Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowego
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=49&t=188
Strona 15 z 17

Autor:  motley [ Wt 8.09.2015, 21:15 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

DW napisał(a):
motley napisał(a):
Jak piszą koledzy z Forum Tramwajów Śmiesznego (...)
Z czystej ciekawości - dlaczego przekręciłeś nazwę forum?

Och wiesz, nic osobistego, ale jak kłócicie się o to, czy stawiać zera przy numerze pociągu, czy nie, a jeden z was chce interweniować w Paryżu by ratować linię 18, to jesteście odrobinę zabawni ;)

DW napisał(a):
Zważywszy, że 6 sztuk ma trafić do zajezdni w Bytomiu to "siódemka" jest najrozsądniejszą linią dla nich. Na większości odcinków torowisko jest zmodernizowane, jest to jedna z ważniejszych linii, na której występują dość spore napełnienia.

Ależ oczywiście, że tak, na litość boską...
Cytuj:
Dobrze, że wozy niskopodłogowe zaczynają się pojawiać na kolejnych trasach, bo jest to znaczne ułatwienie dla osób mających trudności z poruszaniem się. Nawet jeśli na 7 nadal na pozostałych pociągach zostaną solówki to i tak lepiej jak przynajmniej na części z nich pojawią Bety.

...ale pytam, co zmieni jeden dłuższy tramwaj na godzinę na tejże najważniejszej trasie w okolicy. Napisałem tylko, że razem z puszczeniem tam Bet muszą też być puszczone składy, bo inaczej jest to średnio sensowne.

jacekso napisał(a):
Jeśli Bety zostaną oznaczone w rozkładzie jazdy to nie będą pojawiać się w losowych porach.

Linia 39 ma rozkład jazdy, a tramwaje pojawiają się mimo wszystko w losowych porach.

adam86 napisał(a):
Stroszek wystawi na 7 Bety, a Zawodzie Citadisy. Pewnie jakieś solówki też będą.

O, i to już ma jakiś sens. Ale to wciąż jedynie dywagacja. Jak i moje posty, panowie DW i i chrup.

Daro85 napisał(a):
No to jaką inną trasę proponujesz?

Tak trudno zrozumieć, że nie piszę o tym, że linia 7 jest nieodpowiednią linią dla tych wagonów?!


adam86 napisał(a):
No właśnie, dlaczego nie z forum tramwajów śmiesznych?

Wygląda na to, że stan tramwajów przerzuca się na ich zapalonych miłośników. :)

Autor:  JacekSo [ Wt 8.09.2015, 21:20 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

motley napisał(a):
Linia 39 ma rozkład jazdy, a tramwaje pojawiają się mimo wszystko w losowych porach.

Na 39 nie ma niskopodłogowych wagonów.

Autor:  motley [ Wt 8.09.2015, 21:44 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

Bardzo dziękuję za przypomnienie.
Jednak dla mnie zróżnicowana obsada taborowa w postaci jednego długiego tramwaju na godzinę stanowi przykład pewnej losowości.

Autor:  Daro85 [ Śr 9.09.2015, 7:04 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

motley napisał(a):
Jednak dla mnie zróżnicowana obsada taborowa w postaci jednego długiego tramwaju na godzinę stanowi przykład pewnej losowości.


He, ale gdyby zwiększyć obsadę do 12 pociągów (tak jak drzewiej bywało) to przy wykorzystaniu 4 Bet masz niskacza co 45 min. Jak użyjesz 6 wagonów niskich to masz równo co drugi, a jak 3 to co godzinę.
Gdzie więc losowość? ;). Ja wiem, że niektórzy chcieliby pewnie obsadę na 7 w postaci składów+ 4 Bety, ale to jest pewnie nierealne,a po drugie średnio potrzebne.

Autor:  motley [ Śr 9.09.2015, 9:51 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

Do 12 pociągów? Obecnie tam jest potrzebne 10, jedenasty jest dodany, by była dłuższa przerwa. I jasne, to co piszesz, jest jak najbardziej prawdziwe, ale ja pisałem o zwyczajnym wrzuceniu bet na linię bez zwiększenia pojemności innych pociągów.

Autor:  Daro85 [ Śr 9.09.2015, 10:04 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

motley napisał(a):
Do 12 pociągów? Obecnie tam jest potrzebne 10, jedenasty jest dodany, by była dłuższa przerwa. I jasne, to co piszesz, jest jak najbardziej prawdziwe, ale ja pisałem o zwyczajnym wrzuceniu bet na linię bez zwiększenia pojemności innych pociągów.


Pożyjemy zobaczymy jak to będzie wyglądać- pytanie czy na Stroszku brali pod uwagę wysłanie tego typu taboru na 9 (co ruchowo byłoby sensowne), ale pewnie pomysł poległ ze względu na "wzorowy" stan torowiska.

Autor:  DW [ Śr 9.09.2015, 10:08 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

motley napisał(a):
...ale pytam, co zmieni jeden dłuższy tramwaj na godzinę na tejże najważniejszej trasie w okolicy. Napisałem tylko, że razem z puszczeniem tam Bet muszą też być puszczone składy, bo inaczej jest to średnio sensowne.
Tego właśnie nie dopowiedziałeś. Oznaczony w rozkładzie niskopodłogowy tramwaj wpłynie przede wszystkim na to, że w pewnych porach możliwy będzie przejazd tramwajem osób niepełnosprawnych czy z wózkami dziecięcymi. Skoro na T7 są duże napełnienia to wiadomo, że powinno się dążyć do tego by kursował tam tabor o większej pojemności. Wprowadzenie tam Bet jest pewnym krokiem naprzód.[/quote]


inżinier napisał(a):
Cytuj:
Z czystej ciekawości - dlaczego przekręciłeś nazwę forum?
Z czystej ciekawości - pytasz poważnie?
Jeśli forum ma złą reputację to w gestii administracji jest zrobić coś by to zmienić. Aby było to możliwe trzeba znać powód takiego stanu rzeczy. Ciekawi mnie czy chodzi o wypowiadających się użytkowników, którzy piszą czasem niekoniecznie prawdziwe i logiczne informacje (co ma miejsce na wielu forach), czy problem leży w czymś innym.

motley napisał(a):
DW napisał(a):
motley napisał(a):
Jak piszą koledzy z Forum Tramwajów Śmiesznego (...)
Z czystej ciekawości - dlaczego przekręciłeś nazwę forum?

Och wiesz, nic osobistego, ale jak kłócicie się o to, czy stawiać zera przy numerze pociągu, czy nie, a jeden z was chce interweniować w Paryżu by ratować linię 18, to jesteście odrobinę zabawni ;)
Może nie wszystkie dyskusje są na wygórowanym poziomie, ale są pewne kwestie, które trzeba czasem ustalić. W szczególności, gdy na forum funkcjonują pewne rzeczy, które wypisuje się według ściśle określonego schematu.
Natomiast osoba, która podejmowała działania w kierunku zapobiegnięcia likwidacji linii 18, jest też członkiem forum WPK ;) Może niektóre pomysły tej osoby były dość nietypowe, ale intencje były dobre. Poza tym ciężko żebyśmy wprowadzali cenzurę na poglądy użytkowników, bo forum jest od tego by wyrażać na nim swoje zdanie (oczywiście nie przekraczając regulaminu) :)

Autor:  motley [ Śr 9.09.2015, 10:59 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

Wrócę do pierwszego mojego posta:
Cytuj:
Jest to pomysł dość dziwaczny, o ile nie zmieni się obsada taborowa innych poza tymi maksymalnie czterema pociągami.

Cztery Bety na linii 7 to dziwaczny pomysł, o ile reszta obsady będzie niezmieniona. Napisałem wprost taką właśnie opinię. A nagle zaczęło się bicie piany :D

@DW: nie, forum jako całość, jak myślę, nie ma złej reputacji, ale przeczytaj sobie na przykład wątek o zmianach podczas Tour de Pologne i sam oceń, czy to jest poważna dyskusja na poważnym forum. ;)

Autor:  DW [ Śr 9.09.2015, 18:05 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

motley napisał(a):
Wrócę do pierwszego mojego posta:
Cytuj:
Jest to pomysł dość dziwaczny, o ile nie zmieni się obsada taborowa innych poza tymi maksymalnie czterema pociągami.

Cztery Bety na linii 7 to dziwaczny pomysł, o ile reszta obsady będzie niezmieniona. Napisałem wprost taką właśnie opinię. A nagle zaczęło się bicie piany :D
Tą wypowiedź można też było zrozumieć tak, że sens umieszczania Bet na linii 7 byłby tylko wtedy, gdyby pojawiły się one na wszystkich jedenastu pociągach.

motley napisał(a):
@DW: nie, forum jako całość, jak myślę, nie ma złej reputacji, ale przeczytaj sobie na przykład wątek o zmianach podczas Tour de Pologne i sam oceń, czy to jest poważna dyskusja na poważnym forum. ;)
Cóż, taki urok wolności słowa ;)

Autor:  inżinier [ Śr 9.09.2015, 18:45 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

Cytuj:
Cóż, taki urok wolności słowa ;)
Nie moje pole, nie moi poddani, ale... zawsze można aktywnie wykorzystać zestaw narzędzi moderatora. ;)

Autor:  Boguś [ Pt 11.09.2015, 21:19 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

Na obecną chwilę na Stroszek ma trafić 7 Bet.

Autor:  jAr [ Pt 9.10.2015, 12:52 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

We wrześniu mialem spotkanie w Tramwajach i powiedziano mi iż oprócz linii 7, te Moderusy będą również na linii 5. Szczerze uwazam iż dobrze. Nie mozna wszystkiego pchać do Katowic. A co do siódemki, to mozna odpowiednio zagospodarować tabor niskopodłogowy który spolka posiada. Inaczj będą kierunki gdzie biorąc pod uwagę strukturę taboru to będzie wręcz przesyt pojazdów niskopodlogowych czy niskowejsciowych. O inne kierunki tez trzeba zadbać.

Autor:  adam86 [ Pt 9.10.2015, 15:58 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

No jak kupiono 12 to tak może z 8 bedzie w ruchu. PES kupiono 30 a w ruchu to jest ile, 24?

Autor:  motley [ Pt 9.10.2015, 21:58 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

22.

Autor:  adam86 [ So 10.10.2015, 15:49 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

No czyli jakieś 73%. To sie nazywa niegospodarność.

Autor:  motley [ So 10.10.2015, 17:16 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

W Będzinie są 3 na rezerwie, na Zawodziu 4. To nie jest niegospodarność, tylko asekuracja ;)

Autor:  adam86 [ So 10.10.2015, 18:39 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

motley napisał(a):
W Będzinie są 3 na rezerwie, na Zawodziu 4. To nie jest niegospodarność, tylko asekuracja ;)

I tak nie miałby kto nimi wyjechać pewnie:P

Autor:  Boguś [ So 10.10.2015, 20:36 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

adam86 napisał(a):
motley napisał(a):
W Będzinie są 3 na rezerwie, na Zawodziu 4. To nie jest niegospodarność, tylko asekuracja ;)

I tak nie miałby kto nimi wyjechać pewnie:P
A gdzieś byś puścił te 3 będzińskie Pesy? T24 czy T47? Pamiętajmy, że ten drugi potworek jest czasowy.

Natomiast katowickie Pesy może i dałoby się jakoś zagospodarować.

Autor:  adam86 [ Nd 11.10.2015, 8:15 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

Boguś napisał(a):
adam86 napisał(a):
motley napisał(a):
W Będzinie są 3 na rezerwie, na Zawodziu 4. To nie jest niegospodarność, tylko asekuracja ;)

I tak nie miałby kto nimi wyjechać pewnie:P
A gdzieś byś puścił te 3 będzińskie Pesy? T24 czy T47? Pamiętajmy, że ten drugi potworek jest czasowy.

To po cholerę je tam trzymają?
Cytuj:
Natomiast katowickie Pesy może i dałoby się jakoś zagospodarować.

Może i dałoby się? Czytasz co piszesz? Czyś Ty widział, żeby w jakimkolwiek mieście jakiś nowy tabor grzał miejsce w zajezdni? Prezcież wystarczyłoby je wysłać na 16 i 20, gdzie teraz kursują nie wiadomo po co składy.

Autor:  JacekSo [ Nd 11.10.2015, 9:48 ]
Tytuł:  Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe

adam86 napisał(a):
Może i dałoby się? Czytasz co piszesz? Czyś Ty widział, żeby w jakimkolwiek mieście jakiś nowy tabor grzał miejsce w zajezdni?

Chociażby w Warszawie, w rozkład wpisane jest ok. 200 wagonów niskopodłogowych, a na stanie TW jest ich aż 278.
adam86 napisał(a):
Prezcież wystarczyłoby je wysłać na 16 i 20, gdzie teraz kursują nie wiadomo po co składy.

Na 20 jeżdżą wyłącznie karliki.

Strona 15 z 17 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/