Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowego
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=49&t=188
Strona 14 z 17

Autor:  teylor [ Pt 28.08.2015, 12:09 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

105 w nowym życiu

Autor:  888 [ Pt 28.08.2015, 15:30 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

Podobnie jak drugim życiem dla wszelkich typów eNek były wagony WPK.

Autor:  poldon82 [ So 29.08.2015, 7:30 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

Na jakiej zasadzie oni to produkują ? Przecież chyba jakieś prawa do tego modelu należą do pozostałości po Konstalu ?

Autor:  adam86 [ So 29.08.2015, 9:56 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

poldon82 napisał(a):
Na jakiej zasadzie oni to produkują ? Przecież chyba jakieś prawa do tego modelu należą do pozostałości po Konstalu ?

Na litość boską, jakie prawa jakie pozostałosci po Konstalu. To jest nowy wagon, który jest owszem nieco do 105tki podobny i tyle. Wózki mają podobną konstrukcję i pudło nieco też, ale głównie z wyglądu. Cała reszta nie ma związku z owym wagonem.

Autor:  poldon82 [ So 29.08.2015, 20:20 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

adam86 napisał(a):
poldon82 napisał(a):
Na jakiej zasadzie oni to produkują ? Przecież chyba jakieś prawa do tego modelu należą do pozostałości po Konstalu ?

Na litość boską, jakie prawa jakie pozostałosci po Konstalu. To jest nowy wagon, który jest owszem nieco do 105tki podobny i tyle. Wózki mają podobną konstrukcję i pudło nieco też, ale głównie z wyglądu. Cała reszta nie ma związku z owym wagonem.


Chodzi mi właśnie o kwestię tych podobieństw, dlaczego tworząc nowy wagon brnęli w tę stronę ?

Gdybym zbudował 4 drzwiowego Malucha z innym silnikiem to chyba raczej nie mógłbym go produkować mimo iż różniłby się od pierwowzoru ?

--------------------------------------------

Jak wygląda sprawa wagonów niskopodłogowych w regionie. Bo podobno autobusy wysokopodłogowe mają być wycofane od 2017r. Czy dla tramwaju jest też jakiś wyznaczony termin ?

Autor:  motley [ So 29.08.2015, 21:01 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

No cóż, biorąc pod uwagę to, że na stanie wg strony TŚ jest prawie 280 wagonów wysokopodłogowych, a po dotarciu Bet ogółem niskopodłogowych będzie niecałe 60, to jeszcze, jeszcze :> no i żadne miasto w Polsce jeszcze tego nie dokonało.

Autor:  adam86 [ So 29.08.2015, 23:20 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

poldon82 napisał(a):

Chodzi mi właśnie o kwestię tych podobieństw, dlaczego tworząc nowy wagon brnęli w tę stronę ?

Bo chodziło ot o, żeby obniżyć koszty, moderus alfa to był de facto nowy wagon, tzn nowe pudło na starych wózkach. Wobec powyższego zbudowano w ramach rozwoju tamtej konstrukcji nowy wagon, stad bryła jest w ogólnym zarysie podobna do alfy. Ale ze stopiątką ma niewiele wspólnego, inne materiały, inny rozkład wnętrza, kompletnie inna elektryka.
Cytuj:
Gdybym zbudował 4 drzwiowego Malucha z innym silnikiem to chyba raczej nie mógłbym go produkować mimo iż różniłby się od pierwowzoru ?

Bo? A czemu jelcz sobie mógł produkowac Vecto, które w dużej mierze jest zerżniętą konstrukcją eMaeNa?

Autor:  poldon82 [ Nd 30.08.2015, 8:25 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

adam86 napisał(a):
poldon82 napisał(a):

Chodzi mi właśnie o kwestię tych podobieństw, dlaczego tworząc nowy wagon brnęli w tę stronę ?

Bo chodziło ot o, żeby obniżyć koszty, moderus alfa to był de facto nowy wagon, tzn nowe pudło na starych wózkach. Wobec powyższego zbudowano w ramach rozwoju tamtej konstrukcji nowy wagon, stad bryła jest w ogólnym zarysie podobna do alfy. Ale ze stopiątką ma niewiele wspólnego, inne materiały, inny rozkład wnętrza, kompletnie inna elektryka.
Cytuj:
Gdybym zbudował 4 drzwiowego Malucha z innym silnikiem to chyba raczej nie mógłbym go produkować mimo iż różniłby się od pierwowzoru ?

Bo? A czemu jelcz sobie mógł produkowac Vecto, które w dużej mierze jest zerżniętą konstrukcją eMaeNa?


Właśnie moje zarzuty dotyczyły głównie bryły wagonu. Dzięki za rozwianie wątpliwości.

motley napisał(a):
No cóż, biorąc pod uwagę to, że na stanie wg strony TŚ jest prawie 280 wagonów wysokopodłogowych, a po dotarciu Bet ogółem niskopodłogowych będzie niecałe 60, to jeszcze, jeszcze :> no i żadne miasto w Polsce jeszcze tego nie dokonało.


Szkoda, ale pomału może w końcu tabor się odmłodzi i będzie bardziej nowoczesny :)

Autor:  Daro85 [ Nd 30.08.2015, 8:43 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

adam86 napisał(a):
Bo? A czemu jelcz sobie mógł produkowac Vecto, które w dużej mierze jest zerżniętą konstrukcją eMaeNa?


Łokurna, ale macie problemy- prawda jest taka, że co drugie auto na drogach jest przeróbką, lub częściową kopią jakiegoś innego modelu ;). Już nie mówię o tak oczywistych przykładach jak autka koncernowe (typu podobieństwa między Skodą, Seatem i VW), ale w większości części produkują jedni i ci sami (Lear, Tenneco, Delphi, Nexteer, BWI, Valeo itd.)

Autor:  inżinier [ Nd 30.08.2015, 9:05 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

Cytuj:
Łokurna, ale macie problemy- prawda jest taka, że co drugie auto na drogach jest przeróbką, lub częściową kopią jakiegoś innego modelu ;)
Hehehe, na szczęście na drogach regionu coraz bardziej popularny jest jedyny i niepowtarzalny SOR BN12 ["multipla wśród autobusów", "autobus dwupiętrowy" (!)]. :D

Autor:  adam86 [ Nd 30.08.2015, 22:54 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

Daro85 napisał(a):
adam86 napisał(a):
Bo? A czemu jelcz sobie mógł produkowac Vecto, które w dużej mierze jest zerżniętą konstrukcją eMaeNa?


Łokurna, ale macie problemy- prawda jest taka, że co drugie auto na drogach jest przeróbką, lub częściową kopią jakiegoś innego modelu ;). Już nie mówię o tak oczywistych przykładach jak autka koncernowe (typu podobieństwa między Skodą, Seatem i VW), ale w większości części produkują jedni i ci sami (Lear, Tenneco, Delphi, Nexteer, BWI, Valeo itd.)

Nie żadne podobieństwa, tylko de facto te same modele, one się tylko nieco różnią wizualnie, a np. Corsa i Punto to ten sam samochód.

Autor:  oz13im [ Śr 2.09.2015, 5:31 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

Na Stroszek dotarl dziś w nocy nowy Moderus. Stoi na lawecie zaraz za bramą.

Autor:  motley [ Wt 8.09.2015, 18:44 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

Jak piszą koledzy z Forum Tramwajów Śmiesznego, nówki sztuki mają trafić na linię 7. Jest to pomysł dość dziwaczny, o ile nie zmieni się obsada taborowa innych poza tymi maksymalnie czterema pociągami.

Autor:  chrup [ Wt 8.09.2015, 20:05 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

To na jaką linię niby miałyby trafić? Żeby nie woziły powietrza jak często w 4 i 15 a udział pociągów niskopodłogowych był dla Ciebie zadowalający?

Autor:  motley [ Wt 8.09.2015, 20:46 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

No to łopatologicznie.
ja napisał(a):
Jest to pomysł dość dziwaczny, o ile nie zmieni się obsada taborowa innych poza tymi maksymalnie czterema pociągami.

Na linii 7 jest teraz 11 pociągów. Jeśli 4 z 11 pociągów będą obsługiwane betami (a pewnie tak będzie - Stroszek dostanie ich 6, a rezerwa stać musi), daje to długi tramwaj w losowych porach i losowych miejscach. Rozumiesz już? To nie poprawi sytuacji na linii ani trochę.

Autor:  DW [ Wt 8.09.2015, 20:55 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

motley napisał(a):
Jak piszą koledzy z Forum Tramwajów Śmiesznego (...)
Z czystej ciekawości - dlaczego przekręciłeś nazwę forum?

motley napisał(a):
(...) nówki sztuki mają trafić na linię 7. Jest to pomysł dość dziwaczny, o ile nie zmieni się obsada taborowa innych poza tymi maksymalnie czterema pociągami.
Zważywszy, że 6 sztuk ma trafić do zajezdni w Bytomiu to "siódemka" jest najrozsądniejszą linią dla nich. Na większości odcinków torowisko jest zmodernizowane, jest to jedna z ważniejszych linii, na której występują dość spore napełnienia.
Dobrze, że wozy niskopodłogowe zaczynają się pojawiać na kolejnych trasach, bo jest to znaczne ułatwienie dla osób mających trudności z poruszaniem się. Nawet jeśli na 7 nadal na pozostałych pociągach zostaną solówki to i tak lepiej jak przynajmniej na części z nich pojawią Bety.

Autor:  Daro85 [ Wt 8.09.2015, 20:59 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

motley napisał(a):
Na linii 7 jest teraz 11 pociągów. Jeśli 4 z 11 pociągów będą obsługiwane betami (a pewnie tak będzie - Stroszek dostanie ich 6, a rezerwa stać musi), daje to długi tramwaj w losowych porach i losowych miejscach. Rozumiesz już? To nie poprawi sytuacji na linii ani trochę.


No to jaką inną trasę proponujesz?

Autor:  adam86 [ Wt 8.09.2015, 21:00 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

DW napisał(a):
motley napisał(a):
Jak piszą koledzy z Forum Tramwajów Śmiesznego (...)
Z czystej ciekawości - dlaczego przekręciłeś nazwę forum?

No właśnie, dlaczego nie z forum tramwajów śmiesznych?

motley napisał(a):
(...) nówki sztuki mają trafić na linię 7. Jest to pomysł dość dziwaczny, o ile nie zmieni się obsada taborowa innych poza tymi maksymalnie czterema pociągami.
Zważywszy, że 6 sztuk ma trafić do zajezdni w Bytomiu to "siódemka" jest najrozsądniejszą linią dla nich. Na większości odcinków torowisko jest zmodernizowane, jest to jedna z ważniejszych linii, na której występują dość spore napełnienia.
Dobrze, że wozy niskopodłogowe zaczynają się pojawiać na kolejnych trasach, bo jest to znaczne ułatwienie dla osób mających trudności z poruszaniem się. Nawet jeśli na 7 nadal na pozostałych pociągach zostaną solówki to i tak lepiej jak przynajmniej na części z nich pojawią Bety.[/quote]
Stroszek wystawi na 7 Bety, a Zawodzie Citadisy. Pewnie jakieś solówki też będą.

Autor:  JacekSo [ Wt 8.09.2015, 21:03 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

motley napisał(a):
daje to długi tramwaj w losowych porach i losowych miejscach. Rozumiesz już? To nie poprawi sytuacji na linii ani trochę.

Jeśli Bety zostaną oznaczone w rozkładzie jazdy to nie będą pojawiać się w losowych porach.

Autor:  inżinier [ Wt 8.09.2015, 21:06 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

Cytuj:
Z czystej ciekawości - dlaczego przekręciłeś nazwę forum?
Z czystej ciekawości - pytasz poważnie?

Strona 14 z 17 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/