Teraz jest Cz 28.03.2024, 23:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 336 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe
Napisane: Pt 28.08.2015, 12:09 

Dołączył(a): Pn 16.04.2012, 12:22
Posty: 37
105 w nowym życiu


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe
Napisane: Pt 28.08.2015, 15:30 

Dołączył(a): So 29.05.2004, 15:51
Posty: 348
Lokalizacja:
Świętochłowice
Podobnie jak drugim życiem dla wszelkich typów eNek były wagony WPK.

_________________
Tramwaje Śląskie, ratujmy co się da!


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe
Napisane: So 29.08.2015, 7:30 

Dołączył(a): Pt 22.05.2015, 8:47
Posty: 254
Na jakiej zasadzie oni to produkują ? Przecież chyba jakieś prawa do tego modelu należą do pozostałości po Konstalu ?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe
Napisane: So 29.08.2015, 9:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
poldon82 napisał(a):
Na jakiej zasadzie oni to produkują ? Przecież chyba jakieś prawa do tego modelu należą do pozostałości po Konstalu ?

Na litość boską, jakie prawa jakie pozostałosci po Konstalu. To jest nowy wagon, który jest owszem nieco do 105tki podobny i tyle. Wózki mają podobną konstrukcję i pudło nieco też, ale głównie z wyglądu. Cała reszta nie ma związku z owym wagonem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe
Napisane: So 29.08.2015, 20:20 

Dołączył(a): Pt 22.05.2015, 8:47
Posty: 254
adam86 napisał(a):
poldon82 napisał(a):
Na jakiej zasadzie oni to produkują ? Przecież chyba jakieś prawa do tego modelu należą do pozostałości po Konstalu ?

Na litość boską, jakie prawa jakie pozostałosci po Konstalu. To jest nowy wagon, który jest owszem nieco do 105tki podobny i tyle. Wózki mają podobną konstrukcję i pudło nieco też, ale głównie z wyglądu. Cała reszta nie ma związku z owym wagonem.


Chodzi mi właśnie o kwestię tych podobieństw, dlaczego tworząc nowy wagon brnęli w tę stronę ?

Gdybym zbudował 4 drzwiowego Malucha z innym silnikiem to chyba raczej nie mógłbym go produkować mimo iż różniłby się od pierwowzoru ?

--------------------------------------------

Jak wygląda sprawa wagonów niskopodłogowych w regionie. Bo podobno autobusy wysokopodłogowe mają być wycofane od 2017r. Czy dla tramwaju jest też jakiś wyznaczony termin ?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe
Napisane: So 29.08.2015, 21:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
No cóż, biorąc pod uwagę to, że na stanie wg strony TŚ jest prawie 280 wagonów wysokopodłogowych, a po dotarciu Bet ogółem niskopodłogowych będzie niecałe 60, to jeszcze, jeszcze :> no i żadne miasto w Polsce jeszcze tego nie dokonało.

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe
Napisane: So 29.08.2015, 23:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
poldon82 napisał(a):

Chodzi mi właśnie o kwestię tych podobieństw, dlaczego tworząc nowy wagon brnęli w tę stronę ?

Bo chodziło ot o, żeby obniżyć koszty, moderus alfa to był de facto nowy wagon, tzn nowe pudło na starych wózkach. Wobec powyższego zbudowano w ramach rozwoju tamtej konstrukcji nowy wagon, stad bryła jest w ogólnym zarysie podobna do alfy. Ale ze stopiątką ma niewiele wspólnego, inne materiały, inny rozkład wnętrza, kompletnie inna elektryka.
Cytuj:
Gdybym zbudował 4 drzwiowego Malucha z innym silnikiem to chyba raczej nie mógłbym go produkować mimo iż różniłby się od pierwowzoru ?

Bo? A czemu jelcz sobie mógł produkowac Vecto, które w dużej mierze jest zerżniętą konstrukcją eMaeNa?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe
Napisane: Nd 30.08.2015, 8:25 

Dołączył(a): Pt 22.05.2015, 8:47
Posty: 254
adam86 napisał(a):
poldon82 napisał(a):

Chodzi mi właśnie o kwestię tych podobieństw, dlaczego tworząc nowy wagon brnęli w tę stronę ?

Bo chodziło ot o, żeby obniżyć koszty, moderus alfa to był de facto nowy wagon, tzn nowe pudło na starych wózkach. Wobec powyższego zbudowano w ramach rozwoju tamtej konstrukcji nowy wagon, stad bryła jest w ogólnym zarysie podobna do alfy. Ale ze stopiątką ma niewiele wspólnego, inne materiały, inny rozkład wnętrza, kompletnie inna elektryka.
Cytuj:
Gdybym zbudował 4 drzwiowego Malucha z innym silnikiem to chyba raczej nie mógłbym go produkować mimo iż różniłby się od pierwowzoru ?

Bo? A czemu jelcz sobie mógł produkowac Vecto, które w dużej mierze jest zerżniętą konstrukcją eMaeNa?


Właśnie moje zarzuty dotyczyły głównie bryły wagonu. Dzięki za rozwianie wątpliwości.

motley napisał(a):
No cóż, biorąc pod uwagę to, że na stanie wg strony TŚ jest prawie 280 wagonów wysokopodłogowych, a po dotarciu Bet ogółem niskopodłogowych będzie niecałe 60, to jeszcze, jeszcze :> no i żadne miasto w Polsce jeszcze tego nie dokonało.


Szkoda, ale pomału może w końcu tabor się odmłodzi i będzie bardziej nowoczesny :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe
Napisane: Nd 30.08.2015, 8:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
adam86 napisał(a):
Bo? A czemu jelcz sobie mógł produkowac Vecto, które w dużej mierze jest zerżniętą konstrukcją eMaeNa?


Łokurna, ale macie problemy- prawda jest taka, że co drugie auto na drogach jest przeróbką, lub częściową kopią jakiegoś innego modelu ;). Już nie mówię o tak oczywistych przykładach jak autka koncernowe (typu podobieństwa między Skodą, Seatem i VW), ale w większości części produkują jedni i ci sami (Lear, Tenneco, Delphi, Nexteer, BWI, Valeo itd.)

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe
Napisane: Nd 30.08.2015, 9:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Cytuj:
Łokurna, ale macie problemy- prawda jest taka, że co drugie auto na drogach jest przeróbką, lub częściową kopią jakiegoś innego modelu ;)
Hehehe, na szczęście na drogach regionu coraz bardziej popularny jest jedyny i niepowtarzalny SOR BN12 ["multipla wśród autobusów", "autobus dwupiętrowy" (!)]. :D

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe
Napisane: Nd 30.08.2015, 22:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Daro85 napisał(a):
adam86 napisał(a):
Bo? A czemu jelcz sobie mógł produkowac Vecto, które w dużej mierze jest zerżniętą konstrukcją eMaeNa?


Łokurna, ale macie problemy- prawda jest taka, że co drugie auto na drogach jest przeróbką, lub częściową kopią jakiegoś innego modelu ;). Już nie mówię o tak oczywistych przykładach jak autka koncernowe (typu podobieństwa między Skodą, Seatem i VW), ale w większości części produkują jedni i ci sami (Lear, Tenneco, Delphi, Nexteer, BWI, Valeo itd.)

Nie żadne podobieństwa, tylko de facto te same modele, one się tylko nieco różnią wizualnie, a np. Corsa i Punto to ten sam samochód.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe
Napisane: Śr 2.09.2015, 5:31 

Dołączył(a): Pn 14.04.2008, 16:45
Posty: 440
Lokalizacja:
TG
Na Stroszek dotarl dziś w nocy nowy Moderus. Stoi na lawecie zaraz za bramą.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe
Napisane: Wt 8.09.2015, 18:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
Jak piszą koledzy z Forum Tramwajów Śmiesznego, nówki sztuki mają trafić na linię 7. Jest to pomysł dość dziwaczny, o ile nie zmieni się obsada taborowa innych poza tymi maksymalnie czterema pociągami.

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe
Napisane: Wt 8.09.2015, 20:05 

Dołączył(a): Nd 8.02.2015, 12:24
Posty: 229
To na jaką linię niby miałyby trafić? Żeby nie woziły powietrza jak często w 4 i 15 a udział pociągów niskopodłogowych był dla Ciebie zadowalający?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe
Napisane: Wt 8.09.2015, 20:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
No to łopatologicznie.
ja napisał(a):
Jest to pomysł dość dziwaczny, o ile nie zmieni się obsada taborowa innych poza tymi maksymalnie czterema pociągami.

Na linii 7 jest teraz 11 pociągów. Jeśli 4 z 11 pociągów będą obsługiwane betami (a pewnie tak będzie - Stroszek dostanie ich 6, a rezerwa stać musi), daje to długi tramwaj w losowych porach i losowych miejscach. Rozumiesz już? To nie poprawi sytuacji na linii ani trochę.

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe
Napisane: Wt 8.09.2015, 20:55 

Dołączył(a): Pn 21.02.2005, 16:13
Posty: 982
Lokalizacja:
Sosnowiec
motley napisał(a):
Jak piszą koledzy z Forum Tramwajów Śmiesznego (...)
Z czystej ciekawości - dlaczego przekręciłeś nazwę forum?

motley napisał(a):
(...) nówki sztuki mają trafić na linię 7. Jest to pomysł dość dziwaczny, o ile nie zmieni się obsada taborowa innych poza tymi maksymalnie czterema pociągami.
Zważywszy, że 6 sztuk ma trafić do zajezdni w Bytomiu to "siódemka" jest najrozsądniejszą linią dla nich. Na większości odcinków torowisko jest zmodernizowane, jest to jedna z ważniejszych linii, na której występują dość spore napełnienia.
Dobrze, że wozy niskopodłogowe zaczynają się pojawiać na kolejnych trasach, bo jest to znaczne ułatwienie dla osób mających trudności z poruszaniem się. Nawet jeśli na 7 nadal na pozostałych pociągach zostaną solówki to i tak lepiej jak przynajmniej na części z nich pojawią Bety.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe
Napisane: Wt 8.09.2015, 20:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
motley napisał(a):
Na linii 7 jest teraz 11 pociągów. Jeśli 4 z 11 pociągów będą obsługiwane betami (a pewnie tak będzie - Stroszek dostanie ich 6, a rezerwa stać musi), daje to długi tramwaj w losowych porach i losowych miejscach. Rozumiesz już? To nie poprawi sytuacji na linii ani trochę.


No to jaką inną trasę proponujesz?

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe
Napisane: Wt 8.09.2015, 21:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
DW napisał(a):
motley napisał(a):
Jak piszą koledzy z Forum Tramwajów Śmiesznego (...)
Z czystej ciekawości - dlaczego przekręciłeś nazwę forum?

No właśnie, dlaczego nie z forum tramwajów śmiesznych?

motley napisał(a):
(...) nówki sztuki mają trafić na linię 7. Jest to pomysł dość dziwaczny, o ile nie zmieni się obsada taborowa innych poza tymi maksymalnie czterema pociągami.
Zważywszy, że 6 sztuk ma trafić do zajezdni w Bytomiu to "siódemka" jest najrozsądniejszą linią dla nich. Na większości odcinków torowisko jest zmodernizowane, jest to jedna z ważniejszych linii, na której występują dość spore napełnienia.
Dobrze, że wozy niskopodłogowe zaczynają się pojawiać na kolejnych trasach, bo jest to znaczne ułatwienie dla osób mających trudności z poruszaniem się. Nawet jeśli na 7 nadal na pozostałych pociągach zostaną solówki to i tak lepiej jak przynajmniej na części z nich pojawią Bety.[/quote]
Stroszek wystawi na 7 Bety, a Zawodzie Citadisy. Pewnie jakieś solówki też będą.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe
Napisane: Wt 8.09.2015, 21:03 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4384
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
motley napisał(a):
daje to długi tramwaj w losowych porach i losowych miejscach. Rozumiesz już? To nie poprawi sytuacji na linii ani trochę.

Jeśli Bety zostaną oznaczone w rozkładzie jazdy to nie będą pojawiać się w losowych porach.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe
Napisane: Wt 8.09.2015, 21:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Cytuj:
Z czystej ciekawości - dlaczego przekręciłeś nazwę forum?
Z czystej ciekawości - pytasz poważnie?

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 336 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności