniej dobrym stanie technicznym i jedynymi pretekstami ich kasacji były po prostu wydane decyzje.

_________________
"Bo na końcowych przystankach kawa ma szary smak..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tabor
Napisane: Śr 21.09.2011, 9:44 

Dołączył(a): Cz 17.08.2006, 19:13
Posty: 1120
Wieści z Zawodzia, sytuacja niezbyt ciekawa:
262+282 odstawiony po zderzeniu z tirem
270+271 odstawiony
283+285 rozpięty, pierwszy wagon kursuje solo.
313+314 kasacja jest w zurze.
571+618 pojechał do zuru i wróci już jako nauka jazdy.
748+747 rozpięty, pierwszy wagon kursuje solo.

W rezerwie zostało 5 składów ale do planowych wyjezdzających 19 ,trzeba doliczyc zakarliki na linii 6. Tak więc plac świeci pustkami.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tabor
Napisane: Śr 21.09.2011, 10:30 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 22.09.2004, 14:01
Posty: 506
Lokalizacja:
Katowice
T11 napisał(a):
313+314 kasacja jest w zurze.

Do kasacji poszedł tylko 314. 313 będzie zachowany jako najstarsza istniejąca stopiątka.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tabor
Napisane: Śr 21.09.2011, 12:03 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 6.06.2008, 18:55
Posty: 2318
Lokalizacja:
Katowice
Wow, tam to mają chętkę na zabytki. Ciekawe, czy idąc tym tokiem zostawią większość torowiska w GOPie jak najbardziej archaiczne w Polsce ;) EOT


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re:
Napisane: Cz 22.09.2011, 12:15 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
rustsaltz napisał(a):
memphis napisał(a):
Czyli protramy, bo póki co nikt inny takiego czegoś nie produkuje.

Eksperymentalny KTM30 ;)


A Moderus Beta?

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tabor
Napisane: Śr 28.09.2011, 11:07 

Dołączył(a): So 14.11.2009, 12:21
Posty: 1085
Lokalizacja:
Gliwice
Tramwaje Śląskie chcą więcej Sznycli i Helmutów
Polecam owy artykuł :)

_________________
Nein, nein, nein. Das kann nicht sein! Um nüchtern kannst du nicht!
Midttrafik: Vi skal nok køre dig - Uczmy się!


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tabor
Napisane: Śr 28.09.2011, 16:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13991
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Pierdolety. Pt już nie ma, a dwukierunokwych GT8 dopiero szukają.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tabor
Napisane: Wt 17.01.2012, 10:03 

Dołączył(a): Pt 11.02.2005, 12:54
Posty: 888
Czy wiecie co się dzieje z gliwickim składem 402+403 - ostatnio w reklamie Staropolanki. Dawno nie widziałem go na torach.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tabor
Napisane: Wt 17.01.2012, 13:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13991
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Jak już to 401+402. Kasacja.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tabor
Napisane: Śr 18.01.2012, 21:44 

Dołączył(a): Cz 17.08.2006, 19:13
Posty: 1120
W trakcie kasacji jest Stroszkowski skład 467+489,następny w kolejce jest Krakus 252+253. Póki co od początku grudnia odstawiony jest także 257+258.Obawiam sie że może podzielic los tych dwóch, jego stan nie jest najlepszy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tabor
Napisane: Śr 18.01.2012, 21:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2928
No i jak to jest, że dajesz coś na Stroszek i wkrótce trzeba to kasować? :P
467+489 to jak napisano na phototransie 'smakowity trup', ale krakusy? Na litość boską :(

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 336 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności