Forum WPK http://forum.wpk.katowice.pl/ |
|
Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowego http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=49&t=188 |
Strona 14 z 17 |
Autor: | teylor [ Pt 28.08.2015, 12:09 ] |
Tytuł: | Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe |
105 w nowym życiu |
Autor: | 888 [ Pt 28.08.2015, 15:30 ] |
Tytuł: | Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe |
Podobnie jak drugim życiem dla wszelkich typów eNek były wagony WPK. |
Autor: | poldon82 [ So 29.08.2015, 7:30 ] |
Tytuł: | Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe |
Na jakiej zasadzie oni to produkują ? Przecież chyba jakieś prawa do tego modelu należą do pozostałości po Konstalu ? |
Autor: | adam86 [ So 29.08.2015, 9:56 ] |
Tytuł: | Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe |
poldon82 napisał(a): Na jakiej zasadzie oni to produkują ? Przecież chyba jakieś prawa do tego modelu należą do pozostałości po Konstalu ? Na litość boską, jakie prawa jakie pozostałosci po Konstalu. To jest nowy wagon, który jest owszem nieco do 105tki podobny i tyle. Wózki mają podobną konstrukcję i pudło nieco też, ale głównie z wyglądu. Cała reszta nie ma związku z owym wagonem. |
Autor: | poldon82 [ So 29.08.2015, 20:20 ] |
Tytuł: | Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe |
adam86 napisał(a): poldon82 napisał(a): Na jakiej zasadzie oni to produkują ? Przecież chyba jakieś prawa do tego modelu należą do pozostałości po Konstalu ? Na litość boską, jakie prawa jakie pozostałosci po Konstalu. To jest nowy wagon, który jest owszem nieco do 105tki podobny i tyle. Wózki mają podobną konstrukcję i pudło nieco też, ale głównie z wyglądu. Cała reszta nie ma związku z owym wagonem. Chodzi mi właśnie o kwestię tych podobieństw, dlaczego tworząc nowy wagon brnęli w tę stronę ? Gdybym zbudował 4 drzwiowego Malucha z innym silnikiem to chyba raczej nie mógłbym go produkować mimo iż różniłby się od pierwowzoru ? -------------------------------------------- Jak wygląda sprawa wagonów niskopodłogowych w regionie. Bo podobno autobusy wysokopodłogowe mają być wycofane od 2017r. Czy dla tramwaju jest też jakiś wyznaczony termin ? |
Autor: | motley [ So 29.08.2015, 21:01 ] |
Tytuł: | Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe |
No cóż, biorąc pod uwagę to, że na stanie wg strony TŚ jest prawie 280 wagonów wysokopodłogowych, a po dotarciu Bet ogółem niskopodłogowych będzie niecałe 60, to jeszcze, jeszcze :> no i żadne miasto w Polsce jeszcze tego nie dokonało. |
Autor: | adam86 [ So 29.08.2015, 23:20 ] |
Tytuł: | Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe |
poldon82 napisał(a): Chodzi mi właśnie o kwestię tych podobieństw, dlaczego tworząc nowy wagon brnęli w tę stronę ? Bo chodziło ot o, żeby obniżyć koszty, moderus alfa to był de facto nowy wagon, tzn nowe pudło na starych wózkach. Wobec powyższego zbudowano w ramach rozwoju tamtej konstrukcji nowy wagon, stad bryła jest w ogólnym zarysie podobna do alfy. Ale ze stopiątką ma niewiele wspólnego, inne materiały, inny rozkład wnętrza, kompletnie inna elektryka. Cytuj: Gdybym zbudował 4 drzwiowego Malucha z innym silnikiem to chyba raczej nie mógłbym go produkować mimo iż różniłby się od pierwowzoru ? Bo? A czemu jelcz sobie mógł produkowac Vecto, które w dużej mierze jest zerżniętą konstrukcją eMaeNa? |
Autor: | poldon82 [ Nd 30.08.2015, 8:25 ] |
Tytuł: | Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe |
adam86 napisał(a): poldon82 napisał(a): Chodzi mi właśnie o kwestię tych podobieństw, dlaczego tworząc nowy wagon brnęli w tę stronę ? Bo chodziło ot o, żeby obniżyć koszty, moderus alfa to był de facto nowy wagon, tzn nowe pudło na starych wózkach. Wobec powyższego zbudowano w ramach rozwoju tamtej konstrukcji nowy wagon, stad bryła jest w ogólnym zarysie podobna do alfy. Ale ze stopiątką ma niewiele wspólnego, inne materiały, inny rozkład wnętrza, kompletnie inna elektryka. Cytuj: Gdybym zbudował 4 drzwiowego Malucha z innym silnikiem to chyba raczej nie mógłbym go produkować mimo iż różniłby się od pierwowzoru ? Bo? A czemu jelcz sobie mógł produkowac Vecto, które w dużej mierze jest zerżniętą konstrukcją eMaeNa? Właśnie moje zarzuty dotyczyły głównie bryły wagonu. Dzięki za rozwianie wątpliwości. motley napisał(a): No cóż, biorąc pod uwagę to, że na stanie wg strony TŚ jest prawie 280 wagonów wysokopodłogowych, a po dotarciu Bet ogółem niskopodłogowych będzie niecałe 60, to jeszcze, jeszcze :> no i żadne miasto w Polsce jeszcze tego nie dokonało. Szkoda, ale pomału może w końcu tabor się odmłodzi i będzie bardziej nowoczesny :) |
Autor: | Daro85 [ Nd 30.08.2015, 8:43 ] |
Tytuł: | Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe |
adam86 napisał(a): Bo? A czemu jelcz sobie mógł produkowac Vecto, które w dużej mierze jest zerżniętą konstrukcją eMaeNa? Łokurna, ale macie problemy- prawda jest taka, że co drugie auto na drogach jest przeróbką, lub częściową kopią jakiegoś innego modelu ;). Już nie mówię o tak oczywistych przykładach jak autka koncernowe (typu podobieństwa między Skodą, Seatem i VW), ale w większości części produkują jedni i ci sami (Lear, Tenneco, Delphi, Nexteer, BWI, Valeo itd.) |
Autor: | inżinier [ Nd 30.08.2015, 9:05 ] |
Tytuł: | Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe |
Cytuj: Łokurna, ale macie problemy- prawda jest taka, że co drugie auto na drogach jest przeróbką, lub częściową kopią jakiegoś innego modelu ;) Hehehe, na szczęście na drogach regionu coraz bardziej popularny jest jedyny i niepowtarzalny SOR BN12 ["multipla wśród autobusów", "autobus dwupiętrowy" (!)]. :D
|
Autor: | adam86 [ Nd 30.08.2015, 22:54 ] |
Tytuł: | Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe |
Daro85 napisał(a): adam86 napisał(a): Bo? A czemu jelcz sobie mógł produkowac Vecto, które w dużej mierze jest zerżniętą konstrukcją eMaeNa? Łokurna, ale macie problemy- prawda jest taka, że co drugie auto na drogach jest przeróbką, lub częściową kopią jakiegoś innego modelu ;). Już nie mówię o tak oczywistych przykładach jak autka koncernowe (typu podobieństwa między Skodą, Seatem i VW), ale w większości części produkują jedni i ci sami (Lear, Tenneco, Delphi, Nexteer, BWI, Valeo itd.) Nie żadne podobieństwa, tylko de facto te same modele, one się tylko nieco różnią wizualnie, a np. Corsa i Punto to ten sam samochód. |
Autor: | oz13im [ Śr 2.09.2015, 5:31 ] |
Tytuł: | Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe |
Na Stroszek dotarl dziś w nocy nowy Moderus. Stoi na lawecie zaraz za bramą. |
Autor: | motley [ Wt 8.09.2015, 18:44 ] |
Tytuł: | Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe |
Jak piszą koledzy z Forum Tramwajów Śmiesznego, nówki sztuki mają trafić na linię 7. Jest to pomysł dość dziwaczny, o ile nie zmieni się obsada taborowa innych poza tymi maksymalnie czterema pociągami. |
Autor: | chrup [ Wt 8.09.2015, 20:05 ] |
Tytuł: | Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe |
To na jaką linię niby miałyby trafić? Żeby nie woziły powietrza jak często w 4 i 15 a udział pociągów niskopodłogowych był dla Ciebie zadowalający? |
Autor: | motley [ Wt 8.09.2015, 20:46 ] |
Tytuł: | Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe |
No to łopatologicznie. ja napisał(a): Jest to pomysł dość dziwaczny, o ile nie zmieni się obsada taborowa innych poza tymi maksymalnie czterema pociągami. Na linii 7 jest teraz 11 pociągów. Jeśli 4 z 11 pociągów będą obsługiwane betami (a pewnie tak będzie - Stroszek dostanie ich 6, a rezerwa stać musi), daje to długi tramwaj w losowych porach i losowych miejscach. Rozumiesz już? To nie poprawi sytuacji na linii ani trochę. |
Autor: | DW [ Wt 8.09.2015, 20:55 ] |
Tytuł: | Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe |
motley napisał(a): Jak piszą koledzy z Forum Tramwajów Śmiesznego (...) Z czystej ciekawości - dlaczego przekręciłeś nazwę forum?motley napisał(a): (...) nówki sztuki mają trafić na linię 7. Jest to pomysł dość dziwaczny, o ile nie zmieni się obsada taborowa innych poza tymi maksymalnie czterema pociągami. Zważywszy, że 6 sztuk ma trafić do zajezdni w Bytomiu to "siódemka" jest najrozsądniejszą linią dla nich. Na większości odcinków torowisko jest zmodernizowane, jest to jedna z ważniejszych linii, na której występują dość spore napełnienia.Dobrze, że wozy niskopodłogowe zaczynają się pojawiać na kolejnych trasach, bo jest to znaczne ułatwienie dla osób mających trudności z poruszaniem się. Nawet jeśli na 7 nadal na pozostałych pociągach zostaną solówki to i tak lepiej jak przynajmniej na części z nich pojawią Bety. |
Autor: | Daro85 [ Wt 8.09.2015, 20:59 ] |
Tytuł: | Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe |
motley napisał(a): Na linii 7 jest teraz 11 pociągów. Jeśli 4 z 11 pociągów będą obsługiwane betami (a pewnie tak będzie - Stroszek dostanie ich 6, a rezerwa stać musi), daje to długi tramwaj w losowych porach i losowych miejscach. Rozumiesz już? To nie poprawi sytuacji na linii ani trochę. No to jaką inną trasę proponujesz? |
Autor: | adam86 [ Wt 8.09.2015, 21:00 ] |
Tytuł: | Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe |
DW napisał(a): motley napisał(a): Jak piszą koledzy z Forum Tramwajów Śmiesznego (...) Z czystej ciekawości - dlaczego przekręciłeś nazwę forum?No właśnie, dlaczego nie z forum tramwajów śmiesznych? motley napisał(a): (...) nówki sztuki mają trafić na linię 7. Jest to pomysł dość dziwaczny, o ile nie zmieni się obsada taborowa innych poza tymi maksymalnie czterema pociągami. Zważywszy, że 6 sztuk ma trafić do zajezdni w Bytomiu to "siódemka" jest najrozsądniejszą linią dla nich. Na większości odcinków torowisko jest zmodernizowane, jest to jedna z ważniejszych linii, na której występują dość spore napełnienia.Dobrze, że wozy niskopodłogowe zaczynają się pojawiać na kolejnych trasach, bo jest to znaczne ułatwienie dla osób mających trudności z poruszaniem się. Nawet jeśli na 7 nadal na pozostałych pociągach zostaną solówki to i tak lepiej jak przynajmniej na części z nich pojawią Bety.[/quote] Stroszek wystawi na 7 Bety, a Zawodzie Citadisy. Pewnie jakieś solówki też będą. |
Autor: | JacekSo [ Wt 8.09.2015, 21:03 ] |
Tytuł: | Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe |
motley napisał(a): daje to długi tramwaj w losowych porach i losowych miejscach. Rozumiesz już? To nie poprawi sytuacji na linii ani trochę. Jeśli Bety zostaną oznaczone w rozkładzie jazdy to nie będą pojawiać się w losowych porach. |
Autor: | inżinier [ Wt 8.09.2015, 21:06 ] |
Tytuł: | Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe |
Cytuj: Z czystej ciekawości - dlaczego przekręciłeś nazwę forum? Z czystej ciekawości - pytasz poważnie?
|
Strona 14 z 17 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |